27 Октомври, 2011 10:14 13 885 32

Mercedes-Benz се връща към редовите шестаци

  • mercedes-benz-
  • daimler ag-
  • bmw

Ако има марка, чийто символ са редовите шестцилиндрови двигатели, това несъмнено е BMW. Вечните конкуренти от Щутгарт обаче също могат да се похвалят с богати традиции в разработката на мотори с такава архитектура. Допреди в Daimler AG да решат да пестят място под предния капак с конфигурацията V6, техните шестаци също бяха редови.

Британското сп. Car обаче твърди, че Mercedes-Benz планира завръшане към класическата редова схема с разработката на ново семейство агрегати до 2015 г. Сензационната информация на англичаните гласи, че в Щутгарт смятат да се откажат от големите V-образни осмаци, като ги заменят с четирилитрови шестаци с принудително пълнене и намалени нива на вредните емисии.

В новото семейство ще има както шест-, така и четирицилиндрови мотори. Последните се проектират съвместно с алианса Renault-Nissan. Редовите шестаци пък ще се предлагат както във вариант с атмосферно пълнене, така и с два турбокомпресора.

Завръщането на Mercedes-Benz към класическата редова архитектура изглежда крайно интригуващо на фона на решението на BMW да премине към V-образната конфигурация за шестцилиндровите си мотори.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Доротея Тончева

    0 1 Отговор
    Кой ги пише тези глупости ??? BMW няма да премине към V образни шестаци, просто ще ги заменят с 4 цилиндрови турбо агрегати.
  • 2 qwerty

    1 0 Отговор
    Германското патентно бюро ги пише тези глупости:
    http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=582941
  • 3 Петър Калоферов

    3 0 Отговор
    Zaschto da sa gluposti,ima si injeneri koito znaiat koe e po udachno.Razbira se,redovite 6zi sa edni ot nai zdravite motori,niama znachenie dali e na BMW ili MERCEDES.
  • 4 6tak

    2 0 Отговор
    Redowiqt 6estak e naj-urawnoweseniqt motor, naj-malko wibracii ima.
  • 5 Цветомир Попов

    1 0 Отговор
    Г-н.6tak @4 Къде го прочетохте това че не ми стана ясно.... Ако си направиш труда да прочетеш малко техническа литература ще разбереш , че не R6 a V8 е най-балансиран и работи най стабилно...

    Коментиран от #10

  • 6 320 d

    1 0 Отговор
    malko me sunnqva bmw da da vkarat V obrazen 6tak
    texnite R6 sa mn dobri i ikonomichni neim trqbva V obrazen motor

    Коментиран от #15

  • 7 Жоро

    0 0 Отговор
    редовият 6-так и V12 са най уравновесените двигатели, отделно запалването са всеки цилиндър се извършва преди края на работния ход на съседния силиндър, тъй като са разположени през 120 градуса на коляновия вал. НО си имат и доста минуси - коляновия вал е сравнително дълъг и има риск от усуквания, същото е положението и за разпределитения, но тези минуси са практически преодолими. V8 създава доста вибрации и почти винаги се изпозват балансиращи валове.
  • 8 520 zender

    0 0 Отговор
    Факт е че редовите шестаци издържат много километри.Когато аз си купих зендера направих теста с чашата върху двигатела-той беше без вибрации.От друга страна знам че осмаците на Мерцедес също са много издръжливи...Те от Мерцедес си знаят работата но само да напомня че БМВ ще преминава към четирицилиндрови турбо-агрегати...явно това е бъдещето...
  • 9 Боби Атанасов

    0 1 Отговор
    По въпроса със двигателите на БМВ,чух че започват разработки на 3цилиндров двигател с принудително пълнене от 3 турбокомпресора,което ще е връх в технологиите за това десетилетие според мен.
  • 10 Prelude

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Цветомир Попов":

    @5
    ясно е ти колко си чел. Колегата е прав, редовия шестак е перфектно балансиран без нужда от балансиращи валове. Но си има и недостатъци - дълъг и с висок център на тежестта.
  • 11 R6-tak

    0 0 Отговор
    M 3-ta shte e s 3 turbokompresora
    chudna rabota
    i konchetata nema da sa malko 450
  • 12 Prelude

    0 0 Отговор
    niama chudno, prawi se za namalqwane na turbo laga
  • 13 330i

    0 0 Отговор
    редови 6-к е перфектния двигател според мен, от там насетне вече е важен кубика, може една хонда да вади 240 катъра от 2000 кубика, ама предпочитам 230 коня от 3000 кубика

    Коментиран от #16

  • 14 520 zender

    2 0 Отговор
    Така е пич-не го отричам но преди половин година се докопох до един w140 s500.Хареса ми как върви но беше автомат-абе това беше малко след като ми онищожиха зендера.Та имах късмета да го карам 3 дена щото после собственика му го продаде-еми честно казано и осмаците не са за пренебрегване..
  • 15 гост ;)

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "320 d":

    @6 , bmw имали икономични мотори :Д :Д :Д опрай ми настроението за вечерта евала :Д
  • 16 Prelude

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "330i":

    @13
    да бе толкова е перфектен че никой не го прави :) и това че една от най некадърните компании се връща към него е допълнително доказателство че при тази конфигурация преобладават недостатъците.
    Правилно правят БМВ че минават на V6.
  • 17 Petrov

    1 0 Отговор
    Redovia 6 zilindrov dvigatel ne e nai-balansirania, toi e napalno balansiran bez neobchodimost ot dopalnitelni valove i dr.
  • 18 Аз

    1 0 Отговор
    Мерцедес некадърна компания ???? Че те са пионери в развитието на автомобилните технологий. Ако небеше Мерцедес сега щяхме да караме трошки. Не съм пристрастен, карам стар Опел Вектра Б... но мечтая за Мерцедес.Вярно че новите дават доста дефекти... но вътре има толкова много електроника, която ти помага да се возиш спокойно и безопасно, че няма как нещо да не се прецака.
    http://www.youtube.com/watch?v=VqWEPi5NiHc
  • 19 benz

    1 0 Отговор
    mercedes benz e marka s tradicii i nai dobroto kachestvo.pritejavam veche 6 avtomobil ot markata i sam mnogo dovolen.
  • 20 330i

    1 0 Отговор
    16@ 6-така се прави от бмв - от 1000 години и ще продължат да го правят, това че ще почнат и v6 е заради клиентите, но щом е от бмв - нама значение - пак ще е добър

    Коментиран от #21

  • 21 Prelude

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "330i":

    @20
    като го видя ще ти кажа дали е добър. с редови 6-так не е трудно да направиш 8000 оборота, с v-образния се иска да можеш повече.
  • 22 330и

    0 0 Отговор
    това дали е редови или V няма отношение за оборотите
  • 23 Prelude

    0 0 Отговор
    Значение за оборотите имат вибрациите. Редовия 6-так е естествено балансиран, а V6 не е. Не сравнявам просто редови с V-образен. V12 примерно е балансиран, а редовия 4-цилиндров не е. Затова постижението на Хонда с S2000 - 9000 оборота с 4цил. е много по впечатляващо от оборотите които достига шестака на M3 (дори са по ниски от тези на Хондата).
    Ако не вярваш на мен провери какво стана с оборотите във формулата като минаха от по балансирания V10 на V8 при който има повече вибрации .
  • 24 330и

    0 0 Отговор
    заблудил се нещо, оборотите зависят изключително и най-вече от хода на буталото, сега ... има и някакво мнооого минимално значение от много други фактори, но този е най-важният, дори това колко цилиндъра са, има мнооого по-голямо значение за оборотите, отколкото дали е редови или в-образен, нещо повече, при еднаква кубатура, еднакъв брой цилиндри, въртящия момент е повече и на по ниски обороти при двигателя с по-голям ход на буталото, но мощността при него е по-малка, но пък ще има по-голям кпд и ще харчи по-малко (пример: голф IV 1.4 сравним с друга 1.4 кубика, например с хонда 1.4)
  • 25 Prelude

    0 0 Отговор
    Къде видя да твърдя че хода няма значение, да той е най важен, аз говоря за по тънките моменти.
    Вибрациите са важни при високи обороти - силата им нараства с квадрата на оборотите. Редовия 6-так е по лесно решение защото самите бутала се уравновесяват перфектно. При V6 освен че имаш 4 разпределителни вала (редовия е с 2) с отделно VVT за всеки от тях, имаш и два паразитни вала за неутрализиране на вибрациите. Общо 7 вала за V6 спрямо 3 за I6. Знам че тоя редови 6так ви е култов на БМВ феновете, но истината е че това е пряк, лесен и евтин път към нещо което се постига далеч по трудно с V6.

    А за хода и оборотите сам може да сметнеш че въпреки малко по големия ход при М3 спрямо S2000, в горната граница на диапазона (9000 за S2000, 8000 за М3) буталата на S2000 се движат по бързо (малко). Въпреки че са еднакви по размер с тези на М3 (87мм), въпреки по големите вибрации на 4 цилиндровия и въпреки по голямата компресия (11.7 за японския пазар) която води до допълнителен стрес.
  • 26 330и

    0 0 Отговор
    тъй, малко данни:
    бмв 318 е46 (2003) 1995 кубика, 143 катъра при 6000 об/мин, въртящ момент 200 нм / 3750 об/мин, разход в смесен цикъл 8.1 при 1315 кг - собствено тегло
    ес 2000 : 1997 кубика, 240 катъра при 8300 об/мин, въртящ момент 208 но при 7500 об/мин, смесен разход 9.9 при 1220 кг,

    330i комби,(моят кошник) 230 катъра при 5900, 300нм/3500 об/мин разход 9.3 при 1500 кг, интересно е, че 330и с по-малкото си коне и дооста по-голяма маса прави по-голяма максимална скорост
    а хода на буталото (330) е 90 мм, на ес2000 е 84 мм, и ако знаеш тез 6 мм разлика колко МНОГО СА, нямаше да пишеш глупости
  • 27 Prelude

    0 0 Отговор
    максималните обороти се ограничават от скоростта на буталото. оборотите и хода са двете неща определящи тази скорост.
    сметна ли я за S2000 и M3 да видиш кой говори глупости?
    S2000 - 25.3 м/с
    М3 - 24.3 м/с
    при това Японецът е постигнал това с естествено небалансирана 4 цилиндрова конфигурация и по голяма компресия.

    За разход не ми говори когато става дума за спортни коли че ми е смешно, изобщо не смятам и да си правя труда да ти проверявам данните. А максималната скорост зависи от три неща и масата на автомобила не е едно от тях. Мощност, съпротивление и предавателни отношения на скоростната кутия.
  • 28 330и

    0 0 Отговор
    максималните обороти определят скоростта на буталото, а оборотите зависят изключително от хода на буталото,
    също оборотите зависят от компресията (повече компресия - по-малко обороти, но пък по-голям КПД), брой цилиндри (повече цилиндри - повече обороти), броя сегменти, броя основни лагери, и т.н и т.н, но хода на буталото е определящ,
    при м3 и ес2000 диаметъра е еднакъв, компресията също, цилиндрите обаче са 2 повече за М3,
    но заради по-големия си ход максималните обороти са по-малко
    и то по-голям с цели 7 мм (91 и 84)
    което изобщо не означава че двигателя на ес2000 е по-добре изчислен или по-рентабилен, или че повече км ще мине, или че е по-икономичен, или пък по-мощен, или пък каквото и да си помислиш, означава само едно - по-евтин е
  • 29 330и

    1 0 Отговор
    и щом смяташ че максималната скорост не зависи и от масата, няма какво да говорим, явно си някъв тинейджър
  • 30 Prelude

    0 1 Отговор
    естествено че не зависи. от масата зависи ускорението (втори з-н на Нютон), останалите ти писания също са несвързани глупости, поне да имаше логика макар и грешна! но... за какво да наливам мозък на дървен философ.
  • 31 330и

    1 0 Отговор
    не ги знам законите на Нютон, ама слагам бас че ако се качим аз и още двама като мене и колата ти ще вдига доста по-малко,
    отколкото празна, даже може при още товар (ще подсилим окачването)
    и като дадеш на 5-та и да почне да намаля
  • 32 330i

    0 1 Отговор
    ....втория закон на Нютон, той има и първи закон, и други закони, даже и третия му закон е верен, ..
    не може да разглеждаш автомобила като затворена система,
    не може един двигател да ускорява вечно при съществуването на сили, които му противодействат, като триенето при търкаляне на гумите, а то се увеличава с увеличаване на масата