Както вече ви информирахме BMW и Mercedes-Benz са в напреднали преговори за сключване на изненадващо ново партньорство. Сериозни слухове сочат, че двете компании могат да започнат да споделят задвижващи системи още през 2027 година, за да разширят предлагането си на двигатели с вътрешно горене без значителни нови инвестиции.
Източници предполагат, че BMW може да достави на Mercedes своя универсален 2,0-литров турбокомпресор с четири цилиндъра „B48” за използване в бъдещи модели с plug-in хибридно задвижване (PHEV). Това би било стратегически ход за Mercedes, който бързо пренасочва фокуса си към електромобилите, но все още се нуждае от модерни, отговарящи на емисионните норми ДВГ и хибридни автомобили, за да отговори на пазарното търсене. Двигателят BMW B48, който отговаря на стандарта Евро 7, може да бъде конфигуриран както за надлъжно, така и за напречно приложение, което го прави гъвкаво решение за широка гама от модели на Mercedes.
За BMW това партньорство ще помогне да се гарантира бъдещето на завода за двигатели в Щайр, Австрия, който в момента работи под капацитета си. В рамките на взаимно споразумение
Mercedes може да доставя на BMW своите автоматични трансмисии 9G-Tronic
Това ще помогне да се гарантира устойчивостта на собствените му заводи в Щутгарт-Хеделфинген, Германия, и Себеш, Румъния.
Това сътрудничество не е първото между двата конкурента, които преди това са си партнирали в проекти, свързани с автономното шофиране и публичната мрежа за зареждане Ionity. Въпреки това, съвместното доставяне на двигатели и трансмисии би било историческа стъпка, тъй като засяга основните механични компоненти на техните превозни средства. В по-дългосрочен план двете компании обмислят създаването на съвместно предприятие за производство на двигатели в специален завод в САЩ, което би им помогнало да заобиколят нарастващите търговски тарифи.
Макар този тип сътрудничество да изглежда изненадващо за двама толкова ожесточени конкуренти, то е отговор на настоящите предизвикателства на бързо променящата се индустрия и има прецедент от подобни съюзи в миналото, като например съвместното предприятие Française de Mécanique между Renault и Peugeot. За Mercedes това е решение на проблемите с веригата на доставки и липсата на гъвкавост на новия двигател M252, който се произвежда в Китай от съвместното предприятие Horse (Geely, Renault и Aramco). За двете компании сътрудничеството предлага начин да намалят разходите, да подобрят рентабилността и да се справят с комплексния преход към електрическо бъдеще.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нещо неясно?
Коментиран от #4
13:50 26.08.2025
2 Ама санкциите работят бе...
Коментиран от #3
14:45 26.08.2025
3 таксиджия 🚖
До коментар #2 от "Ама санкциите работят бе...":
В един момент Мерцедес ще произвежда само S classe за политиците, автобуси и рейсове за нас данъкоплатците и камиони/бронирани машини за армията.15:00 26.08.2025
4 Малките плащат за разкоша на големите
До коментар #1 от "Нещо неясно?":
И викат мерцедес и сички останали и залагат кво имат че да плащат за ремонти на любимата марка и куките също ги стрижат като видат лед светлинките и се почва аптечка пожарогасител жилетка и така насетне поводи за рекет16:00 26.08.2025
5 дедо..
16:05 26.08.2025
6 Ввв
16:43 26.08.2025
7 васко де гама
Високи енергийни затрати , слаба и ненадежна електроника (погледнете последните 35-40 години нямат никакъв прогрес в цифровата ИТ епоха като си мислеха всичко ще продължи по както е било до сега всичко механично ) автомобилните електрони компоненти са повечето Китайски и те купуват най -евтините (в Китай има около 437 заводи, фабрики , предприятия произвеждащи части и електрони компоненти за автомобилната индустрия ) която е ненадежна и проблемна , както и високите разходи с труд което се отразява на крайният продукт . Като трябва да припокриват и Европейските Емисионни норми от EURO-4 от 2005 година -180гр/ км на СО2 при Euro -5 ot 2009 година 90 гр /км СО2 без значение колко к.с е двигателят както и теглото му . Тези норми нито една от Немските фирми не е постигнала като за всеки произведен автомобил плаща 90 Евро глоба тъй като нарушава Емисионните норми . Като се има предвид ,че Китай е Световен лидер в батериите и ЕV които са много по евтини по добре мултимедия и най вече много съвременен дизайн и Най- важното цена . .
Коментиран от #11, #13, #15
19:31 26.08.2025
8 ООрана държава
20:37 26.08.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 АУДИ
Коментиран от #14, #16
07:28 27.08.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Трифонов
До коментар #7 от "васко де гама":
Ох, вземи седни се научи да пишеш, четеш и говориш, че си нечленоразделен!10:38 27.08.2025
14 Иван
До коментар #10 от "АУДИ":
Кой го казва най големия боклук наречен Ауди които ако не ги бяха купили Фолксваген отдавна да са изчезнали от лицето на Земята20:10 27.08.2025
15 Пак неразбрал
До коментар #7 от "васко де гама":
Ако трябва да спазено изискването за CO2 под 100гр/км , това означава че един автомобил независимо от това в какъв режим работи двигателя трябва да гори по-малко от 5 литра на 100 км( литър бензин = 2,35 кг CO2) . А намеренията на ЕС след 2030 емисиите на новите коли да бъдат максимум 59,4 гр/км . Интересно кой може да конструира двигател едновременно мощен и с нищожен разход ?Аз имам отговор на тази задача - нарича се РИКША !
Коментиран от #17
20:28 27.08.2025
16 Кочо Честименски
До коментар #10 от "АУДИ":
Боже, колко скрАб има по тоя свят, Боже!11:26 29.08.2025
17 Кочо Честименски
До коментар #15 от "Пак неразбрал":
Има немалко такива.11:28 29.08.2025