Светът на хот-хетчовете се готви за тектонична промяна, след като Toyota намекна за трансплантация на сърцето на своя обичан GR Corolla, като потенциално ще пенсионира уникалния 1,6-литров трицилиндров турбо двигател, който в момента се използва.
Този ход е подхранван от представянето на чисто нов, 2,0-литров четирицилиндров турбо двигател, който Toyota публично демонстрира заедно с най-новия си концепт Corolla в Япония. Новият четирицилиндров двигател е способен да развие мощност от 400 конски сили, което е убедителен аргумент за подобрение на производителността, което би изстреляло GR Corolla от следващото поколение пред конкуренти като Honda Civic Type R и Volkswagen Golf R в надпреварата за конски сили.
Макар че настоящият трицилиндров двигател с мощност 300 конски сили е инженерно чудо, главният инженер Наоюки Сакамото призна, че е достигнал границите на производителността му, като отбеляза, че са необходими значителни усилия за повишаване на мощността, особено за новия модел с автоматична трансмисия. В контраст с това, новият 2,0-литров двигател се описва като по-прост и по-лесен за производство, което го прави логичен избор за дългосрочна жизнеспособност.
Главният технологичен директор на Toyota, Хироки Накаджима, не потвърди поставянето на двигателя в следващия GR Corolla, но даде да се разбере, че новият двигател е предназначен за бъдещи високопроизводителни модели в гамата на Gazoo Racing. Важно за ентусиастите е, че Накаджима също така потвърди ангажимента на Toyota към двигателите с вътрешно горене, уверявайки автомобилния свят, че компанията възнамерява да „произвежда двигатели до самия край“.
Тази предстояща промяна подсказва, че макар и отличителният рев на смелия трицилиндров двигател да изчезва, бъдещето на GR Corolla ще бъде още по-вълнуващо, като сложната инженерна конструкция ще бъде заменена с достъпна, водеща в класа си мощност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
ТРИкрако столче - върши работа,
ама не е като нормален стол🚘
Коментиран от #6
16:54 07.11.2025
2 Най после
17:05 07.11.2025
3 тойотаджия..
17:24 07.11.2025
4 Механик
Коментиран от #7
19:12 07.11.2025
5 Някой си
19:32 07.11.2025
6 Само един който не е внимавал в час
До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
може да направи такава аналогия. Трикракото столче никога не се клати за разлика от това с четири крака.А при ДВГ 3 цилиндъра за автомобил е неудачно. Да не говорим за малолитражен автоматик.
Основния недостатък не ДВГ с турбото е нисък въртящ момент на ниски обороти. Особено при по малък брой на цилиндрите заради удължените фази. На практика при натоварен автомобил и ниски обороти, нагорнище е налице недостатъчен въртящ момент. Автомобила е муден докато не се достигнат оптимални обороти на турбото.
Не мога да разбера обаче защо не навлиза масово супер турбо подпомагането на ДВГ. За незапознатите това е комбинация от супер чарджър и турбо.
Коментиран от #8
20:20 07.11.2025
7 Кочо Честименски
До коментар #4 от "Механик":
За трикрако не знам, ама за петкрако веднага ти давам пример, мъжкото магаре. Работи здраво, както повечето петцилиндрови двигатели.11:49 10.11.2025
8 Госта
До коментар #6 от "Само един който не е внимавал в час":
Или просто би-турбо,какви чарджъри с турбо?11:07 12.11.2025