Отидете към основна версия

2 044 6

Автономните камиони все пак ще трябва да имат шофьори

  • камиони-
  • автономни камиони-
  • waymo

Калифорния иска големите превозни средства да имат човек зад волана

В Калифорния нарастват опасенията относно безопасността на автономните камиони, което води до обсъждане на потенциални нови правила. Това се случва в светлината на няколко инцидента, свързани с превозни средства, разработени от Cruise и Alphabet.

Понастоящем надзорът на разрешителните за автономни превозни средства в Калифорния е под юрисдикцията на щатските регулаторни органи. Сенатор Дейв Кортес обаче внесе законопроект, в който се предлага значителна промяна в контрола, като се предлага градовете да се занимават с разрешителните за самоуправляващи се превозни средства и свързаните с тях регулации.

Освен това лидерът на мнозинството Сесилия Агиар-Къри е внесла отделен законопроект, който изисква обучен човешки шофьор да присъства зад волана на всяко самоуправляващо се превозно средство с тегло над 4536 кг. Това предложение е следствие от засилените дебати относно безопасността на автономните превозни средства в Калифорния, особено след инцидента с роботакси "Круз", при който през октомври пострада пешеходец. Макар че нито този инцидент, нито неотдавнашният сблъсък на превозното средство на Waymo с велосипедист да не включваха самоуправляващи се камиони, надвишаващи 4536 кг, в много калифорнийски общности се засилват настроенията срещу роботакситата.

Един от членовете, Сесилия Агиар-Къри отбеляза в понеделник: "Това е разумна мярка, за да се гарантира, че хората ще продължат да контролират камионите, докато не разполагаме с достатъчно планове за нашите работници и не сме сигурни, че опасната технология не ни се налага от технологичните компании."

Говорител на губернатора Нюсъм заяви, че той ще прецени достойнствата на законопроекта, ако той стигне до бюрото му. Въпреки че в момента в Калифорния е забранена експлоатацията на тежкотоварни автономни камиони, в момента се полагат усилия за разработване на регулаторни рамки за тяхното използване. За разлика от тях щати като Тексас и Арканзас вече разрешават тестването и експлоатацията на самоуправляващи се камиони.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Свързани новини