Last news in Fakti

6 Май, 2006 10:00 616 0

Верен приятел

  • biwak-
  • edag

Когато в началото на февруари германската инженерингова и дизайнерска фирма EDAG разпространи първите скици на концептуалния автомобил, чийто дебют се очакваше с нетърпение в рамките на моторшоуто в Женева, почитателите на немците и автомобилните спецове с недоумение гледаха “карикатурите” пред себе си и безплодно гадаеха какво точно е закодирано зад странните щрихи. Само месец по-късно обаче, на швейцарска територия, служителите на Edag с гордост позираха около своето творение, носещо звучното название Biwak, а тълпящите се около щанда посетители изумено цъкаха с език и закономерно си задаваха въпроса къде по скиците е било скрито цялото това дизайнерско съвършенство. Без съмнение изненадата бе пълна, но пък за сметка на това и още по-приятна.

Всъщност германските инженери пристъпват към създаването на Biwak, използвайки за техническа основа сериен Volkswagen New Beetle. С този факт се обяснява и възможността за лесно и бързо внедряване на четириколесното в серийно производство. Определен интерес в тази насока са проявили дори от VAG, които от доста време насам обмислят засилването на пазарната офанзива отвъд Океана. Засега обаче категорична информация за качването на Biwak на конвейерите все още няма.

Последното в никакъв случай не обезличава постигнатото от инженерите и дизайнерите в EDAG. Очевидно те се стремят към създаването на многоцелеви автомобил, който да удовлетворява потребностите на хора твърде различни по своите интереси и... успяват. Стилната и оригинална външност на возилото се приема еднакво благосклонно както от запалените планинари, така и от страстните сърфисти и гмуркачи. Ако пък ежедневните ви задължения включват разнасянето на безброй стоки и пакети, функционалната задна част на четириколесното ще ви улесни и в тази насока. Увеличеният клиренс категорично отпраща Biwak в класа на SUV-возилата, което само по себе си е достатъчна гаранция за удобство и комфорт на седящите отзад пътници, както и на приличен като обем товарен отсек.

Що се отнася до външния дизайн, то той е изпълнен с различни “ретро” мотиви като всеки елемент е натоварен с отговорната задача да подчертава ярката идентичност на концепта и неговия безкомпромисен и борбен дух. В предната част впечатление прави почти пълната прилика с външността на New Beetle, докато в средната и задната част на Biwak дизайнерите наблягат на строго индивидуалното и провокативното.

Най-стилното и запомнящо се при концепта обаче си остава неговата специфична окраска. Последната напомня и по вид и по качества на горния слой на пустинния пясък, превръщащ се в кора. По тази причина погледнат отдалеч Biwak изглежда доста странно - покритието имитира поостаряла и излющена от времето, слънцето и дъжда боя. Вгледате ли се в детайлите обаче, ще забележите, че покритието е достатъчно авангардно и едновременно с това практично, тъй като драскотините, получени при паркиране в градската джунгла или пък при съприкосновение с камънаците в планината, няма как да загрозят излъчването и чара на германското четириколесно. Засега от фирмата отказват да разкрият допълнителни технически подробности около Biwak, но предвид качествата му, това със сигурност ще бъде тема с продължение.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА