Очаква се Европейската комисия да даде зелена светлина кемперите над 3,5 тона да се карат с категория "В". На 1 март предстои редовно заседание на ЕК, на което по програма следва да се разгледа т.нар. Road safety package. В пакета от законодателни мерки е включено и предложението да се увеличи максимално допустимата маса за управление на МПС с шофьорска книжка категория "В", съобщи БНР.
Ограничението от 3,5 т за категория "В" с годините създава все по-голям проблем за караванинг индустрията и потребителите. Причината е добавянето на множество задължителни допълнителни системи за сигурност в превозните средства, заради което кемперите стават все по-тежки и става все по-трудно да се вместват в лимита за тонаж.
В резултат на пазара излизат повече модели над 3,5 т, за които обаче броят на купувачите е ограничен - от една страна заради нуждата по-висока категория книжка, а от друга - експлоатацията им е по-скъпа заради пътните такси.
Организации, представляващи интересите на над 2,5 милиона собственици на кемпери и каравани, призоваха за промени в регулациите. Общата цел е да се модернизира директивата за свидетелствата за управление на превозни средства. С което да бъдат прехвърлени правата, предоставени от шофьорска книжка C1, в категория B.
Процедурата за промяна на директивата е дълга и преминава през обществени обсъждания с гражданите на ЕС. Следва да се има предвид, че след приемане на изменения в директивата съответните нови правила трябва да бъдат транспонирани в националните законодателства на всички държави членки, което е дълга административна процедура и вероятно ще отнеме години.
Веделин Вълев от най-големия сайт за къмпингарство пояснява, че за България е нужно поне две години.
"За да влезе в сила този нов закон, той трябва да бъде одобрен първо от всички европейски институции, следва да бъде транспониран в законодателствата на всяка от членките на ЕС. Това нещо засяга всъщност доста наши закони, пътните такси… Самата процедура не е проста, не е лека."