14 Ноември, 2016 13:20 40 843 31

Осъдиха Toyota да плати $3.4 млрд. за корозия

  • toyota-
  • съд-
  • корозия
Осъдиха Toyota да плати $3.4 млрд. за корозия - 1

Калифорнийски съд постанови Toyota Motor Corp. да изплати парични компенсации на американски собственици на пикапи и всъдеходи от моделите Tacoma (2005-2010), Tundra (2005-2008) и Sequoia (2007-2008). Японският производител е признат за виновен за недостатъчната им антикорозионна защита, в резултат на която са настъпили финансови вреди за притежателите им, съобщава Reuters.

Toyota ще трябва да изплати по $15 060 ($15 000 за работата и $60 за оценката на щетите) за 225 000 потенциално засегнати автомобила. Това означава, че на компанията може да се наложи да похарчи $3.375 млрд. за сервизна кампания.

Освен това съдът в Лос Анджелис е задължил Toyota да провери всички продадени през последните 12 години автомобили за ръжда по шасито и евентуалната нужда от замяната му. Притежателите на Tacoma, Tundra и Sequoia, които са ги ремонтирали за собствена сметка, също ще бъдат овъзмездени.

Защитата на Toyota не е признала вината на клиента си, но се е съгласила на доброволно изплащане на компенсациите. Японският производител ще трябва поеме и адвокатските възнаграждения на ищците в размер на $9.25 млн., а всеки собственик на ръждясал пикап или всъдеход ще получи по $2 500.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 xxx

    1 0 Отговор
    Очаквам с любопитство коментарите...

    Коментиран от #4

  • 2 YAMAHA

    2 0 Отговор
    А в бг ще дава ли парички и на наште сиромаси да си закарпат 12 годишните ръжди?
  • 3 BRABUS

    2 0 Отговор
    Ръждясват,не вървят(по- голямата част ще ги надбягам),но за сметка на това-крайно грозни,тези защо изобщо се напрягат да правят коли!?!
  • 4 mediator37

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "xxx":

    А те (коментарите) са излишни. Американската правосъдна система не е като нашата. Там "тънка-пънка" няма.

    Личното ми мнение, е че грозотата е далеч по съществения проблем на Тойота. Късметът им е , че за ужасяващ дизайн не може да се повдигне дело. Ако можеше, Тойота и Субару отдавна да са фалирали.
  • 5

    0 0 Отговор
    Искам и аз обезщетение да си закърпя Астричката, не ми се хвърля, направо пее иначе.....
  • 6 55678

    3 1 Отговор
    Защо ги съди американски съд?
    Да завеждат дела в Япония и тогава да видим резултата.
    Американците са бандюги/не им се възхищавайте/.
    Тези най вероятно са частни арбитражи,които забогатяват за чужда сметка с повод и без такъв/тук също става така/.
  • 7 Гост

    0 0 Отговор
    Не,не вярвам.Нагласено е.Нали Опел-ите гниеха най-много.Какво стана сега .... хахахаха.Винаги съм казвал - предпочитам да ми изгният праговете и веждите отколкото да ми падне задният мост,изтече маслто или по-лошо,да ми се разцепи колата на две ...
  • 8 abv

    1 0 Отговор
    Браво, нагледен пример как в нормалните държави, държавата в лицето на съда пази правата на ощетените потребители. В България това и на сън не може да се случи.
  • 9 John Gottin

    0 0 Отговор
    Калифорнииски съд ?!? Слънчевият щат, където колите не гният, дори Опелите на GM, редставям си в Канада какво е положението.
    КАДЕ? са специалистите по сутрешно кафе дето разправят, че в сервизите на БМВ е най-доброто - май Японското кафе на БАЛКАНТО е по-добро а? хахаха Що мълчите бе мишоци жълти?а
    Междудругото, винаги съм харесвал въпросните модели, ама явно съм се заблуждавал че Японеца може да направи солидна кола.
    Аре бе каде сте бе мишоци жълти - що не земете да ми обясните как от GTR-a по-бързо нема, и от двигатела на новата Супра по-здраво нема.
  • 10 John Gotti

    0 0 Отговор
    От Тойота към инжинерите: до 24 че има масово харакири, нема начин, требе да изчистим името. Напраете подходящ Катана (японски меч) каде мое да порне 3-иляди инженера работили по въпросните проекти. Они отиват, земат Катана (Сузуки 92), турат японска свещ+200гр нитро на 4-ти, за да си остане класически 3-цилиндров японец, разпилват му глаъта до 26:1, турят му китайско турбо(асемблирано в япония), лепат му 3 оригинални индииски cometic-a от малаизия, + оригинален Мотул от завода у Турско, турат му задна седалка от W140(каде побира 3-иляди жълтура). На церемонията - началството доволно, иженерите не , както и да е - проверка от всекъде - всичко правено в Малайзия, Турция, Индия е О.К. , ама на Японския робот дето го пали са му ръждясали копченцататататтата.....и клавиатурата ;;;) на Българскиа хакер
  • 11 Бай Онзи

    1 0 Отговор
    Що така бе Миме с тез много хубавите кочини стана така
  • 12 Mercedes-Benz

    3 0 Отговор
    Иначе викат здрави коли били... "надеждни", нали така?!
  • 13 Дядо поп

    0 0 Отговор
    БГ съд при подобен иск,би осъдил ищеца за уронване
    престижа на фирмата.
  • 14 Иван

    1 2 Отговор
    Живея в Чикаго и мога да ви кажа, че не сте виждали сол зимата. По стелката се наслоява 1 см, а колата става цялата бяла. В бг имах 15 годишна корола, която светеше отдолу, а тук имам 2 годишна кола, която е цялата на точки отдолу. Собствениците и фенове на Мерцедеси въобще да не се обаждат, защото те гният повече от японките. Всички коли страдат тук от корозия - ако не по купето, то болтове, спирачки, части и тн. Тойота са едни от сравнително устойчивите коли на ръжда тук. А опелите си имат братчета - буик и др от групата GM.

    Коментиран от #19, #31

  • 15 Чикаго

    2 1 Отговор
    По- скоро си чувал,че така е в Чикаго.
  • 16 Емо

    3 1 Отговор
    Японски гнилочи! Всички Японки яко гният! Стане ли на пет години ръждата не ги пропуска!

    Коментиран от #27

  • 17 Спас

    4 0 Отговор
    Не случайно тенекеджиите казват Вземи си Японец от Австрия и идвай...
  • 18 Bobi

    0 0 Отговор
    Ето защо било на сметка да си вземеш японска кола , щото гниели много и можеш да ги съдиш , а аз ....Голф , е няма за какво да ги съдя
  • 19 Mercedes-Benz

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Иван":

    Абе Байо, не ми казвай да не се обаждам, а си гледай дефектния оризарник. Преди доста години имах корола (чисто нова), подлъгах се че били надеждни, и впоследствие осъзнах, че по-скапана и постна кола не съм карал. Мина се време и целия заден мост падна заради ръждата (карана е само в София), как да не ги плюя като от здравината на един автомобил зависи здравето ми и това на семейството ми?!?!

    Коментиран от #20, #25

  • 20 Арменеца

    0 3 Отговор

    До коментар #19 от "Mercedes-Benz":

    Ти си абсолютен лъжец!,,Е,ходи ги разправяй тези на жена ти!

    Коментиран от #21, #22

  • 21 dexter

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Арменеца":

    Колегата Mercedes-Benz е прав.
    Японските коли са кенефи, и то много ръждиви кенефи.
    Махнах 12-годишно Субару и взех 14-годишно Ауди. Разликата е огромна.
  • 22 Mercedes-Benz

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Арменеца":

    Заминавай в Кавказ и не давай етикети кой какъв е без да имаш понятие от автомобили!

    Коментиран от #23, #26

  • 23 dexter

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Mercedes-Benz":

    Той не е и за Кавказ.
    Като съм гледал клипове из нета в Кавказ разбират от коли - Г-класи, С-класи, Кайени, Ауди-та ...
  • 24 Иван

    0 2 Отговор
    Гладни кокошки просо сънуват. Само премиуми са ви в главата.
  • 25 ВУНДАБА

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "Mercedes-Benz":

    Относно Японските коли,по-здрави и надеждни няма.Аз съм сменил много коли, немски,японски,френски,мои приятели,роднини също.Няма по-чуплива кола БМВ И АУДИ.Това е върха на посещението в сервизите,да не говорим за отвратителната твърда немска возия.
    Японските двигатели са много по-здрави от немските.Японските джипове са истински офф-роуд машини,за разлика от паркетинг-чалгарските джипове на немците да ги спреш пред дискотеката.

    Коментиран от #29

  • 26 ВУНДАБА

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Mercedes-Benz":

    По-добре оризарник,от колкото автомобил с шалвар и бурка!
  • 27 тито

    0 2 Отговор

    До коментар #16 от "Емо":

    Немските боклуци по време на гаранцията им заминават двигателите,за какво говорим

    Коментиран от #28

  • 28 dexter

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "тито":

    А на японските изгнива купето.
    Двигател се прави, ама като нямаш в какво да го сложиш ...
  • 29 dexter

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "ВУНДАБА":

    Я пак за "отвратителната твърда немска возия"?
    На Ауди А4/ А6/ А8 модел след '97-ма качвал ли си се? За качването с алуминиевите носачи говоря. Че и как седи на пътя, а не да подскача като японски скакалец на макферсони.
    А на А6/А6-Олроуд на въздушно окачване качвал ли си се?
    А на Мерцедес? Дето вози по меко от Ауди.

    А за "японските истински офф-роуд машини" съм съгласен, но САМО за Патрул, Ленд крузър и FJ Крузър. Дотам. Всякви там паджеро-та и други ръждилници - не.
    Та като сме на темата - ти за Г-класа чувал ли си? Виждал ли си? Карал ли си оффроуд? Аз съм карал такава. Замалко, но съм карал. Когато дръпнатите пуснат джип заводски с 3 твърди блокажа - ела ми се обади.
    Вземи си зазими японския ръждофил някъде натопло, преди да го е навалял снега ...

    Коментиран от #30

  • 30 я пак

    1 2 Отговор

    До коментар #29 от "dexter":

    Кво ми хвалиш тия немски щайги.Кое точно хвалиш?Трошливото въздушно окачване на аЛуди?Или оная глупост с N-на брой тампони?
  • 31 qwerty

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Иван":

    saturn astra xoxoxox