Китай забранява рекламите по време на телевизионните сапунки. Целта е да се улесни и „обедини“ мисленето, пише Ройтерс. Мярката влиза в сила от януари, обяви държавният медиен регулатор. Решението е предхождано от 5-дневна среща на ЦК на китайската комунистическа партия, чийто издателства и електронни разпространители се борят да балансират оттеглянето на пазара с диктата на пропагандата.
Ръстът на рекламодателите на китайската държавна телевизия се забави до най-ниските нива от последните шест години. Все повече и повече рекламите се насочват към малки, но дръзки провинциални телевизии, които предлагат на зрителите любовни предавания и риалити състезания между таланти.
През септември властите свалиха от ефир шоу за таланти за една година, тъй като не отговаряло на изискванията. Заместител се намери в лицето на програмите, които „промотират морала“ - домакински предавания и т.н.