27 Септември, 2003 00:00 12 887 1

Магистралният всъдеход

  • lexus-
  • rx 300-
  • lexus rx 300-
  • lexus rx 300 avenue

Преди два броя Ви срещнахме с един седан на компанията Lexus, която е луксозното поделение на японския концерн Toyota. Сега ще Ви запознаем с второто поколение на SUV от най-висок клас, наречен RX 300 - автомобил, който впечатлява най-вече с лукс, качествена изработка и красив екстериор. Динамиката също не му е чужда, но излезе ли извън асфалта нещата малко се променят. Но затова - по-надолу.

Екстериор

Външно новият всъдеход не се отличава кой знае колко от предшественика си. Въпреки малкото промени впечатлението се променя доста - автомобилът вече изглежда значително по-елегантен и съвременен. Отпред вече ги няма плоските и правоъгълни габарити, основните светлини са издължени назад и нагоре, а странната форма на фаровете за мъгла допълва картинката на солиден, елегантен и същевременно агресивен всъдеход.

Стъклата вече заемат доста по-голяма част от повърхността на Lexus RX 300, а задните прозрачни светлини са леко тонирани. Спойлерът над петата врата също допринася за променения облик на возилото. Общо взето това са най-характерните отличия на новото поколение RX 300 в сравнение с предшественика. Иначе осанката си остава все така “горда”. Дизайнът е максимално изчистен, а хромираните елементи по каросерията са по-малко. И въпреки това луксът струи от всякъде. Пак ще се върнем на предните светлини. Те са покрити с гладко стъкло и са многосекторни. Има опция, при която по-малките фарове се въртят по посока на завоя, а трябва да се отбележи, че светлините са ксенонови и влизат в базовото оборудване. Lexus е първата марка, която въведе на всъдеход пневматично окачване. То присъства и при RX 300, само че като опция. При скорост над 50 км/ч. купето автоматично се снижава със 7.5 мм, което позволява да се подобри и без това перфектният, за подобен род возила коефициент на въздушно съпротивление Cx = 0.33.

Интериор

Ще започнем разглеждането на салона с две от иновациите в автомобила. Първата е наличието на дистанционно управление, което затваря и заключва масивната пета врата. Тя може да се отваря и от бутон, намиращ се от вътрешната страна на шофьорската врата. Екипът ни не можа да изпробва (за радост) другата новост. Това е наличието на допълнителна въздушна възглавница, предпазваща коленете на водача и приличаща на надуваем матрак. Самият салон изглежда доста по-просторен от този на предшественика.

Причините за това са две: първо - стъклата са по-големи и второ - каросерията е по-дълга с 160 мм и по-широка с 30 мм. На книга тези цифри не правят впечатление, но на практика се превръщат в солидно допълнително пространство. Багажникът е голям, като сгъваемата делима задна седалка позволява при необходимост той да нарастне значително. Седалките, които стандартно се тапицират с естествена кожа, са големи, ергономични и много удобни. Снабдени са с ел. регулиращи устройства, като позиционирането им може да бъде запаметено. Освен тях можете да нагласите огледалата за задно виждане и волана на различни позиции и след това само с едно натискане на бутона да сменяте положенията им. Интерес представлява още една екстра, която също се предлага като допълнително оборудване при разглежданата от нас модификиция Avenue. Това е камера, която показва на дисплея обстановката зад автомобила. Тя се задейства автоматично, когато превключите на задна предавка и значително облекчава маневрирането и карането назад. Уредите на арматурното табло показват доста повече от необходимите функции. Дисплеят на бордкомпютъра е разположен в горната част на средната конзола, а трите огромни циферблата, покрити с масивна и екстравагантна козирка са точно пред погледа на водача.

Стерео уредбата и управлението на двузоналния климатроник също се намират на средната конзола. Тя завършна с изпъкнала част, на която е разположен лостът на автоматичната скоростна кутия. Като цяло базовото оборудване е доста богато, което значително подобрява комфорта на водача и пасажерите. Визуално салонът впечатлява с наличието на естествена кожа, много добре гарнирана с дърво и алуминий.

Двигател и ходови характериситки

Автомобилът се предлага у нас само с един бензинов агрегат. Обемът му е 3.0 литра, а конските сили - 204. Двигателят е снабден със тойотовската система VVT-i и с по четири клапана на цилиндър. Компоновката му е V-образна, а цилиндрите са шест. Той осигурява перфектна динамика на автомобила, като единственият му недостатък е по-високият разход на гориво. Инженерите са се отказали от интегрирането на диференциал с ограничено триене в трансмисията, както и от други традиционни решения, като характерната за повечето алтернативи вискомуфа.

Когато няма екстремни ситуации въртящият момент се предава перманентно и на четирите колела, като се разпределя в съотношение между предния и задния мост 50:50. За доброто сцепление на колелата към асфалта следи системата TRC, която своевременно насочва мощността към колелата, които не буксуват. Когато автомобилът се озове в пресечена местност обаче, нещата не изглеждат розови. Тази “машина” е във вихъра си само на асфалт. Липсата на устройство, което да “отключва” тракшън контрола и ABS-системата, е причина за недоброто поведение на RX 300 в пресечена местност.

Цена

Няма как да е по-ниска. Все пак RX 300 превъзхожда по този показател някои от алтернативите. В заключение можем да кажем, че парите наистина си заслужават. Ще кажете - проходимостта не е добра - не забравяйте, че това не е Defender, а типичен представител на SUV-овете, който се характеризира с изобилен комфорт, “тойотовска” надеждност и много лукс. Или иначе казано перфектният магистрален всъдеход.

Lexus RX 300 Avenue
Плюсове
1. Перфектен, за подобен род возила, коефициент на въздушно съпротивление Cx = 0.33.
2. Lexus RX 300 се характеризира с комфорт, “тойотовска” надеждност и много лукс.
3. Причините за по-просторния салон на новия Lexus са две: първо - стъклата са по-големи и второ - каросерията е по-дълга с 160 мм и по-широка с 30 мм.
4. Въпреки малкото промени по екстериора впечатлението е различно - автомобилът вече изглежда значително по-елегантен и съвременен.
5. Спокойният ход на агрегата се дължи на системата VVT-i.
Минуси
1.Единственият недостатък на трилитровия V-образен шестак е по-високия разход на гориво.
2. Липсата на устройство, което да “отключва” тракшън контрола и ABS-системата е причина за недоброто поведение на RX 300 в пресечена местност.

 

Технически характеристики
Двигател V-образен, шестцилиндров, четири клапана на цилиндър
Работен обем 2 995 куб. см.
Максимална мощност 150 Kw/204 к.с. при 5 600 об./мин.
Максимален въртящ момент 283 Нм при 4 500 об/мин.
Скоростна кутия секвенциална, петстепенна
Степен на сгъстяване 10.5: 1
Маса на единица мощност 9.4 кг/к.с. (12.8 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 740
1 845
1 680
Междуосие 2 715
Маса, кг 1 915
Допустимо натоварване, кг 465
Обем на багажника, л 439
Вместимост на резервоара, л 72
Разход на гориво:
градски
извънградски
комбиниран

16.9 л/100км
9.4 л/100км
12.2 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек

9.0
Максимална скорост 200 км/ч.
Гуми 235/55R18
Спирачки:
отпред
дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 105 589

 

Базово оборудване
Петстепенна автоматична ETCS-i трансмисия, ABS+EBD, контрол на ссцеплението TRC, контрол на динамичната устойчивост VSC, спирачен асистент BAS, предни и стренични въздушни възглавници + въздушна възглавница за коленете, странични завеси, круиз контрол, двузонален, автоматичен цифров климтроник, автоматична рециркулация за въздуха на климатроника, четири ел. стъкла, ел. отопляеми седалки, ел, електрохроматични, отопляеми огледала, двойно централно заключване с дистанционно управление, радиокасетофон + CD-чайнджър + осем високоговорителя, имобилайзер, алармена система, алуминиеви и дървени елементи в интериора, кожен влан и скоростен лост, ксенонови фарове, дюзи под налягане за почистване на фаровете, алумииеви джанти, ожен салон, антоматично ел. отваряне и дистанционно затваряне на багажника, ел. шибедах, телескопично и във височина ел. регулиране на волана, памет за позицията на огледалата, волана и седалката на водача, сензор за дъжд на чистачките, осветление на отделни сектори в купето за улесняване на влизането и др.

Цената е за България с включени мито, акциз и ДДС


Lexus IS200 Classic
АЛТЕРНАТИВИТЕ

BMW X5
Работен обем 2 926 см3
Мощност 193 к.с. при об/мин 4 000
Макс. въртящ момент 410 Нм при об/мин 1 750
Габарити, мм 4665/1870/1720
Ускорение 9.8 сек
Максимална скорост 219 км/ч
Разход на гориво: Градско 10.7 л/100 км, Извънградско 6.6 л/100 км
Цена на моделa с ДДС: 103 266 лв
Цени на някои екстри: ABS+EBD серийно, Еърбег 6 бр. серийно, Климатик серийно

KIA CARENS
Работен обем 2 497 см3
Мощност
140 к.с. при об/мин 3 800
Макс. въртящ момент 314 Нм при об/мин 2 000
Габарити, мм 4567/1863/1814
Ускорение 13.3 сек
Максимална скорост 170 км/ч
Разход на гориво: Градско 11.5 л/100 км, Извънградско 6.9 л/100 км
Цена на моделa с ДДС: 55 479 лв
Цени на някои екстри: ABS+EBD серийно, Еърбег 4 бр. серийно, Климатик серийно

MERCEDES ML
Работен обем 3 996 см3
Мощност 250 к.с. при об/мин 4 000
Макс. въртящ момент 560 Нм при об/мин 1 700
Габарити, мм 4638/1840/1820
Ускорение 8.1 сек
Максимална скорост 213
км/ч
Разход на гориво: Градско 13.5 л/100 км, Извънградско 8.5 л/100 км
Цена на моделa с ДДС: 134 693 лв
Цени на някои екстри: ABS+EBV серийно, Еърбег 6 бр. серийно, Климатик няма

Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ???

    4 1 Отговор
    авторат на тази статия се объркал там трябва да пише kia sorento а не kia carens