Наточената Corolla GR може да се откаже от трицилиндровия си двигател в полза на по-голям четирицилиндров

7 Ноември, 2025 16:49 2 760 8

  • toyota-
  • corolla-
  • gr

Очаква се това да доведе до повече мощност

Наточената Corolla GR може да се откаже от трицилиндровия си двигател в полза на по-голям четирицилиндров - 1

Светът на хот-хетчовете се готви за тектонична промяна, след като Toyota намекна за трансплантация на сърцето на своя обичан GR Corolla, като потенциално ще пенсионира уникалния 1,6-литров трицилиндров турбо двигател, който в момента се използва.

Този ход е подхранван от представянето на чисто нов, 2,0-литров четирицилиндров турбо двигател, който Toyota публично демонстрира заедно с най-новия си концепт Corolla в Япония. Новият четирицилиндров двигател е способен да развие мощност от 400 конски сили, което е убедителен аргумент за подобрение на производителността, което би изстреляло GR Corolla от следващото поколение пред конкуренти като Honda Civic Type R и Volkswagen Golf R в надпреварата за конски сили.

Макар че настоящият трицилиндров двигател с мощност 300 конски сили е инженерно чудо, главният инженер Наоюки Сакамото призна, че е достигнал границите на производителността му, като отбеляза, че са необходими значителни усилия за повишаване на мощността, особено за новия модел с автоматична трансмисия. В контраст с това, новият 2,0-литров двигател се описва като по-прост и по-лесен за производство, което го прави логичен избор за дългосрочна жизнеспособност.

Главният технологичен директор на Toyota, Хироки Накаджима, не потвърди поставянето на двигателя в следващия GR Corolla, но даде да се разбере, че новият двигател е предназначен за бъдещи високопроизводителни модели в гамата на Gazoo Racing. Важно за ентусиастите е, че Накаджима също така потвърди ангажимента на Toyota към двигателите с вътрешно горене, уверявайки автомобилния свят, че компанията възнамерява да „произвежда двигатели до самия край“.

Тази предстояща промяна подсказва, че макар и отличителният рев на смелия трицилиндров двигател да изчезва, бъдещето на GR Corolla ще бъде още по-вълнуващо, като сложната инженерна конструкция ще бъде заменена с достъпна, водеща в класа си мощност.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    22 1 Отговор
    🚘ТРИцилиндровият двигател е като
    ТРИкрако столче - върши работа,
    ама не е като нормален стол🚘

    Коментиран от #6

  • 2 Най после

    18 1 Отговор
    Най после взе да им идва акъла и да се отказват както от 3 цилиндровите тротинетки, така е от електрическите боклуци.
  • 3 тойотаджия..

    4 4 Отговор
    Добре е 400 коня от 4 цилиндъра,но това е нормално за разработките на тойота-новият им осмак с две турбо ще мине-900 коня..и само хибриди-с тоците тойота ще направи бум след година,две-когато вкарат твърдотелните батарейки с класически пробег..над хиляда км
  • 4 Механик

    8 2 Отговор
    Когато Природата създаде трикрако или петкрако живо същество, тогава ми говорете за ползата от три цилиндровите ДВГ.

    Коментиран от #7

  • 5 Някой си

    4 6 Отговор
    Такава Тойота стои вече половин година в дилъра , и никой не я помирисва !
  • 6 Само един който не е внимавал в час

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    може да направи такава аналогия. Трикракото столче никога не се клати за разлика от това с четири крака.
    А при ДВГ 3 цилиндъра за автомобил е неудачно. Да не говорим за малолитражен автоматик.
    Основния недостатък не ДВГ с турбото е нисък въртящ момент на ниски обороти. Особено при по малък брой на цилиндрите заради удължените фази. На практика при натоварен автомобил и ниски обороти, нагорнище е налице недостатъчен въртящ момент. Автомобила е муден докато не се достигнат оптимални обороти на турбото.
    Не мога да разбера обаче защо не навлиза масово супер турбо подпомагането на ДВГ. За незапознатите това е комбинация от супер чарджър и турбо.

    Коментиран от #8

  • 7 Кочо Честименски

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    За трикрако не знам, ама за петкрако веднага ти давам пример, мъжкото магаре. Работи здраво, както повечето петцилиндрови двигатели.
  • 8 Госта

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Само един който не е внимавал в час":

    Или просто би-турбо,какви чарджъри с турбо?