Основното предназначение на един състезателен автомобил е неговата бързина и най-вече способността му да побеждава. На заден план остават всички останали компоненти, а дизайнът се разглежда единствено от гледна точка на аеродинамиката. Сега ще отдадем заслуженото на 10 коли, които през годините "унищожават" своите конкуренти още на стартовата решетка.
Hudson Hornet. Този автомобил доминира още в зората на сериите NASCAR, когато терминът "сток", означава това, което трябва да означава. Основна заслуга за отличното представяне на Hudson Hornet има негови изключително нисък център на тежестта. През периода 1951-1955 г. печели 80 състезания.
McLaren Honda MP4/4. Това е един от уникалните болиди от Ф1. През сезон 1988 двама гениални състезатели - Аертон Сена и Ален Прост печелят с този автомобил 15 от общо 16-те състезания през сезона. Единствената загуба е на "Монца", където колата на Прост се разваля, а Сена се сблъсква с Жан Луи Шлесер.
Lancia Delta. "Група B" беше навремето една от най-силните в световния рали шампионат, а конкуренцията там беше ожесточена. Ford, Renault, Mazda, BMW и т.н. харчеха луди пари, за да достигнат върха, но никой не успяваше да победи легендарната Lancia Delta.
Audi R8. Единствената причина, заради която R8 не постигна пет последователни победи на "Льо Ман" от 2000 до 2005-а, беше, че през 2003 година от Audi решиха да подарят победата на своя корпоративен събрат Bentley. Именно през този период немците показаха колко издържливи са техните автомобили.
КамАЗ-Мастер. Легендата при камионите от "Рали Дакар". С този невероятно издържлив камион руският отбор печели 13 пъти титлата, а един от водачите Владимир Чагин се превръща в най-успешния руски пилот. Именно под неговото управление уникалният КамАЗ-Мастер финишира първи в "Дакар" цели седем пъти.
Dodge Charger Daytona/Plymouth Superbird. Тази машина, отличаваща се с грамадното си антикрило, има култов статут в състезанията NASCAR. Superbird, управляван от Ричард Пети, постига редица ярки победи, но така и не може да достигне успехите на своя предшественик Daytona. През 1970-а тя постига 21 победи.
Ferrari F1. С този болид Михаел Шумахер печели пет поредни титли във Формула 1. Особено свирепи обаче са болидите за сезони 2002 и 2004. През 2002-а с болида са спечелени 15 от 17-те състезания. През 2004-а победите на Ferrari F1 са също 15, но от 18 старта. Тогава обаче болидът е обявен за най-бързия в историята на Ф1.
Citroen WRC. Citroen Xsara, C4 и DS3 WRC са едни от шедьоврите на съвременния рали спорт. Тези автомобили, управлявани от феноменалния Себастиан Льоб, издевателстваха над конкуренцията в течение на цели девет години. Легендарната епоха на Citroen беше през периода 2004 - 2012-а.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бангеев
11:19 25.06.2015
2 ааааааа
12:08 25.06.2015
3 Ivo
12:31 25.06.2015
4 Nekadyrnici
12:33 25.06.2015
5 6юб6
Коментиран от #12
12:42 25.06.2015
6 раптор
Коментиран от #27, #40
12:56 25.06.2015
7 малкия
13:18 25.06.2015
8 кира
Коментиран от #11
13:27 25.06.2015
9 Марто
13:39 25.06.2015
10 Кобрата
14:23 25.06.2015
11 stenly
До коментар #8 от "кира":
Е, това не мога да го разбера...в тема за автомобили защо трябва да се намесва някой/я и да я политизира спрямо мижавият си малоумен мироглед...Каквао общо има Путин в случая
Толкова ли си кон с капаци че да не можеш да отдадеш заслуженото на въпросна марка, модел и тн. без значение Руска, Щатска и тн.
14:32 25.06.2015
12 smokem
До коментар #5 от "6юб6":
по-скоро Mitsubishi - и във WRC и на Dakar нямат равни..15:00 25.06.2015
13 Loeb
15:12 25.06.2015
14 Жалко
16:34 25.06.2015
15 стефан
17:14 25.06.2015
17 ъъъ
18:49 25.06.2015
18 Васили Барон
19:44 25.06.2015
19 Th Motorsport
20:15 25.06.2015
20 Th Motorsport
Коментиран от #21
20:16 25.06.2015
21 usa
До коментар #20 от "Th Motorsport":
Първо се научи да пишеш правилно, защото дума впредвид в българския език не съществува и чак след това давай оценки за А, Б, Ц и т. н. групи. Статията си е екстра.21:01 25.06.2015
22 ангел
Коментиран от #23
21:04 25.06.2015
23 старотокеч
До коментар #22 от "ангел":
Точно така!Delta S4,а автора на статията може да вземе един делта сладолед и да го ближе.Не казвам,че е лоша (статията),но относно колите в група Б може да се поспори,коя е "най" от всичките.Дали,ще е Ауди,Пежо,Тойота или Ланчия?Всичките трябва заедно да участват в класацията,на една позиция!22:29 25.06.2015
24 Роман (Маверика) Ценов
23:53 25.06.2015
25 PlimP
00:07 26.06.2015
26 PlimP
00:10 26.06.2015
27 Иво
До коментар #6 от "раптор":
Ти "Камаз" ли ще си купуваш?10:27 26.06.2015
28 асдфгххх
10:34 26.06.2015
29 GroupB
13:54 26.06.2015
30 гост
13:59 26.06.2015
31 ярослав станчев
Та такива ми ти работи.Половината от японските победи на Ле Ман се дължат на Ауди.
14:53 26.06.2015
32 John Gottin
16:48 26.06.2015
33 Гост
Коментиран от #34
22:30 26.06.2015
34 ярослав станчев
До коментар #33 от "Гост":
В отговор на коментара ти ще спомена малко история.През 1980 г. се провежда 10-то рали Алгарве в Португалия,част от Европейския рали шампионат.Ауди искат да хомологират Куатро и организаторите на ралито включват колата им като номер 0-трасиращ автомобил.Пилота на Ауди Куатро с номер IN-NE3,Хану Микола с навигатор Арне Херц са по-бързи от останалите в 24 от 30 етапа на ралито.Победител става Антонио Занини с Форд Ескорт РС1800 МК2,но Микола с Ауди Куатро е по-бърз с 30 минути от победителя.Ако Ауди бяха участвали щяха да са безапелационно първи.След Ауди Куатро рали спорта вече не е същия,нали???Или не си съгласен???Може да се каже,че Ауди не са дали почти нищо на ВРЦ,само са показали как се прави истинска рали кола.
08:50 27.06.2015
35 dogg
Vtoro, mislq che cqlata Group B zaslujava mqsto + Lancer Evo, Subaru WRX STI, kakto i Pajero, koito sushto razcepiha na Dacar...
M/u drugoto ima testove na tazi S4 - dvigatel 1750cc sus Super charger i Turbo do 1000hp o.O mashinite ot onezi vremena sa prosto izumitelni. Za da karash takova neshto i to ne na asfalt trqbva naistina da imash topki, edin kolega napisa 0-100 za 3 sekundi, tova e vremeto za koeto tezi koli uskorqvat na ne asfaltova nastilka, na asfalt mislqche shte e okolo 2 sekundi !!!
02:24 20.02.2017
36 Godzilla
09:02 08.05.2017
37 Да Бягаш
17:08 08.05.2017
38 Пешо Мъката
10:27 15.01.2018
39 Георги
09:37 07.05.2018
40 пропов
До коментар #6 от "раптор":
Най титулованите спортни/състезателни автомобили саПорше 911
БМВ М3
Ланча Делта
Всякакви други класации показват непознаване на историята.
23:32 07.05.2018
41 moni
12:14 15.09.2018