Citroën C5 Aircross винаги е бил антитезата на агресивния SUV – истински „диван на колела“, който поставя благоденствието на пътниците над спортните амбиции. С новото си поколение, френският флагман затвърждава тази философия, като добавя пълна гама от електрифицирани задвижвания.
Прекарахме достатъчно време зад волана на хибридната версия, за да разберем дали този футуристичен комфорт успява да запази авангардния дух на марката. От Traction Avant до 2CV, Citroën винаги е знаел къде се намира, и сега, новият C5 Aircross не прави изключение: той е създаден за комфорт, а не за състезания.
Екстериор
C5 Aircross (2025) е свеж и различен от скучния стил, който доминира в сегмента. Дизайнерите са били насърчени да търсят вдъхновение в продуктовия дизайн, а не в автомобилния, и резултатът е уникален.
Предницата е солидна и модерна, но истинският авангард се крие отзад. Уникалните задни LED светлинни клъстери, наподобяващи остриета, не са просто естетика – те са и функционални! От марката твърдят, че тези елементи добавят и 30 километра към реалния пробег на електрическите модели при движение с висока скорост.
Не знаем дали е така, но наистина изглеждат впечатляващо. Освен това във външния вид има и скрити препратки, като една от тях е задният панел, който е носталгична препратка към стария Citroën BX.
Интериор
Вътрешността на новия C5 Aircross е впечатляваща и е проектирана като зона за релакс. Таблото е обгръщащо, покрито с плат, и е вдъхновено от дивани, докато вентилационните отвори са стилизирани като саундбар система.
Минус тук се явява по-твърдата и евтина пластмаса, която е доста видна на места. но всичко това е с цел оптимална крайна цена. Иначе седалките са основният акцент в салона. Луксът Advanced Comfort е красиво подплатен и именно те са основният стълб на комфорта. Предлагат се опции с отопление, охлаждане и функции за масаж.
Сензорният екран на инфоразвлекателната система се слива с централната конзола в елегантен „водопад“. А за да се разчисти визуално кабината и да се премахнат разсейващите елементи, поставките за чаши са скрити в пространство под конзолата.
Но ще кажем още веднъж. Въпреки луксозното усещане, икономиите на разходи са очевидни: Освен евтината пластмаса на места по арматурата, бутоните на волана са евтини на допир, а пластмасовите вентилационни отвори изглеждат крехки.
Двигатели и ходови характеристики
C5 Aircross е наличен с пълна гама за задвижване – от мек хибрид до Plug-in Hybrid и чист EV (изцяло електрическа версия). Ние ще наблегнем на мекия хибрид, който имахме възможността да тестваме. Тествахме версията със 145 коня, идващи от 1.2-литров бензинов трицилиндров мотор и електродвигател, който подпомага основният ДВГ.
Колата не е динамична, но е комфортна, а при спокойно шофиране липса на тяга почти не се усеща. Освен това този силов тракт е доста икономичен, като средният разход след нашия двудневен тест - градско, но основно извънградско с включени магистрали, отчете разход под 7 литра на 100 километра.
С други думи тази кола е направена за спокойно шофиране и всичко е насочено към комфорт, а не към динамика. Това с още по-голяма сила важи и за окачването. Ако търсите хирургическа прецизност в завиването, Citroën C5 Aircross не е за вас. Но пък комфортът е Цар: Возията е изключително мека, като поради тази причина автомобилът се накланя в завоите повече от болшинството преки конкуренти, но както вече споделихме - това е цената за несравнимия комфорт.
С лудо-интелигентното окачване – до което малцина, освен Rolls-Royce, могат да се доближат – колата буквално абсорбира неравностите. И дори хибридната версия се усеща доста стабилна.
Един от малкото сериозни недостатъци е шумът в купето при магистрална скорост, което предполага, че Citroën са спестили от звукоизолация и акустично стъкло. Това е и единственият пропуск, особено за автомобил, ориентиран към комфорта.
Заключение и цени
Въпреки някоите недостатъци, и тази кола, както е в най-добрите традиции на Citroën, представлява кросоувър с леки недостатъци, но който е много лесен за харесване. Много място за цялото семейство (дори възрастните се чувстват просторно отзад), широка гама от задвижвания и атрактивен, интересен дизайн отвътре и отвън.
Що се отнася до конкуренцията, то французите обръщат внимание на Kia Spartage, Opel Grandland, Renault Austral, както и на доста награждаваните у нас аналози от Skoda. Но след теста, който направихме, нашето мнение е, че новия C5 Aircross е много по-интересен (особено от "шкодите") и е уникален избор, предлагайки несравним комфорт и присъщия френски авангардизъм при това на доста атрактивна цена. А какви точно са цените на новия френски флагман ви предлагаме да видите директно от официалната ценова листа на модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име
Коментиран от #18, #24
09:38 13.11.2025
2 Сектант
09:39 13.11.2025
3 Бангеев
Коментиран от #23
09:40 13.11.2025
4 Макс
09:42 13.11.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Копие
09:45 13.11.2025
7 не е ръчка , а колко вдига
09:52 13.11.2025
8 Разглобявам таратайки Бегайте с 300
09:52 13.11.2025
9 инж. Минчев
Тези зли дизайни правят градската среда по-грозна и вероятно подтикват хората към лоши постъпки.
10:02 13.11.2025
10 Български шофьор
Хора, това е супер ненадеждно и немощно пръдле с нисък ресурс, плюс френско-китайска електроника! Бяхайте с 200 км в час от това пръдле!
10:14 13.11.2025
11 Национал
харчат 5-5.5 на сто. и имат 150 коня.А и отвътре са си дървени всичките.Има китайски МДи 1.5 хибрид харчи по-малко 190 коня.25000 Евра.Отвътре дървени и те.
Коментиран от #12, #15
10:24 13.11.2025
12 Марто
До коментар #11 от "Национал":
Това все пак е сравнително голям СУВ и е с бензинов двигател. та разход под 7 е супер, щото аналогичните японски "сиарвита", например харчат 12 на сто. Колата е хубава и нестандартна. Определено ми харесва.10:28 13.11.2025
13 Ситроен
10:30 13.11.2025
14 Малиии
10:47 13.11.2025
15 Повече е
До коментар #11 от "Национал":
Този миксер е "икономичен" до към 90. Оттам нагоре, трудно, все пак има да тегли около 2т. От опит с 330Е и 530Е - под 7, ако се кара до към 90, обаче прескочиш ли 140 е 8+, а от 160-70 нагоре си е твърда 10-а. А все пак говорим за 4ц. 180кс мотор (+ ел. мотор).10:52 13.11.2025
16 Леле
11:29 13.11.2025
17 Пешко
15:13 13.11.2025
18 Хахахааа
До коментар #1 от "Име":
Стелантис няма да излезе никога от блатото още повече с този псевдо С5. Който е карал С5 произведен до 2017 никога няма да се качи на това недоразумение. Защо:- по-малък вътрешен обем
- по неконфортна возия, скапано окачване
- по лоша аеродинамика
- по скапан двигател, а и то няма избор измежду двигатели само 1,2 с 3 цилиндъра
За 20% върху цената взимаш новия Форд Мустанг чист V8 с 6-ръчка и надживява 5 такива недоразумения. Да, разхода е повече, но не повече отколкото на всеки 150К км да купуваш нова кола.
15:25 13.11.2025
19 така
15:35 13.11.2025
20 гост
Коментиран от #27
15:37 13.11.2025
21 Тошо
15:41 13.11.2025
22 Винченцо Андолини
Дай им екранчета и дизейнерски глупости....
Коментиран от #29
16:09 13.11.2025
23 Ако
До коментар #3 от "Бангеев":
7 литра е икономия,мерси.Нали,уж е хибрид.И с тоя немощен двигател,пак мерси…16:09 13.11.2025
24 ахмед доган
До коментар #1 от "Име":
Радо да не ти е приятел,че му говориш на малко име?17:05 13.11.2025
25 Прилича
17:07 13.11.2025
26 По добре
17:08 13.11.2025
27 таксиджия 🚖
До коментар #20 от "гост":
Бъркаш ц5 със ц3 еъркрос.ц3 еъркросс = опел Фронтера
ц5 = опел грандланд = пежо 5008
17:15 13.11.2025
28 Сатана Z
Те тук спрях да чета.Чиста загуба на време
17:22 13.11.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 ои8уйхътгрф
Коментиран от #44
17:38 13.11.2025
31 Супер зле
18:04 13.11.2025
32 Хм...
18:31 13.11.2025
33 Тесла
Коментиран от #35, #40
18:35 13.11.2025
34 Дани
18:48 13.11.2025
35 6135
До коментар #33 от "Тесла":
В селския магазин продават Тесли от А до Я - всичките са под 20лв.18:51 13.11.2025
36 Ако много мразиш някой
Една от най дърводелските марки
18:52 13.11.2025
37 Бриго
19:18 13.11.2025
38 веселяк
19:28 13.11.2025
39 Пак неуспешен опит
21:09 13.11.2025
40 БайБоцимир
До коментар #33 от "Тесла":
Тесла за 85к е таблет на колела, с твърдо окачване и лоша сглобка. Не превъзхожда Ситроен, който има поне по-комфортно окачване, бутони, нормални лостчета за чистачки, мигачи, задвижване... на кола прилича, без да съм им фен :)22:06 13.11.2025
41 Какви времена!
Авторът може да ми се обади и да дойде лично да провери среден разход на автомобил с 6-цилиндров бензинов мотор за последните изминати около 3 хил. км. За динамика няма да говорим, а комфорта и стабилността ще изненадат и него.
22:17 13.11.2025
42 А50
22:34 13.11.2025
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 2222222222
До коментар #30 от "ои8уйхътгрф":
връщай се на село..09:26 14.11.2025
45 Ха ха ха
14:00 14.11.2025
46 Между редовете
08:26 15.11.2025