Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди

19 Декември, 2025 09:23 6 966 29

  • bmw-
  • ix3-
  • тест

Моделът iX3 е най-технологичният електромобил, който сме карали

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди - 1

Малага, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Когато една от най-консервативните и същевременно най-технологични автомобилни марки в света реши да заложи всичко на една карта, резултатът няма как да е посредствен. Качихме се зад волана на новото BMW iX3 модел 2026 – първият „отличник“ от дългоочакваната фамилия Neue Klasse.

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди

И още от пръв поглед стана ясно, че това не е просто поредният електрически SUV; това е финансовото и инженерно спасение на баварците в ерата на доминиращите китайски електромобили. След няколкостотин километра тест, според скромното ни, но експертно мнение на автомобилни журналисти, можем да кажем едно: Мюнхен отново намери пътя към сърцето на шофьора. Ето и първоначалните ни впечатления от новото BMW iX3

Екстериор: Сбогом на гигантските бъбреци

Външният вид на iX3 бележи края на една противоречива ера и началото на по-чист, атлетичен дизайн. Линиите са станали по-остри, а физиономията на колата е някак по-интелигентна. Предната част най-накрая се е отървала от хипертрофираните радиаторни решетки, заменяйки ги с дигитално лице, което буквално „диша“.

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди

Профилът е класически за кросоувър на марката, но аеродинамиката е доведена до съвършенство, за да се постигне тъй желаният абсолютен рекорд за пробег на сериен автомобил. Задната част все още предизвиква леко повдигане на вежди, но като цяло колата изглежда солидна и скъпа – точно каквато трябва да бъде.

Освен изчистените повърхности, впечатление правят и скритите в каросерията дръжки на вратите, които не само подобряват аеродинамиката, но и придават на профила по-монолитно излъчване. Новите джанти, оптимизирани за намаляване на въздушното съпротивление, изглеждат по-скоро като детайл от концептуален прототип, отколкото от сериен модел, а фината игра на светлината върху специфичните баварски цветове подчертава премиум присъствието на пътя.

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди

В заключение ще кажем, че цялостната визия внушава усещане за лекота, което е истинско постижение за масивен SUV, и успешно дистанцира Neue Klasse от по-тежкия визуален език на досегашните електрически версии на марката.

Интериор: Панорамен поглед в бъдещето

Влизайки вътре, първото, което не плени, беше изобилието от светлина благодарение на огромния стъклен покрив. Но истинската магия е в т.нар. Panoramic iDrive. Забравете за традиционните табла пред волана. Сега цялата важна информация се проектира върху тъмна лента в основата на предното стъкло. Изглежда феноменално и, честно казано, е много по-безопасно, защото очите ви не слизат от пътя.

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди

Централният екран е наклонен към водача и реагира по-бързо от най-последните модели смартфони, макар че – признаваме – малко ни издразни фактът, че дори климатикът е скрит в менютата на екрана. Още по-странно е, че от BMW са решили да „затворят“ панорамния дисплей за външни приложения. Искате Apple CarPlay там? Засега – забравете. А гласовият асистент Alexa? Ох, горката... опита се да ме прати на 800 км от дестинацията ми, когато просто поисках да смени крайната точка на навигацията. Всичко това ни подсказва, че тук определено има какво още да се доизкусурява.

Особено впечатление прави и изборът на материали, където BMW категорично е обърнало гръб на традиционната кожа и лъскавата пластмаса в полза на иновативни, рециклирани тъкани с изключително приятна на допир текстура. Седалките не само изглеждат минималистично, но и предлагат ергономия, която сякаш те обгръща, без да натрапва присъствието си.

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди

А липсата на физически бутони е компенсирана от интуитивни сензорни повърхности, интегрирани директно в текстилните облицовки. Цялата архитектура на кокпита е подчинена на концепцията за "дигитален детокс", където техниката остава скрита и ненатрапчива, докато не ви потрябва, превръщайки кабината в уютно и спокойно убежище от шума на външния свят.

Двигател и батерия: Сърцето на радостта от шофирането

Под пода на iX3 се крие шестото поколение eDrive технология. Японските батерии са с нов дизайн, по-леки и с 20% по-висока енергийна плътност. Резултатът? Реален пробег, който в нашия тест достигна близо 560 километра без особени усилия. 800-волтовата архитектура пък позволява зареждане много бързо - за 10 минути получавате заряд за 300 км път.

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди

Най-впечатляващото техническо постижение обаче е централният компютър, наречен Heart of Joy (HoJ). Той контролира всичко – от спирането до сцеплението – и реагира за 1 милисекунда. Това е 20 пъти по-бързо от всичко, което сме виждали до момента. Версията 50 xDrive, която карахме, разполага с мощност 409 к.с. и ускорява до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди. Но не мощността, а начинът, по който HoJ маскира теглото от 2.3 тона, е истинското чудо. Колата се усеща лека, повратлива и невероятно стабилна в завоите.

Инженерният отдел е вложил сериозни усилия и в термичния мениджмънт на системата, като е внедрил нов тип термопомпа, която поддържа оптимална температура на клетките дори при екстремни зимни условия. Това не само съхранява капацитета на батерията в дългосрочен план, но и гарантира, че високата мощност на зареждане няма да спадне рязко след първите няколко минути на станцията.

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди

Личното ни мнение по въпроса е, че колкото и да се опитват конкурентите да настигнат баварците, прецизността, с която новите инвертори дозират енергията към двата електромотора, създава усещане за безкраен резерв от тяга, който е на разположение на десния ви крак във всеки един момент.

Ходови характеристики: Плавният полет

На пътя iX3 се държи като истинско BMW. Возията е рафинирана, а преходът между рекуперативно и механично спиране е толкова гладък, че е напълно неосезаем. Баварците са разработили функцията Soft Stop, която спира колата без нито едно потрепване на купето – усещането е по-плавно дори от това в Rolls-Royce Spectre.

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди

Системите за подпомагане на шофирането също са на ниво. Смяната на лентата само чрез поглед в огледалото работи изненадващо интуитивно. Липсата на автономност от Ниво 3 обаче е странно решение за толкова скъпа платформа, но явно BMW залагат на това, че шофьорът все още иска сам да държи нещата под контрол.

Онова, което наистина ни спечели при динамичното каране, е начинът, по който шасито се адаптира към всяка неравност, без да предава излишни вибрации в купето. Благодарение на изключително ниския център на тежестта и интелигентното разпределение на масите между двата моста, iX3 стои като залепен за асфалта дори в тесни завои, където типичните кросоувъри обикновено започват да се накланят неприятно.

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди

Но тук системата HoJ работи в пълен синхрон с кормилната уредба, като коригира траекторията толкова фино, че шофьорът се чувства по-скоро като естествено продължение на машината, отколкото като оператор на сложен компютър. Това е онзи класически баварски баланс между комфорт и директна обратна връзка, който много производители все още се опитват да открият. И ако ускорението от място не е, като на суперкар, то доускорението при изпреварване е феноменално - факт, който според нас е по-важен от това да си първи от светофара.

Заключение и цени в България

Важен за електромобил е и пробегът и разходът на електроенергия. От BMW обещават рекорден пробег до 805 километра, като в реални условия, в каквито премина нашия тест, iX3 се представи изключително зряло, но далеч от пресилените рекламни брошури.

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди

При смесено шофиране, без да се стремите към рекорди по икономичност, колата постига впечатляваща ефективност от около 18-19 kWh на 100 км, което при капацитета на новата батерия гарантира солиден пробег от над 550 километра с едно зареждане.

В заключение ще кажем, че BMW iX3 модел 2026 е триумф на инженерната мисъл над скептицизма. С тази кола, за която са похарчени десет милиарда евро (!) баварците доказват, че могат да направят електромобил, който не само е икономичен и технологичен, но и се управлява с кеф.

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди

Дали това е достатъчно, за да спрат китайската инвазия? Трудно е да се каже, но със сигурност е най-добрият европейски отговор досега. А, що се отнася до цените, то няма как да са ниски. Но по-интересното е, че не са и високи спрямо преките конкуренти, а за тези пари получавате най-доброто от света на електромобилите, правено до момента. Цените започват от малко под 130 000 лева и могат да достигнат до над 150 000 лева с ДДС.

Баварският вабанк: Тествахме новото BMW iX3, за което Мюнхен похарчи милиарди


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    37 9 Отговор
    Радо , ревюто ти е добро , но колата която представяш - не е ! На това ако му изскубеш емблемите и метнеш хавлия върху бъбреците за да не се виждат , сто от сто запитани каква е колата , ще предположат някоя китайска марка !

    Коментиран от #4

  • 2 Ицо

    14 1 Отговор
    Ми съдейки от прочетеното, тази кола наистина е революционна. Хубаво ревю, но единствено цената ми е една идея височка.
  • 3 Опорка

    27 8 Отговор
    отвратително грозно нещо
  • 4 Име

    8 7 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    За съжаление колите в днешно време са еднакви, но причината е в аеродинамиката. Просто този вид каросерия прави най-малко съпротивление и дизайнерите са ограничени. Иначе достойнствата на колата са под ламарините. А иначе рвюто на Славчев е супер, да.

    Коментиран от #6

  • 5 Край

    15 10 Отговор
    Германеца е 15-20 г след американци китайци и корейци в автомобилостроенето. Чака ги съдбата на Нокия и Верту.

    Коментиран от #9

  • 6 Пич

    13 1 Отговор

    До коментар #4 от "Име":

    Съгласен съм че аеродинамиката е неоспорим фактор. Но забелязваш ли че преди покриваха изискванията с красиви и плавни форми. Мисля че модата на грозните ръбести автомобили дойде от САЩ , не от Китай !
  • 7 Фактите само

    22 1 Отговор
    Вътре, както и почти всички електрокари, ми е определено грозно.
    Самите електрокари, както обикновено, не ги коментирам, щото за нашите условия, за едни над 85% от населението, електрокарите дори не са алтернатива, дори и само заради това, че няма заради станции, поне толкова, колкото има и бензиностанции.
  • 8 Ко каза, ко?

    5 13 Отговор
    Кисело ли е гроздето, колеги?🤣
  • 9 Трифонов

    8 1 Отговор

    До коментар #5 от "Край":

    А, особено след американците, хахаха... Падаш от луната!!! Ако имаш предвид Тесла, ходи седни даже не в това iX3, ами в някой от по-старите им електромобили, а после седни в една Тесла, хах. Ако нещо прилича на китайско, определено е Таслата.
  • 10 ООрана държава

    9 4 Отговор
    Мноооого сте се о а кка ли с дизайна сори
  • 11 истина

    14 4 Отговор
    ТОВА ПРЕЛЯ ЧАШАТА.На дизайнерският екип им укъсайте дипломите.Може би Мерц и Уршула са го изваяли за да мяза на тях.
  • 12 Ввв

    11 1 Отговор
    С дизайнери дишащи лепило резултатът е “прекрасен”,това недоразумение прави за смях велика марка!
  • 13 Шмид

    8 0 Отговор
    Дизайнерът си е оставил ръцете. От вън грозна като Фиат мултипла а вътре нищо особено... Карам Тесла, но бих предлочел някой китаец пред това "чудо".
    ПС. Прави ми впечатление, че много го рекламират това извращение.
  • 14 Калоян

    5 9 Отговор
    не е важен дизайна - на един му харесва, на друг не. По-важно е каква е технологията, а както пише Славчев, тя е ненадмината и най-добрата. БМВ никога няма да се оставят на някакви си китайци да ги задминат. Може да изоставаха малко, но сега с тази нова технология определено изкачат с едни гърди напред - където винаги са били. Много интересна кола и вярно, похарчили са лилиарди за нея, но на тази база ще се правят всички следващи БМВ-та. Отлична статия на Славчев, поздравления.
  • 15 инж. Минчев

    9 2 Отговор
    А, сега моето ревю:
    Новото БМВ iX3 не изглежда „грозно“ заради липса на дизайнерски талант, а поради умишлен, стратегически избор. Дизайнът е с такъв резултат, защото е одобрен от комитет – компромис между маркетинг, регулатори, инвеститори и най-вече китайския пазар. В условия на глобална несигурност (войни, климат, регулации, екологични, социални и управленски фактори) БМВ залага на неутралност и безопасност, а не на характер и провокация. Новата философия е платформа за оцеляване и обем на продажбите, а не за шофьорска емоция. Инженерите и аеродинамиката диктуват формата; ефективността и софтуерът са приоритет пред идентичността. След ерата на смелите дизайнерски решения БМВ загуби радикалността си в полза на консенсуса. Резултатът не е лош автомобил – напротив, той е технически отличен – но визуално „вежлив“, глобално приемлив и лишен от онзи риск и дързост, които някога правеха БМВ икона.
    Това БМВ не е лошо! Но е грозно и страхливо! Страхливо да не загуби Китай, където не се харесва агресивна мъжественост. Страхливо да не ядоса регулаторите в ЕС. На днешно време „емоционалните“ автомобили се възприемат като неморални. Тъжно. Реалистично БМВ ще продава не повече от 100 автомобила годишно в България от този модел.
  • 16 Иван Асен

    5 1 Отговор
    150000 лева ?!?! а такава скука от вътре! Не бих заменил Трите лъча с това.
  • 17 Не, не, и не

    7 1 Отговор
    Кое е толкова революционното на Neue Klasse досега? Едни фарове и предна решетка! Задницата е зле, без собствено излъчване. Както казаха колегите по-горе - скрийте емблемите на това недоразумение, и ще го загубите в морето от китайски "сувове" тип ширпотреба.

    Каросерията и излъчването са все същите, както досега - огромни, тежки, монолитни форми, без грация, без въображение. Тегло 2.3 тона? На електрическа кола, която се предполага, че трябва да е "екологична"? И това е iX3, т.е. по-малкия модел. Значи да очакваме iX5 с тегло около 2.6-2.7 тона "сухо тегло". После iX7 с тегло поне три тона... Какво е това? Камиони ли са това, или "леки коли". На мен ми изглежда като старата песен на нов глас.

    Интериорът тотално следва посоката на Тесла, нищо иновативно. И щом трябва да ровиш в менютата, за да си промениш температурата на климОтроника... май най-добре да спрем дотук.

    Резултатът е още повече от същото. Съвременното автомобилостроене пое в много гадна посока, и не виждам как нещата биха се подобрили. Айде със здраве. И карайте стари коли! :)
  • 18 Бай Курти

    11 1 Отговор
    Чета и съм в ступор, къде и за какво хвърлиха за разработки 10 милиарда евро?!? Прилича ми конструктивно и визуално, като правено в кръжок след работно време в петък вечер.

    Коментиран от #28

  • 19 ех спомени спомени

    2 1 Отговор
    а някога бмв правеха наистина красиви и завладяващи автомобили и ит вън и от вътре а сега дърво от всякъде пълен крах на дизайнерите…
  • 20 Име

    2 2 Отговор
    Най-доброто БМВ е продаденото БМВ. Страхотно удоволствие е да шофираш БМВ, но е много трошливо за съжаление.
  • 21 Kaлпазанин

    1 0 Отговор
    Колко може да е модерна една микровълнова ,китайците вече правят къде къде по убави и евтини ,и гаранция дават ,та бите шьойн на скъпото което не струва
  • 22 Антон

    5 0 Отговор
    Вътре е меко казано отвратително. Още от снимките личи еврийия интериор. Всичко това е с цел да се увеличат печалбите, а не усещанетго за премиум.
    Бмв ме загубиха като клиент след бмв Г70, което въпреки че се очаква да е флагмана им, икономията на материали е издигната в култ при него.
  • 23 Змей

    4 0 Отговор
    Тесла €30 000, Китайските електрички от € 15 000 до €30 000 за топ модел, защо да плащаш €67 000?
  • 24 ТИГО

    5 0 Отговор
    СКууука и пластмаса ,грозно и безлично !
  • 25 пффф

    4 0 Отговор
    ПРедлагам, да вземат едно парче скапа, с формата на тухла четворка, да му закачат 4 гуми, и два фенера отпред. Ще изглежда по-добре от това.....нещо, набедено за кола. Що не подпомогнат 90-те милиарда на урсулитета, ми ги хабят за такива тъпотии? Нито дума за това, дето нашият глупак е подписал, в ОСТАВКА. Сега и внуците ни ще плащат...
  • 26 Ситроен ХМ

    5 0 Отговор
    Къде тук има аеродинамика? Една тухла четворка е по-аеродиманичка от това....нещо! Да не говорим за тегло, дизайн, комфорт, ЕРГОНОМИЧНОСТ, всичко е на минус 100. Единственото БМВ, и то пак с условие, заради слабия за него двигател беше старата седмица от преди 2000 година. А за иновации да не споменавам, че това нещо няма две много важни и съществени неща - нито има окачване, нито има добро управление на волана. Но немците са измислили иновативен начин да усвоят едни пари. На това са царе по принцип. Но за сметка на това - на тегло го докарва почти за клас С.
  • 27 Софийски селянин,

    4 0 Отговор
    И това са го издялали с теслата,язък за похарчените пари..
  • 28 Абсолютна

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Бай Курти":

    Загуба на средства и за производител и за клиент. Новите модели на БМВ са просто всичко друго но не и БМВ...
  • 29 Kaлпазанин

    1 0 Отговор
    Та за гаранцията ,има по доле една статия ,byd дава 8 години на гаранцията и 250000 км пробег ,та тази баварска кутия може ли да даде същите гаранции ,цена и надеждност освен че БМВ ,и какво да кажем тогава за китайските дизели бензини и хибриди ,направят ли ми хибрид на xsiаomi ,веднага си го вземам