4 Февруари, 2023 19:43 3 754 20

ЕК готви добра новина за любителите на кемпери

  • кемпер-
  • шофьорска книжка-
  • ек

Процедурата за промяна на директивата е дълга

ЕК готви добра новина за любителите на кемпери - 1
Снимка: БГНЕС

Очаква се Европейската комисия да даде зелена светлина кемперите над 3,5 тона да се карат с категория "В". На 1 март предстои редовно заседание на ЕК, на което по програма следва да се разгледа т.нар. Road safety package. В пакета от законодателни мерки е включено и предложението да се увеличи максимално допустимата маса за управление на МПС с шофьорска книжка категория "В", съобщи БНР.

Ограничението от 3,5 т за категория "В" с годините създава все по-голям проблем за караванинг индустрията и потребителите. Причината е добавянето на множество задължителни допълнителни системи за сигурност в превозните средства, заради което кемперите стават все по-тежки и става все по-трудно да се вместват в лимита за тонаж.

В резултат на пазара излизат повече модели над 3,5 т, за които обаче броят на купувачите е ограничен - от една страна заради нуждата по-висока категория книжка, а от друга - експлоатацията им е по-скъпа заради пътните такси.

Организации, представляващи интересите на над 2,5 милиона собственици на кемпери и каравани, призоваха за промени в регулациите. Общата цел е да се модернизира директивата за свидетелствата за управление на превозни средства. С което да бъдат прехвърлени правата, предоставени от шофьорска книжка C1, в категория B.

Процедурата за промяна на директивата е дълга и преминава през обществени обсъждания с гражданите на ЕС. Следва да се има предвид, че след приемане на изменения в директивата съответните нови правила трябва да бъдат транспонирани в националните законодателства на всички държави членки, което е дълга административна процедура и вероятно ще отнеме години.

Веделин Вълев от най-големия сайт за къмпингарство пояснява, че за България е нужно поне две години.

"За да влезе в сила този нов закон, той трябва да бъде одобрен първо от всички европейски институции, следва да бъде транспониран в законодателствата на всяка от членките на ЕС. Това нещо засяга всъщност доста наши закони, пътните такси… Самата процедура не е проста, не е лека."


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да дааа

    21 9 Отговор
    По същата логика трябва с В кат. да се работи и като професионален шофьор.

    Коментиран от #4, #5

  • 2 ФЕЙК

    23 7 Отговор
    Браво на Европейската комисия. Само такива важни въпроси трябва да решава за благото на гражданите и опазването на евроатлантическите ценности. От както забраниха кривите краставици , само прави купувам, защото са универсални и за ядене и за европейски наклонности стават. Откакто решиха презервативите да са по 15 см . все по два купувам. Сега за кемперите пак за мен мислят, като купих опела втора ръка се оказа с теглич. Все се чудих за чий чеп мие, но сега му дойде времето. Беж в Холандия за му взема и караваната втора ръка.
  • 3 Крайно време

    11 12 Отговор
    Това наистина ще допринесе много за бизнеса в този сегмент и почитателите на такъв тип туризъм.
  • 4 гост

    7 6 Отговор

    До коментар #1 от "Да дааа":

    Дори в България има хиляди шофьори , които работят като професионални шофьори с категория Б и бусове до 3,5 т . Дори повечето за международни превози ! Плюс това в един кемпер рядко има повече от 2 възрастни и две деца примерно , а с категория Б може да са до 9 човека !

    Коментиран от #10

  • 5 гост

    14 3 Отговор

    До коментар #1 от "Да дааа":

    В Щатите масово шофьори с категория като нашата Б карат пикапи по 4-5 тона с още толкова ремарке отзад , а кемперите им са колкото автобус 10-12 тона !!
  • 6 Токсик

    16 12 Отговор
    Съвсем очевиден е фактът, че стимулират живота на кемпер, защото фашистка Европа вече не може нито да изкъпе, нито да стопли своите граждани и затова стимулират живота на собствена сметка в кемпера, а иначе уж се правят на добри.

    Коментиран от #8, #15

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 гост

    16 4 Отговор

    До коментар #6 от "Токсик":

    Масовите кемпери в Европа струват колкото двустаен в Младост и обикновено са МНОГО по-луксозно обзаведени !! А наема им на ден е колкото месечния наем на същия двустаен !! Айде първо си позволи такъв кемпер поне веднъж в жалкия си животец , ако ще за ден , пък после съжалявай "бедните" европейци !!

    Коментиран от #18

  • 9 Христо

    11 0 Отговор
    С нетърпение чакам да въведат мярката и си купувам прицеп за да го направя кемпер!

    Коментиран от #12

  • 10 Христо

    8 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Професионални шофьори с категория Б са таксиджиите. По закон за да си професионален шофьор трябва да минеш медицински изследвания, психо тест и теория. Та не знам ти какво имаш в предвид под професионален шофьор, но не е Ганя де се е качил да кара бус за пари!

    Коментиран от #13

  • 11 Ек да се закрива

    8 2 Отговор
    ес да се закрива
  • 12 Токсик

    10 6 Отговор

    До коментар #9 от "Христо":

    Айде няма нужда пак да си го причинявам, едвам се отървах от него. Вече предпочитам климатизирана хотелска стая с всички екстри и джакузи. Кемперите са за европейски бедняци, убедих се. Но сега ще стават все по-актуални за европейците, защото в кемпера поне ще могат да се изкъпят и стоплят. Там Урсула няма да може да ги контролира.
  • 13 гост

    7 0 Отговор

    До коментар #10 от "Христо":

    Имам предвид човек , който е назначен на трудов договор с длъжност шофьор с категория Б и извършва международни превози с бус до 3,5 тона , срещу което получава съответното заплащане , доста по-голямо от средното за страната !!! И това е съвсем ЗАКОННО !! А ако не си виждал бусовете с които работят , въпреки че са до 3,5 тона на размери са ПО-ГОЛЕМИ от ГАЗките и ЗИЛовете от соца !! Със съответното място за спане даже !!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Стамат

    6 6 Отговор

    До коментар #6 от "Токсик":

    Ха Ха Ха, стой си в едностайната панелка и не обсъждай богатите, които могат да си позволят кемпер

    Коментиран от #16

  • 16 Ама

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Стамат":

    Ти си мислиш ,че този е имал кемпер ли,дълбока заблуда .Даже сигурно не е влизал в кемпер.Най много в някой вехтошарник да е хвърлил един матрак и да си мисли че е кемпер
  • 17 От страни

    0 0 Отговор
    Превеждам от джендърски на български - европейци гответе се да си изгубите жилищата и да живеете в кучешки колиби на тръкалета.
  • 18 От страни

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    То не е гарантирано че кемперите ще продължават да остават толкова луксозни. Живота не е само картинка от списание с реклами. Всекви кемпери съм виждал по Канада. И подобни на кучеши колиби също. и двора му е край кемпера 1 м. и вътре кочина 2 на 2 с легло и телевизор. И такива са мнозинство на кемпинга. Моя шеф, инженер живееше точно в такъв със заплата 32 долара на час.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "От страни":

    Недей да бъркаш съзнателен избор със възможности !!! А шефа ти със 32 долара на час е лишен и от двете явно , защото 32 х 8 е 256 долара дневно , което е ПО-МАЛКО от дневния наем на свестен кемпер , за твое съжаление , а той предполагам иска и да яде и други неща да прави , така че пак ви казвам , мноооого сте голи и боси и си нямате идея за какво става въпрос !!
  • 20 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "От страни":

    И също не знам на какво викаш "луксозен" кемпер , щото явно си мнооого зле с информацията !! МАСОВИТЕ , повтарям масовите или ако щеш най-евтините кемпери , примерно на шаси Фиат (!!!!) без никакви специални екстри , освен климатик примерно , почват от 80-90 000 евро !!!! Говорим за наистина базови модели !!!! Наистина луксозните кемпери почват от 200-300 000 и стигат милиони евро !!!! И не говоря за американски кемпери тип прицеп , дето са по-големи на квадрати от въпросния двустаен в Младост , а за обикновен кемпер на шаси до 3,5 тона !!!!
Новини по държави: