Last news in Fakti

13 Март, 2004 13:34 1 166 0

Автоизложение Женева 2004

  • автоизложениe-
  • женева 2004

Subaru R1e

От Subaru представиха по време на изложението в Женева модела R1e. Возилото представлява класически четириместен градски автомобил, който макар и да се отличава с компактни габарити, излъчва солидна порция емоции и сила.

Съвсем според японските традиции напоследък четириколесното е изключителен приятел на природата, като за целта освен с конвенционален агрегат, R1e разполага и с електромотор, задвижван от манган-литиево-йонна батерия. Последната пък може да бъде зареждана като мобилен телефон - чрез зарядно устройство и контакт, осигуряващ напрежение от 200 волта... Освен това R1e е оборудван и с автоматична скоростна кутия.

Nissan Qashqai

Nissan представи на швейцарска територия концепт, чието име може да бъде произнесено единствено с помощта на лингвист и логопед. Това обаче в никакъв случай не обезценява достойнствата на модела Qashqai. В действителност той е кръстен на древно номадско иранско племе, а иначе съчетава в себе си излъчването и качествата на доста различни типове возила на четири колела. В Qashqai са въплътени комфортът на луксозна лимузина, функционалността и простора на ван и "твърдостта" и безкомпромисността на всъдеход.

В дизайнерско отношение най-силно впечатление предизвикват формата на предницата и линията на покрива, които доста наподобяват тези при обновения спортист на Nissan - 350Z, а също така и внушителните двадесетцолови джанти и масивните калници, които придават доста агресивен вид на возилото. Qashqai се отличава и с компактни габарити. Дължината му е 4 310 мм, широчината е 1 860 мм, а височината - 1 570 мм. Отсъствието на странични колони изключително много улеснява достъпа до вътрешността на возилото. Високата функционалност на интериора пък позволява само в рамките на броени минути да ориентирате Qashqai в автомобил, превозващ предимно пътници или товари. Електронно управляемо перманентно задвижване на четирите колела се грижи за стабилното и сигурно поведение на четириколесното на пътя.

Таtа Indigo Advent

Индийският автомобилен производител Tata представи на изложението модела Indigo Advent. Индийският SUV ще се предлага на пазара с два различни агрегата - бензинов, с мощност 85 к.с. и дизелов, с мощност 70 к.с. За комфорта при пътуване се грижи независимо McPherson-окачване отпред и независимо многолостово окачване отзад. Високият клиренс пък гарантира добро преодоляване на препятствия от страна на индийското возило. В дизайнерско отношение пък се откриват всички типични за компанията елементи, които са максимално лишени от излишна натруфеност и създават добра хармония помежду си.

Comarth Xtamy

Испанската фирма Comarth участва по време на 74-то изложение в Женева с модела Xtamy - бъдещ съперник на Smart Roadster. Ибериецът е с дължина 3 600 мм, широчина - 1 820 мм и височина - 1 130 мм. Возилото ще се предлага с два различни агрегата - дело на Ford. Изложеният в Palexpo модел е оборудван с петстепенна механична скоростна кутия и четирицилиндров агрегат с работен обем 1.6 литра. Осигуряваната от него мощност е 122 к.с., което при тегло на атлета от 795 кг прави по 1 к.с. на 6.5 кг. По този показател Comarth Xtamy съперничи дори на по-сериозни и мощни противници от Smart Roadster - например на Opel Speedster.

Opel Tigra TwinTop

Opel Tigra TwinTop получи наградата за кабриолет на 2004-та година по време на 74-то Моторшоу в Женева. Независимо международно жури от 20 автомобилни експерти и журналисти дадоха своя вот в полза на двуместния спортен автомобил с електрохидравлично задвижване на сгъваемия му стоманен покрив заради неговия привлекателен дизайн и интелигентна концепция. След Opel Speedster, Tigra TwinTop, който преживява и световната си премиера на изложението в Женева тази година, е вторият модел на Opel, който получава престижната награда, основана през 1994 година.

Koenigsegg CCR

В битката за надмощие при конските сили определено едно от най-сериозните постижения, демонстрирани по време на изложението в Женева, принадлежи на Koenigsegg. Те триумфираха с модела CCR, чийто алуминиев осемцилиндров двигател, оборудван с турбокомпресор, осигурява мощност от 806 к.с. и максимален въртящ момент от 920 Нм. Благодарение на това спринтьорът се изстрелва от 0 до 100 км/ч за впечатляващите 3.2 секунди. Спирачният път от 100 км/ч пък е изумителен - едва 31 м.

Bertone Jet 2

От Bertone представиха своето последно творение- Jet 2 Concept. Автомобилът е създаден на базата на модела Vanquish на Aston Martin, като междуосието е увеличено е 210 мм. Подробности за Jet 2 Concept очаквайте в следващите броеве на Автопазар.

Mitsubishi Golt

На швейцарска земя се състоя официалното представяне на първото европейско отроче на обединението Mitsubishi Motors Corporation и DaimlerChrysler. Автомобилът ще носи отдавна ползващото се с добра репутация име Colt на марката Mitsubishi и ще бъде пуснат официално в продажба през май месец тази година.

Новото поколение на модела Colt е разработено специално за нуждите на европейския пазар. Автомобилът ще се предлага с три бензинови двигателя с работен обем 1.1, 1.3 и 1.5 литра. Те са изцяло разработени в Япония, но ще се произвеждат в Германия, в заводите на DaimlerChrysler. Пруският концерн също така ще предложи на клиентите и разработеният от него 1.5-литров дизелов агрегат със система за директно впръскване на горивото Common-Rail. Новият Colt ще се предлага както с механична, така и с автоматична скоростна кутия.

Освен примамлив външен дизайн, новият Mitsubishi Colt ще предложи завиден вътрешен комфорт и надеждност на движението. Към предните и страничните въздушни възглавници, здраво оразмереното купе, стандартните спирачна антиблокираща система и система за разпределение на спирачното усилие, може да бъде добавена и предлаганата като допълнително оборудване активна стабилизираща система MASC (Mitsubishi Active Stability Control system). За постигането на още по-голям комфорт, всеки от представителите на новата генерация на модела ще се предлага с електронен усилител на волана.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА