Opel-ите стават китайски

24 Октомври, 2025 10:06 20 235 30

  • opel-
  • leapmotor

Stellantis обмисля ребрандиране на Leapmotor B10 за Европа

Opel-ите стават китайски - 1

Концернът Stellantis е на прага да предприеме стъпка в напълно непозната досега територия, която може из основи да промени стратегията му на европейския пазар. Според доклади от вътрешни източници, цитирани от carscoops, автомобилният гигант активно проучва възможността да добави към европейската си гама модели, произведени в Китай, но под добре познати европейски емблеми. Като първи претендент за този своеобразен „бедж-инженеринг“ се очертава изцяло електрическият кросоувър Leapmotor B10, който наскоро тествахме и ви представихме и който може да получи емблемата на Opel.

Германският вестник Automobilwoche съобщава, че китайският SUV би могъл да носи емблемите на Opel още през 2026 година. Този ход не е случаен. Leapmotor е китайски производител на електрически автомобили, в който Stellantis придоби значителен дял, с цел експанзия както в Китай, така и на международните пазари.

Източниците описват потенциалното ребрандиране като „интересна възможност да се предложи добре оборудван и достъпен електромобил в сегмента на компактните SUV автомобили“.

Ще припомним, че Leapmotor B10 е компактен SUV, базиран на модерната платформа LEAP3.5. Автомобилът впечатлява с високотехнологична кабина и пълен набор системи за подпомагане на водача, отразявайки нарастващите технически възможности на китайската марка. По отношение на размерите, B10 е дълъг 4 515 мм, което го позиционира удобно между новия Opel Frontera и по-големия Grandland. Това го превръща в пряк конкурент на европейски играчи като VW ID.4, Skoda Elroq, както и на азиатски като BYD Atto 3.

Ключовият елемент в тази стратегия обаче е логистичен и финансов. Въпреки че Leapmotor B10 вече се предлага в Европа и у нас, той се внася директно от Китай. Според слуховете, Stellantis обмисля местно производство в своя завод в Сарагоса, Испания, което може да стартира от 2026 година.

Преместването на производството в Европа има едно основно предимство: заобикаляне на високите тарифи на Европейския съюз върху произведените в Китай електрически превозни средства. Целта на Stellantis е ясна: да поддържа цените конкурентни, като евентуално ги свали под сегашната стартова цена на Leapmotor B10, която започва от около 62 000 лева в България.

За сравнение, електрическият Opel Frontera стартира от 57 910 лева, но той е с по-малки размери. По този начин, Stellantis на практика отговаря на китайската експанзия в Европа, като използва китайски продукти, произведени локално. Въпреки че Opel засега отказва коментар по спекулациите, експертите са категорични - ако този ход бъде финализиран, той ще бъде прецедент и силен сигнал за бъдещето на сътрудничеството изток-запад в автомобилната индустрия.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 25 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Варна 3

    58 5 Отговор
    И следващият европейски конкурент? Фолксваген също ще стане китайски. Дори и целият Стелантис. Европейските автомобилни марки ще станат китайски.

    Коментиран от #11

  • 2 логичен завършек

    63 9 Отговор
    на гейропейската икономика
  • 3 Свинчо

    31 9 Отговор
    Поне нема да ръждасват
  • 4 бай Бай

    41 6 Отговор
    Новите поколения не са и чували марката ОреЛ защото тя умря отдавна.
    Сега щели да ги възраждат с китайски творби.
    Вземат пример от Москвич явно.
  • 5 Таkа.

    28 7 Отговор
    За нищо на света. По-старите бяха чисто европейски, но новите от средата на 2000те имат малко и китайски вкус. От 2015 до днес вече всички европейски коли са с допир от китайците, особено частите. В бъдещето и японските автомобилни марки също ще станат китайски, особено базирана на китайска кола и брандиране с японска марка. Това може да достигне и цялото световно автомобилостроене.
  • 6 Има резон

    28 7 Отговор
    Leapmotor, съдейки по теста на Славчев, не са никак лоши коли, така, че опелите могат да станат китайски и това ще е добре за тях. Ще станат по-хубави и технологични.
  • 7 омега Б

    23 4 Отговор
    от опел омега насам всичко е леш

    Коментиран от #22, #24

  • 8 Анджо

    11 16 Отговор
    Ще откраднат малко технология и после ще се оттеглят . Така правят китайците и други. Но китайците искат да завладяват вече пазара и трябва да не им дават да строят заводи в Европа. Казах.
  • 9 Един

    21 4 Отговор
    Опелист съм от както съм взел книжка... сменях си Опела на 5 год, настоящия ще ми е последен и ще го пазя до като мога. Това няма да им го простя!!

    Коментиран от #15, #17

  • 10 дедо..

    12 3 Отговор
    Тия мелези от опело-къде ли не ходиха..имам комшия синсигния..оно двг на алфа,електроника френска,пълен сбирток,поне гнп да е швабска-що не видях каква е
  • 11 Мхм

    13 10 Отговор

    До коментар #1 от "Варна 3":

    Нещо си се объркал ми се струва. В случая китаецът става европеец, а не обратното. Стелантис много добре си плетат кошницата и затова напоследък правят най-успешните и качествени коли, заедно с японците, корейците и Рено. САЩ и Германия са губещите.

    Коментиран от #12

  • 12 ДрайвингПлежър

    28 6 Отговор

    До коментар #11 от "Мхм":

    Нещо си се объркал - напоследък Стелантис качествена кола няма! Иди в официален сервиз и питай - пропищели са от тия качествените и се чудят как да покриват гаранции. Ел е още екзотика, масовия мотор в Европа е 1,2 който не става за нищо. 3 пъти го преправят и си е все същия калпав отпадък. Автоматиците и те са афиф. Електрониката не е най-надеждната инфотеймънта е със сума бъгове.

    Същото важи и за американските брандове, то и старите V6 не бяха чудо на надеждността, ама откакто минаха на малолитражки вече става трагично. А италианците в бранда всички са на изкуствено дишане. Ланча реално не съществува. Алфа е на издихания, Мазерати вече е издъхнал, Фиат живурка донякъде щото и правителството бута по малко...

    Това че надуват цените и имат печалби с които радват инвеститорите си не значи че са успешни - тая стратегия много скоро ще изгърми в лицето им. За високи цени трябва да предлагаш и качество иначе не става...
  • 13 Оня с коня

    22 3 Отговор
    Стига беее. Уморихте го този Опел. Беше немски, английски, американски, сега френски а и щял да стане китайски. Тц тц тц тц. Макар че ако говорим сериозно всичко започва да става китайско.
  • 14 Нормално

    22 1 Отговор
    Те германците са турци, опелите китайски, на къде върви този свят...., Меркела, на къде.... ;)
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Друг

    8 11 Отговор

    До коментар #9 от "Един":

    ! При толкова хубави марки да избереш Опел е чудо на мисълта!
  • 18 Всичко

    15 4 Отговор
    ще бъде китайско. Нормално. До конкурентноспособност се свеждат работите. Европейците отдавна не са конкурентоспособни.
  • 19 604

    3 4 Отговор
    ко станъ въ жърмъни, яхабибиибибийййй мухахахахахахахя
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Бразил

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "омега Б":

    Е па тоа с тая умряла омега нищо не каза .Омега никога не е била фактор батко виж и продажбите само на фона на вектра , астра , корса - сигурно е така ,защото е последния истински хлопел хехе
  • 23 Кирчо

    2 2 Отговор
    Щ епродават Китайски но с Марка Опел гаранцията ще е реална а не като при китайските боклуци. И все пак ще бъдете тест пилоти на нови технологии успешни или не чак толкова :)
  • 24 хайграунд

    7 0 Отговор

    До коментар #7 от "омега Б":

    аз караха Опел Астра 1.9 120 коня.Купих я на 200 000 км, Супер евтина за подръжка, върви на бургия, много здрава кола никога не ме е оставяла. Взех я за 10к продадок я за 3400 и я карах 8 години.Точно това искат да спрат Производителите на автомобили -искат да купите скъпо, да плащате високи цени за подръжка и след 150к - 200к колата да е скрап.

    Коментиран от #27

  • 25 Сзо

    1 0 Отговор
    Ами не е прецедент. Руснаците го правят от известно време.....
  • 26 Добреее

    2 0 Отговор
    А VW затварят заводите си, че няма чипове. Кога ще дойде еда на Мецедес и БМВ?
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Палахан

    3 0 Отговор
    Значи аз си харесвам по-старичките опели мисля даси дондуркам корсичката която 2001 докато мога,навремето имах астра 1992г първите такива и си беше супер като изключиме че изгни и ме принуди дая продавам,сега гледам при 2001 г корса няма такъв проблем не е мръднала никъде.Не харесвам обаче разни ментета дасе продават под маркови имена това е като бирата в България,оня ден си купих туборг който си беше чисто пиринско и с други бири е същото голямо име а произведено в БГ от някой си имбецил и вкуса му е такъв но цената...Тя е като за вносна,такаче определено доживяхме времената на ментаците и падането на качеството на живот въобще.
  • 29 Язе

    3 1 Отговор
    Като ви гледам коментарите се чудя да се смея ли, да плача ли? Цялата авто-индустрия на Китай е изградена с европейски и американски технологии и капитали. Миналият месец Уорън Бъфет изтегли целият си капитал от BYD и в момента тази компания бере душа. Най-вероятно скоро ще стане собственост на Стелантис, за да оцелее. Това лято Рено придоби Geely и ги присъедини към групата Рено-Нисан-Мицубиши. Форд също притежава не малко китайски марки. Например наскоро британската MG която се разквартирова финансово в Хонконг още през 90те и произвежда коли в Китай се пресели обратно в Британия и произвежда в колаборация с Форд. MG ZS и MG HS СЕ правят на база Пума и Куга на Форд. А има и една италианска компания която произвежда три модела коли в Китай две се сглобяват и в Италия EVO и DR NV И двете са с италиански дизайн, инженери и технология. Та те така. А вие си плямпаите простотии по руски образец.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.