Last news in Fakti

13 Май, 2006 09:02 1 567 0

Реактивен звук

  • saab-
  • saab 9-7x-
  • saab 9-7x 5.3 v8 arc

Шведската марка Saab винаги се е считала за различна и доста консервативна. Откакто обаче е притежание на гиганта GM нещата станаха по-различни. Преди време се появи за първи път дизелов мотор, под капака на 9-3, а сега на пазара излиза един нов атлет от т.нар. SUV категория, който е предназначен предимно за американските пазари, но се продава и у нас. Става дума за 9-7Х - автомобил оборудван с V-образен осмак с обем 5.3-литра и мощност 300 к.с. При високи обороти звукът който издава Vortec мотора е сравним с този на реактивен двигател, а ускорението е умопомрачаващо. Ето и останалите ни впечатления.

Екстериор

Груби форми, но не изсечени. Погледнат отпред, ясно се вижда принадлежността на автомобила към марката. Характерната радиаторна решетка е налице и тук. Масивните брони са с ефектни издължени извивки. Този факт, особено отпред, придава на всъдехода значително по-агресивен вид, а предната броня идеално се слива с радиаторната решетка. Като цяло формите са изключително стилни, а отделните детайли неусетно преливат един в друг. При този опит обаче возилото губи малко от агресивния си вид, особено в задната част.

Интериор

И в салона иновациите са доста, но усещането, че се намирате в пилотска кабина е леко притъпено. Голямото междуосие и увеличената колея на всяка ос са предпоставки за по-добро пътно поведение, комфорт и вътрешно пространство, но не съвсем. Пространството отпред, особено за пасажера не е от най-просторните, макар това в никакъв случай да не причинява дискомфорт. Проблемът в салона идва от задната седалка, която е твърда и недотам удобна, особено при по-дълги пътувания. Иначе багажното отделение е голямо и функционално, като интересното в него е интегрираният компресор за помпане на гуми. Петата врата е разделена на две, като може да се отваря цялата и само стъклото.

Прецизният борд-компютър дава добра информация за работата на двигателя, а останалите прибори са достатъчно информативни. Предните седалки и воланът са изключително ергономични, снабдени с всевъзможни ел. настройки. Комфортните кресла са оборудвани с активни подглавници и функционални триточкови колани. Изключително богатото базово оборудване, както и странните SAAB-овски решения, повишават комфорта в салона. Интерес представлява местоположението на контактния ключ, което е стандарт за марката. Той се намира в хоризонталното продължение на средната конзола. Освен това впечатление прави още една опция. Наред с всевъзможните регулировки на седалката и волана, педалите също могат да се регулират, така че да са най-удобни за водача.

Двигател и ходови характеристики

Моделът се предлага с два V-образни бензинови двигателя. По-мощният от тях е осем цилиндров и предлага чудовищен обем от 5.3 литра. Мощността от 300 к.с. може да изправи на нокти дори и опитен водач. Автомобилът е конструиран върху рама, заимствана от Chevrolet TrailBlaizer. Може би точно поради тази причина при висока скорост задницата е леко нестабилна. Спирачната система е на високо ниво, а ускорението и доускорението са убийствени. Нормално е и разходът да е голям. Ако търсите икономичен автомобил, не се ориентирайте към 9-7Х. Перфектният въртящ момент пък позволява промяна на предавателните числа в четиристепенната автоматична трансмисия, водещо до по-голяма динамика и намаляване на нивото на шум. Като стана въпрос за шум, трябва да се отбележи, че при ниски и нормални обороти двигателят почти не се чува. Той е отлично уравновесен.

При високи обороти обаче децибелите са доста, но са просто мехлем за ухото на маниака. Въртящият момент се предава и на четирите колела, като прецизна електроника прехвърля усилието между предния и задния мост. Предното окачване е независимо, а задното е с възможност за електронно регулиране на клиренса. LSD-диференциалът пък спомага за по-добро сцепление на задните колела с пътната настилка.

Цена

Определено не е ниска, но пък сравнена с алтернативите е атрактивна. Ако искате да сте различен и разходът на гориво не ви притеснява, а за вас е важна “музиката за ушите”, то 9-7Х определено заслужава внимание.

Saab 9-7X 5.3 V8 Arc
Технически характеристики
Двигател
V-образен осемцилиндров два клапана на цилиндър
Работен обем
5 328 куб. см.
Максимална мощност
220 Kw/300 к.с. при 5 200 об./мин.
Максимален въртящ момент
447 Нм при 4 000 об/мин.
Скоростна кутия
автоматична,четиристепенна
Степен на сгъстяване
9.9:1
Маса на единица мощност
7.1 кг/к.с. (9.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 900
1 920
1 740
Междуосие
2 870
Маса, кг

2 116

Допустимо натоварване, кг
606
Обем на багажника,л.
1 161 - 2 268
Вместимост на резервоара, л
83

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

16.7 л/100км
12.4 л/100км
14.1 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
7.5
Максимална скорост
191 км/ч.
Гуми
225/55 R 18
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови, вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 133 000

 

Базово оборудване
ABS, TCS, Диференциал с ограничено приплъзване за задните колела, волан със сервоусилвател, вертикално регулируем, ел. задвижване и отопление на външните огледала, мигачи разположени във външните огледала, заден фар против мъгла, арматурно табло с регулируемо осветление и щадящ очите режим на работа "Night panel", пътен компютър, описващ някои пътни параметри и евентуални неизправности, "детска" блокировка против отваряне на задните врати, светлоотразителна сигнализация за отворени врати, предни и странични двойни въздушни възглавници за водача и пътника отпред, въздушни възглавници, тип "завеси" за предни и задни места, сензор, активиращ въздушните завеси при опасност от преобръщане на автомобила, Сааб активна система за защита на главите от "камшичен" удар за предните места, триопорни колани за 5-те места, система разпределяща и ограничаваща деформацията на купето при страничен удар, имобилайзер интегриран в ключа за стартера, блокиране на ключалките при неоригинален ключ, алармена система включваща сензор за промяна на наклона (срещу кражба на колела), въздушно задно окачване с автоматично електронно регулиране на пътния просвет, XENON фарове със система за измиване, чистачки за челното стъкло с регулируем интервал на работа, вътрешно огледало за обратно виждане с автоматично потъмняване против заслепяване, регулируеми педали, компас интегриран във вътрешното огледало за обратно виждане, електрозадвижвани предни и задни стъкла, централно заключване с дистанционно управление, вътрешно осветление с постепенно загасване, лампи за четене на предните места, сенници за водача и пътника с интегрирани огледала, електически контакти за захранване на 2 бр. 12V консуматори, тонирани стъкла, автоматична климатична инсталация с две температурни зони, ел. шибедах, круиз контрол, лети джанти, кожена тапицерия за седалките, предни седалки с отопление, предни седалки с електро задвижване, Аудио с-ма Bose, Мултифункционален волан с бутони за у-ние на аудио системата.
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Saab 9-7X 5.3 V8 Arc
АЛТЕРНАТИВИТЕ
BMW X5 4.8i
Работен обем
4 799 см3
Мощност

265 кВт/360 к.с.
при об/мин 6 200

Максимален въртящ момент
500Нм при об/мин 3 500
Габарити, мм
4666/1925/1707
Ускорение
7.0 сек
Максимална скорост
240 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

18.7 л/100 км
10.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
197 700 лв.
Цени на някои екстри:


Пневмо окачване
серийно

Ксенонови светлини

серийно
Климатроник
серийно
MERCEDES-BENZ ML 500
Работен обем
4 966 см3
Мощност

225 кВт/306 к.с.
при об/мин 5 600

Максимален въртящ момент
460Нм при об/мин 2 700 - 4 750
Габарити, мм
4788/1911/1815
Ускорение
6.9 сек
Максимална скорост
240 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

18.6 л/100 км
10.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
151 979 лв.
Цени на някои екстри:


Пневмо окачване
опция

Ксенонови светлини

серийно
Климатроник
серийно
LAND ROVER RANGE ROVER SPORT
Работен обем
4 197 см3
Мощност

294 кВт/400 к.с.
при об/мин 5 750

Максимален въртящ момент
560Нм при об/мин 3 500
Габарити, мм
4788/1983/1812
Ускорение
7.2 сек
Максимална скорост
225 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

22.8 л/100 км
11.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
187 201 лв.
Цени на някои екстри:


Пневмо окачване
серийно

Ксенонови светлини

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА