Шефът на BMW също се противопостави на забраната на ДВГ - ето какво предлага той

6 Септември, 2025 10:30 3 499 32

  • bmw-
  • двг-
  • двигател-
  • ципсе

Ципсе смята, че това решение не е оптималното в случая

Шефът на BMW също се противопостави на забраната на ДВГ - ето какво предлага той - 1

Изпълнителният директор на BMW Оливер Ципсе призова за радикална промяна в европейските регулации, като предупреди, че настоящата политика за забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до 2035 година може да има опустошителен ефект върху европейската автомобилна индустрия. Ципсе твърди, че фокусирането единствено върху емисиите от ауспусите е погрешен и опростен подход, който игнорира целия жизнен цикъл на превозното средство и може да доведе до свиване на индустрията наполовина.

Според Ципсе, настоящите правила са „абсурдни“, защото не отчитат въглеродния отпечатък на веригите за доставки, включително производството на батерии, както и производството, използването и изхвърлянето на превозни средства. Той счита, че този тесен фокус е „голяма грешка“, която рискува да наруши пазара и може да накара хората да задържат по-старите си, по-замърсяващи автомобили за по-дълго, което ще задуши иновациите.

Вместо твърда крайна дата през 2035 година, BMW предлага „отворен технологичен подход“, който измерва общото намаление на CO2 на производителя в цялата му дейност. Ципсе твърди, че тази система би била по-ефективна и ефикасна за намаляване на емисиите, като позволява на компаниите да използват всички налични технологии – включително по-ефективни двигатели с вътрешно горене, хибриди и синтетични горива – за постигане на климатичните цели. Той отбеляза, че други големи световни пазари като САЩ и Китай не са последвали примера на ЕС с пълна забрана, което той счита за признак за несъвършенството на тази политика.

Ципсе изрази и силна опозиция срещу държавните субсидии за електромобили, като счита, че те са неустойчиви и нарушават пазара. Въпреки критиките си към пълната забрана на ЕС, Ципсе потвърди, че BMW е добре подготвена за прехода и е на път да постигне собствените си цели за емисии. Позицията му е в синхрон с тази на други лидери в индустрията, като председателя на Toyota Акио Тойода, които също изразиха загриженост относно икономическото въздействие и въздействието върху заетостта на стратегията за преминаване изцяло към електромобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 31 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Статията накратко

    23 6 Отговор
    Толкова сме изостанали, че ако държавата не ни помогне и да ни защити от китайците сме умрели след няколко години.
  • 2 Внимавай какво си пожелаваш

    2 36 Отговор
    Защото може да ти се случи. Производството на батерии и тяхното зареждане буквално за две години може да премине на 100% възобновяема енергия (по документи) .

    Но вие какво ще правите с емисиите от ауспуха, които са неизбежни при всякакво горене, включително от хибридите?

    Коментиран от #5, #7

  • 3 дедо..

    27 2 Отговор
    Брааво на баварците,че тия от щутгатт издадоо багажо..
  • 4 Европейски столици

    28 3 Отговор
    Ще глобяват старите дизели, ако случайно си позволят да минат през центъра и да нарушат спокойствието на изнежените еко и био столичани с някоя сажда. СО община има голям опит с европростотиите.
  • 5 Вредна емисия

    21 3 Отговор

    До коментар #2 от "Внимавай какво си пожелаваш":

    Вземи да прочетеш някой учебник по химия, преди да пишеш глупости.

    Коментиран от #6, #10

  • 6 Не ми трябва учебник

    3 19 Отговор

    До коментар #5 от "Вредна емисия":

    Ти нали ги разбираш нещата. Ще ми кажеш като те питам киселините дъждове от какво се получават?

    А приземния озон? Смогът?

    Това са все полезни емисии според учебника по химия, нали? И в никакъв случай нито една от тези емисии не се причинява от това което излиза от ауспуха? Даже може да ми го демонстрираш, като се затвориш гараж със запален автомобил с ДВГ по твой избор и изкараш няколко часа докато работи двигателя без противогаз?

    Коментиран от #11

  • 7 Инженерче

    9 3 Отговор

    До коментар #2 от "Внимавай какво си пожелаваш":

    Нищо няма кво да го правят.
    Според немските тапатси щяли да ловят цо2 да пускат ток и да правят синтетични горива.
    Мало умници

    Коментиран от #31

  • 8 Сетиха се

    8 3 Отговор
    Това е ясно от толкова години, а теят нискоинтелигентни бюрократи от ЕС не виждат по-далеч от носа си!
  • 9 Че, забранете

    12 2 Отговор
    Ги, бе - да ви видим какви ще ги дъвчете после! На тия всичко живо им пречи, въпросът е, живите защо ги търпят!
  • 10 Ти пък,

    5 3 Отговор

    До коментар #5 от "Вредна емисия":

    Той ако можеше да чете, ехеее…

    Коментиран от #12

  • 11 Ал химик

    16 2 Отговор

    До коментар #6 от "Не ми трябва учебник":

    За дериватите на петрола и въглеводородите погледни, киселинните дъждове са от въглищата в тецовете, не от автомобилите с ДВГ.

    Коментиран от #14

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ДрайвингПлежър

    20 2 Отговор
    Просто трябва да се сложи край на европейския фашизъм налаган от Брюксел!
    ... и да, вече задържам старата си кола, защото просто няма нищо читаво, с което да я заменя!

    Коментиран от #17

  • 14 Химията си е химия

    2 13 Отговор

    До коментар #11 от "Ал химик":

    Питам те от ауспуха какво излиза? Излизат ли веществата за които те питах? Ако се затвориш за половин час в гаража с работещ двигател въглищата от ТЕЦ Марица Изток ли ще те убият или това което излиза от ауспуха? Като химик трябва да знаеш отговора но няма да отговориш нали?

    А централите на въглища работят на изкуствено дишане в момента само защото държавата плаща разликата. При либерализация на пазара няма да има на кого да продават скъпия си ток и ще ни лишат и от така ценните полезни емисии за които говориш.

    Коментиран от #20, #23

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 ,,,,,,

    3 0 Отговор
    Баварците по нормални от долносаксонците
  • 17 🐴🐴🐴🐴🐴🐴🐴

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "ДрайвингПлежър":

    Има бе 🐴
  • 18 Анонимен

    4 0 Отговор
    Прозряли истината,че не се гаси туй що не гасне....
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 ШментиКапели

    11 3 Отговор

    До коментар #14 от "Химията си е химия":

    Електричките не решават проблема с въздуха в големите градове. Типичен пример София. На 100% се вижда ефекта/дефекта, при силно намален трафик (събота, неделя) има дни, в които едва се диша. Т.е. има местни условия. То горите изсякоха и изпепелиха, закъхарил се за транспорта. Иначе градовете ни (големите) се превръщат в гета, ама автомобилите пак виновни за качеството на въздуха.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Разбира се

    0 5 Отговор

    До коментар #21 от "При":

    Говориш за 20-годишни японски електромобили с 800 волтова архитектура които са най-надеждните и се зареждат с 400 kW нали?

    Отново на въпрос за бъдещето отговаряш докато гледаш в огледалото за задно виждане. Гледай на пет бе човек. Не те питам за неща от миналия век. Светът се променя ежедневно, информацията от преди месец понякога е остаряла, а ти ме цитираш факти от 1995.

    Коментиран от #24

  • 23 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #14 от "Химията си е химия":

    Няма проблеми, когато кажеш.Сложил съм си един маркуч на ауспуха да ми извежда газовете извън гаража,електрощраусе.

    Коментиран от #26

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Гичка

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Японска технология":

    Ми я да го видиме твоя модел
  • 26 Разбира се

    1 8 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Направо може да си мушнеш маркуча в леко отворения прозорец на автомобила за да се свършва по-бързо. Може да обясниш на инженер химика защо ползваш този маркуч, че Според него от ауспуха излизат само чист въздух и миризма на теменужки.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Хеми значи бензин

    7 0 Отговор
    Истината е че ГеЙрманската икономика е на командно дишане.
  • 30 Така е

    1 6 Отговор

    До коментар #28 от "Вероятно":

    И ще е така и следващите три-четири години, докато навлязат китайските батерии с 5 минутно зареждане на 520 км от свръх излишната евтина възобновяваме енергия която ще е проблем за мрежите по това време, заради масовото навлизане на фотоволтаиците и батериите за съхранение на енергия в мрежата. Оттам нататък 10-годишното плато на продажбите на Toyota ще бъдете последвано от срив. Колко стръмно ще е спускането, ще зависи от това дали Toyota ще промени курса и ще влезе с пълни сили в електрификацията или ще продължи да упорства.

    Току виж наистина вземат да изкарат твърдотелните батерии и да превъртят играта. А дано, ама надали.
  • 31 Бай Ремзи

    0 3 Отговор

    До коментар #7 от "Инженерче":

    Алоо инджинеринъ, букварче ти трябва, букварчеее...
  • 32 Анонимен

    4 1 Отговор
    Хубаво, че имам здрава дизелова тойота. Лошото е, че вече е на 480 000км, да изкара най-много още толкова.