Аристократичното подразделение на Toyota - Lexus дава все по-конкретна заявка в обозримо бъдеще да стъпи в клуба на най-елитните представители на автомобилната промишленост. Това трябва да се случи с помощта на все още секретното “оръжие”, което азиатците разработват. Все пак журналистическото “разузнаване” съумя да се добере до първи шпионски снимки на проекта и някои технически подробности.
Всъщност намерението на японците е да създадат компактен суперскоростен автомобил, който в стилистично отношение в голяма степен ще наподобява германо-италианската резачка Lamborghini Gallardo. Окончателните щрихи обаче по всяка вероятност ще станат известни едва през пролетта на 2007 година.
Още през 2005 година самураите сондираха настроенията и очакванията на бъдещите клиенти, демонстрирайки завидни умения с концепткара LF-A, който бе представен в рамките на автомобилното изложение в Детройт и предизвика истински фурор. Четириколесното развиваше 320 км/ч и бързо си спечели прозвището “Ферариубиеца”.
Височината на представената преди повече от 1.5 година студия бе едва 1 220 мм, като при обща дължина от 4 440 мм на междуосието се падаха 2 580 мм от тях. Добрият преход между отделните части на автомобила в съчетание с огромните деветнадесетцолови алуминиеви джанти също спомагаше за подсилването на агресивната и хищническа нотка в излъчването на островната машина. Плоската и издължена предница с масивна радиаторна решетка пък недвусмислено буди асоциация за родство между двуместния автомобил и болидите от Формула 1. Повечето от тези елементи се забелязват и при изпитателния прототип, заснет преди броени дни, въпреки старателната му маскировка от страна на специалистите в Lexus.
За разлика от студията през 2005 г. обаче, тестовият боец се появи въоръжен с доста масивен заден спойлер. Дали това е трик, имащ за цел да заблуди пресата и конкуренцията, или реален елемент от “екипировката” на серийния японски спортист, ще покаже единствено времето. Със сигурност в оборудването на серийния Lexus Supersport ще присъстват и трите хромирани накрайника на ауспуха, интегрирани в задната броня и разположени точно в средата. По този начин дебютира LF-A в Детройт, а маскираното четириколесно от тази седмица разполагаше със същата “окраса”.
Доста е броят на неизвестните и около двигателя, който японците ще изберат, за да задвижва техния шедьовър. Изтеклата до момента информация от кухнята на концерна свидетелства, че най-вероятно ще се гласува доверие на V-образен осемцилиндров бензинов мотор, който ще гарантира не по-малка мощност от 500 к.с. С подобна екипировка Supersport на Lexus ще преодолява изпитанието “от 0 до 100 км/ч” за впечатляващите 3.9 секунди. Обсъжда се дори възможността да се появи атлет с хибриден двигател, който освен че няма да бъде “орязан” откъм адреналинови качества, ще бъде и по-екологичен и икономически изгоден, поради ниския разход на горивото.
21 Октомври, 2006 13:42 956 0
Тайното оръжие
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА