Без никакви грижи за старата кола, ръждата може да превърне каросерийните детайли в прах само за няколко години. "Кафявата чума" обикновено атакува праговете, подкалниковите арки, дъното и въобще всички места, където се натрупват вода, сол и мръсотия. А пък ако колата е претърпяла катастрофа в миналото, корозията ще я обхване още по-бързо. Как да отблъснем ръждата и да запазим колата за по-дълго време?
Червено-кафеникавите петна по каросерийните панели и мехурчета под боята в долната част на вратата, са основни признаци за това, че колата вече ръждясва активно. Ако не се вземат мерки, само след няколко години каросерията ще изгние необратимо. И това се случва на всички по-стари коли, с каквито изобилства автопарка у нас. Въпреки модерните покрития и новите сплави, честият контакт с вода и агресивни химикали води до факта, че каросерията на автомобила е изложена на риск след окисляването от въздуха.
Ръждата е особено опасна за старите и по-бюджетни автомобили, особено за онези при които се е използвала почти необработена ламарина. На първо място, корозията се образува в драскотини и на места, където боята липсва. Също така, защитните свойства на боята се влияят отрицателно от ултравиолетовото лъчение на слънцето. А в случай на леко ПТП, мястото на удара трябва да бъде "обработено" възможно най-скоро.
За това, ако искате да запазите колата си от ръжда, задължително фиксирайте т.нар. повърхностна ръжда, което съвсем не е труден процес. За да се направи това, се използва шкурка, за да се почисти слоя боя в повредената зона докато се види голият метал.
Следите от ръжда трябва да бъдат премахнати напълно, тъй като и най-малките "петна" ще се превърнат в нови центрове на корозия и по този начин ремонтите ще се обезмислят. Грунд се нанася върху голия метал и след това се боядисва. А за да се осигури допълнителна защита на автомобила, не е излишно да се покрият проблемните места, особено дъното, със специален синтетичен восък.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Fate
Коментиран от #8, #31
12:18 11.01.2021
2 Бай Ганьо
12:23 11.01.2021
3 Специалист
Коментиран от #19
12:40 11.01.2021
4 Лайка
12:41 11.01.2021
5 Будалата
Коментиран от #7
12:42 11.01.2021
6 ТОДОР СТОЯНОВ
РЪЖДАТА Е: Fe2O3·nH2O ИЛИ ПО-ПРОСТИЧКО ЖЕЛЕЗЕН ОКСИД!
ЗА ДА СЕ СПРЕ ПРОЦЕСА НА ОКИСЛЯВАНЕ НА МЕТАЛА Е НЕОБХОДИМО ДА СЕ ИЗОЛИРА ПОВЪРХНОСТТА ОТ КОНТАКТ С ВЪЗДУХА И ВОДАТА И ЗА ТОВА САМО ШКУРКА, ГРУНД И БОЯ НЯМА ДА ВИ ПОМОГНАТ!ВИЖДАЛ СЪМ НАПЪЛНО ПРБОЯДИСАНИ АВТОМОБИЛИ, КОИТО СЛЕД ЕДНА ГОДИНА СА СТАНАЛИ КАТО ЮФКА!
ТЕХНОЛОГИЯТА Е МААААЛКО ПО-СЛОЖНИЧКА АКО ИСКАТЕ ДА ПОСТИГНЕТЕ ОТЛИЧЕН РЕЗУЛТАТ!
Коментиран от #9
12:45 11.01.2021
7 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #5 от "Будалата":
новите не ръждясват!Там където няма метал,няма и ръжда...сега има поцинкована ламарина и човек може да си обновява ламаринената кола!12:48 11.01.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Тошо шегуваш
До коментар #6 от "ТОДОР СТОЯНОВ":
се нали? "Технологията" ти я знам,ще я обработиш за около 5000левчета и ще дадеш гаранция 5 години. Ако е Майбах добре/тия кърпят ли ги?/,но за мойта талига дето струва преко сили три хилки,нещо,не ми изнася.Навремето ги кърпехме със оксижена,и па караха,и след третото"възкресяване".Коментиран от #13
13:10 11.01.2021
10 Го4о
Коментиран от #15, #18
13:23 11.01.2021
11 Малко
Коментиран от #28
13:30 11.01.2021
12 С.С
13:34 11.01.2021
13 ТОДОР СТОЯНОВ
До коментар #9 от "Тошо шегуваш":
В "ОНОВА" ВРЕМЕ НАУЧИХ ЗАНАЯТА И АЗ АЗ ГИ ПРАВИХ ТЕЗИ УЙДУРМИ!ТЕЗИ, КОИТО ОСТАНАХА ВЪВ ВРЕМЕТО СЕГА СА АРГАТИ НА НЯКОЙ ИЛИ ПЪК СИ ВАДЯТ КИНТИТЕ С НЕЩО ДРУГО!5000 лв....БИВА, НО...НЕ Е!АМА ЩОМ СИ КАРАШ ЗА ТРИ БОНА, ДЖИТКАЙ СИ И ХИЧ ДА НЕ ТИ ПУКА!
ДОБРИЯ МАЙСТОР НИКОГА НЕ БАРА НА ЕДНО И СЪЩО МЯСТО ДВА ПЪТИ!!!
14:07 11.01.2021
14 Някой си
Коментиран от #23
14:55 11.01.2021
15 Гост
До коментар #10 от "Го4о":
Опел след 1998 е с 12 годишна гаранция на покритието на купето....хайде свери си часовника......Коментиран от #17, #24
15:32 11.01.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Гост
До коментар #10 от "Го4о":
Гаранция на нов автомобил5 години гаранция за новозакупен автомобил. От тях 2-годишната гаранция е валидна за всеки нов автомобил на Opel за период от 24 месеца без ограничения в пробега, считан от момента на първата регистрация или от предаването на автомобила от страна на Булвария, в зависимост от това кое събитие е настъпило първо. Освен това, Булвария Ви предоставя удължена гаранция с паневропейско покритие "Премиум" за допълнителни 3 години или 150,000 км, което настъпи първо.
12-годишна гаранция против корозия
Opel осигурява надеждна дългосрочна гаранция срещу корозия отвътре-навън, която е валидна при редовно сервизиране и извършване на всички необходими прегледи в съответствие със сервизния
график.
Гаранция за акумулаторите
С 2-годишната гаранция за фабрично монтираните оригинални акумулатори на Opel проблемите със стартирането приключват дори и в най-студената зима.
Резервни части и аксесоари
В сервизните центрове на Булвария ще намерите всичко необходимо, за да създадете повече комфорт във вашия автомобил, да удовлетворите свое индивидуално желание или да получите съвет от специалисти.
Коментиран от #30
15:42 11.01.2021
19 няма спасение
До коментар #3 от "Специалист":
В българия от 5 години се ползва сол зимата. Фандъкова даже се хвалеше с товаВече масово колите са в ръжди
16:30 11.01.2021
20 Гост
18:07 11.01.2021
21 Купете
18:23 11.01.2021
22 Тойота
21:12 11.01.2021
23 дъба бъра
До коментар #14 от "Някой си":
Ти не виждаш ли колко ръждиви 80-ки аудита се срещат по пътищата. Поне в София,колкото и да са малко като бройка.30 г. идва доста и на аудитата.Коментиран от #25
00:03 12.01.2021
24 турбо жигули
До коментар #15 от "Гост":
А снимки на Опел от 2008-ма с дупки ръжда да ти пратя ли? Дай ми и-майла си и ще ти пратя няма проблем.Коментиран от #26
00:57 12.01.2021
25 Някой си
До коментар #23 от "дъба бъра":
Приятел , има и много мърлячи , които не поддържат и не пазят колите си и е нормално да има и такива екземпляри . 30 години за тези аудита са нищо и има още много живот в тях , а не като сегашните кенефи , които и половината на тези години няма да издържат. Пак казвам , важна е поддръжката и вниманието към един автомобил , не може само с каране ...01:20 12.01.2021
26 Тенекий брат
До коментар #24 от "турбо жигули":
Опели съм имал 4 / минуси течове и горене на масло, ръжда возия на каруца с изключение на Вектрата, бедни от към ексри / плюсове сравнително евтин за закупуване / втора ръка/ и подръжка...абе Руския Москвич от онуй време.От 6 години смених 3 Пежа, първите две ги махнах щото бяха по 75 кс не за друго, сега съм с 206 GTI 180 кс от всичките Пежа съм много доволен, поледното ми създава проблеми със спеед камерите, другите ми коли са били Жигули, Москвич, Волга, Деу, Уаз мотоциклети Балканче ха ха с него почнах ЧЗ 350 6 V ( волта от първите) ИЖ с кош а и един Пернишки Голф2 ама не го броя за кола ..та от моя житейски опит с тия коли най доволен от марката Пежо, а ги мразя иначе тия гадни французи де.....наздраве!Коментиран от #27
01:47 12.01.2021
27 Гост
До коментар #26 от "Тенекий брат":
Кой е тоя Тенекий?Коментиран от #29
15:16 12.01.2021
28 башспеца
До коментар #11 от "Малко":
Това не е ръжда а фолио, което наподобява ръжда.17:00 12.01.2021
29 Blackthorn
До коментар #27 от "Гост":
Не го ли знаеш?? Римски император!22:06 12.01.2021
30 От чужбина
До коментар #18 от "Гост":
Вече съм препатил с Опел. Нема значение колко ми ги хвалите, аз съм си взел моето решение - НИКОГА повече Опел. Да добавя, и никога кола на GM. Последно Опел май ги купиха Рено, но пак са от същия дол дренки.22:33 12.01.2021
31 Guh
До коментар #1 от "Fate":
И шкембе11:19 13.01.2021