Last news in Fakti

25 Октомври, 2003 00:00 872 0

Автоизложение Токио 2003-та

  • nissan c-note-
  • ferrari 612 scaglietti-
  • hyundai neos-ii-
  • lexus lf-s-
  • honda hsc-
  • mercedes-benz f 500 mind-
  • nissan fuga-
  • mazda ibuki

Nissan C-Note

Естествено японците се чувстваха изцяло в свои води на родна територия и не пропуснаха да смаят останалия свят с доста атрактивни предложения. Едно от тях е и концепткарът C-Note, който разкрива визията на компанията Nissan в класа на компактните автомобили. Самият C-Note пък спечели посетителите с изискан дизайн и впечатляващо ниво на комфорт и оборудване. За технологична основа на студията е използвана същата платформа, на която е създаден френският миньон Renault Megane.Освен всичко друго самураите обещаха, че мотиви от дизайнерската линия на C-Note ще бъдат използвани още в началото на следващата година при серийното производство на новата Almera за американския пазар. Европейският вариант на возилото пък в по-голяма степен ще бъде повлиян от концепта Evalia.

Ferrari 612 Scaglietti

По време на изложението в японската столица Токио “фераристите” за пореден път доказаха, че няма начин да бъдат хванати “в крачка” и да не могат да покажат нещо ново на подобен престижен форум, макар и той да се провежда месец след “поклонението” във Франкфурт.

Този път апенинците развълнуваха сърцата на посетителите в Страната на изгряващото слънце с модела 612 Scaglietti, посветен специално на легендарния конструктор в тима от Модена - Серджо Скалиети. Возилото пък представлява стилно четириместно купе, обладано от силен спортен дух.

Апенинският атлет е оборудван с познатия от модела 575 Maranello двигател, като естествено последният разполага със значителни подобрения. Така наприемр V-образният 5.7-литров агрегат вече предлага мощност от 540 к.с. вместо досегашните 515. Максималният въртящ момент също е “понапомпан” значително - 590 Нм при 5 250 об./мин. Благодарение на това ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва от Ferrari 612 Scaglieeti за доста впечатляващите 4.2 секунди. Максималната скорост пък би задоволила и най-капризните почитатели на лудите надпревари - потенциалът на двигателя се изчерпва при 315 км/ч.

Освен всичко друго създателите на 612 Scaglietti обещават достатъчно пространство в салона на пистарката. Това пък основно се дължи на голямото междуосие (2 950 мм) и значителното “израстване” на дължина (4 902 мм).

Hyundai NEOS-II

В миналия брой на “АВТО пазар” ви запознахме с едно от последните творения на корейския концерн Hyundai - студията CCS. дебютирала по време на изложението във Франкфурт. Оказва се обаче, че азиатците отиват много по-далеч от това - красноречиво свидетелство за подема на компанията. В японската столица конструкторите от полуострова представиха пред публика един изключително дързък проект - Hyundai NEOS-II. Возилото е издържано според всички повели на класа, в който се намира. Шармантният SUV се отличава с изключително атрактивна външност, но и с типичната за подобни автомобили функционалност и практичност. NEOS-II е дело на разположеното в Япония дизайнерско студио на Hyundai и според създателите си би следвало да се превърне в “автомобил-олицетворение на удоволствието от шофирането”. Последното едва ли ще е толкова трудно предвид качествата и нивото на оборудване на корейския SUV. Във вътрешността на автомобила властват високите технологии, а комфортът е на нивото на луксозна лимузина.

Lexus LF-S

От 1989 г. насам търговската марка на Toyota за САЩ Lexus си завоюва солидни позиции на пазарите там, а в последните години возилата с тази емблема придобиват все по-голяма популярност и на Стария континент. По време на тазгодишното автомобилно изложение в Токио концернът триумфира с концепткара LF-S.

Четириколесното представлява луксозен седан с подчертано спортно и динамично излъчване и типично в стила на концерна се отличава с висок комфорт и качество на оборудването. Очаква се при влизането му в серийно производство в края на следващата година автомобилът да разполага с перманентно задвижване на четирите колела, както и да бъде оборудван с изцяло нов осемцилиндров V-образен бензинов двигател. Габаритите на петместната лимузина също са впечатляващи. Дължината му е 4 910 мм, широчината е 1 895 мм, а височината - 1345 мм.

Honda HSC

В друга сензация на Токийското автомобилно изложение със сигурност се превърна потенциалният наследник на пистарката на Honda - моделът NSX. Концепткарът носи обозначението HSC (Honda Sports Concept) и очаква влизането си в серийно производство още в края на следващата година. Засега той е малко по-къс от предшественика си - 4 250 мм, но пък за сметка на това разполага със значително по-голямо междуосие - 2 660 мм. Благодарение на това каросерията изглежда доста по-компактна и внушава много по-силно изразено спортно излъчване.
Засега все още не е напълно ясно с какъв точно двигател ще се продава новият спортен автомобил, но като че ли с най-големи шансове за “успех” е познатият и към момента V-образен агрегат с шест цилиндъра. Работният обем при него е 3.4 литра, а осигуряваната мощност е 300 к.с.

Mercedes-Benz F 500 Mind

След триумфалното си присъствие на автоизложението във Франкфурт, където показаха халата McLaren-Mercedes SLR, едва ли някой очакваше от щутгарци да извадят такъв силен коз и в Токио. Той пък носи названието F 500 Mind и представлява пето поколение концептуален автомобил на Mercedes-Benz. Подробно за “техническата революция на четири” ще ви разкажем още в следващия брой, като сега си струва да се спомене единствено това, че поредният щутгарски технологичен шедьовър се отличава с каросерия, изработена по принципно нов начин и с отсъствието на така “досадните” педали, които винаги се “пречкат” в краката на водача. Естествено всичко това е добре “подплътено” и с традиционно очарователен дизайн в стил “а ла Mercedes” и възможно най-качествени материали.

Nissan Fuga

Концернът Nissan демонстрира по време на изложението и концепткар с названието Fuga, който очевидно трябва да поеме ролята на бъдещо попълнение в класа на луксозните автомобили. Студията е разработена на същата платформа както и продаваният в САЩ модел Skyline. Интериорът се характеризира с висока степен на комфорт, като при направата му са спазени всички “канони” на японската автомобилна индустрия. На това се дължи и фактът, че салонът майсторски съчетава модерното с фунционалното.

Mazda Ibuki

С традиционно силно присъствие на изложението в Токио се отличи и концернът Mazda. Самураите представиха пред публика концепткара Ibuki. Студията разкрива виждането на японците за това как би изглеждал един роудстър в близкото бъдеще, а според повечето анализатори Ibuki е и най-вероятният наследник на поостарялата вече Mazda MX-5.

При нея се забелязва, че конструкторите умело съчетават дизайнерски елементи от миналото с тези, които един клиент би очаквал от автомобил на новото хилядолетие. При Ibuki впечатление правят типичните за студиите на Mazda напоследък фарове, издържани в стил “уста на акула”, както и заоблените форми като цяло. “Преходите” между отделните части на возилото са силно “скъсени”, което придава изключителна хармоничност на отделните дизайнерски компоненти. Това пък в съчетание с осемнадесетцоловите алуминиеви джанти допълнително подчертава динамичния и спортен дух на студията.

За техническа база на концепткара служи платформата на актуалния към момента спортист на компанията, оборудван с ванкелов двигател - модела RX-8. При Ibuki обаче се залага на хибриден агрегат с работен обем 1.6 литра. Осигуряваната от него мощност е 180 к.с. като максималният въртящ момент пък е 180 Нм. В оборудването е използвана и петстепенна механична скоростна кутия.

За допълнително пространство и комфорт в салона се грижи и фактът, че двигателят е разположен непосредствено зад предния мост, а електроният блок на климатика е “напъхан” зад седалките. Каросерията е допълнително подсилена. За допълнителна безопасност на пътуващите при пътен инцидент се активира система, при която автоматично зад седалките се появяват специални титанови защитни дъги, съединяващи се в едно цяло с активните подглавници и титановата рамка на предното ветроупорно стъкло.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА