Запознаваме ви първи с най-новото BMW: С Neue Klasse iX3 баварците променят играта

5 Септември, 2025 12:15 42 738 71

  • bmw-
  • neue klasse-
  • ix3

Този кросоувър дава старт на една нова архитектура, която ще бъде в основата на бъдещите автомобили на компанията

Запознаваме ви първи с най-новото BMW: С Neue Klasse iX3 баварците променят играта - 1

Мюнхен, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Първият модел от Neue Klasse на BMW е вече реалност. Електрическият Sports Activity Vehicle, наречен iX3, току що бе показан за първи път, а екип на mobile.bg е на мястото на събитието в германския град Мюнхен. Първите ни впечатления от най-новото BMW са, че това е повече от просто пореден нов модел в гамата на баварците.

Този кросоувър дава старт на една нова архитектура, която ще бъде в основата на бъдещите автомобили на компанията, независимо от тяхното задвижване. А конкретно с този модел, BMW се стреми да дефинира изцяло нов подход към електрификацията, дигитализацията и цялостната устойчивост, като се позиционира като пряк конкурент на модели като Tesla Model Y и Audi Q6 e-tron.

Един от най-важните аспекти на новия iX3 е неговата изцяло нова електронна и софтуерна архитектура. Тя е базирана на четири мощни „супермозъка“, които контролират динамиката на движение, автоматизираното шофиране, инфотейнмънта и комфортните функции. Един от тези "мозъци" е наречен "Heart of Joy" и отговаря за управлението на задвижването, като обещава нови нива на динамика и прецизност.

Изпълнителният директор на BMW - Оливер Ципсе

Екстериор

Дизайнът на iX3 бележи началото на нов дизайнерски език за BMW. Той се отличава с елегантни, но и агресивни линии, които придават на кросоувъра внушително присъствие на пътя. Автомобилът разполага с компактни предни светлини и модерно LED осветление, което подчертава фалшивата решетка. Тя напомня за класическия BMW 2002, но е преосмислена с футуристичен подход. Задните светлини, от своя страна, са хоризонтална интерпретация на традиционната "L"-образна форма. iX3 бе представен лично от главният изпълнителен директор на BMW, Оливер Ципсе,и дизайнерът на марката Ейдриън ван Хойдонк.
Ейдриън ван Хойдонк
Главният дизайнер на BMW - Ейдриън ван Хойдонк

Интериор

В интериора, фокусът е върху дигитализацията и минимализма. Водачът и пътниците ще бъдат посрещнати от изцяло новата система "BMW Panoramic iDrive" и "BMW Operating System X". Тя е базирана на огромен 17.9-инчов сензорен дисплей, който се простира от край до край на арматурното табло. Информацията се показва на ниско разположена повърхност в долната част на предното стъкло чрез триизмерна проекция. Това е нов подход, който се стреми да осигури интуитивно управление, без да се налага водачът да отклонява поглед от пътя, докато изкуственият интелект подпомага различни функции.

Двигател, батерия и платформа

Новото BMW iX3 използва технологията BMW eDrive от шесто поколение, която включва високоефективни електромотори и иновативни високоволтови батерии с цилиндрични клетки, както и 800-волтова технология. Автомобилът се задвижва от два електромотора, които осигуряват системна мощност от 345 кВт (469 к.с.) и въртящ момент от 645 Нм. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди и максимална скорост от 210 км/ч.

Запознаваме ви първи с най-новото BMW: С Neue Klasse iX3 баварците променят играта

Електрическото задвижване на четирите колела се състои от синхронен електромотор с електрическо възбуждане на задния мост и нов асинхронен двигател на предния мост. Енергийната плътност на клетъчно ниво е с 20% по-висока в сравнение с предишното поколение, а скоростта на зареждане е увеличена с 30%. С използваем енергиен капацитет от 108,7 кВтч, батерията осигурява пробег до 805 километра. Максималната зарядна мощност е 400 кВ, което позволява зареждане от 10% до 80% за 21 минути.

Технологията "eDrive" от шесто поколение осигурява пробег, който надхвърля 800 км. по WLTP, като батериите с цилиндрични клетки допринасят за 30% по-голям пробег. Електромобилът разполага с 800-волтова архитектура, която позволява зареждане с мощност до 400 кВт. Тази комбинация от голям пробег и бързо зареждане е ключова за успеха на модела. От компанията обявиха, че ще са необходими само 10 минути, за да се добавят над 350 км. пробег, което е впечатляващо постижение.

Запознаваме ви първи с най-новото BMW: С Neue Klasse iX3 баварците променят играта

Един от най-важните аспекти на платформата Neue Klasse е шестото поколение батерии на BMW. Новите цилиндрични клетки имат с 20% по-висока обемна енергийна плътност и са с 30% по-голям пробег в сравнение с предишното поколение. Освен това, те са с 50% по-евтини за производство, което ще направи електрическите автомобили на BMW по-достъпни. Цилиндричният дизайн подобрява ефективността и позволява по-бързо зареждане.

Новият iX3 предлага различни конфигурации на задвижване, за да отговори на нуждите на различните клиенти. Докато базовата версия разполага със задно задвижване, по-мощните варианти използват два електромотора, които осигуряват електрическо задвижване на четирите колела. Този подход гарантира отлично сцепление и динамика при всякакви условия. Максималната мощност на най-силната версия достига 600 к.с., което превръща iX3 в изключително бърз и пъргав кросоувър.

Производство

Производството на iX3 ще се осъществява в завода на BMW в Дебрецен, Унгария, от есента на 2025 година. Първоначално ще бъде пусната версията iX3 50 xDrive с двойно електрическо задвижване, а по-късно ще се предлагат и други версии, включително базов модел. Най-важните пазари за модела ще бъдат Европа и САЩ, а за Китай ще има специална версия, произвеждана в Шънян.

Актуализации по въздуха

Софтуерната архитектура на Neue Klasse е централизирана, което позволява безжични актуализации на софтуера. Това означава, че автомобилът ще става по-умен и ще получава нови функции с течение на времето. BMW iX3 ще бъде оборудван с най-новата версия на операционната система iDrive, която е напълно интегрирана с дигиталните услуги на компанията.

Въглероден отпечатък

И накрая, нещо, с което специалистите от BMW се гордеят много, но то едва ли интересува по-голямата част от потенциалните клиенти у нас. Освен технологичните и дизайнерски новости, BMW се фокусира и върху устойчивостта. Около една трета от новия iX3 е произведен от рециклирани материали. Според компанията, въглеродният отпечатък на модела е с 34% по-нисък в сравнение с предшественика му. Производството в завода в Дебрецен също се извършва изцяло с възобновяема енергия, което допълнително намалява екологичното въздействие.

Neue Klasse е не просто нова платформа, а израз на цялостната визия на BMW за бъдещето

С iX3 компанията иска да покаже, че може да създава автомобили, които са едновременно модерни, дигитално ориентирани, устойчиви и най-важното – запазват традиционното удоволствие от шофирането, което е тяхна запазена марка. Първоначалните ни впечатления са, че новото поколение автомобили на BMW изглежда обещаващо, а iX3 е само първата стъпка в тази смела трансформация.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 44 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фен съм на БМВ

    81 15 Отговор
    Но като гледам визията на последните модели.
    китайките вече изглеждат по–добре от тях.
  • 2 Име

    20 46 Отговор
    Уникално. Нямам какво повече да добавя
  • 3 Марин

    17 36 Отговор
    Много ми харесва и от това, което чета, наистина е нова ера
  • 4 Варна 3

    30 12 Отговор
    булгаррено ми дай, баварски трошляк не ми давай
  • 5 Кой нормален купува БМВ!

    58 11 Отговор
    Ужас, все по грозни и чупливи!

    Коментиран от #58

  • 6 Промоция

    16 2 Отговор
    В бг се предлага с месечен абонамент за превишена скорост към бг трол, 1500лв на месец, през първата година.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Селянин

    41 7 Отговор
    Даже китайските изглеждат вече по добре. Ще стане като в Ягуар. И тук някой след две години ще подава оставка.
  • 9 Гуньо Простиа

    41 4 Отговор
    Решетката му прилича на мустачките на Хитлер
  • 10 Ввв

    51 6 Отговор
    Тези от 5 години дишат лепило,кога ще спрат?
  • 11 Старт

    16 26 Отговор
    И нека всепризнатите БГ специалисти по дизайн започнат да се изказват ......сега!!!

    Коментиран от #36

  • 12 МаКаТа

    11 23 Отговор
    Страхотна е колата. От европейците само БМВ ще изплуват, ще видите

    Коментиран от #15

  • 13 Ицо

    11 24 Отговор
    Уникална е, бравос
  • 14 Лео

    8 29 Отговор
    Много добра, баварците са били са и ще бъдат номер 1
  • 15 Така е

    11 16 Отговор

    До коментар #12 от "МаКаТа":

    "Страхотна е колата. От европейците само БМВ ще изплуват, ще видите"

    Това е истина. Но само половината истина. Истината е, че от bmw правят най-добрите електромобили в Европа. Но другата част от истината е че жестоко изостават от китайските технологии.

    Така че е вярно, че ако някой има шансове да оцелее от европейските автомобилни производители, то това ще е BMW.
  • 16 Браво БМВ

    8 18 Отговор
    Това ще е трепач на живо! Размерът на бъбречета са препратка към моделите на бмв от 1970 и това е много добро решение. Дано да са ги направили здрави, че китайските в това отношение са много зле.

    Коментиран от #49

  • 17 Бреееййй

    27 5 Отговор
    Туй отпреде над номера, топките на шофьора ли са?
  • 18 таксиджия 🚖

    28 1 Отговор
    Хехе току що в обедната почивка, гледах ревюто на Ларгус в ютюбе.

    4.80м за 3-та...470кс за 5 сек до 100. Пежо 3008 с двата мотора 325кс ги прави за 6 сек и е по-красиво и 30к лв по-евтино.

    Кривият дисплей е ужасен, много ще ме дразни, докато шофирам. Всичко се контролира през него, вместо физически копчета - не мерси.
  • 19 Москвич Трабантов

    33 7 Отговор
    Престанете да си купувате коли. Градовете ни , около блоцковете са заприличали на площадки за продажба на бракми втора ръка в Детройт и Калифорния. Не може да се върви. Скоро няма да има къде да карата, не само да паркирате. Българина не е особено интелигентен и си мисли, че като има кола е заможен. Това са пълни бръкми и боклуци които бавно и сугурно унижщожават градовете. България е малка държава. Варна може да се извърви за 40 минути, същото и в Пловдив. Има градски транспорт и други средства за придвижване. Стига с тези коли.

    Коментиран от #37

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Някой

    26 1 Отговор
    Престанете с тези огромни тоблети, ще си купя 30 ивчов таблет BMW на 4 колела, ама друг път.

    Ето за това хората ще си купуват китайски и петпо автомобили. Защото новите германски не стават за нищо.

    Коментиран от #23

  • 22 Бръм

    19 2 Отговор
    Ще му се радвате след 10 години. До тогава гледайте да прекарате кабел за зарядно пред панелката.
    Па то до тогава може у да не трябва, почнаха да спират водата из страната вече, до тогава може и с тока да сме приключили.

    Коментиран от #27, #29, #32, #33

  • 23 таксиджия 🚖

    11 2 Отговор

    До коментар #21 от "Някой":

    Това бмв не е германско, а унгарско! Ще се произвежда в завода в град Дебрецен, Унгария. А за Китай в Шаншън.

    Ако искаш германски кола - Опел Грандланд. Правят го в Германия. Няма такъв огромен крив таблет. Има повече място за пътнците отзад.
  • 24 А дано

    5 1 Отговор
    ...като се позиционира като пряк конкурент на модели като Tesla Model Y и Audi Q6 e-tron

    🤥А дано! Ама надали,😞



    Автомобилът се задвижва от два електромотора, които осигуряват системна мощност от 345 кВт (469 к.с.) и въртящ момент от 645 Нм. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди и максимална скорост от 210 км/ч
  • 25 шарнир

    20 2 Отговор
    Грозно, чупливо, близо 3 тона и. разбира се скъпо. След 10г е за моргата.
  • 26 Симеон Иванов

    19 1 Отговор
    Има ОГРОМЕН ПРОБЛЕМ в дизайна, и той е, че дизайна е ЗА КИТАЙСКИЯ ПОТРЕБИТЕЛ.
    А тук е Европа ...
  • 27 Така е

    3 7 Отговор

    До коментар #22 от "Бръм":

    Прав си, че както с водата така и с тока имаме проблем още днес. Проблеми които ще се задълбочават в бъдеще.

    Но има важен нюанс. Проблемът с водата е защото има недостиг на вода.

    Проблемът с тока е точно обратния - има огромен излишък на електричество, което се изхвърля, защото няма кой да го ползва.

    Тоест зарядните станции пред панелките ще решават този проблем, като ползват безплатният излишен ток, да не ходи зян!
  • 28 УдоМача

    9 2 Отговор
    Средна китайка... Има много по-хубави китайки, както от малките, така и от големите!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 шарнир

    17 2 Отговор
    ..а задната седалка е все едно съм снимал пежо партнер 2008. Същата евтина тапицерия, колани и закопчалките им.
    Разликата е ,че партнера още го карам за 2ра кола, а това скъпо гавн0 след 18години ще е отдавна претопено.
  • 31 ПМНцдрцдр

    7 0 Отговор
    Минимализмът е хубаво нещо за мен, ама тая дигитализация....
  • 32 Нямало ток

    1 2 Отговор

    До коментар #22 от "Бръм":

    АЕЦ 31,39% 2007.39
    Кондензационни ТЕЦ 9,44% 603.7
    Топлофикационни ТЕЦ 2,21% 141.06
    Заводски ТЕЦ 1,64% 104.88
    ВЕЦ 0,14% 9.12
    Малки ВЕЦ 0,72% 45.82
    ВяЕЦ 2,17% 138.49
    ФЕЦ 52,11% 3332.92
    Био ЕЦ 0,19% 12.36
    Товар на РБ 4055.28
    ССЕЕ - зареждане 605.35
  • 33 Нямало ток

    1 2 Отговор

    До коментар #22 от "Бръм":

    Общо ВЕИ (ВЕЦ + Малки ВЕЦ + ВяЕЦ + ФЕЦ + Био ЕЦ): 3528.71 MW – 86.97%
    Общо нискоемисионни (АЕЦ + ВЕИ): 5536.10 MW – 136.46%

    Товар на РБ: 4055.28 MW
    Батерии на заряд: 605.35 MW

    Обща генерация: 2007.39 + 603.7 + 141.06 + 104.88 + 9.12 + 45.82 + 138.49 + 3332.92 + 12.36 = 4395.74 MW

    Излишък = генерация + батерии − товар: 4395.74 + 605.35 − 4055.28 = 946.81 MW

    Износ = излишък − батерии: 946.81 − 605.35 = 341.46 MW → Износ

    Коментиран от #43

  • 34 Калоян

    5 15 Отговор
    Страхотна кола, това е положението. Просто някои българи свикват по бавно с новостите
  • 35 Аман

    20 1 Отговор
    Такава ГРОЗОТИЯ във визия не съм очаквал.
    Уволнение!
  • 36 Айс Вентура

    9 1 Отговор

    До коментар #11 от "Старт":

    Има някакво г е й с к о намигване.Ама щом си го харесваш.

    Коментиран от #40

  • 37 Жиголюв

    7 1 Отговор

    До коментар #19 от "Москвич Трабантов":

    Абсалютно си прав ,по евтино е даже с такси като ти трябва за дълъг път Рента Кар ,ноо ганьо го гони показухата ,няма пари за хляб ама S kласа щял да кара
  • 38 ХАРОН

    11 0 Отговор
    Обичаме да умуваме, но БМВ то се прави в.... Унгария. А ние правим купчинки!
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Тъкмо ще

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Айс Вентура":

    Ти маклони везните към🌈

    Коментиран от #42, #44

  • 41 И на

    12 0 Отговор
    Мен последните модели на БМВ не ми харесват ,ама това си е мое мнение
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Ток има

    2 3 Отговор

    До коментар #33 от "Нямало ток":

    Повече от колкото ни трбва ,но другарите искат нови 2 реактора за милиарди.
  • 44 Айс Вентура

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Тъкмо ще":

    Ще ми Го наклони, към твоята ду п@ ра.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Борислав

    9 1 Отговор
    Харесвам Бмв ,но това е грозно!
  • 47 Беемвист

    5 1 Отговор
    Не ми харесва ... Грозна е . Интериора обаче ми харесва
  • 48 Цената

    18 2 Отговор
    При цена 150-190000 левчета не е конкуренция ни на Тесла ни на нищо. Тези да луди вече...
  • 49 Име

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Браво БМВ":

    Да шофираш БМВ е уникално, но за съжаление са много чупливи!
  • 50 шаа

    8 3 Отговор
    "баварците променят играта"

    за съжаление твърде силно, необосновано и снобско твърдение. ама феновете на всяка марка са заслепени от нея, така че няма да разберат какво казвам.
  • 51 Пежопел

    12 1 Отговор
    По-грозно не можаха ли да го направят
  • 52 Бивш БМВ клиент

    15 1 Отговор
    Няма една детайл поне малко с друг да се връзва. Какафония от форми.
    Няма повече да си купувам БМВ-та.

    Коментиран от #53

  • 53 Видял

    12 0 Отговор

    До коментар #52 от "Бивш БМВ клиент":

    Ще се произвежда в Дебрецен Унгария. Това казва всичко. Орбан туй, Орбан онуй. Крив бил. С Путин бил. А ние опрятаме крачолите и у ряката. БГ кръгла нула.
  • 54 Най Цоньо

    8 3 Отговор
    Кво очаквахме, па то кво излезе... Китайското МG e класи над това.
  • 55 Не знам защо

    6 2 Отговор
    Но не ме впечатли особено. Може да е защото е синьо. Оранжевото BMV HX е много по-готино.

    Коментиран от #57

  • 56 Наско

    5 10 Отговор
    От това което прочетох, гледайки и видеото и снимките, колата определено изглежда обещаваща. Това е бъдещето на автомобилите независимо дали на някой му харесва или не му харесва
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Най-сетне

    12 1 Отговор

    До коментар #5 от "Кой нормален купува БМВ!":

    Да прочета мнение, адекватно отразяващо действителността. Стига детирамби. Може да е върха, но като визия BMW пускат все по-грозни топузи.
  • 59 поКУРко

    9 1 Отговор
    Ще повърна ... собственик съм на Х6 М50d и Х7 М50i купувани нови от Ауто Бавария, но това извращение ... никогаааааааааааааа!!!

    Коментиран от #62, #63

  • 60 ВАЗ ЖИГУЛА

    5 3 Отговор
    Що ни ,,запознаваш " това BMW бе нещастник долен ,платен?
    Колко от нас могат да си го позволят?
    А и къде ще го юркат по нашите пътища и жестоките ...ОГРАНИЧЕНИЯ?
    АЗ карах ЗаЗ 965А...първата си кола след ,като се уволних от казармата преди 47+ години и съм СЪМ СИГУРЕН,че днес ако бе още ,,жива" тая ЗаЗка...все щях да инкасирам глоби...въпреки ,че я карах в диапазона 60-70-80... по същите пътища де ги помня от него време
    ..Днес с една ,,Жигула"...1985-ти набор ми праскат фиш от 50 кинта,че съм ,,прелетял" с с 71 км/ч при ограничение...60..
    Та де ще летиш с това BMW бе...
    ????!!!
  • 61 12345

    9 0 Отговор
    Колата не е лоша, но е доста скъпа. Новата Тесла модел Y /514коня/ е около 54 хил.евро. Това БМВ е около 75 хил. евро. Трудно ще се пребори с конкуренцията.
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Маю май

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "поКУРко":

    Си обрал
    Плакатите от Ауто Бавария
  • 64 Никса

    6 0 Отговор
    За Американците +15% заради рижавия
  • 65 Боклук

    7 2 Отговор
    Егати боклука
  • 66 Йккк

    5 2 Отговор
    Егати боклука!

    Коментиран от #69

  • 67 Крис

    3 11 Отговор
    Колата е уникална, BMW знаят какво правят и бъдете сигурни, че това е бъдещето. Никога китайски коли няма да доминират в Европа BMW е марката която е била и ще бъде еталон за автомобил с главно А.
  • 68 мда.....

    1 2 Отговор
    гледам му характеристиките на сайта на EVSpecifications и мисля, че като параметри е много добре - рейндж, динамика... дост добре. Не е и излишно голяма,
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Киро Шарнира

    3 0 Отговор
    Китай ви задмина !!!