Под 3 на сто: дизелова Skoda Superb измина 2 800 км с един резервоар

23 Октомври, 2025 17:00 16 977 57

  • skoda-
  • дизелов автомобил-
  • разход на гориво

Европейският рали шампион Мико Марчик постави рекорд за икономичност, постигайки разход от 2.61 л/100 км

Под 3 на сто: дизелова Skoda Superb измина 2 800 км с един резервоар - 1

В епохата на електрификацията, дизеловият двигател все още има какво да каже по отношение на ефективността. Това бе доказано от европейския рали шампион за 2025 година Мико Марчик, който постави впечатляващ рекорд за икономично шофиране зад волана на Škoda Superb TDI. Полският състезател успя да измине удивителните 2831 километра без презареждане, използвайки само един резервоар гориво.

Пътешествието стартира от полския град Лодз и премина през Германия, Франция, Белгия и Нидерландия. За предизвикателството Марчик избра модела Škoda Superb TDI, оборудван с 2.0-литров турбодизелов агрегат с мощност 150 конски сили и автоматична скоростна кутия DSG. Автомобилът беше във версия Sportline с понижено окачване и гуми с ниско съпротивление при търкаляне.

Цифри, които смайват

Под 3 на сто: дизелова Skoda Superb измина 2 800 км с един резервоар

68-литровият резервоар на Skoda Superb се оказа достатъчен за изминаването на 2831 км, което означава, че средният разход на гориво по време на ралито е бил едва 2,61 литра на 100 км. За сравнение, официално обявеният по каталог разход за модела е 4,8 литра на 100 км.

За да постигне този резултат, Мико Марчик е шофирал изключително внимателно, поддържайки средна скорост от 80 км/ч. Прави впечатление, че в определени участъци от маршрута във Франция, където е използвал силата на попътния вятър, разходът е падал до рекордно ниските 2,2 литра на 100 км.

Съвети за икономично шофиране от Шампиона

Амбициите на Марчик не спират дотук – той планира в бъдеще да прехвърли психологическата бариера от 3000 км с Škoda Superb. Междувременно, той сподели и своите основни препоръки за всички шофьори, които искат да намалят разхода на гориво:

Поддържане на оптимално налягане в гумите.
Шофиране в състояние на пълноценна почивка.
Прогнозиране на трафика с цел минимизиране на спиранията.
Плавно ускоряване и използване на еко режим, където е наличен.
Отчитане на ветровете по време на движение
.

Постижението на Мико Марчик е демонстрация, че при правилна техника на шофиране и оптимизирана дизелова технология, съвременните автомобили могат да постигнат изключителна ефективност, далеч надхвърляща официалните данни.

Под 3 на сто: дизелова Skoda Superb измина 2 800 км с един резервоар


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 50 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Директора👨‍✈️

    75 33 Отговор
    Да, цитат от статията:

    ...използвал силата на попътния вятър, разходът е падал до рекордно ниските 2,2 литра на 100 км...

    Демек, тия 2800 км. са изминати на спускане от Еверест до 2-ри базов лагер.

    Само глупости значи 😂

    Коментиран от #5, #13, #27

  • 2 Скорост около 80км.ч.

    62 16 Отговор
    Т. Е. Влачил се е плътно зад тирове. А случайно да е изтърбушил ФАП и да е затапил ЕГР?

    Коментиран от #45

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 сектант

    42 12 Отговор
    и като трябва да и смениш дюзите защото нафтата е с парафин тука ще забравиш отвсякъде за икономия
  • 5 Прав сте

    36 5 Отговор

    До коментар #1 от "Директора👨‍✈️":

    Да, другарю директор. Маршрута му е наподобявал спускането от Беклемето до гр. Троян.
  • 6 напълно възможно

    27 5 Отговор
    свалял съм малка дизелова кола до 3 на 100 при движение със скороста на камионите щото беше 50 коня

    Коментиран от #7

  • 7 То като се бутнеш между два камиона

    51 7 Отговор

    До коментар #6 от "напълно възможно":

    Единият те бута, другият те дърпа и може да почне да връща в резервоара, само трябва да внимаваш да не прелее
  • 8 така

    29 8 Отговор
    Тия дизелджии са страшна работа. Най-добре да сложат пропан-бутан на дизеловата Шкода, тогава ще се кара цяла година с 50 лева.

    Коментиран от #10

  • 9 редник

    28 1 Отговор
    Браво!
    Има бъдеще дизеловият двигател!
  • 10 пропан бутан в малки количества

    21 2 Отговор

    До коментар #8 от "така":

    дава още по голяма сила на дизела

    Коментиран от #41

  • 11 Хеми значи бензин

    16 0 Отговор
    А в града скача на 7 на 100.
  • 12 бай Даньо

    6 42 Отговор
    Гaнчo това ли ти е най евтиния дизел!?
    Глей са: 2.61л/100км х 2.38лв дизел = 6 лева за 100км
    Тесла 3: 12.1кВч/100км х 0.075лв ( ношна) = 0.9 лв за 100км
    Даже и на дневна не излиза сметката ...

    Коментиран от #14, #15, #16, #17, #21, #28, #30, #31, #32, #42, #46

  • 13 ?????

    34 3 Отговор

    До коментар #1 от "Директора👨‍✈️":

    Как не са се сетили да му турнат и някакви платна та вятърът да помага.
  • 14 Гост

    25 1 Отговор

    До коментар #12 от "бай Даньо":

    Бай ..., нам там, би ли споделил етажа от който сренноттотистическия български юзер пуска кабеля?
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 бай балък

    39 5 Отговор

    До коментар #12 от "бай Даньо":

    Чакай сега, защо не си включил време? Аз изкарвам по 3-4 хиляди лв. на мецец, работата ми е свързана с пътуване и не ме интересуват парите за гориво или квч, а времето. Когато зареждам гориво са ми нужни 3-5 мин. за 1000 км. Колко време трябва да дремя като ми- сир на ел.станцията, да заредя квч три пъти по 350 км ( с климатик) за да измина 1000 км?!

    Времето ми е пари и както да го смятам - висненето за зареждане на квч ми е в пъти загуба от зареждането на гориво.

    Коментиран от #19, #24, #54

  • 18 да да

    10 1 Отговор
    празен-пърди и върви?!.....
  • 19 бай Даньо

    4 15 Отговор

    До коментар #17 от "бай балък":

    Не се отплесвай от темата а тя е колко евтино се кара на дизел .... ей там горе са цифрите . Четете догари и слагайте минуси не чакам смислени отговори .
  • 20 бай Даньо

    3 5 Отговор
    Според мен нашенския технически гении е само на крачка да измисли българския хибрид на дизел и вятър .... виноват за подсказването.
  • 21 Добреее

    20 2 Отговор

    До коментар #12 от "бай Даньо":

    На бързите зарядни станции киловата е до 1.2 лв, на бавните - 0.6- 0.7 лв. сега може пак да си направиш сметката, щото за да заеждаш на нощна тарифа, която всъшност вече я няма, ти трябва гараюж със зарядна станция или да да си пускаш кабела от балкона през пътя (Ганю и това прави кофато е възможно горе долу). Електричката ще стане конкурент на дизела, когато пуснат батерия с капацитет за 1000 км. и 10-15 мин. презареждане. т.е 160 кW и заряд около 500 кW с рразумно тегло, около 200 кг. и брой цикли на зареждане поне 1000. Аз така смятам.

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 бай Даньо

    1 12 Отговор

    До коментар #21 от "Добреее":

    дрoгар а казвал ли съм ти че по цивилизацията има и друг вариант зареждаш на работа без паре .... не крадеш , прoсто политика на компанията . Ако изключа иронията разбирам пойнта на зарядните станции в БГ е безумно скъпо , но и това ще се промени неминуемо конкуренцията е като гравитацията, включвам иронията ... освен ако посоката на развитие не е към парни локомотиви ....

    Коментиран от #25, #29

  • 24 Някой си

    20 1 Отговор

    До коментар #17 от "бай балък":

    "Времето ми е пари и както да го смятам - висненето за зареждане на квч ми е в пъти загуба от зареждането на гориво. "
    Направо в десетката!
    До цена за кВт да се добави надницата за половин ден, дето висеше за заряждане - и готово....
  • 25 ?????

    26 1 Отговор

    До коментар #23 от "бай Даньо":

    Ъхъ
    А след 10 години кво ще правиш с електрокара?
    Ще му сменяш батерията или ще го подариш?
    Колата с ДВГ ще и́ вземеш някакви пари след 10 години.
    А с електрокара ми е интересно все пак.
  • 26 Хеми значи бензин

    4 36 Отговор
    От немци аз досега умно техническо решение не съм видял.
    Дизел това е върха на глупотевината. Няма високооборотен дизелов двигател това не става за нищо тромав пушлив кло зет. При еднакъв обем дизела винаги е по маломощен.
    Другото немско изобретение ръчната скоростна кутия по голяма глу пост не съм виждал особено упражнението потегляне под наклон на тази смехория и се отделят дори часове от шофьорския курс по голямо малоу мие от ръчка потегляща по наклон дори и маймуна чупеща кокос с камък е по смислено.

    Коментиран от #35, #44

  • 27 Арни

    11 6 Отговор

    До коментар #1 от "Директора👨‍✈️":

    Само не разбрах къде се намира Еверест, в Германия, Полша, Франция или Нидерландия, защото от там е преминал маршрутът му. Но кой да чете, важното е да се пишат глупости.

    Коментиран от #38

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Коментиращ

    20 7 Отговор

    До коментар #12 от "бай Даньо":

    Бай Даньо, типичният представител на "бг-йелоупаве-caпиенс", който се качил на ел автомобил, захранван от последователно свързани батерии от джиесеми, зареждани с ток, произведен предимно от изкопаеми горива (повечето въглища), на цени регулирани (все още) от държавата, и вече хвалещ се колко невероятно евтино му било зареждането на въпросният таблет, особено от тока на шефа, и същевременно плюeщ по двг (особено по дизела, нищо че задвижва света), мислейки си, че е открил свещеният граал на автомобилостроенето?!

    Ей такива са eвpoaлантиците - повтарят кат латеpнa кво са им казали по твто некви кат ц!ъ!н!ц!и и вече сами си вярват, че с купуването на ел автомобила са понижили глобалната температура мин с 0.5 градуса?! :D
  • 33 🇧🇬 България е на ток⚡

    3 14 Отговор
    В Челопечене вече работи най-големият завод за батерии в Европа на българската компания IPS - световната сила в производството на Exeron - апаратурата с която управляваш тока от слънце и перки на ниво домакинство или фабрика.

    В Ловеч вече работи най-голямата батерия (BESS) в Европа за съхранение на ток от ВЕИ. Нова ера в енергетиката на континента!

    Най-голямата компания за строеж на соларни паркове в света е българската Сънотек

    Най-големият заряден оператор с мрежа за зареждане на електромобили в България и Европа, е българската компания Елдрайв.

    Компанията лидер в разработката на приложения за всички зарядни оператори по света, в мониторинга и управлението на зарядна мрежа за електромобили - българската компания Ampeco

    Enhauto е БГ компанията, която прави S3ХY бутоните и допълнително оборудване за колите на Tesla и изнася в целия свят.

    България е страната с най-много зарядни на глава от населението в ЕС след Холандия и най-много спрямо броя ел. коли.

    България е технологичен Център на електромобилизма и чистата енергия (ВЕИ) в Европа!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Аз съм

    12 0 Отговор

    До коментар #26 от "Хеми значи бензин":

    Известно ли ти е , че Ауди печели 24 часа на Лю Ман с дизелов агрегат , 2 години подред ?
  • 36 Само питам

    3 7 Отговор
    Значи по каталог и дават на колата разход 4.8, а пък той я карал така, че дала разход 2.6 ? И ако разхода и е толкова нисък защо и е на тази кола резервоар 68 литра, а не 38 примерно? Конструкторите да не са тъпаци?

    Коментиран от #43

  • 37 Дедо Пеньо

    16 4 Отговор
    С моят Опел похарчих само 200 грама бензин по маршрута Бургас - София. Колко е разхода сами си смятайте. Някъде след Сливен даже са ме снимали камерите за превишена скорост и получих фиш. Обаче мисля да не го плащам. Да го плаща автовоза който ми караше колата качена върху него.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Анонимен

    5 0 Отговор
    Гумите струват колкото един тон гориво!
  • 40 От чужбина

    5 1 Отговор
    Да ви светна нещо за дизелите двигатели! По-ефективни са когато са натоварени. За бензиновите е обратното. Имах Мерцедес Вито 2.2 цди за беше модел 109. Това е около 90 коня. Не бях доволен, мъртвец. Сега пак с Мерцедес Вито 2.2 цди, модел 116. Това е около 160 коня за същия обем на двигателя. По-мощния, новия харчи ... малко по-малко от предишния, а е много по-мощен. Вероятно това е причината по-ниските 109ки вече да са с 1.6 мотор вместо 2.2.
  • 41 От чужбина

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "пропан бутан в малки количества":

    ДА, така е. Не знам защо при новите дизели отидоха към адблу? Можеше просто да се направят на газ-дизели. Хем по-икономично, хем по-чисто.
    За тези дето не знаят- Адблу е разтвор на изкуствена нитратна тор във вода. Впръсква се в изгорелите газове и неутрализира вредните вещества. Как точно -потърсете в Уикипедия или из интернета.
  • 42 Кит

    14 2 Отговор

    До коментар #12 от "бай Даньо":

    Бай Ганьо, би ли ни осведомил откъде мога да си купя електроенергия за " 0,075 лв /ношна/"?
    Би ли ни осведомил как така разходът на Тесла 3 от 14 кв / по фирмени спесификации/ и над 16 / в реала/ се срина на 12,1?
    Би ли ни осведомил къде на магистралата можеш да си заредиш колата на "ношна"?
    Би ли ни осведомил колко е актуалната средна цена на електричеството в станциите за бързо зареждане по пътищата?
    Би ли ни осведомил колко време ще отиде за минимум 6 зареждания на Тесла 3, за да бъдат изминати 2 800 км?
    После сметките и сами можем да си ги направим!
  • 43 Кит

    10 3 Отговор

    До коментар #36 от "Само питам":

    Само отговарям:
    1. Този разход е постигнат при идеални условия / плавно каране по равни пътища с около 80/.
    2. При движение с очакваните 120+ по магистралата разходът си влиза в паспортните данни на колата - някъде между 4 и 5 на 100, в зависимост от стила на каране и трафика/релефа.
    3. Шкода Суперб е голям автомобил, истинското му качество е на магистрала, при дълги преходи - тих, с отлична возия, луксозни, удобни седалки, просторен. Затова се ползва за бизнес пътувания, а хората в бизнеса не си падат по честите спирания за зареждания. Особено в Германия, където Суперб комфортно и безопасно се движи със 160+, при което и разходът скача на над 6. Затова е и резервоарът от 66 л.

    Коментиран от #48

  • 44 Все тая

    8 0 Отговор

    До коментар #26 от "Хеми значи бензин":

    Колко много глупости си написал сбито и за кратко време😆
    Талант
  • 45 Шоп

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Скорост около 80км.ч.":

    Затапил е тировете!
  • 46 От чужбина

    6 2 Отговор

    До коментар #12 от "бай Даньо":

    Много си се изхвърлил с цифрите. Мнооого изкривена, направо НЕ вярна информация. Теслата може и да и падне разхода на ток до 12 кВтч ама трудно, требва лек баир на долу. Цената на тока ще се радваме да е такава, ама НЕ е! Реалната цена която плащат домовете е около 18 ст. плюс пренос и др... Реално Тесла "харчи" около 3 лв/100 км. при домашно зареждане. За тези дето разполагат с двор и покрив за соларни панели ел.колата е супер решение защото дава голяма доза независимост.

    Коментиран от #53

  • 47 Лъжи и само лъжи

    8 3 Отговор
    Не знам кой вярва на тази лъжа...но е като на РИБАРИ и ЛОВЦИ след лов....И тази ШКОДА така...2,2,....СМЯХ , СМЯХ...това може на някой дежндур вегетарианец и неолиберал а го кажат..който освен тротинетка не е карал кола....
  • 48 А като седи на място

    14 4 Отговор

    До коментар #43 от "Кит":

    НЕ гори въобще нали......какво я хвалите тази шкода..Един познат си купи ТОП изпълнеието за 100 хил. лева и на втората седмица му се скапа багажника и не може да го затваря...... ШКОДА...или Фолксваген..КОШНИЦИ
  • 49 Ото

    7 3 Отговор
    дизела за сега няма алтернатива, поради по-високото КПД .... и е "вреден", защото возенето трябва да ви излиза скъпо
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Цървул

    4 1 Отговор
    Да ги продават шкодите със включени платна . Разпъваш спинакера , гасиш дизела и на автопилот . И така 500 километра .
  • 53 бай Даньо

    1 3 Отговор

    До коментар #46 от "От чужбина":

    Чак сега ти видях меседжа. Не съм се изхвърлил със цифрите ами даже съм ги закръглял във ваша дизеларска полза. Тесла 3 с 52кВч батерия по спецификация минава 262 мили или 432 км. Това са 12.02кВч на 100 км. Аз смятах конкретно моята колко "гори" и то на магистрала карене 115км/ч средна скорост , разбира че с килматик все пак е Калифорния ... Никой не убеждавам за "електрокар " но цифрите вадят очи та си викам да ви ги разпиша ...

    Коментиран от #56

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Опааа

    1 1 Отговор
    Всички с тролеи да мълчат!
  • 56 Виждаме как

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "бай Даньо":

    си закръглял и в чия полза… в петък 24.10 следобед V-power дизел беше 2.88/литър…. И с разход 5-6-7 на 100, повярвай никой нормален не го бърка….
  • 57 Петела

    0 0 Отговор
    На времето когато пътуването на Запад беше приключение и от финансова гледна точка ми разказаха за случай с фамозен разход на Шкода,ако я караш с 60км/ч. Човекът бил дал всичко от себе си и наистина Шкодата само миришела горивото, но той направил две допълнителни нощувки,което почти убило ефекта от икономията на гориво