Ако има марка, чийто символ са редовите шестцилиндрови двигатели, това несъмнено е BMW. Вечните конкуренти от Щутгарт обаче също могат да се похвалят с богати традиции в разработката на мотори с такава архитектура. Допреди в Daimler AG да решат да пестят място под предния капак с конфигурацията V6, техните шестаци също бяха редови.
Британското сп. Car обаче твърди, че Mercedes-Benz планира завръшане към класическата редова схема с разработката на ново семейство агрегати до 2015 г. Сензационната информация на англичаните гласи, че в Щутгарт смятат да се откажат от големите V-образни осмаци, като ги заменят с четирилитрови шестаци с принудително пълнене и намалени нива на вредните емисии.
В новото семейство ще има както шест-, така и четирицилиндрови мотори. Последните се проектират съвместно с алианса Renault-Nissan. Редовите шестаци пък ще се предлагат както във вариант с атмосферно пълнене, така и с два турбокомпресора.
Завръщането на Mercedes-Benz към класическата редова архитектура изглежда крайно интригуващо на фона на решението на BMW да премине към V-образната конфигурация за шестцилиндровите си мотори.
27 Октомври, 2011 10:14 13 878 32
Mercedes-Benz се връща към редовите шестаци
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Доротея Тончева
10:22 27.10.2011
2 qwerty
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=582941
10:54 27.10.2011
3 Петър Калоферов
13:09 27.10.2011
4 6tak
14:39 27.10.2011
5 Цветомир Попов
Коментиран от #10
14:47 27.10.2011
6 320 d
texnite R6 sa mn dobri i ikonomichni neim trqbva V obrazen motor
Коментиран от #15
15:41 27.10.2011
7 Жоро
17:29 27.10.2011
8 520 zender
18:09 27.10.2011
9 Боби Атанасов
19:37 27.10.2011
10 Prelude
До коментар #5 от "Цветомир Попов":
@5ясно е ти колко си чел. Колегата е прав, редовия шестак е перфектно балансиран без нужда от балансиращи валове. Но си има и недостатъци - дълъг и с висок център на тежестта.
20:30 27.10.2011
11 R6-tak
chudna rabota
i konchetata nema da sa malko 450
20:34 27.10.2011
12 Prelude
20:37 27.10.2011
13 330i
Коментиран от #16
21:57 27.10.2011
14 520 zender
22:27 27.10.2011
15 гост ;)
До коментар #6 от "320 d":
@6 , bmw имали икономични мотори :Д :Д :Д опрай ми настроението за вечерта евала :Д00:05 28.10.2011
16 Prelude
До коментар #13 от "330i":
@13да бе толкова е перфектен че никой не го прави :) и това че една от най некадърните компании се връща към него е допълнително доказателство че при тази конфигурация преобладават недостатъците.
Правилно правят БМВ че минават на V6.
18:58 28.10.2011
17 Petrov
20:05 28.10.2011
18 Аз
http://www.youtube.com/watch?v=VqWEPi5NiHc
20:14 28.10.2011
19 benz
12:09 29.10.2011
20 330i
Коментиран от #21
15:23 29.10.2011
21 Prelude
До коментар #20 от "330i":
@20като го видя ще ти кажа дали е добър. с редови 6-так не е трудно да направиш 8000 оборота, с v-образния се иска да можеш повече.
00:01 30.10.2011
22 330и
22:01 30.10.2011
23 Prelude
Ако не вярваш на мен провери какво стана с оборотите във формулата като минаха от по балансирания V10 на V8 при който има повече вибрации .
20:59 31.10.2011
24 330и
20:48 01.11.2011
25 Prelude
Вибрациите са важни при високи обороти - силата им нараства с квадрата на оборотите. Редовия 6-так е по лесно решение защото самите бутала се уравновесяват перфектно. При V6 освен че имаш 4 разпределителни вала (редовия е с 2) с отделно VVT за всеки от тях, имаш и два паразитни вала за неутрализиране на вибрациите. Общо 7 вала за V6 спрямо 3 за I6. Знам че тоя редови 6так ви е култов на БМВ феновете, но истината е че това е пряк, лесен и евтин път към нещо което се постига далеч по трудно с V6.
А за хода и оборотите сам може да сметнеш че въпреки малко по големия ход при М3 спрямо S2000, в горната граница на диапазона (9000 за S2000, 8000 за М3) буталата на S2000 се движат по бързо (малко). Въпреки че са еднакви по размер с тези на М3 (87мм), въпреки по големите вибрации на 4 цилиндровия и въпреки по голямата компресия (11.7 за японския пазар) която води до допълнителен стрес.
21:28 02.11.2011
26 330и
бмв 318 е46 (2003) 1995 кубика, 143 катъра при 6000 об/мин, въртящ момент 200 нм / 3750 об/мин, разход в смесен цикъл 8.1 при 1315 кг - собствено тегло
ес 2000 : 1997 кубика, 240 катъра при 8300 об/мин, въртящ момент 208 но при 7500 об/мин, смесен разход 9.9 при 1220 кг,
330i комби,(моят кошник) 230 катъра при 5900, 300нм/3500 об/мин разход 9.3 при 1500 кг, интересно е, че 330и с по-малкото си коне и дооста по-голяма маса прави по-голяма максимална скорост
а хода на буталото (330) е 90 мм, на ес2000 е 84 мм, и ако знаеш тез 6 мм разлика колко МНОГО СА, нямаше да пишеш глупости
23:13 02.11.2011
27 Prelude
сметна ли я за S2000 и M3 да видиш кой говори глупости?
S2000 - 25.3 м/с
М3 - 24.3 м/с
при това Японецът е постигнал това с естествено небалансирана 4 цилиндрова конфигурация и по голяма компресия.
За разход не ми говори когато става дума за спортни коли че ми е смешно, изобщо не смятам и да си правя труда да ти проверявам данните. А максималната скорост зависи от три неща и масата на автомобила не е едно от тях. Мощност, съпротивление и предавателни отношения на скоростната кутия.
23:49 02.11.2011
28 330и
също оборотите зависят от компресията (повече компресия - по-малко обороти, но пък по-голям КПД), брой цилиндри (повече цилиндри - повече обороти), броя сегменти, броя основни лагери, и т.н и т.н, но хода на буталото е определящ,
при м3 и ес2000 диаметъра е еднакъв, компресията също, цилиндрите обаче са 2 повече за М3,
но заради по-големия си ход максималните обороти са по-малко
и то по-голям с цели 7 мм (91 и 84)
което изобщо не означава че двигателя на ес2000 е по-добре изчислен или по-рентабилен, или че повече км ще мине, или че е по-икономичен, или пък по-мощен, или пък каквото и да си помислиш, означава само едно - по-евтин е
12:36 03.11.2011
29 330и
20:00 04.11.2011
30 Prelude
20:49 04.11.2011
31 330и
отколкото празна, даже може при още товар (ще подсилим окачването)
и като дадеш на 5-та и да почне да намаля
21:20 04.11.2011
32 330i
не може да разглеждаш автомобила като затворена система,
не може един двигател да ускорява вечно при съществуването на сили, които му противодействат, като триенето при търкаляне на гумите, а то се увеличава с увеличаване на масата
21:51 04.11.2011