Last news in Fakti

15 Май, 2004 14:44 794 0

Разбиване

  • koenigsegg ccr-
  • ccr

Само преди няколко месеца на бял свят се пръкна още един от супермощните спортни автомобили на Планетата. Въпреки че атлетът е роден доста близо до скования от ледове Полярен кръг, в Шведското кралство, той е носител на изключително буен темперамент и предназначен единствено за хора с такъв. И докато скандинавците са известни по света с изключително умереното си шофиране и солените пътни глоби и наказания, внасящи покорство сред по-необузданите, то аристократът-конструктор Кристиан фон Кьонигсег сякаш напук “разбива” всички правила. При създаваните от него возила на четири колела

мощността и високите скорости

са представени повече от подобаващо. Изключение на е прави и триумфиралата през март в Женева спортна перла CCR, която е на път да си спечели имидж на най-мощния бегач в света, произвеждан серийно и с разрешение за движение по обикновените пътища. Качествата на новака далеч надминават дори тези на досегашната гордост на фирмата Koenigsegg - CC8S. Последният със своите 655 к.с. осигурява максимална скорост от 390 км/ч. За шведите обаче това явно се счита за “скромно” постижение, защото при CCR са решили да “изстискат” много повече.

Спортният автомобил е оборудван с V-образен компресорен двигател с осем цилиндъра, чийто работен обем е 4.7 литра. При това, винаги когато пожелае собственикът на шведския атлет, агрегатът би могъл да разкрие истинския си потенциал. А той е повече от впечатляващ - расови 806 коня и максимален въртящ момент от 920 Нм. Благодарение на това се постига и отлична динамика.

Свидетелство за последното е времето, за което CCR се изстрелва от 0 до 100 км/ч - за перфектните 3.2 секунди. Засега тестовете относно максималната скорост не са завършили напълно, но до момента е отчетена стойност от... 400 км/ч. При такава скорост логично е да се зададе въпросът как изглежда ситуацията, когато собственикът на CCR реши да спира. Оказва се, че и за това е помислено сериозно, като

за целта се грижат

силно вентилирани и доста големи спирачни доскове. Диаметърът им (на предните и задните колела) е 362 мм. За това пък, че си вършат добре работата, говорят проведените тестови изпитания. От 100 км/ч CCR “кове” на място след спирачен път от 30 метра. При размерът на джантите, изработени от олекотен метал, Кристиан Кьонигсег залага на деветнадесетцолови такива отпред и двадесетцолови отзад.Що се отнася до визията на спортния автомобил, то тя категорично кореспондира с облика на предшествениците като цяло, но разбира се, разполага и със строго индивидуални отличителни белези. Към последните спадат променената форма на предните и задните светлини, както и изцяло новите спойлери, осигураващи по-голям натиск. Значителни промени са внесени и в задната част на автомобила в посока на още по-силно изразен спортен и агресивен нрав.

Когато се заговори за цена, то едва ли някой би могъл да очаква, че с Koenigsegg CCR ще се сдобие всеки, който пожелае. За да се превърнете в собственик на подобен шедьовър на четири колела трябва да се примирите с две неща - среден разход на гориво от около 18 литра на 100 км смесен пробег и начална цена от 600 000 евро...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА