22 Април, 2006 11:24 753 0

Италиански шик

  • antas-
  • antas v8 gt

През тази седмица горещите Апенини внесоха нова порция спортни страсти в света на скоростните четириколесни. Фурорът предизвика последното творение на ателието Faralli&Mazzanti, специализирано в реставрирането на луксозни ретро-возила и направата на екзотични каросерии за нови, предимно спортни автомобили. Италианската хала носи названието Antas V8 GT и всеки детайл по нея красноречиво разкрива вдъхновението на създателите й от дизайнерската философия, властваща във времената на “златния век” на апенинското автомобилостроене - 30-те - 60-те години на миналото столетие. Издължените и силно изпъкнали линии и форми не само свидетелстват за това, но и образуват доста екзотичен коктейл, съчетаващ в себе си елементи, присъщи на возила с марка Bugatti, Morgan и Maserati.

Интересна подробност при разработването на Antas е, че той се “ражда” в рекордно кратки срокове, без помощта на сложна компютърна техника и предварителни макети. Както заявяват самите инженери “всико се създава на мига под въздействието на въображението и дългите години опит в занаята”. Именно по този начин Antas V8 GT се сдобива с каросерия, изработена от алуминий, като в дизайнерско отношение акцентите са няколко. На първо място няма как да останете равнодушен пред сърцевидната радиаторна решетка, покрита със солидно количество хром. Четирите малки кръгли фара, интегрирани в могъщите, силно изпъкнали и издължени назад предни калници също допринасят за спортното и мускулесто излъчване.

Що се отнася до спортните технологии, то едва ли някой се съмнява, че на Апенините се правят компромиси с тях. Доказва го монтираният V-образен осемцилиндров агрегат от Maserati, чийто работен обем е 4.8 литра. Осигуряваната от него мощност е 310 к.с. при 6 000 об./мин. С подобна екипировка италианецът показва забележителна динамика, ускорявайки от 0 до 100 км/ч за впечатляващите пет секунди. Максималната скорост, която Antas V8 GT развива, е електронно ограничена на 270 км/ч - факт, който предвид спортния имидж на автомобила е доста учудващ... В оборудването присъства и петстепенна секвенциална скоростна кутия, която предава въртящия момент до задната ос на четириколесното. Седемнадесетцоловите алуминиеви джанти пък се грижат не само за атрактивната визия на спортиста, но спомагат и за сигурната му позиция на пътя.

Истинско ретро-усещане е гарантирано веднага щом попаднете в луксозния салон на четириместното возило с дължина 4 750 мм. Всички прибори за навигация и информационни дисплеи са разположени и изработени така, че в максимална степен да доближат излъчването на интериора при Antas V8 GT до онези “златни” екземпляри на италианското автомобилостроене от средата на миналия век. С това обаче разходката в миналото се изчерпва и място си разчистват високите технологии, като може би е достатъчно да се спомене, че е монтиран и единадесетинчов TFT-монитор, миникамери, заместващи огледалата за задно виждане и още куп системи, облекчаващи живота на водача.

Засега все още не ясна окончателната цена на Antas V8 GT, както и колко точно екземпляра от него ще бъдат произвеждани годишно, но очакванията са за около 25 бройки срещу скромната сума от 170 000 евро...


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА