8 Февруари, 2017 11:31 29 184 39

Nissan под натиск заради ръжда

  • nissan-
  • navara-
  • pathfinder-
  • d40-
  • корозия-
  • ръжда-
  • отзоваване-
  • сервизна кампания-
  • toyota

Над 17 000 британци са се обединили във Facebook група с искане Nissan да отзове потенциално опасни пикапи от модела Navara, произведени между 2005 и 2011 г. Собствениците се оплакват от силна корозия по шасито, в резултат на която се появяват пукнатини и то буквално се чупи на две, съобщава The Sun.

Дефектът засяга не само Navara D40, а и всъдехода Pathfinder, построен на същата платформа. Със случая вече е запозната Транспортната комисия към британския парламент, откъдето са обещали да "разнищят историята". Притежатели на засегнати от проблема автомобили пък се консултират с юристи и се заканват да съдят производителя в случай, че не се постигне споразумение за безплатно отстраняване на дефекта.

Горчивия си опит с един от най-популярните пикапи на пазара споделя един от администраторите на Facebook групата Nissan Navara snapped chassis. 50-годишният Ричи Холмс разказва как колата му се строшила на две, докато возел бременната си жена и дъщеря си. "Направо не искам да си помислям какво можеше да стане ако карах по-бързо. Срамота е, че такива превозни средства се движат по пътищата", гневи се британецът.

От Nissan признават, че са им известни проблеми от подобно естество с няколко десетки "навари" от серията D40. Засега обаче от японската марка се въздържат от обявяване на сервизна кампания и предпочитат да търсят оперативно решение. Според ITV производителят е предложил на някои собственици безплатен оглед и дори е изкупил няколко строшени на две пикапа.

"Докато преминават успешно технически преглед, тези превозни средства са безопасни. В случая става дума за проблеми с конкретни клиенти", коментира възникналото напрежение представител на компанията.

От Nissan имат основания да се отнасят предпазливо към оплаквания от подобно естество и да подозират користни мотиви зад организирания натиск. Миналия ноември калифорнийски съд постанови Toyota да изплати парични компенсации в размер на колосалните $3.4 млрд. заради сходен проблем с корозия по рамите на пикапи и всъдеходи от моделите Tacoma, Tundra и Sequoia.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ключаря

    21 2 Отговор
    Че само "Навара" ли?Аз си купих "Терано 2".За 10 години каране в България смених три предни калника.Лошото бе, че новите - испанско производство - бяха дебели 0.8 мм.
  • 2 Shmeker

    34 18 Отговор
    Нормално за Нисан. Харчещи масло , ръжди , евтина изработка
  • 3 YAMAHA

    46 3 Отговор
    Лелеее тея са по изгнили от бе ен ве то на оня с коня
  • 4 Алекс

    14 11 Отговор
    новия Опел
  • 5 Палко

    28 31 Отговор
    Това са прехвалените японски автомобили! Защо няма такива статии за немските марки, ами защото за тях това е недопустимо и няма как да се случи!!!

    Коментиран от #10, #11

  • 6 Нафарфорий

    21 1 Отговор
    Е излагат се нали са англичани, да си купят дефендери малко по-скъп но ще ги дадживее!!!!!!!!!!

    Коментиран от #8

  • 7 Милен

    24 4 Отговор
    Ха ха ти кой немски пикап с рамна конструкция познаваш?
  • 8 мдам

    14 10 Отговор

    До коментар #6 от "Нафарфорий":

    Немския пикап да не го коментираме че и там проблемите им са доста стабилни. Може да нямат ядове с рамата, но виж с другите неща са достса зле.
  • 9 некойси

    23 2 Отговор
    Това същата компания ли беше която произвежда GT-R?
  • 10 ВУНДАБА

    14 9 Отговор

    До коментар #5 от "Палко":

    МОЛЯ,ТЕ.На скоро Фолксваген и Ауди изтеглиха сума ти автомобили.Порше също.
    Просто германски пикап,няма бе.Това е за тях непозната технология.
    ПЛЮС ТОВА,отделно ниссан отдавна няма нищо японско

    Коментиран от #17

  • 11 всички

    18 9 Отговор

    До коментар #5 от "Палко":

    немски са по сервизите на сухо,а тези нисани са работни коне и всеки който работи може да сгреши!
  • 12 незнайко

    12 5 Отговор
    Тия яко копират от руснаците. Москвич 21412 беше и е същата история. Толямо значение има състава на ламарините а не покритието. Сега всички разбрахте,че не само руските коли гният ! Има сплави НЕподатливи на корозия, но не ги ползват защото са по скъпи. От тук идва и ниската цена на тези автомобили.
  • 13 слънчакА

    9 8 Отговор
    Ах тези нещастни бедни британци каква беда само им се е случила ! Ама нищо бе това лято ще утолят мъката по строшените автомобили с каси алкохол на СЛЪНЧАКА в компанията на продажни елитни нашенки бленуващи за британски к..
  • 14 ключаря

    15 0 Отговор
    Ако е вярно това, което ми казаха в магазините за авточасти, Нисан Терано 2 се произвежда само в Испания.Двигателите идвали от Япония, всичко друго е произведено всякъде другаде, но не и в Япония.
  • 15 Mercedes-Benz

    16 7 Отговор
    "От японските коли по-здрави няма!" нали така бе филмирани оризари?
  • 16 Иван

    16 0 Отговор
    Значи да разбирам, че и там минават годишен технически преглед само фиктивно, както тук, щом разрешават такава кола да се движи и да се разпада по улиците.
  • 17 Палко

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "ВУНДАБА":

    Няма изтеглени немски автомобили за това че им ръждясват каросериите, и се разпадат на пътя! Прав си че Нисан наследи ръждата от Рено, ама това е друга тема на предната решетка на този автомобил стои емблемата на Нисан!?
  • 18 Нафарфорий

    6 8 Отговор
    Най- добрите пикапи са американските и английските.!!!!! Тея от нисан, за да не фалират може да предлагат ролка тиксо като екстра!!!!!!!!
  • 19 Нафарфорий

    6 1 Отговор
    Е тва е японски LOWRIDER!!!!!!!!!!
  • 20 Ник

    5 1 Отговор
    Хубава антиреклама или по- скоро добре дошли в действителността!
    Без да съм със сепициализирани познания в тази област, от показаното за сглобката.... направо ме отказаха тотално.
    Язък им за GTR , Patrol и великият Skyline ...
  • 21 Танкиста

    12 7 Отговор
    Открай време нисан правят само боклуци / с малки изключения / Имат един модел дето хората си мислят че е джип - екстрейл са го кръстили. Като го вдигнеш и погледнеш отдолу с ужас установяваш че фиат панда е много по-солидна!!!Те са едни щангички и лостчета с дебелина на молив!!!Отделно няма блокажи и куп неща които трябва да има!Нисан примера произведена след 2000 година и да не е изгнила не съм виждал !!!Отвътре определено са най-скучните коли на света!То дайхатсу шарад е по-комфортно!!!Болшинството от моторите на тази смотана марка са с ангренажна верига която се разтяга и къса!!!Да попаднеш на нисан които не е маслояд си направо бинго!!!Нисан е срам за японците!!!
  • 22 Хондаджия

    6 3 Отговор
    Виждам,че малко от коментиралите са запознати с историята на Нисан и да,44 % от Нисан е собственост на Рено от далечната 1999 г. http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/19082-renault-nissan-navyrshi-14-godini/ Нисаните винаги са били ръждавейки,НО имат и доста сполучливи модели.Плюете по японското под общ знаменател,но ако някога си купите японска кола произведена в Япония,а не в Англия,Холандия или не знам си къде,марки като Субару,Тойота,Хонда,след това ще си промените мнението,тъй като много мои приятели от немски минаха на японско и видяха разликата,но преди човек да си купи кола,е хубаво да проучи всичките минуси за модела.Явно не сте и забелязали,че и повечето немски марки имаха производствени дефекти,макар и да не ставаше дума за ръжда,а за Нисан чак сега ли разбрахте че е японския еквивалент на Опел :) За феновете на Фолксваген груп,БМВ и Мерцедес към които марки нямам нищо против,само ще кажа че не са толкова надежни като едно време и проверете ако желаете,че в завод Атес ЕООД гр.Сливен се правят калпави ел.инсталации за Фолксваген груп.Може да проверите и за Мерцедес и БМВ къде в България и по света се произвеждат за по-евтино,но не с топ немско качество ел.инсталации.В момента от немските марки само Порше и БМВ са надежни автомобили,а БМВ едва от има-няма 20 г. правят надежни такива,а с очите си съм виждал 30-35 годишни японски явтомобили на по 800 000 - 1 200 000 км(1,2 млн. км. Мазда 323 1.7 дизел),макар че и Мазда от едва 10-тина години се
  • 23 мъжкар

    7 8 Отговор
    Ето това е един чудесен пример за това какъв УНИКАЛЕН БОКЛУК са японските трошляци.Не съм видял нито едно европейска кола произведена след 1995-та година която да има проблеми с ръжда.Бил съм в чужбина и съм виждал 20-годишен ПАСАТ подготвен за внос в България без да е ремонтиран или заварян имаше само на едно място съвсем малко ръждица и то беше незначително.А японските боклуци ги правят с ламарина 3-пъти по-тънка от останалатие коли буквално все едно са направени от хартия.Това влияе много зле на колата защото я олекотява до такава степен че при управление ако попаднеш на неравен участък вследствие на ниското тегло можеш да загубиш контрол и да се блъснеш.Тук идва и втория момент недай си боже да се стигне до сблъсък пак в следствие на тънките като хартия ламаринки ще се размажеш като лайно защото колата ще се смачка буквално на хармоника.И тука идва и третия момент пак в следствие на тънките тенекий и слаба антикорозионна защита някой елемент по окачването буквално може да се скъса по време на движение и тогава вече става много интересно.Аз ако съм направо ще збраня вноса на такива МПС-та в България това са потенциално опасни автомобили.

    Коментиран от #31, #35

  • 24 мъжкар

    9 9 Отговор
    Един път се бях набутал да си купя японски боклук и повече няма да го направя НИКОГААААА!!!За 2 години експлоатация това нещо ръждяса зверски отвсякъде а беше нова кола произведена 2007-ма година егати и боклука.
  • 25 Жжж

    17 4 Отговор
    Океанския климат им еб*ва мамата на всички коли. Имам такава Навара 2006г купувана нова в България и шасито е като чисто ново, няма даже повърхностна ръжда. Тези британци карат по плажовете, влизат в океана да пускат лодки и т.н. и просто няма как солта да прости ва метала.

    Коментиран от #28

  • 26 VWandMercedes

    3 0 Отговор
    https://fakti.bg/avto/210611-osadiha-toyota-da-plati-34-mlrd-za-korozia
    Явно това е проблем и при Тойота.
    А пък старите опели колкото и да гниеха не се разцепваха нма две.

    Коментиран от #29

  • 27 The real BMW

    2 0 Отговор
    Жалко защото точно този модел на нисан ми харесваше,пък той бил боклук.Не ,че щях да си купя такъв джип.Но е жалко за толкова пари такъв разсипан курник.
  • 28 The real BMW

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Жжж":

    Нидей ни лъга и твойта е същата :D
  • 29 кола

    0 3 Отговор

    До коментар #26 от "VWandMercedes":

    Да на вектрата само се късаше задния мост от гнилоч.
  • 30 BUBU

    5 1 Отговор
    ДО 17 000 британци обединили се във Facebook група:-Пратете ги на Горубленските "РЕСТАВРАТОРИ"
  • 31 Порше

    0 5 Отговор

    До коментар #23 от "мъжкар":

    Виждам , че си наясно с нещата за разлика от повечето тук , които само плюят по BMW. Toва наистина са високочествени , надеждни автомобили , които доставят несравнима наслада при шофиране.При Porshe можем да говорим за топ качество.Това наистина са много здрави машини.Минатала година взех на жената Macan turbo.Тя хабер си няма за какво става дума, ама да се радва там :). Ейй хора лудница е ,честно ви приказвам.Аз също бях много скиптично настроен.Сега ще ми извади душата за Beetle turbo Carbrio...Мен лично ме изкефи новата 7еr , ама като знам какво ще ми чуят ушите.
  • 32 Терцел

    5 0 Отговор
    Две свински опашки и ще е като нов
  • 33 ААА

    1 0 Отговор
    От вън кукла ,от вътре барукла. От горе лъсната ,от долу драта -Народни скоропоговорки.
  • 34 Радко

    6 0 Отговор
    Важно обръщение към всички с азиатски коли/консерви!!
    Карайте на сух асфалт, заобикаляйте локвите и бъдете нащрек.
    Заварете по няколко планки на кризистните точки от шасито и запалете свещ в най-близката църква.
    Купете си покривало за бараките, защото дъжда има специфична киселинност.
    Точка.
    :DD
    Лимони облъчени от източно слънце сте, нищо повече!!
  • 35 МДАМ

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "мъжкар":

    Не знам в кои държави си ходил, но отдавна всичко немско и австрийско което идва в БГ е с доста ръжда по него. От както се пръска с химикали зимата няма начин да се спре тази корозия. 20 годишният пасат за който говориш вече не е кола. Немеца не случайно се е отказал от него и си е купил нещо по-новичко. Лично карам служебна такава навара и след статията се качи на канал за да я огледам. При мен няма корозия.
  • 36 мъжкар

    4 0 Отговор
    Тук не става въпрос за това дали идва с ръжда или не просто искам да ти кажа че една немска кола включвам в това число и опел е вече с такава антикорозионна защита че чак след 20-тата година може тук там леко да избие нещо докато японските боклуци още на 8-мата година са зверски изгнили.За пореден път ще дам примера с ТОЙОТА ХИЛУКС давал съм го и преди .Карам такава служебна чисто нови ги купиха автомобилите се карат единствено и само по асфалт без каквато и да е агресивна среда на 5-тата година тръгнаха едни ръжди отдолу дори на едната се отчупи цяло парче боя от вратата и от долу един чустък с рамерите на човешка ръка лъсна яка ръжда.Такова нещо не съм виждал при нито един западно европейски автомобил дори и при старите модели.Няма никъде друг такъв филм кола да гние за 5 години.
  • 37 Радко

    4 0 Отговор
    Мани колега, какво им обясняваш.
    Така ги е хванала радиацията от японски ядрен реактор, че сетивата са им се преместили в отходния канал.
    На мен ми е интересно поне джафкат на тема японски пикапи, дали не се досещат, че производител като Бенц, БМВ, които са с невъобразимо голям бюджет, или друг от ранга им, не могат да пуснат в производство един опростен пикап за около 35-40к евро на база на подобен техен модел с гуми грайфер 25 мм и да им свие перките на оризарниците???
    Са някой ще започна да ми говори за традиции, но аз пък ще му припомня за качество на изработка..
    Добре, че нямат за цел да навлизат в подобен клас водещите производители, не им и трябва

    Коментиран от #39

  • 38 жигитайците

    0 0 Отговор
    Виждал съм мазда 3 на от 2005 година яко ръждилка, също така съм виждал няколко екземпляра мазда 323 на по 20(96-та и 98-а) години без ръжда... зависи от много неща - къде и как се кара, къде е произведена и т.н. имат проблеми със заготовката и антикорозионните материали "японците" ама положението не е толкова страшно колкото се изкарва. Поддържам и служебна тойота корола с 2 катастрофи яко издрана отдолу и още не е ръждясала сериозно и не е за изхвърляне хич.
    иначе не виждам смисъл да се плюе по японските(или немските) автомобили - не са нито по-лоши нито по-добри от останалите. Що е тая страстна фенска база и за двете страни в булгаристан при положение, че никой нищо не произвежда при нас не знам...
  • 39 мдам

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Радко":

    Колегаа VW group имат пикаш. Неговото име е Amarok.