Изпълнителният директор на BMW Оливер Ципсе призова за радикална промяна в европейските регулации, като предупреди, че настоящата политика за забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до 2035 година може да има опустошителен ефект върху европейската автомобилна индустрия. Ципсе твърди, че фокусирането единствено върху емисиите от ауспусите е погрешен и опростен подход, който игнорира целия жизнен цикъл на превозното средство и може да доведе до свиване на индустрията наполовина.
Според Ципсе, настоящите правила са „абсурдни“, защото не отчитат въглеродния отпечатък на веригите за доставки, включително производството на батерии, както и производството, използването и изхвърлянето на превозни средства. Той счита, че този тесен фокус е „голяма грешка“, която рискува да наруши пазара и може да накара хората да задържат по-старите си, по-замърсяващи автомобили за по-дълго, което ще задуши иновациите.
Вместо твърда крайна дата през 2035 година, BMW предлага „отворен технологичен подход“, който измерва общото намаление на CO2 на производителя в цялата му дейност. Ципсе твърди, че тази система би била по-ефективна и ефикасна за намаляване на емисиите, като позволява на компаниите да използват всички налични технологии – включително по-ефективни двигатели с вътрешно горене, хибриди и синтетични горива – за постигане на климатичните цели. Той отбеляза, че други големи световни пазари като САЩ и Китай не са последвали примера на ЕС с пълна забрана, което той счита за признак за несъвършенството на тази политика.
Ципсе изрази и силна опозиция срещу държавните субсидии за електромобили, като счита, че те са неустойчиви и нарушават пазара. Въпреки критиките си към пълната забрана на ЕС, Ципсе потвърди, че BMW е добре подготвена за прехода и е на път да постигне собствените си цели за емисии. Позицията му е в синхрон с тази на други лидери в индустрията, като председателя на Toyota Акио Тойода, които също изразиха загриженост относно икономическото въздействие и въздействието върху заетостта на стратегията за преминаване изцяло към електромобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Статията накратко
10:38 06.09.2025
2 Внимавай какво си пожелаваш
Но вие какво ще правите с емисиите от ауспуха, които са неизбежни при всякакво горене, включително от хибридите?
Коментиран от #5, #7
10:40 06.09.2025
3 дедо..
10:48 06.09.2025
4 Европейски столици
10:48 06.09.2025
5 Вредна емисия
До коментар #2 от "Внимавай какво си пожелаваш":
Вземи да прочетеш някой учебник по химия, преди да пишеш глупости.Коментиран от #6, #10
10:50 06.09.2025
6 Не ми трябва учебник
До коментар #5 от "Вредна емисия":
Ти нали ги разбираш нещата. Ще ми кажеш като те питам киселините дъждове от какво се получават?А приземния озон? Смогът?
Това са все полезни емисии според учебника по химия, нали? И в никакъв случай нито една от тези емисии не се причинява от това което излиза от ауспуха? Даже може да ми го демонстрираш, като се затвориш гараж със запален автомобил с ДВГ по твой избор и изкараш няколко часа докато работи двигателя без противогаз?
Коментиран от #11
11:38 06.09.2025
7 Инженерче
До коментар #2 от "Внимавай какво си пожелаваш":
Нищо няма кво да го правят.Според немските тапатси щяли да ловят цо2 да пускат ток и да правят синтетични горива.
Мало умници
Коментиран от #31
11:39 06.09.2025
8 Сетиха се
11:40 06.09.2025
9 Че, забранете
12:00 06.09.2025
10 Ти пък,
До коментар #5 от "Вредна емисия":
Той ако можеше да чете, ехеее…Коментиран от #12
12:02 06.09.2025
11 Ал химик
До коментар #6 от "Не ми трябва учебник":
За дериватите на петрола и въглеводородите погледни, киселинните дъждове са от въглищата в тецовете, не от автомобилите с ДВГ.Коментиран от #14
12:05 06.09.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 ДрайвингПлежър
... и да, вече задържам старата си кола, защото просто няма нищо читаво, с което да я заменя!
Коментиран от #17
12:34 06.09.2025
14 Химията си е химия
До коментар #11 от "Ал химик":
Питам те от ауспуха какво излиза? Излизат ли веществата за които те питах? Ако се затвориш за половин час в гаража с работещ двигател въглищата от ТЕЦ Марица Изток ли ще те убият или това което излиза от ауспуха? Като химик трябва да знаеш отговора но няма да отговориш нали?А централите на въглища работят на изкуствено дишане в момента само защото държавата плаща разликата. При либерализация на пазара няма да има на кого да продават скъпия си ток и ще ни лишат и от така ценните полезни емисии за които говориш.
Коментиран от #20, #23
12:35 06.09.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 ,,,,,,
13:36 06.09.2025
17 🐴🐴🐴🐴🐴🐴🐴
До коментар #13 от "ДрайвингПлежър":
Има бе 🐴13:37 06.09.2025
18 Анонимен
14:06 06.09.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 ШментиКапели
До коментар #14 от "Химията си е химия":
Електричките не решават проблема с въздуха в големите градове. Типичен пример София. На 100% се вижда ефекта/дефекта, при силно намален трафик (събота, неделя) има дни, в които едва се диша. Т.е. има местни условия. То горите изсякоха и изпепелиха, закъхарил се за транспорта. Иначе градовете ни (големите) се превръщат в гета, ама автомобилите пак виновни за качеството на въздуха.14:18 06.09.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Разбира се
До коментар #21 от "При":
Говориш за 20-годишни японски електромобили с 800 волтова архитектура които са най-надеждните и се зареждат с 400 kW нали?Отново на въпрос за бъдещето отговаряш докато гледаш в огледалото за задно виждане. Гледай на пет бе човек. Не те питам за неща от миналия век. Светът се променя ежедневно, информацията от преди месец понякога е остаряла, а ти ме цитираш факти от 1995.
Коментиран от #24
14:30 06.09.2025
23 Гост
До коментар #14 от "Химията си е химия":
Няма проблеми, когато кажеш.Сложил съм си един маркуч на ауспуха да ми извежда газовете извън гаража,електрощраусе.Коментиран от #26
14:49 06.09.2025
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Гичка
До коментар #19 от "Японска технология":
Ми я да го видиме твоя модел16:07 06.09.2025
26 Разбира се
До коментар #23 от "Гост":
Направо може да си мушнеш маркуча в леко отворения прозорец на автомобила за да се свършва по-бързо. Може да обясниш на инженер химика защо ползваш този маркуч, че Според него от ауспуха излизат само чист въздух и миризма на теменужки.16:37 06.09.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Хеми значи бензин
18:36 06.09.2025
30 Така е
До коментар #28 от "Вероятно":
И ще е така и следващите три-четири години, докато навлязат китайските батерии с 5 минутно зареждане на 520 км от свръх излишната евтина възобновяваме енергия която ще е проблем за мрежите по това време, заради масовото навлизане на фотоволтаиците и батериите за съхранение на енергия в мрежата. Оттам нататък 10-годишното плато на продажбите на Toyota ще бъдете последвано от срив. Колко стръмно ще е спускането, ще зависи от това дали Toyota ще промени курса и ще влезе с пълни сили в електрификацията или ще продължи да упорства.Току виж наистина вземат да изкарат твърдотелните батерии и да превъртят играта. А дано, ама надали.
19:41 06.09.2025
31 Бай Ремзи
До коментар #7 от "Инженерче":
Алоо инджинеринъ, букварче ти трябва, букварчеее...13:16 07.09.2025
32 Анонимен
20:14 07.09.2025