Концернът Stellantis е на прага да предприеме стъпка в напълно непозната досега територия, която може из основи да промени стратегията му на европейския пазар. Според доклади от вътрешни източници, цитирани от carscoops, автомобилният гигант активно проучва възможността да добави към европейската си гама модели, произведени в Китай, но под добре познати европейски емблеми. Като първи претендент за този своеобразен „бедж-инженеринг“ се очертава изцяло електрическият кросоувър Leapmotor B10, който наскоро тествахме и ви представихме и който може да получи емблемата на Opel.
Германският вестник Automobilwoche съобщава, че китайският SUV би могъл да носи емблемите на Opel още през 2026 година. Този ход не е случаен. Leapmotor е китайски производител на електрически автомобили, в който Stellantis придоби значителен дял, с цел експанзия както в Китай, така и на международните пазари.
Източниците описват потенциалното ребрандиране като „интересна възможност да се предложи добре оборудван и достъпен електромобил в сегмента на компактните SUV автомобили“.
Ще припомним, че Leapmotor B10 е компактен SUV, базиран на модерната платформа LEAP3.5. Автомобилът впечатлява с високотехнологична кабина и пълен набор системи за подпомагане на водача, отразявайки нарастващите технически възможности на китайската марка. По отношение на размерите, B10 е дълъг 4 515 мм, което го позиционира удобно между новия Opel Frontera и по-големия Grandland. Това го превръща в пряк конкурент на европейски играчи като VW ID.4, Skoda Elroq, както и на азиатски като BYD Atto 3.
Ключовият елемент в тази стратегия обаче е логистичен и финансов. Въпреки че Leapmotor B10 вече се предлага в Европа и у нас, той се внася директно от Китай. Според слуховете, Stellantis обмисля местно производство в своя завод в Сарагоса, Испания, което може да стартира от 2026 година.
Преместването на производството в Европа има едно основно предимство: заобикаляне на високите тарифи на Европейския съюз върху произведените в Китай електрически превозни средства. Целта на Stellantis е ясна: да поддържа цените конкурентни, като евентуално ги свали под сегашната стартова цена на Leapmotor B10, която започва от около 62 000 лева в България.
За сравнение, електрическият Opel Frontera стартира от 57 910 лева, но той е с по-малки размери. По този начин, Stellantis на практика отговаря на китайската експанзия в Европа, като използва китайски продукти, произведени локално. Въпреки че Opel засега отказва коментар по спекулациите, експертите са категорични - ако този ход бъде финализиран, той ще бъде прецедент и силен сигнал за бъдещето на сътрудничеството изток-запад в автомобилната индустрия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Варна 3
Коментиран от #11
10:12 24.10.2025
2 логичен завършек
10:12 24.10.2025
3 Свинчо
10:14 24.10.2025
4 бай Бай
Сега щели да ги възраждат с китайски творби.
Вземат пример от Москвич явно.
10:14 24.10.2025
5 Таkа.
10:15 24.10.2025
6 Има резон
10:17 24.10.2025
7 омега Б
Коментиран от #22, #24
10:43 24.10.2025
8 Анджо
10:52 24.10.2025
9 Един
Коментиран от #15, #17
11:33 24.10.2025
10 дедо..
12:09 24.10.2025
11 Мхм
До коментар #1 от "Варна 3":
Нещо си се объркал ми се струва. В случая китаецът става европеец, а не обратното. Стелантис много добре си плетат кошницата и затова напоследък правят най-успешните и качествени коли, заедно с японците, корейците и Рено. САЩ и Германия са губещите.Коментиран от #12
12:20 24.10.2025
12 ДрайвингПлежър
До коментар #11 от "Мхм":
Нещо си се объркал - напоследък Стелантис качествена кола няма! Иди в официален сервиз и питай - пропищели са от тия качествените и се чудят как да покриват гаранции. Ел е още екзотика, масовия мотор в Европа е 1,2 който не става за нищо. 3 пъти го преправят и си е все същия калпав отпадък. Автоматиците и те са афиф. Електрониката не е най-надеждната инфотеймънта е със сума бъгове.Същото важи и за американските брандове, то и старите V6 не бяха чудо на надеждността, ама откакто минаха на малолитражки вече става трагично. А италианците в бранда всички са на изкуствено дишане. Ланча реално не съществува. Алфа е на издихания, Мазерати вече е издъхнал, Фиат живурка донякъде щото и правителството бута по малко...
Това че надуват цените и имат печалби с които радват инвеститорите си не значи че са успешни - тая стратегия много скоро ще изгърми в лицето им. За високи цени трябва да предлагаш и качество иначе не става...
12:31 24.10.2025
13 Оня с коня
13:13 24.10.2025
14 Нормално
16:33 24.10.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Друг
До коментар #9 от "Един":
! При толкова хубави марки да избереш Опел е чудо на мисълта!20:09 24.10.2025
18 Всичко
21:07 24.10.2025
19 604
22:38 24.10.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Бразил
До коментар #7 от "омега Б":
Е па тоа с тая умряла омега нищо не каза .Омега никога не е била фактор батко виж и продажбите само на фона на вектра , астра , корса - сигурно е така ,защото е последния истински хлопел хехе06:12 25.10.2025
23 Кирчо
08:07 25.10.2025
24 хайграунд
До коментар #7 от "омега Б":
аз караха Опел Астра 1.9 120 коня.Купих я на 200 000 км, Супер евтина за подръжка, върви на бургия, много здрава кола никога не ме е оставяла. Взех я за 10к продадок я за 3400 и я карах 8 години.Точно това искат да спрат Производителите на автомобили -искат да купите скъпо, да плащате високи цени за подръжка и след 150к - 200к колата да е скрап.Коментиран от #27
08:12 25.10.2025
25 Сзо
13:13 25.10.2025
26 Добреее
20:39 25.10.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Палахан
10:26 26.10.2025
29 Язе
13:33 26.10.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.