Last news in Fakti

12 Ноември, 2016 07:15 34 022 12

Топ 5 на най-добрите заводски джанти

За никой не е тайна, че словосъчетанието "джантите правят колата" почти винаги е валидно. Ако в близкото минало бе нужно да се купуват различни от заводските джанти, за да се отличи някой автомобил, то сега все повече производители предлагат собствени "заводски" решения и някои от тях са забележителни. 

Започваме с един германски производител - BMW. Наскоро те създадоха най-бързата M-ка с означение GTS. Освен всичките олекотявания и технологични новости, като водния инжекцион, автомобилът притежава и едни от най-красивите джанти правени от концерна досега. За някои хора може да бъде странно, но те са с различен цолаж и широчина отпред и отзад - в предната част магнезиевите красоти са 19-инчови, а в задната са значително по-широки 20-инчови. Двуцветната им комбинация от полиран метал и Acid Orange подчертава значително състезателната им насоченост.

Следващите в класацията едва ли са голяма изненада, но са най-близките до състезателните автомобили. Джантите на Porsche GT3 са едни от малкото стягащи се към главините с централен болт. Това решение намалява значително теглото на джантите, а то е жизненоважно за представянето на автомобила. Тук размерите също са различни, като в предната част джантите са 20-ичнови, а в задната са цели 21 инча. 

Eдни колела, които красят втория най-бърз автомобил на Нюрбургринг - Lamborghini Aventador SV. Тънки черни спици, отново закрепени чрез ярко червена централна гайка. Те също са с различен размер и отново комбинацията е 20 инча отпред и 21 инча отзад, но задните са значително по широки - 13j и върху тях се намират гуми с размер 355/25.

Следват две джанти, които използват нов материал - въглеродни нишки. Като ще започнем от тези на Ford. Преди година, американската компания пусна поредното поколение на Mustang. То естествено получи спортна версия под името GT350R, която използва 5.2 литров атмосферен колос. Най-отличителното в автомобила се оказаха неговите джанти, като всяка е с тегло от само 8 килограма или намаление с цели 60 процента от алуминиевите им двойници. 

И завършваме с технологичното чудо от Скандинавия - Koenigsegg и джантите на мега автомобила Regera. За разлика от тези на Mustang, тук захващането отново е с централна гайка и размерите са значително по-големи. Материалът позволява дизайн, който трудно може да бъде възпроизведен от алуминий и това ни привлича най-много.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Кольо Камиона

    0 0 Отговор
    Какво карат българските не е меродавно за реномето на БМВ в цивилизованите страни, същото важи и за останалите гореспоменати марки
  • 3 любо панаьотов

    0 0 Отговор
    Alfa Romeo giulietta има джанти които изглеждат по добре от тези на форда

    Коментиран от #4

  • 4 Чичу Ади

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "любо панаьотов":

    На жигулата железните джанти са по-красиви от тези на форда. Толкова семпла и проста джанта не може да попада в такава класация, само заради материала. Как пък шведите са сделали такава красота с "новия" материал- въглеродни нишки?
  • 5 Патриот

    0 1 Отговор
    Гледам, че на снимките основно джантите са с Мишлен, които за мен са едни от най- смотаните гуми.
    Когато говорим за боклуци редно е да не пропускаме Континентал- кралят в тази ниша!
    Но!- Това е друга тема :-)

    Коментиран от #6, #7

  • 6 китайче

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Патриот":

    Мишелина, който някога си се излъгал да си купиш тук в България няма нищо общо с този предназначен за западна Европа - оттам ти е и проблема с марката колега .
  • 7 Ко каза

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Патриот":

    Хи хи хи . Я ни светни ,кои са най-добрите гуми? Били боклук , аве ти си ...
  • 8 корса

    0 1 Отговор
    Мишелин, най-скъпите и най-бързо триещите се боклуци!
    Качиш се на бордюр или паднеш в дупка и веднага се късат!
    Скъпи вестници, само за гладки магистрали!
  • 9 Бай Ганьо

    1 0 Отговор
    Много ми е интересно как няколко глупака които могат да пишат и се изказват абсолютно неподготвени и не се усещат че се излагат . Питам ги аз кои гуми са по добри от Мишелин и Континентал ??? Нексен, Кингстар ,Сайрън или Дебица от Кауфланд не се ли замисляте преди да пишете че щом тези автомобили са им сложили Мишелин значи това е най доброто на пазара или вие сте по умни от инженерите в автомобилните компании 4 от 5 в тази статия и още нещо какъв е вашият опит с Мишелин сигурно някой изтъркани втора употреба внос от Гърция
  • 10 Max

    0 0 Отговор
    Бай Ганьо, мозъка ти е гладък като на изтъркан Мишлен. Договори за гуми се сключват не с най-добрите производители, а с най-ценово изгодните. А иначе погледни в АDAC къде в класациите се намират прехвалените ти гуми.
  • 11 Бай Ганьо

    0 0 Отговор
    MAXчо така като гледаш тестове на ADAC виж. кой модел на Мишелин слагат Energy този модел е силен в друго изминати км и в категория цена качеството е почти винаги на челно място защото няма друга гума която да мине толкова км в никой тест не съм видял да сложат Primasy или Pilot sport . Потърси в нета стоков автомобил когато правят рекоди на Нюрбургринг и автомобилите трябва да са с нормални гуми какви са ааа???? Да те светна това са Michelin Pilot super sport или Michelin Pilot sport cup или ти си по умен от една камара инженери???? При Continental положението е подобно.
  • 12 Pumata

    0 0 Отговор
    Аз карам на моята МАЗДА летни гуми БРИЧСТ.ОУН японско производство. и сам минал стях. ако щете да вярвате 130000 км.