Last news in Fakti

15 Февруари, 2003 13:05 2 162 0

Перфектен непознат

  • lexus rx 300-
  • rx 300

Не всеки ден можете да срещнете на пътя автомобил като Lexus RX 300, най-малко поради факта, че возилата от аристократичната моделна гама на компанията никога не са стрували евтино. Какво ще кажете обаче за такъв екземпляр, само че тунингован не къде да е, а... в Русия. Ако избързате с твърдението, че това е не само невъзможна, но дори безумна идея, със сигурност ще сбъркате, тъй като има едно московско студио, което наистина е в състояние да направи вашия всъдеход Lexus значително по-атрактивен и желан в очите на околните.
Специалистите в Nicole Engineering се занимават с подобни операции от доста време и са натрупали значителен опит при отстраняването на някои слабости, присъщи на серийните екземпляри, носещи названието RX 300. Така например според руските конструктори най-често собствениците, които се обръщат към тях, се оплакват от много бързото и неприятно зацапване с кал на задното и страничните стъкла. За разрешаването на тази болка в Nicole Engineering предлагат комплекта Stranger. С няколко на пръв поглед само декоративни “идеи” братушките спират пътя на калта, изхвърляна от гумите. Тунингпакетът включва монтирането на изцяло преработени брони, специален спойлер, монтиран на вратата на багажника и допълнително покритие над праговете на автомобила. Детайлите са изработени от изключително качествена и издържаща на силни удари пластмаса, която не само че придава допълнителна здравина и по-красив външен вид на “подсилените” части от возилото, но и гарантира по-ниско тегло. В зависимост от това, с колко сте готов да се бръкнете в джоба, се определя и степента на разкрасяване. Ако сте баровец, в новите брони ще разполагате и с допълнителни фарове против мъгла. При положение, че мислите да минете метър и не се возите толкова често из мъгливи райони, можете да спестите малко пари, да добавите още нещо отгоре и да се насочите към промени по ходовата част.

Доработката там се състои най-вече в изменението на характеристиката на окачването и регулирането на неговата твър­дост. Така например вместо монтираните в серийния модел пружини руснаците залагат на пружини Eibach с по-малко на брой навивки. Стандартните амортисьори отстъпват място на регулируеми такива, дело на фирмите Bilstein и Koni.

На практика двете допълнителни “фини настройки” позволяват на собственика на тунингования RX 300 да изменя клиренса на автомобила по своя собствена преценка в зависимост от ситуацията.

Конструкторите в Nicole Engineering оставят двигателя на благородния японец без изменение. Корекции се внасят в системата за отделяне на отработените емисии. Стандартната система е заменена от система Remus, която значително повишава мощността на агрегата, но и придава на последния доста по-басово и заплашително звучене.
По желание на клиента, могат да бъдат заменени и заводските седалки със спортни - Recaro или Sparco. Опцията за оборудване с ксенонови фарове пък едва ли впечатлява някого, доколкото всеки от по-новите автомобили разполага с възможността да се сдобие с подобно зрение, при това без да е нужно собственикът му да харчи крупна сума пари.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА