25 Юни, 2015 10:51 88 789 40

10 от най-яките състезателни коли

  • състезателни автомобили-
  • болиди
10 от най-яките състезателни коли - 1

Основното предназначение на един състезателен автомобил е неговата бързина и най-вече способността му да побеждава. На заден план остават всички останали компоненти, а дизайнът се разглежда единствено от гледна точка на аеродинамиката. Сега ще отдадем заслуженото на 10 коли, които през годините "унищожават" своите конкуренти още на стартовата решетка.

10 от най-яките състезателни коли

Hudson Hornet. Този автомобил доминира още в зората на сериите NASCAR, когато терминът "сток", означава това, което трябва да означава. Основна заслуга за отличното представяне на Hudson Hornet има негови изключително нисък център на тежестта. През периода 1951-1955 г. печели 80 състезания.

10 от най-яките състезателни коли

McLaren Honda MP4/4. Това е един от уникалните болиди от Ф1. През сезон 1988 двама гениални състезатели - Аертон Сена и Ален Прост печелят с този автомобил 15 от общо 16-те състезания през сезона. Единствената загуба е на "Монца", където колата на Прост се разваля, а Сена се сблъсква с Жан Луи Шлесер.

10 от най-яките състезателни коли

Lancia Delta. "Група B" беше навремето една от най-силните в световния рали шампионат, а конкуренцията там беше ожесточена. Ford, Renault, Mazda, BMW и т.н. харчеха луди пари, за да достигнат върха, но никой не успяваше да победи легендарната Lancia Delta.

10 от най-яките състезателни коли

Audi R8. Единствената причина, заради която R8 не постигна пет последователни победи на "Льо Ман" от 2000 до 2005-а, беше, че през 2003 година от Audi решиха да подарят победата на своя корпоративен събрат Bentley. Именно през този период немците показаха колко издържливи са техните автомобили.

10 от най-яките състезателни коли

Honda RC211V. От една по-нестандартна точка, това превозно средство може да се разглежда и като половин автомобил. Мотоциклетът разполага с революционен 990-кубиков четиритактов V5 двигател. От 2002 до 2006-а този байк изкачва на първото място и Валентино Роси, и Ник Хейдън и печели четири конструкторски купи.
10 от най-яките състезателни коли

КамАЗ-Мастер. Легендата при камионите от "Рали Дакар". С този невероятно издържлив камион руският отбор печели 13 пъти титлата, а един от водачите Владимир Чагин се превръща в най-успешния руски пилот. Именно под неговото управление уникалният КамАЗ-Мастер финишира първи в "Дакар" цели седем пъти.

10 от най-яките състезателни коли

Dodge Charger Daytona/Plymouth Superbird. Тази машина, отличаваща се с грамадното си антикрило, има култов статут в състезанията NASCAR. Superbird, управляван от Ричард Пети, постига редица ярки победи, но така и не може да достигне успехите на своя предшественик Daytona. През 1970-а тя постига 21 победи.

10 от най-яките състезателни коли

Ferrari F1. С този болид Михаел Шумахер печели пет поредни титли във Формула 1. Особено свирепи обаче са болидите за сезони 2002 и 2004. През 2002-а с болида са спечелени 15 от 17-те състезания. През 2004-а победите на Ferrari F1 са също 15, но от 18 старта. Тогава обаче болидът е обявен за най-бързия в историята на Ф1.

10 от най-яките състезателни коли

Citroen WRC. Citroen Xsara, C4 и DS3 WRC са едни от шедьоврите на съвременния рали спорт. Тези автомобили, управлявани от феноменалния Себастиан Льоб, издевателстваха над конкуренцията в течение на цели девет години. Легендарната епоха на Citroen беше през периода 2004 - 2012-а.

10 от най-яките състезателни коли

Bugatti Type 35. Над 1 000 състезания! Точното число не може да бъде определено, но Type 35 със сигурност е спечелил над 1 000 състезания. Този болид е бил абсолютен господар на пистите преди Втората световна война. Type 35 е побеждавал навсякъде, от любителски надпревари до най-известните професионални Гран При-та.10 от най-яките състезателни коли


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бангеев

    16 1 Отговор
    Добре е да си припомняме легендите. За съжаление няма вече подобни автомобили, а както е тръгнало, няма и да има.
  • 2 ааааааа

    23 7 Отговор
    Лошо,лошо БМВ що ли ги няма? Таз любима марка на всички правежи.
  • 3 Ivo

    8 2 Отговор
    Много ми се искаше да видя и Peugeot 205 GTI. Невероятен съзтезател, достъпен и за цивилния живот.
  • 4 Nekadyrnici

    9 1 Отговор
    Тая делта дето сте я показали няма нищо общо с Group B
  • 5 6юб6

    11 2 Отговор
    забравили сте да сложите субару ;)

    Коментиран от #12

  • 6 раптор

    26 2 Отговор
    Камаза е най-големия честно казано! 13 титли!!! Никой друг автомобил (независимо лек или не) не може да се похвали с подобно нещо! Аудита ли? Поршета ли? Нееее най-големия победител на всички времена е КАМАЗ! Леко се възбудих! :)

    Коментиран от #27, #40

  • 7 малкия

    13 4 Отговор
    Добре де но защо няма Audi S1 quattro
  • 8 кира

    8 14 Отговор
    А сега си представи путин и даже ще свършиш.

    Коментиран от #11

  • 9 Марто

    8 4 Отговор
    Още в заглавието пише "10 от най-яките", като ти обръщам внимание на ОТ, демек не са всички. Освен това споменатите в коментарите под статията Ауди Пежо Субару и т.н. изобщо не могат да се мерят с тези от материала.
  • 10 Кобрата

    16 0 Отговор
    КАМАЗ-ът най си го бива, цели 13 титли
  • 11 stenly

    10 1 Отговор

    До коментар #8 от "кира":

    Е, това не мога да го разбера...в тема за автомобили защо трябва да се намесва някой/я и да я политизира спрямо мижавият си малоумен мироглед...
    Каквао общо има Путин в случая
    Толкова ли си кон с капаци че да не можеш да отдадеш заслуженото на въпросна марка, модел и тн. без значение Руска, Щатска и тн.
  • 12 smokem

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "6юб6":

    по-скоро Mitsubishi - и във WRC и на Dakar нямат равни..
  • 13 Loeb

    7 1 Отговор
    Толкова следиш WRC значи :D
  • 14 Жалко

    12 1 Отговор
    За съжаление любимата марка на целия екип на Факти - БМВ , този път не присъства сред най-добите. Но пък можеше да я добавите никой нямаше да разбере
  • 15 стефан

    8 0 Отговор
    къде е АУДИ КУАТРО
  • 17 ъъъ

    7 0 Отговор
    Къде са Селиката, Импрецата, Лансера???...
  • 18 Васили Барон

    5 2 Отговор
    Bugatti Type 35. най - мощната
  • 19 Th Motorsport

    4 3 Отговор
    Къде е Peugeot 206 T16 Прекият съперник и достоен конкурент на Ауди С1 Куатро и Делтата ( стратос ). Пак някой непотготвен е писал за група Б
  • 20 Th Motorsport

    1 0 Отговор
    205 т16 имах впредвид :)

    Коментиран от #21

  • 21 usa

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Th Motorsport":

    Първо се научи да пишеш правилно, защото дума впредвид в българския език не съществува и чак след това давай оценки за А, Б, Ц и т. н. групи. Статията си е екстра.
  • 22 ангел

    3 1 Отговор
    Абе пич,как да няма нищо общо,та нали заради катастрофата на Салонен снея забраниха на следващата година група Б.така че това е последният представител на на динозаврите с s4.

    Коментиран от #23

  • 23 старотокеч

    4 2 Отговор

    До коментар #22 от "ангел":

    Точно така!Delta S4,а автора на статията може да вземе един делта сладолед и да го ближе.Не казвам,че е лоша (статията),но относно колите в група Б може да се поспори,коя е "най" от всичките.Дали,ще е Ауди,Пежо,Тойота или Ланчия?Всичките трябва заедно да участват в класацията,на една позиция!
  • 24 Роман (Маверика) Ценов

    1 0 Отговор
    Съседа ми имаше преди време такъв Hudson Hornet само неговия не беше така нашарен. Невероятна кола. 4 седалки, удобна, меко воли. Бяха му откраднали отзад емблемата 403. Намерихме от 408 и като счупихме осмицата стана тройка
  • 25 PlimP

    3 1 Отговор
    Quattro S1, 205T16, Ford RS200, Celica, Escort cosworth, 206wrc и т.н. да не говорим за първите 3, които са достатъчно добри да направят за смях 90% от съвременнните "спортни" коли
  • 26 PlimP

    0 1 Отговор
    Porsche 959
  • 27 Иво

    1 2 Отговор

    До коментар #6 от "раптор":

    Ти "Камаз" ли ще си купуваш?
  • 28 асдфгххх

    10 0 Отговор
    Ferrari F1 с надписа на крилото Marlboro навявва спомени. #Shumi
  • 29 GroupB

    6 1 Отговор
    Група B = Ланча Делта...Не ставайте смешни...Вижте какво са правили в годините Audi S1 и 205 T16... И защо всъщност е била спряна от състезания Група B...Някои от тях са ускорявали от 0-100 км/ч за около 3 сек.
  • 30 гост

    3 2 Отговор
    BMW M3 e30 DTM, Audi S1 group B, Mitsubishi Lancer Evo, Peugeot 306 Maxi ...
  • 31 ярослав станчев

    1 3 Отговор
    Във връзка с Ауди Р8 ЛМП искам да спомена една любопитна подробност.През 2004 г. на 24 часа Ле Ман не участват заводски отбори в клас ЛМП1.Състезанието е спечелено от частен отбор-японския Team Goh,който участва точно с Ауди Р8.Това е втората победа на Ле Ман спечелена от японци.Първата е през 1991 г. с Мазда.
    Та такива ми ти работи.Половината от японските победи на Ле Ман се дължат на Ауди.
  • 32 John Gottin

    4 0 Отговор
    Lancia-та мартини е 1,6, а HF-a мачкаше наред 20г(да не говоря за s4-kata) след дебюта си. А къде е Селиката на Карлос Сайнц? Карал съм една от 5-те хил. произведени за хомогилизация на модела - 4х4 260кс, с чипа, кулъра, дюзите и помпата, отиде на 370-380кс, уникален баланс и управляемост.
  • 33 Гост

    27 6 Отговор
    Уникалните автомобили във WRC??? Великото Ауди Куатро?! Вие бъзикате ли се с моторния спорт или?! Ауди Куатро не постига нищо съществено. Първия дуто му сипва да яде на въпросното Куатро е един немец, наречен Валтер Рьол, каращ един простосмъртен Опел Аскона със задно задвижване и става шампион през 1982-ра. После му сипва да яде и Пежото и Ланчата и прочее. Най-успешният производител в световния рали шампионат е Ланча. Не знам дали още държат рекорда за най-много титли. Това, че Ауди Куатро изглежда яко не го прави успешен автомобил. За най-успешен автомобил в ралито определено е Ланча Делта Интеграле.

    Коментиран от #34

  • 34 ярослав станчев

    19 2 Отговор

    До коментар #33 от "Гост":

    В отговор на коментара ти ще спомена малко история.През 1980 г. се провежда 10-то рали Алгарве в Португалия,част от Европейския рали шампионат.Ауди искат да хомологират Куатро и организаторите на ралито включват колата им като номер 0-трасиращ автомобил.Пилота на Ауди Куатро с номер IN-NE3,Хану Микола с навигатор Арне Херц са по-бързи от останалите в 24 от 30 етапа на ралито.Победител става Антонио Занини с Форд Ескорт РС1800 МК2,но Микола с Ауди Куатро е по-бърз с 30 минути от победителя.Ако Ауди бяха участвали щяха да са безапелационно първи.
    След Ауди Куатро рали спорта вече не е същия,нали???Или не си съгласен???Може да се каже,че Ауди не са дали почти нищо на ВРЦ,само са показали как се прави истинска рали кола.
  • 35 dogg

    5 1 Отговор
    Purvo - tova e Lancia S4.
    Vtoro, mislq che cqlata Group B zaslujava mqsto + Lancer Evo, Subaru WRX STI, kakto i Pajero, koito sushto razcepiha na Dacar...
    M/u drugoto ima testove na tazi S4 - dvigatel 1750cc sus Super charger i Turbo do 1000hp o.O mashinite ot onezi vremena sa prosto izumitelni. Za da karash takova neshto i to ne na asfalt trqbva naistina da imash topki, edin kolega napisa 0-100 za 3 sekundi, tova e vremeto za koeto tezi koli uskorqvat na ne asfaltova nastilka, na asfalt mislqche shte e okolo 2 sekundi !!!
  • 36 Godzilla

    2 1 Отговор
    a kade e Calsonic r32 GTR
  • 37 Да Бягаш

    3 6 Отговор
    HONDA RC e пистов мотор а Камаза е камион а колкото до LANCIA DELTA да тя е легендарен рали автомобил номер 1 докато до нея не застане TOP OF THE TOP за всички времена НАЙ- ВЪРХОВНОТО от всички създадени до сега безсмъртното AUDI SPORT QUATTRO или така нареченото молко по-късно S1 което прави революця в рали састезанията благодарение на което съществува WRC CITROEN-чето дето сте показали по горе
  • 38 Пешо Мъката

    2 0 Отговор
    Ситроен ВРЦ титли купи, а цивилните им коли пълни кошници. Е това не го разбирам. Ми пусни няколко цивилни резачки, да се радват хората, не къпета по тон и половина със 70 коня дизели.
  • 39 Георги

    2 0 Отговор
    Ланчия Делта Интеграле /на снимката след заглавието/ е автомобил № 1 на всички рали шампионати с ненадминат рекорд от 7 последователтни първи места .
  • 40 пропов

    0 2 Отговор

    До коментар #6 от "раптор":

    Най титулованите спортни/състезателни автомобили са
    Порше 911
    БМВ М3
    Ланча Делта
    Всякакви други класации показват непознаване на историята.
  • 41 moni

    0 0 Отговор
    a audi quattro