BMW навлиза в последната фаза от подготовката за серийното производство на своя водороден силов агрегат от трето поколение. Очаква се това да се случи през 2028 г. и да отвори нова глава в стратегията на компанията за „технологична отвореност“.
Новият двигател ще бъде сглобяван в Мюнхен, Щайр и Ландсгут, които са известни центрове на BMW. Този ход затвърждава ангажимента на компанията към развитието на европейската иновационна инфраструктура и към нулевите емисии.
Партньорство с Toyota и революционна ефективност
Разработката на водородния агрегат е в тясно сътрудничество с Toyota Motor Corporation. Докато Toyota доставя отделните горивни клетки, инженерите на BMW в Мюнхен отговарят изцяло за цялостната архитектура на системата. Това партньорство позволява на двете компании да съчетаят опита си и да оптимизират разходите.
Новата система е с около една четвърт по-компактна от предишните поколения. Това не само улеснява интегрирането ѝ в различни модели, но и значително подобрява ефективността. Повишената мощност и намаленият разход на енергия гарантират по-голям пробег в сравнение с второто поколение, използвано в BMW iX5 Hydrogen.
Производство и иновации в Европа
Прототипите и техните тестове се извършват в Мюнхен. Серийното производство на горивните клетки ще бъде в завода в Щайр, който в момента преминава през мащабна модернизация.
Заводът в Ландсгут ще се специализира в производството на ключови компоненти, включително уникалния захранващ модул "BMW Energy Master". Той отговаря за разпределението на енергията и интегрирането на данни от батерията.
С този ход BMW затвърждава позицията си като технологичен лидер, способен да предлага разнообразни задвижвания – електрически, бензинови, дизелови и водородни – в зависимост от нуждите на пазара и клиентите.