Mazda представи два интригуващи концептуални автомобила на Japan Mobility Show 2025 – Vision X-Coupe и Vision X-Compact, които предлагат интригуващ поглед към дизайна и философията на автомобилния производител за следващото десетилетие. И двата концептуални автомобила приемат предизвикателството да съчетаят удоволствието от шофирането с устойчиво бъдеще, което е ясно изразена директива от главния изпълнителен директор Масахиро Моро: да се създаде реалност, в която „колкото повече километри изминавате, толкова повече помагате за намаляване на CO2“.
Vision X-Coupe е четириврат седан, който пресъздава класическата елегантност на купето, значителна еволюция на дизайна Kodo на Mazda. Дългият му, плавен силует е подчертан от агресивна вдлъбната предна част и интегрираните задни светлини, които изглеждат като пробиващи каросерията. Интериорът е пример за сдържан лукс, контрастиращи бели седалки и зелена тапицерия в контраст с ретро стила на кръглите инструменти и фино интегриран цифров дисплей. От компанията споделят, че това е умишлено естетическо отклонение от екранно-ориентираните интериори, които доминират в индустрията.
Истинската сензация обаче е механичното сърце на тази машина. Мощна plug-in хибридна система, изградена около турбокомпресор с двуроторен двигател. Системата произвежда 510 конски сили, с чисто електрически пробег от 160 километра, което позволява общо пробег от почти 800 километра. Високооборотният характер, компактният размер и плавното подаване на мощност на роторния двигател винаги са го правили привлекателен избор за ентусиастите, но тук той е използван по малко по-различен начин. Неговата способност да работи оптимално при постоянна, ефективна скорост го правят идеален бордови генератор за хибридна система. Освен това, този Ванкелов двигател е проектиран да работи с патентовано въглеродно неутрално гориво, получено от микроводорасли, с допълнителен слой от новата технология Mobile Carbon Capture на Mazda, предназначена да извлича CO2 от отработените газове.
В рязък контраст, Vision X-Compact е миниатюрен петврат хечбек. Визуалната му привлекателност идва от късите надвеси и мускулестата, широка стойка. Интериорът е минималистичен, като отхвърля тенденцията на индустрията с големи сензорни екрани в полза на един единствен кръгъл скоростомер и проста, интегрирана стойка за телефон за навигация и забавление. Този подход подкрепя ключовата технологична насока на автомобила: „Модел за разпознаване на човешкото тяло“. Това е система, проектирана да действа като интуитивен втори пилот, който чете емоционалното и физическото състояние на водача, за да предлага в реално време ненатрапчива обратна връзка, като например препоръчва по-интересен път или дискретно предупреждава за опасност в мъртвата зона. Това е опит да се задълбочи фундаменталната човешка връзка с шофирането чрез използването на новите технологии, без те да бъдат досадни и натрапчиви.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 у Перник
10:33 29.10.2025
2 поКУРко
Коментиран от #3
11:04 29.10.2025
3 сигурно
До коментар #2 от "поКУРко":
имаш лоши спомени от плъг ин-ванеКоментиран от #7
11:06 29.10.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Бай Пешо Карбуратора
14:53 29.10.2025
6 Поредната глупост
Коментиран от #8
23:05 29.10.2025
7 поКУРко
До коментар #3 от "сигурно":
Жалко, че нямаш пари да си купиш такова недоразумения макар и нисък клас и тогава чувството ти за хумор ще проплаче наравно с теб!17:47 30.10.2025
8 незнайко
До коментар #6 от "Поредната глупост":
Визирате червената кола от снимките и не казвате нищо за истинския сив автомобил с красивия интериор . Не забравяйте, че това са концептуални автомобили а не в промишлено производство . Все пак японците си удържаха на думата и направиха агрегат с ванкелов двигател и генератор който движи автомобила !14:25 04.11.2025