Last news in Fakti

18 Юни, 2005 10:14 1 244 0

"Спасовден"

  • berlier 944-
  • opel manta-
  • mercedes-benz adenauer-
  • чайка-
  • dodge brothers sedan-
  • kuebelwagen-
  • bmw v8-
  • citroen traction avant

Итази година Спасовден – празникът на шофьора, събра в столицата елита на класическите коли у нас. Само две седмици след провеждането на най-голямото ежегодно рали за ретро автомобили “Розова долина” се състоя още един грандиозен форум на “Старите красавици”. Събитието се проведе на 11 юни в столицата, пред храм-паметник “Александър Невски”, и отбеляза традиционния празник на шофьора “Спасовден”. Многобройните зрители станаха свидетели на едно наистина отлично подготвено мероприятие. Перфектно реставрираните стари автомобили от цялата страна наброяваха 60, а мотоциклетите бяха около десетина. Млади мажоретки и приятна музика допълваха празничното настроение. Празникът, организиран от Българския Автомобилен Клуб “Ретро” премина в два основни етапа - технически преглед на автомобилте и майсторско управление. След шоуто на четири колела БАК “Ретро” раздаде своите награди за традиционните категории - най-автентичен и добре поддържан автомобил, най-старо четириколесно и шампион в майсторското управление.

Огрoмен интерес предизвика “варненската гордост” Berlier 944, появила се на бял свят през далечната 1928 година. Този автомобил с малки и почти незабележими пропуски е реставриран по всички межународни критерии за автентичност. Дебютантът от “Розова долина 2005” Opel Manta (1971 г.) впечатли и столичани с изключителния си външен вид.

Mercedes-Benz Adenauer и класическата Чайка допълваха луксозното звено на празника. От новостите ярко се открояваше един Dodge Brothers Sedan (1934 г.), който бе една от перлите на празника. Огромната лимузина Buick Special, слязла от конвейера през далечната 1955-та година, също представляваше екзотика, по която няма как да не се загледате. Други две возила, притежание на братя Мутафчиеви, предизвикаха интереса на множеството. Става дума за изключително редкия екземпляр на компанията Volkswagen – военния модел Kuebelwagen и едно перфектно реставрирано BMW V8. Вече споменахме, че и руската автомобилна школа бе на ниво, благодарение на двете огромни лимузини Чайка. Град Враца бе достойно представен от няколко американски класики, които със своите габарити впечатляваха всички, и познавачи, и зяпачи, и вече окончателно утвърждават града като български център на задокеанските класически возила. От френските автомобили интересен бе и Citroen Traction Avant, който е и първият модел с предно предаване, пуснат в едро серийно производство.

Всеки един от тези красиви автомобили, събрали се в столицата от всевъзможни краища на България, заслужава внимание, но за съжаление в този материал няма как да обхванем всички. За много от тях вече сме писали в рубриката “Ретро парадъ”, а можете да сте сигурни, че екипът ни ще продължава да представя антиките, напомнящи ни за зараждането и възхода на технологичното чудо, наречено автомобил. Радваме се, че има хора, които по един или друг начин успяват да вдъхнат живот на всевъзможни автомобилни антики, за да може ние и децата ни да се докоснем до част от богатата автомобилна история.

Радославъ СЛАВЧЕВЪ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА