15 Февруари, 2024 17:28 2 631 6

Автономните камиони все пак ще трябва да имат шофьори

  • камиони-
  • автономни камиони-
  • waymo

Калифорния иска големите превозни средства да имат човек зад волана

Автономните камиони все пак ще трябва да имат шофьори - 1

В Калифорния нарастват опасенията относно безопасността на автономните камиони, което води до обсъждане на потенциални нови правила. Това се случва в светлината на няколко инцидента, свързани с превозни средства, разработени от Cruise и Alphabet.

Понастоящем надзорът на разрешителните за автономни превозни средства в Калифорния е под юрисдикцията на щатските регулаторни органи. Сенатор Дейв Кортес обаче внесе законопроект, в който се предлага значителна промяна в контрола, като се предлага градовете да се занимават с разрешителните за самоуправляващи се превозни средства и свързаните с тях регулации.

Освен това лидерът на мнозинството Сесилия Агиар-Къри е внесла отделен законопроект, който изисква обучен човешки шофьор да присъства зад волана на всяко самоуправляващо се превозно средство с тегло над 4536 кг. Това предложение е следствие от засилените дебати относно безопасността на автономните превозни средства в Калифорния, особено след инцидента с роботакси "Круз", при който през октомври пострада пешеходец. Макар че нито този инцидент, нито неотдавнашният сблъсък на превозното средство на Waymo с велосипедист да не включваха самоуправляващи се камиони, надвишаващи 4536 кг, в много калифорнийски общности се засилват настроенията срещу роботакситата.

Един от членовете, Сесилия Агиар-Къри отбеляза в понеделник: "Това е разумна мярка, за да се гарантира, че хората ще продължат да контролират камионите, докато не разполагаме с достатъчно планове за нашите работници и не сме сигурни, че опасната технология не ни се налага от технологичните компании."

Говорител на губернатора Нюсъм заяви, че той ще прецени достойнствата на законопроекта, ако той стигне до бюрото му. Въпреки че в момента в Калифорния е забранена експлоатацията на тежкотоварни автономни камиони, в момента се полагат усилия за разработване на регулаторни рамки за тяхното използване. За разлика от тях щати като Тексас и Арканзас вече разрешават тестването и експлоатацията на самоуправляващи се камиони.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    7 1 Отговор
    Колко да е автономна тая технология тогава, хаха
  • 2 Аристотел

    13 3 Отговор
    Няма робот или компютър който да замени фактора човек. Макар и да стават тежки катастрофи по вина на шофьора, човекът и съвкупност от сетива, опит, реакция, инстинкт за самосъхранение...нещо което никоя машина не може да притежава. Това са жалки опити за замяна на човешката дейност след като се вижда, че ние сме основна движеща единица в реалния свят. Факт.
  • 3 Марда

    7 1 Отговор
    За тия "автономни камиони" нямам много притеснения. Представете си за другите камиони какво следва, използвани в строителството, в чистотата- особено зимното почистване на пътищата. В Германия и сега един конвенционален камион дефектира ли, задръстването е около 10- 20 километра. А тия, бъдещите, умните ще направят 50 километрично задръстване докато дойдат другите "умните" от пътна помощ.
  • 4 Мдааа

    6 1 Отговор
    Статия от вчера "Два автономни автомобила се блъснаха в един и същ пикап". Ами два камиона да те награбят и си в моргата. Страшна безопасност ще настане.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.