Last news in Fakti

11 Януари, 2021 12:10 9 740 31

Как да спасим застаряващите си коли от ръжда

  • ръжда-
  • автомобили-
  • съвети

Червено-кафеникавите петна по каросерийните панели и мехурчета под боята в долната част на вратата, са основни признаци за това, че колата вече ръждясва активно

Как да спасим застаряващите си коли от ръжда - 1

Без никакви грижи за старата кола, ръждата може да превърне каросерийните детайли в прах само за няколко години. "Кафявата чума" обикновено атакува праговете, подкалниковите арки, дъното и въобще всички места, където се натрупват вода, сол и мръсотия. А пък ако колата е претърпяла катастрофа в миналото, корозията ще я обхване още по-бързо. Как да отблъснем ръждата и да запазим колата за по-дълго време?

Червено-кафеникавите петна по каросерийните панели и мехурчета под боята в долната част на вратата, са основни признаци за това, че колата вече ръждясва активно. Ако не се вземат мерки, само след няколко години каросерията ще изгние необратимо. И това се случва на всички по-стари коли, с каквито изобилства автопарка у нас. Въпреки модерните покрития и новите сплави, честият контакт с вода и агресивни химикали води до факта, че каросерията на автомобила е изложена на риск след окисляването от въздуха.

Ръждата е особено опасна за старите и по-бюджетни автомобили, особено за онези при които се е използвала почти необработена ламарина. На първо място, корозията се образува в драскотини и на места, където боята липсва. Също така, защитните свойства на боята се влияят отрицателно от ултравиолетовото лъчение на слънцето. А в случай на леко ПТП, мястото на удара трябва да бъде "обработено" възможно най-скоро.

За това, ако искате да запазите колата си от ръжда, задължително фиксирайте т.нар. повърхностна ръжда, което съвсем не е труден процес. За да се направи това, се използва шкурка, за да се почисти слоя боя в повредената зона докато се види голият метал.

Следите от ръжда трябва да бъдат премахнати напълно, тъй като и най-малките "петна" ще се превърнат в нови центрове на корозия и по този начин ремонтите ще се обезмислят. Грунд се нанася върху голия метал и след това се боядисва. А за да се осигури допълнителна защита на автомобила, не е излишно да се покрият проблемните места, особено дъното, със специален синтетичен восък.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Fate

    89 1 Отговор
    Жена , ръжда ,дувар тръгнат ли ,спасение няма

    Коментиран от #8, #31

  • 2 Бай Ганьо

    28 5 Отговор
    Сменете си колата, жената, къщата, но не и децата, и живота става ОК.🤣
  • 3 Специалист

    43 3 Отговор
    Най-правилното решение,е да се избягват коли от Австрия и Германия,там се хвърля много луга и сол през зимата и колите почват да гният необратимо след 7та година...

    Коментиран от #19

  • 4 Лайка

    27 1 Отговор
    Ще ги спасим през Ауспуха.... Кой пише тези статии само за пиниз. 20 годишна може. Но 20 годишна тенекия - Не. Сутринта като мириша каква смрад е в газифицираната Банкя та... Смърди на въглища и не се трае. Ужас
  • 5 Будалата

    10 8 Отговор
    На отпадъци е решението и нова.

    Коментиран от #7

  • 6 ТОДОР СТОЯНОВ

    33 1 Отговор
    С ТВА СИ ВАДЯ ХЛЯБА, АМА Е МАЛКО АЛА-БАЛА НАПИСАНОТО!
    РЪЖДАТА Е: Fe2O3·nH2O ИЛИ ПО-ПРОСТИЧКО ЖЕЛЕЗЕН ОКСИД!
    ЗА ДА СЕ СПРЕ ПРОЦЕСА НА ОКИСЛЯВАНЕ НА МЕТАЛА Е НЕОБХОДИМО ДА СЕ ИЗОЛИРА ПОВЪРХНОСТТА ОТ КОНТАКТ С ВЪЗДУХА И ВОДАТА И ЗА ТОВА САМО ШКУРКА, ГРУНД И БОЯ НЯМА ДА ВИ ПОМОГНАТ!ВИЖДАЛ СЪМ НАПЪЛНО ПРБОЯДИСАНИ АВТОМОБИЛИ, КОИТО СЛЕД ЕДНА ГОДИНА СА СТАНАЛИ КАТО ЮФКА!
    ТЕХНОЛОГИЯТА Е МААААЛКО ПО-СЛОЖНИЧКА АКО ИСКАТЕ ДА ПОСТИГНЕТЕ ОТЛИЧЕН РЕЗУЛТАТ!

    Коментиран от #9

  • 7 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    2 6 Отговор

    До коментар #5 от "Будалата":

    новите не ръждясват!Там където няма метал,няма и ръжда...сега има поцинкована ламарина и човек може да си обновява ламаринената кола!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Тошо шегуваш

    16 2 Отговор

    До коментар #6 от "ТОДОР СТОЯНОВ":

    се нали? "Технологията" ти я знам,ще я обработиш за около 5000левчета и ще дадеш гаранция 5 години. Ако е Майбах добре/тия кърпят ли ги?/,но за мойта талига дето струва преко сили три хилки,нещо,не ми изнася.Навремето ги кърпехме със оксижена,и па караха,и след третото"възкресяване".

    Коментиран от #13

  • 10 Го4о

    18 3 Отговор
    Консервирана кутия издържа на боклука над 10г. но Опел само 5г.

    Коментиран от #15, #18

  • 11 Малко

    14 2 Отговор
    са прекалили фотошопа с тази хонда на снимката. Чак предната пластмасова броня пука от ръжда като стар опел от 90'те години.

    Коментиран от #28

  • 12 С.С

    5 0 Отговор
    Единият вариант е да се разфасова автомобилът до голо желязо. Бластиране, смяна на цялото окачване, грундиране, боядисване, сглобяване пак на всички възли и агрегати. Но кой ще се занимава с това-изисква време, усилия, средства. Ако е кола, произведена от 1988г.до 2002г.-спиране от движение, бракуване и продажба на някоя автоморга за части. Или сваляне на детайли, които се търсят и продават онлайн, а останалото на Металекс за скрап. Не отнема много време собственика на ръждясал автомобил да реши какво да го прави.
  • 13 ТОДОР СТОЯНОВ

    5 6 Отговор

    До коментар #9 от "Тошо шегуваш":

    В "ОНОВА" ВРЕМЕ НАУЧИХ ЗАНАЯТА И АЗ АЗ ГИ ПРАВИХ ТЕЗИ УЙДУРМИ!ТЕЗИ, КОИТО ОСТАНАХА ВЪВ ВРЕМЕТО СЕГА СА АРГАТИ НА НЯКОЙ ИЛИ ПЪК СИ ВАДЯТ КИНТИТЕ С НЕЩО ДРУГО!
    5000 лв....БИВА, НО...НЕ Е!АМА ЩОМ СИ КАРАШ ЗА ТРИ БОНА, ДЖИТКАЙ СИ И ХИЧ ДА НЕ ТИ ПУКА!
    ДОБРИЯ МАЙСТОР НИКОГА НЕ БАРА НА ЕДНО И СЪЩО МЯСТО ДВА ПЪТИ!!!
  • 14 Някой си

    14 3 Отговор
    Най-хубаво е колата да е поцинкована. За пример ще дам ауди 80, 90 , 100 , които са заводски поцинковани и са вече на по 30 години и се срещат доста често по пътищата, особено 80-ките. Аз лично имам ауди 100 , което гони 30 години и няма никаква ръжда отдолу .

    Коментиран от #23

  • 15 Гост

    11 0 Отговор

    До коментар #10 от "Го4о":

    Опел след 1998 е с 12 годишна гаранция на покритието на купето....хайде свери си часовника......

    Коментиран от #17, #24

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Го4о":

    Гаранция на нов автомобил
    5 години гаранция за новозакупен автомобил. От тях 2-годишната гаранция е валидна за всеки нов автомобил на Opel за период от 24 месеца без ограничения в пробега, считан от момента на първата регистрация или от предаването на автомобила от страна на Булвария, в зависимост от това кое събитие е настъпило първо. Освен това, Булвария Ви предоставя удължена гаранция с паневропейско покритие "Премиум" за допълнителни 3 години или 150,000 км, което настъпи първо.



    12-годишна гаранция против корозия
    Opel осигурява надеждна дългосрочна гаранция срещу корозия отвътре-навън, която е валидна при редовно сервизиране и извършване на всички необходими прегледи в съответствие със сервизния
    график.



    Гаранция за акумулаторите
    С 2-годишната гаранция за фабрично монтираните оригинални акумулатори на Opel проблемите със стартирането приключват дори и в най-студената зима.



    Резервни части и аксесоари
    В сервизните центрове на Булвария ще намерите всичко необходимо, за да създадете повече комфорт във вашия автомобил, да удовлетворите свое индивидуално желание или да получите съвет от специалисти.

    Коментиран от #30

  • 19 няма спасение

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "Специалист":

    В българия от 5 години се ползва сол зимата. Фандъкова даже се хвалеше с това

    Вече масово колите са в ръжди
  • 20 Гост

    5 0 Отговор
    Падне ли оригиналното покритие, пиши детайла бегал . Аз лично какво ли не съм пробвал и след зимата пак избива ръжда. С шкуренет и мазането само забавяш процеса
  • 21 Купете

    4 4 Отговор
    си АУДИ...Всичко друго е ала-бала...!
  • 22 Тойота

    15 0 Отговор
    И откъм ръжда мога да ви надмина :) На това, което вие викате тотално изгнил, аз му викам леко поръждясал. Какво, като малко има ръжда по калниците? Няма да се плашите, те не са носещ елемент. Шкурката, ръждопреобразувател, боя и газ! Ако е по-сериозно, заваряваш 2-3 ламарини и железа да подсилиш, боядисваш и пак газ. Ако се постараеш, може да изкараш 3-4 години до следващото кърпене. А за да не се стигне дотук- махаш всички постелки, изолации, пластмасови декоративни детайли и други боклyци от пода. Те само задържат влага и няма никаква полза. Също трябва всички кухини да се консервират навреме, а не когато вече е късно. И най важното- да се купува запазена кола без ръжди и с колкото се може по-малко електроника.
  • 23 дъба бъра

    1 9 Отговор

    До коментар #14 от "Някой си":

    Ти не виждаш ли колко ръждиви 80-ки аудита се срещат по пътищата. Поне в София,колкото и да са малко като бройка.30 г. идва доста и на аудитата.

    Коментиран от #25

  • 24 турбо жигули

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    А снимки на Опел от 2008-ма с дупки ръжда да ти пратя ли? Дай ми и-майла си и ще ти пратя няма проблем.

    Коментиран от #26

  • 25 Някой си

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "дъба бъра":

    Приятел , има и много мърлячи , които не поддържат и не пазят колите си и е нормално да има и такива екземпляри . 30 години за тези аудита са нищо и има още много живот в тях , а не като сегашните кенефи , които и половината на тези години няма да издържат. Пак казвам , важна е поддръжката и вниманието към един автомобил , не може само с каране ...
  • 26 Тенекий брат

    8 4 Отговор

    До коментар #24 от "турбо жигули":

    Опели съм имал 4 / минуси течове и горене на масло, ръжда возия на каруца с изключение на Вектрата, бедни от към ексри / плюсове сравнително евтин за закупуване / втора ръка/ и подръжка...абе Руския Москвич от онуй време.От 6 години смених 3 Пежа, първите две ги махнах щото бяха по 75 кс не за друго, сега съм с 206 GTI 180 кс от всичките Пежа съм много доволен, поледното ми създава проблеми със спеед камерите, другите ми коли са били Жигули, Москвич, Волга, Деу, Уаз мотоциклети Балканче ха ха с него почнах ЧЗ 350 6 V ( волта от първите) ИЖ с кош а и един Пернишки Голф2 ама не го броя за кола ..та от моя житейски опит с тия коли най доволен от марката Пежо, а ги мразя иначе тия гадни французи де.....наздраве!

    Коментиран от #27

  • 27 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #26 от "Тенекий брат":

    Кой е тоя Тенекий?

    Коментиран от #29

  • 28 башспеца

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Малко":

    Това не е ръжда а фолио, което наподобява ръжда.
  • 29 Blackthorn

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Не го ли знаеш?? Римски император!
  • 30 От чужбина

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Вече съм препатил с Опел. Нема значение колко ми ги хвалите, аз съм си взел моето решение - НИКОГА повече Опел. Да добавя, и никога кола на GM. Последно Опел май ги купиха Рено, но пак са от същия дол дренки.
  • 31 Guh

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Fate":

    И шкембе