За никой не е тайна, че словосъчетанието "джантите правят колата" почти винаги е валидно. Ако в близкото минало бе нужно да се купуват различни от заводските джанти, за да се отличи някой автомобил, то сега все повече производители предлагат собствени "заводски" решения и някои от тях са забележителни.
Започваме с един германски производител - BMW. Наскоро те създадоха най-бързата M-ка с означение GTS. Освен всичките олекотявания и технологични новости, като водния инжекцион, автомобилът притежава и едни от най-красивите джанти правени от концерна досега. За някои хора може да бъде странно, но те са с различен цолаж и широчина отпред и отзад - в предната част магнезиевите красоти са 19-инчови, а в задната са значително по-широки 20-инчови. Двуцветната им комбинация от полиран метал и Acid Orange подчертава значително състезателната им насоченост.
Следващите в класацията едва ли са голяма изненада, но са най-близките до състезателните автомобили. Джантите на Porsche GT3 са едни от малкото стягащи се към главините с централен болт. Това решение намалява значително теглото на джантите, а то е жизненоважно за представянето на автомобила. Тук размерите също са различни, като в предната част джантите са 20-ичнови, а в задната са цели 21 инча.
Eдни колела, които красят втория най-бърз автомобил на Нюрбургринг - Lamborghini Aventador SV. Тънки черни спици, отново закрепени чрез ярко червена централна гайка. Те също са с различен размер и отново комбинацията е 20 инча отпред и 21 инча отзад, но задните са значително по широки - 13j и върху тях се намират гуми с размер 355/25.
Следват две джанти, които използват нов материал - въглеродни нишки. Като ще започнем от тези на Ford. Преди година, американската компания пусна поредното поколение на Mustang. То естествено получи спортна версия под името GT350R, която използва 5.2 литров атмосферен колос. Най-отличителното в автомобила се оказаха неговите джанти, като всяка е с тегло от само 8 килограма или намаление с цели 60 процента от алуминиевите им двойници.
И завършваме с технологичното чудо от Скандинавия - Koenigsegg и джантите на мега автомобила Regera. За разлика от тези на Mustang, тук захващането отново е с централна гайка и размерите са значително по-големи. Материалът позволява дизайн, който трудно може да бъде възпроизведен от алуминий и това ни привлича най-много.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Кольо Камиона
08:40 12.11.2016
3 любо панаьотов
Коментиран от #4
14:16 12.11.2016
4 Чичу Ади
До коментар #3 от "любо панаьотов":
На жигулата железните джанти са по-красиви от тези на форда. Толкова семпла и проста джанта не може да попада в такава класация, само заради материала. Как пък шведите са сделали такава красота с "новия" материал- въглеродни нишки?14:59 12.11.2016
5 Патриот
Когато говорим за боклуци редно е да не пропускаме Континентал- кралят в тази ниша!
Но!- Това е друга тема :-)
Коментиран от #6, #7
15:03 12.11.2016
6 китайче
До коментар #5 от "Патриот":
Мишелина, който някога си се излъгал да си купиш тук в България няма нищо общо с този предназначен за западна Европа - оттам ти е и проблема с марката колега .17:12 12.11.2016
7 Ко каза
До коментар #5 от "Патриот":
Хи хи хи . Я ни светни ,кои са най-добрите гуми? Били боклук , аве ти си ...18:01 12.11.2016
8 корса
Качиш се на бордюр или паднеш в дупка и веднага се късат!
Скъпи вестници, само за гладки магистрали!
19:48 13.11.2016
9 Бай Ганьо
23:55 13.11.2016
10 Max
12:35 14.11.2016
11 Бай Ганьо
22:10 14.11.2016
12 Pumata
09:47 09.06.2019