Last news in Fakti

8 Ноември, 2003 00:00 2 127 0

Синя стрела

  • ferrari-
  • ferrari 612 scaglietti

По време на автомобилното изложение в Токио, което се проведе съвсем неотдавна, любителите на високите скорости за пореден път получиха богат материал за дискусии. “Вината” за последното определено може да се препише на “синята стрела”, заела централно място в изложбения център в японската столица. Пред стотиците хиляди посетители на моторшоуто дебютира поредната гордост на италианските конструктори от Маранело - моделът 612 Scaglietti, спряган от повечето анализатори като най-вероятен наследник на появилото се още през 1992 година Ferrari 456 GT.С 612 Scaglietti апенинците отново напомниха на конкуренцията, че най-трудната задача си остава “изработването” на реплика на автомобил, носител на емблемата с кончето... Може би защото единствено в Маранело е възможно “раждането” на екземпляр, който да представлява перфектна симбиоза между последните технически достижения във Формула 1 и най-добрите традиции в производството на расови пистарки.

Тази рецепта е изпълнена съвсем точно при създаването на Ferrari 612 Scaglietti, което според специалистите представлява оригинален микс от много спорт и атрактивен дизайн. За това, че адреналин на пътя няма да липсва свидетелства

средноразположеният двигател

който е значително “понапомпан”. Познатият от модела 575 Maranello V-образен дванадесетцилиндров агрегат с работен обем 5 748 см3 осигурява на новака значително по-голяма мощност - 540 к.с. при 7 250 об./мин. (вместо досегашните 515 к.с.).

Пиковата стойност на максималния въртящ момент също е повече от впечатляваща - 589 Нм при 5 250 об./мин. Всичко това пък е “съчетано” с шестстепенна трансаксеална скоростна кутия, което позволява скоростите да превключват както механично, така и автоматично. Красивото “лице” на звяра е дело на дизайнерското студио Pininfarina, което само по себе си е най-надежната гаранция за атрактивна визия, като каросерията и шасито са изработени от максимално олекотени алуминиеви сплави.

Така на практика зад посветеното на легендарния конструктор от Модена Серджо Скалиети название на автомобила се крие истински расов представител на фамилията GT 2+2. Освен всичко друго 612 Scaglietti значително е нараснал като габарити в сравнение със своя предшественик 456 GT, което определено му позволява да изпълнява ролята и на “представително” возило. Така например междуосието при новака вече е 2 950 мм (срещу 2 600 за 456 GT), а дължината му е нараснала с 200 мм, което на практика превръща италианското купе в състезателна резачка с размерите на Mercedes-Benz S-Klasse. От този “формат” южняците се нуждаят и по друга причина. Това е единственият начин зад предната ос да бъде “поместен” V-образният дванадесетцилиндров агрегат.

Конструкторите пък се спират на това решение, тъй като средноразположеният двигател в комбинация със скоростна кутия “прикрепена” към диференциала на задния мост гарантира

перфектно разпределение на тежестта

между предната и задната ос в съотношение 46:54. Значително нараства пространството и в салона на автомобила, където вече и пътниците отзад биха се возили с необходимата доза комфорт и им е спестено усещането за излишен и натрапил се “товар”.

Подобна прецизност властва и при ускорението и максималната скорост. Рутинната задача от 0 до 100 км/ч се изпълнява от новото попълнение на Ferrari за 4.2 сек. Скоростомерът пък “забива” едва при 320 км/ч.

Очаква се световната премиера на серийното Ferrari 612 Scaglietti да бъде по време на Детройтското автомобилно изложение в началото на януари следващата година, а продажбите да стартират от пролетта. Цената срещу която бихте могли да се превърнете в горд собственик на подобно четириколесно е 210 000 евро...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА