В Индия хората се покланят на 33 милиона божества и 200 милиона свещени крави, което я прави страната с най-много богове в света. Има обаче едно племе в хималаите, наречено Гурка, което се слави със своята суровост, непреклонност и атеизъм. Избрана група от тези безмилостни гурки не случайно е и лична охрана на Английската кралица. Темата на материала ни е косвено свързана с това племе. С името му е обозначен моделът на един индийски всъдеход, който спокойно може да се определи с две думи - хималайска суровост. Марката на автомобила е съвсем непозната за нашия пазар. Tempo Trax Gurkha е всъдеход от най-висок клас и е копие на хита в off road средите Mercedes-Benz G-klasse. От скоро моделът се предлага и у нас, а екипът ни пръв има възможността да тества огромната машина. Всъдеходът се предлага с дълга и къса база и дизелов двигател. Ние ще разгледаме модификацията Tempo Trax Gurkha 2.4 TD дълга база.
Екстериор
Ако не обърнете внимание на емблемата, монтирана на радиаторната решетка, неминуемо ще сбъркате Gurkha с щутгартския му първообраз. Естествено при по детайлен оглед разлики има, но те са свързани с козметични елементи. Каросерията е доста изсечена. Всички панели, врати и стъкла (включително и ветроупорното) са абсолютно прави, което най-точно подсказва идеята за суровостта на автомобила. Интересното по екстериора е наличието на стоманена хромирана тръба, излизаща от моторния отсек и завършваща над нивото на тавана. Това е т.нар. шнорхел, от който се взима въздух за двигателя. Хромираната тръба е изключително твърда и здраво закрепена, неподатлива на удари. Допълнително монтираните прагове и стъпенки са много яки и предпазват автомобила от странични удари, особено при движение в пресечена местност.
Петата врата се отваря настрани, като от външната є страна се намира резервната гума. Масивните брони са свързани с изсечени надкалникови арки и ефектни прагове. Като цяло външността на Gurkha е лишена от каквито и да било излишни детайли.
Интериор
Спартанското усещане, което предизвиква външният вид, се засилва още повече влезете ли в салона на всъдехода. Седалките са твърди, но не са неудобни. Арматурното табло е метално, боядисано в цвета на колата. Уредите, вградени в него, са аналогови и максимално опростени. Воланът не се регулира, но предвид настройките на шофьорската седалка може да се нагоди по вкуса на водача. Просторът в купето е осезаем. Разстоянието за краката на пасажерите е предостатъчно, а огромната остъклена площ придава допълнителна ширина на и без това големия салон. Зад втория ред седалки се намира огромен багажник, в който са интегрирани две двойни седалки, разположени перпендикулярно на първия и втория ред кресла. По този начин в огромния салон могат да пътуват осем пасажера и водачът, като всички ще се чувстват еднакво удобно. Тук, подобно на екстериора, няма излишни “глезотии”. Скоростният лост и този, включващ предаването и на четирите колела, излизат директно от пода, а между тях се намират хидравличните механизми за блокаж на двата диференциала.
Мястото на водача е доста високо разположено, осигуряващо отлична видимост, а не на последно място и усещане за превъзходство.
Двигател и ходови характеристики
Автомобилът се оборудва само с един дизелов двигател. Той, както и повечето възли и агрегати, се прави по лиценз на Mercedes-Benz. Моторът е снабден с турбокомпресор и е с обем 2 399 см3. Бавнооборотен е и се характеризира с добър въртящ момент. Мощността може да ви се стори малка, но попаднете ли в пресечена местност ще разберете, че е напълно достатъчна. За динамика няма да говорим, тъй като това не е SUV, а всъдеход от т.нар “тежка артилерия”, предназначен предимно за местата където няма асфалт. Проходимоста му е отлична, като спокойно може да се сравнява с хитовете в този клас. Високият клиренс в съчетание с ресорното задно и независимото предно окачване превръщат Gurkha в истински всъдеход. Двата диференциала са с възможност за блокиране. Това става посредством хидравлични механизми, а не както при повечето алтернативи с капризна електроника. Ходовата част е изключително здрава и максимално опростена. Возията е твърда, но за сметка на това проходимостта е отлична.
Раздатъчната кутия е снабдена със силоотводен вал, което е рядко срещано явление в базовото оборудване на конкурентите. Основният агрегат е сравнително икономичен, но е шумничък, което е нормално за по-старото поколение дизели. Неговата дълговечност обаче е добре известна.
Цена
В групата на всъдеходите от най-висок клас тя е просто без конкуренция. Още повече, че ако притежавате фирма, регистирана по ДДС, ще си спестите 5 000 лева. За тези пари няма да получите никакъв лукс и комфорт, но пък ще притежавате здрав, надежден всъдеход за който почти няма прегради.
Hyundai Atos Prime 1.1 GL
|
Плюсове
|
1.Наличието на стоманена хромирана тръба (шнорхел), излизаща от моторния отсек и завършваща над нивото на тавана позволява ползването на чист въздух при екстремни ситуации. Освен това шнорхелът е изключително здрав и неподатлив на удари. 2. Проходимостта на Tempo Trax Gurkha е много добра, главна заслуга за което има окачването, хидравличните механизми за блокаж на двата диференциала и силоотводния вал на раздатъчната кутия . 3. Гумите са висопрофилни, десетпластови, специално предназначени за движение в пресечена местност. 4.Серво усилителят на волана е доста добър. Маневрирането с тежкия всъдеход е изключително лесно. 5. Липсата на електроника до голяма степен повишава надежността и дълговечността на автомобила. |
Минуси
|
1. Малките твърдички седалки са без изразена странична поддръжка, което води до лек дискомфорт при по-остри завои. 2. Базовото оборудване на Tempo Trax Gurcha не предлага комфорт и е доста бедно в сравнение с алтернативите. 3. Дизеловият агрегат е от старо поколение, доста шумен е и не предлага добра динамика. 4. Возията на индийския всъдеход е доста твърда - още една причина за дискомфорт на пасажерите. 5. От сглобката на елементите определено има какво още да се желае. |
Технически характеристики
|
|
Двигател | Редови, четирицилиндров, четири клапана на цилиндър |
Работен обем | 2 399 куб. см. |
Максимална мощност | 67 Kw/91 к.с. при 4 000 об./мин. |
Максимален въртящ момент | 180 Нм при 2 000 об/мин. |
Скоростна кутия | механична, петстепенна |
Степен на сгъстяване | 21: 1 |
Маса на единица мощност | 20.9 кг/к.с. (28.4 кг/Kw) |
Габарити: дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 482 1 660 2 055 |
Междуосие | 2 750 |
Маса, кг | 1 900 |
Допустимо натоварване, кг | 900 |
Вместимост пътници | 8+1 |
Вместимост на резервоара, л | 63 |
Разход на гориво: комбиниран в пресечена месност |
11.6 л/100км 13.1 л/100км |
Ускорение: от 0 до 100 км/ч, сек |
29.9 |
Максимална скорост | 120 км/ч. |
Гуми | 7.5/R16 |
Спирачки: отпред отзад |
дискови барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 15 928 |
Базово оборудване
|
Климатик, имобилайзер, високо окачване, аербег за водача, фар за мъгла отзад, пиротехнически предпазни колани, тонирани стъкла, размразител и чистачка на задното стъкло, дигитален часовник, отваряне на багажното отделение и резервоара от място на водача, централно заключване, кора на багажника, аудиоподготовка + предни високоговорители окабеляване и антена, делима задна седалка в съотношение 50/50 и др. |
Гаранция
|
ри години или 100 000 километра пробег |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС |
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА