Над 17 000 британци са се обединили във Facebook група с искане Nissan да отзове потенциално опасни пикапи от модела Navara, произведени между 2005 и 2011 г. Собствениците се оплакват от силна корозия по шасито, в резултат на която се появяват пукнатини и то буквално се чупи на две, съобщава The Sun.
Дефектът засяга не само Navara D40, а и всъдехода Pathfinder, построен на същата платформа. Със случая вече е запозната Транспортната комисия към британския парламент, откъдето са обещали да "разнищят историята". Притежатели на засегнати от проблема автомобили пък се консултират с юристи и се заканват да съдят производителя в случай, че не се постигне споразумение за безплатно отстраняване на дефекта.
Горчивия си опит с един от най-популярните пикапи на пазара споделя един от администраторите на Facebook групата Nissan Navara snapped chassis. 50-годишният Ричи Холмс разказва как колата му се строшила на две, докато возел бременната си жена и дъщеря си. "Направо не искам да си помислям какво можеше да стане ако карах по-бързо. Срамота е, че такива превозни средства се движат по пътищата", гневи се британецът.
От Nissan признават, че са им известни проблеми от подобно естество с няколко десетки "навари" от серията D40. Засега обаче от японската марка се въздържат от обявяване на сервизна кампания и предпочитат да търсят оперативно решение. Според ITV производителят е предложил на някои собственици безплатен оглед и дори е изкупил няколко строшени на две пикапа.
"Докато преминават успешно технически преглед, тези превозни средства са безопасни. В случая става дума за проблеми с конкретни клиенти", коментира възникналото напрежение представител на компанията.
От Nissan имат основания да се отнасят предпазливо към оплаквания от подобно естество и да подозират користни мотиви зад организирания натиск. Миналия ноември калифорнийски съд постанови Toyota да изплати парични компенсации в размер на колосалните $3.4 млрд. заради сходен проблем с корозия по рамите на пикапи и всъдеходи от моделите Tacoma, Tundra и Sequoia.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ключаря
12:14 08.02.2017
2 Shmeker
12:15 08.02.2017
3 YAMAHA
12:44 08.02.2017
4 Алекс
12:57 08.02.2017
5 Палко
Коментиран от #10, #11
13:07 08.02.2017
6 Нафарфорий
Коментиран от #8
13:51 08.02.2017
7 Милен
13:52 08.02.2017
8 мдам
До коментар #6 от "Нафарфорий":
Немския пикап да не го коментираме че и там проблемите им са доста стабилни. Може да нямат ядове с рамата, но виж с другите неща са достса зле.14:02 08.02.2017
9 некойси
14:25 08.02.2017
10 ВУНДАБА
До коментар #5 от "Палко":
МОЛЯ,ТЕ.На скоро Фолксваген и Ауди изтеглиха сума ти автомобили.Порше също.Просто германски пикап,няма бе.Това е за тях непозната технология.
ПЛЮС ТОВА,отделно ниссан отдавна няма нищо японско
Коментиран от #17
14:27 08.02.2017
11 всички
До коментар #5 от "Палко":
немски са по сервизите на сухо,а тези нисани са работни коне и всеки който работи може да сгреши!14:46 08.02.2017
12 незнайко
14:46 08.02.2017
13 слънчакА
15:03 08.02.2017
14 ключаря
15:18 08.02.2017
15 Mercedes-Benz
15:37 08.02.2017
16 Иван
15:50 08.02.2017
17 Палко
До коментар #10 от "ВУНДАБА":
Няма изтеглени немски автомобили за това че им ръждясват каросериите, и се разпадат на пътя! Прав си че Нисан наследи ръждата от Рено, ама това е друга тема на предната решетка на този автомобил стои емблемата на Нисан!?16:21 08.02.2017
18 Нафарфорий
16:26 08.02.2017
19 Нафарфорий
16:27 08.02.2017
20 Ник
Без да съм със сепициализирани познания в тази област, от показаното за сглобката.... направо ме отказаха тотално.
Язък им за GTR , Patrol и великият Skyline ...
17:00 08.02.2017
21 Танкиста
17:13 08.02.2017
22 Хондаджия
17:52 08.02.2017
23 мъжкар
Коментиран от #31, #35
19:01 08.02.2017
24 мъжкар
19:08 08.02.2017
25 Жжж
Коментиран от #28
19:33 08.02.2017
26 VWandMercedes
Явно това е проблем и при Тойота.
А пък старите опели колкото и да гниеха не се разцепваха нма две.
Коментиран от #29
21:12 08.02.2017
27 The real BMW
21:27 08.02.2017
28 The real BMW
До коментар #25 от "Жжж":
Нидей ни лъга и твойта е същата :D21:31 08.02.2017
29 кола
До коментар #26 от "VWandMercedes":
Да на вектрата само се късаше задния мост от гнилоч.21:32 08.02.2017
30 BUBU
22:02 08.02.2017
31 Порше
До коментар #23 от "мъжкар":
Виждам , че си наясно с нещата за разлика от повечето тук , които само плюят по BMW. Toва наистина са високочествени , надеждни автомобили , които доставят несравнима наслада при шофиране.При Porshe можем да говорим за топ качество.Това наистина са много здрави машини.Минатала година взех на жената Macan turbo.Тя хабер си няма за какво става дума, ама да се радва там :). Ейй хора лудница е ,честно ви приказвам.Аз също бях много скиптично настроен.Сега ще ми извади душата за Beetle turbo Carbrio...Мен лично ме изкефи новата 7еr , ама като знам какво ще ми чуят ушите.22:57 08.02.2017
32 Терцел
23:51 08.02.2017
33 ААА
03:14 09.02.2017
34 Радко
Карайте на сух асфалт, заобикаляйте локвите и бъдете нащрек.
Заварете по няколко планки на кризистните точки от шасито и запалете свещ в най-близката църква.
Купете си покривало за бараките, защото дъжда има специфична киселинност.
Точка.
:DD
Лимони облъчени от източно слънце сте, нищо повече!!
10:59 09.02.2017
35 МДАМ
До коментар #23 от "мъжкар":
Не знам в кои държави си ходил, но отдавна всичко немско и австрийско което идва в БГ е с доста ръжда по него. От както се пръска с химикали зимата няма начин да се спре тази корозия. 20 годишният пасат за който говориш вече не е кола. Немеца не случайно се е отказал от него и си е купил нещо по-новичко. Лично карам служебна такава навара и след статията се качи на канал за да я огледам. При мен няма корозия.11:17 09.02.2017
36 мъжкар
17:06 09.02.2017
37 Радко
Така ги е хванала радиацията от японски ядрен реактор, че сетивата са им се преместили в отходния канал.
На мен ми е интересно поне джафкат на тема японски пикапи, дали не се досещат, че производител като Бенц, БМВ, които са с невъобразимо голям бюджет, или друг от ранга им, не могат да пуснат в производство един опростен пикап за около 35-40к евро на база на подобен техен модел с гуми грайфер 25 мм и да им свие перките на оризарниците???
Са някой ще започна да ми говори за традиции, но аз пък ще му припомня за качество на изработка..
Добре, че нямат за цел да навлизат в подобен клас водещите производители, не им и трябва
Коментиран от #39
11:05 10.02.2017
38 жигитайците
иначе не виждам смисъл да се плюе по японските(или немските) автомобили - не са нито по-лоши нито по-добри от останалите. Що е тая страстна фенска база и за двете страни в булгаристан при положение, че никой нищо не произвежда при нас не знам...
02:34 13.02.2017
39 мдам
До коментар #37 от "Радко":
Колегаа VW group имат пикаш. Неговото име е Amarok.10:44 13.02.2017