Last news in Fakti

17 Април, 2004 10:53 693 0

Четири в едно

  • toyota - lexus-
  • lf-c

Съвсем наскоро космополитният американски мегаполис Ню Йорк бе разтърсен от ново предизвикателство. Само преди няколко дни врати там отвори поредното автомобилно изложение, което събра впечатляващ брой производители, желаещи да демонстрират умения и слава, а също така и хиляди посетители, дошли с намерението да разгледат отблизо новите предложения на четири колела. По тази прична съвсем закономерно на силен интерес се радваше и една от

най-новите разработки

на аристократичното поделение на концерна Toyota - Lexus. Самураите привлякоха вниманието на публиката с изключително атрактивната студия LF-C. Последната пък според повечето анализатори е доста точен прототип в дизайнерско отношение на това, което трябва да очакваме съвсем скоро от обновеното моделно семейство на азиатците с обозначение IS.

Иначе най-атрактивната особеност при новата гордост на самураите е, че тя съчетава в себе си очарованието и преимуществата на четири различни типа возила - купе, тарга, спийдстър и кабриолет, като сложната метаморфоза настъпва в рамките на едва няколко секунди и с натискането само на едно копче. С тези си характериситки LF-C определено представлява много по-решителна стъпка напред в сравнение със серийния модел SC 430, който предлага на своите собственици само две опции - да го управляват като елегантно купе или като шикозно кабрио. В

дизайнерско отношение

четириколесното има с какво да ви впечатли, както при екстериора, така и при интериора. В изисканата външност на атлета японците преднамерено подчертават формите излъчващи агресия и сила, като в предната част на автомобила в стилистично отношение доминират специфично оформените фарове и мощните отвори на въздухозаборниците. В центъра на хромираната радиаторна решетка е монтирано масивна емблема с логото на компанията. Отзад пък автомобилът впечатлява с елегантни задни светлини и заоблени форми. Внушителният облик на автомобила се завършва от масивните алуминиеви джанти - 20-цолови отпред и 21-цолови отзад.Докато външността на LF-C изпълнява всички изисквания, за да бъде използвана веднага и в серийно производство, то при изработката на салона конструкторите явно си дават много по-голяма свобода на мисълта и идеите.

По тази прична интериорът на LF-C изглежда доста предизвикателно и футуристично. Автомобилът се управлява с помоща на система Drive-by-Wire и волан, директно заимставан от болидите във Формула 1. За сметка на това информационните символи са разположени в три класически кръгли циферблата зад кормилото. Дотук обаче с класиката. Последните са абсолютно прозрачни и информацията изобразявана на тях, както и допълнително подаваните от бордовия компютър данни се “четат” директно на предното стъкло. Другият факт, който ще ви очарова е този, че нощем целият салон се осветява в изключително приятна неоновосиня светлина, което се дължи на светещата в този цвят средна конзола, продължаваща от арматурното табло, чак до задната част на купето. Приборите и дисплеите по арматурното табло също светят в син цвят.Задвижването на LF-C също е подобаващо. За отговорната задача се грижи V-образен осемцилиндров звяр с работен обем 4.3 литра, като осигуряваната от него мощност е 300 к.с. Въртящият момент се предава на задните колела посредством шестстепенна секвенциална скоростна кутия.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА