Last news in Fakti

7 Април, 2007 17:59 18 045 1

Porsche Cayenne S 4.8 V8

  • porsche cayenne-
  • porsche cayenne s 4.8 v8

Мненията са различни, като варират между двете крайностти. При едни споменаването на модела е свързано с гневно раздразнение заради факта, че компанията губи облика си, докато при други почти граничи с преклонение. Независимо от това какво мислите за Cayenne, трябва да знаете, че обновената версия на немския SUV няма да промени становището ви по въпроса.

Немците обаче твърдо се придържат към тяхното “златно правило на механиката” или иначе казано “не ремонтирай това, което работи безпроблемно”. Самата поява на Cayenne беше изключително успешен маркетингов трик, който даде възможност на компанията да запази своята финансова независимост, а на инженерите - възможност за доразработка на любимите задно предаване и двигател тип боксер, монтирани на легендарния 911. Всъщност фактът, че Cayenne е построен на една платформа VW, Touareg, не го прави по-малко атрактивен. Волфсбургци вече направиха модернизация на Touareg и бе редно в Porsche също да помислят за това. Обновеният вариант на Cayenne (названието произлиза от стара френска колония в Южна Америка, според легендите именно оттам са се пръкнали най-страшните пирати, всявали страх в Карибско море години наред) вече се продава и у нас в три разновидности. Най-слабата е оборудвана с 3.6-литров V-образен шестак. Следващата модификация е обозначена с индекс S и се предлага с V8 мотор с обем 4.8 литра, а топ вариантът е снабден с битурбо, отново е V8 с обем като този на версията S, но с мощност от 500 к.с. При подобни автомоби обикновенно най-търсена е топ версията, но у нас тя има само една алтернатива в лицето на Mercedes-Menz ML AMG 63. SUV-овете на останалите компании са далеч по-маломощни и именно поради тази причина ще акцентираме на средната версия Cayenne S, разполагаща с додстатъчно конски сили и достойни противници.

Екстериор

Външният вид изглежда динамичен, злобен и спортен и се различава доста от този на алтернативите. Подобренията са засегнали най-вече предната част на автомобила.

Новите светлини са по-издължени, като вече се забелязват и далеч по-остри черти от тези на предшественика. Въздухозаборниците също са променени. Други са и допълнителните фарове, които при първите две версии са разположени вертикално, а при модификацията Turbo са интегрирани хоризонтално, точно под основните фарове. Отзад промените са по-малко, като повечето отново са свързани със светлините. Различна е и задната броня. Въпреки отлично изглеждащата форма на модела, по отношение на обтекаемост Cayenne отстъпва на преките си конкуренти. Като цяло стилистите от Porsche са се стремили да оприличат всъдехода на останалите модели на фирмата, но едновременно с това той да притежава собствена идентичност. Гледайки новия SUV трябва да признаем, че са успели.

Интериор

Измененията в салона не са кардинални. Даже напротив. Може да се твърди, че са минимални. Основните са свързани с подобряване на качеството на материалите и на самата сглобка, като сега те са на възможно най-високо ниво. Алуминиевите детайли, гарнирани с ефектна кожа, са просто изумителни. Седалките са големи, твърди, но много ергономични. Страничната им поддръжка е добре изразена, а регулировките им са безброй. Впечатление правят стилно обрамчените прибори на арматурата.

Сами по себе си уредите на арматурното табло са изключително интересни (преливащи един в друг) и в същото време са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Недостатъците са свързани с по-малкия обем на багажника (сравнен с този на алтернативите), както и с намалената видимост в централното огледало за обратно виждане. Возията също е малко по-твърда, но пък за сметка на това колата е по-стабилна.

Двигател и ходови характеристики

И трите предлагани модификации са с увеличена мощност. В нашия случай (визираме модела S) броят на кончетата се е увеличил с 45. Инженерите от Porsche са поработили доста и над управляващата електроника. В стандартното оборудване влиза системамата за перманентно предаване, Porsche Traction Management, която автоматично разпределя момента между двете оси в зависимост от пътните условия.

Двигателят се характеризира с подобрено компютърно управление с електронно подаване на гориво, както и с променлива геометрия на разпределителните валове, иновационна многоточкова горивовпръскваща система и електронен педал на газта. Благодарение на тези технологични нововъведения динамиката е отлична, а разходът на гориво е доста снижен (сравнен с предшественика). Освен това бордкомпютърът предлага възможност за постоянно контролиране на състава на изгорелите газове. Още една новост е системата за контрол на детонацията, която променя ъгъла на запалване според качестовото на горивото.

Отпред окачването е с двойни носачи и пружини, а отзад е многораменно. Интерес представляват спирачните апарати, които са шестбутални отпред и четирибутални отзад, като и четирите диска са двойно вентилирани. Картинката завършва с ефектна изпускателна система с два накрайника от неръждаема стомана.

Всичко това превръща Cayenne в изключително стабилен и динамичен асфалтов атлет. Всъдеходните му качества в пресечена местност обаче отстъпват на почти всички алтернативи.

Цена

Предвид факта, че необходимата сума е над 100 000 лева, разлика от 5-6 хиляди едва ли е от значение. За доста пари получавате изключително качествен, здрав и надежден автомобил с висока проходимост, който обаче е предназначен предимно за асфалт. “Карибският пират” е автомобил за спортно и динамично настроените и цената определено отговаря на качеството, функционалността, имиджа и нрава му.

Porsche Cayenne S 4.8 V8
Технически характеристики
Двигател
V-образен осемцилиндров четири клапана на цилиндър
Работен обем
4 806 куб. см.
Максимална мощност
283 Kw/385 к.с. при 6 200 об./мин.
Максимален въртящ момент
500 Нм при 3 500 об/мин.
Скоростна кутия
механична шестстепенна
Степен на сгъстяване
12.5:1
Маса на единица мощност
6.0 кг/к.с. (8.1 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 798
1 928
1 699
Междуосие
2 855
Маса, кг

2 300

Допустимо натоварване, кг
615
Обем на багажника,л.
540 - 1 770
Вместимост на резервоара, л
100

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

20.2 л/100км
10.1 л/100км
13.7 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
6.8
Максимална скорост
250 км/ч.
Гуми
255/55R18
Спирачки:
отпред / отзад

дискови вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 153 923

 

Базово оборудване
Бордкомпютър с постоянно контролиране на състава на изгорелите газове, Система за контрол на детонацията променяща ъгъла на запалване според качестовото на горивото, Климатроник, Бутон SPORT: Засилване чувствителността на педала за ускорение и смяната на скорости, Тракшън контрол РТМ (Porsche Traction Management), Перманентно включено двойно предаване, Електронно контролиран централен диференциал, Електронно контролирана раздатъчна кутия, Самоблокиращ се заден диференциал ABD (Automatic Brake Differential), Система за контрол на приплъзване на водещите колела ASR, Лети джанти, Система за стабилност на автомобила с интегриран ABS, комбиниран със стабилизираща система, Контрол на въртящия момент (MSR), PSM (Porsche Stability Management), Хидроусилвател на волана, Интегриран уголемен заден спойлер, Заден прозорец отварящ се отделно от задната врата, Халогенни Н7 фарове къси и дълги светлини и ръчна настройка на височината, Фарове за мъгла отпред и отзад, Трета стоп светлина, интегрирана в задния спойлер, Сензор за дъжд, Електрически настройки и подгряване на външните огледала, Електрически задвижвани странични прозорци, Централно заключване на всички врати, Имобилайзер, Електрическо сервозатваряне на задната врата, Антена интегрирана в задния спойлер, Пиротехнически натягащи устройства на коланите, Въздушни възглавници за шофьора и пътника, Странични въздушни възглавници, Сензор за стабилност против преобръщане, Странични надуваеми завеси на нивото на главата на шофьора и пътниците, Система Isofix, Брони отпред и отзад с подсилени стоманени носачи и деформационни елементи, адсорбиращи енергията при удар, Вграден поленов филтър и активен въглен, Затъмнени атермични стъкла, Електрорегулируеми седалки отпред 12 регулировки, Асиметрично разделяне на седалките отзад, Куки за закрепване на багаж на дъното на багажника, Охлажаща се от климатика жабка, и др.
Гаранция

Две години без ограничение на пробега

Цените са за България с включени такси, акциз и ДДС

 

Porsche Cayenne S 4.8 V8
АЛТЕРНАТИВИТЕ
AUDI Q7
Работен обем
4 163 см3
Мощност

257 кВт/350 к.с.
при об/мин 6 500

Максимален въртящ момент
440 Нм
при об/мин 3 500
Габарити, мм
5086/1983/1772
Междуосие, мм.
3 002
Ускорение
7.4 сек
Максимална скорост
248 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

19.5 л/100 км
10.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС: ES
149 296 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
BMW X5
Работен обем
4 799 см3
Мощност

2615 кВт/355 к.с.
при об/мин 6 300

Максимален въртящ момент
475 Нм
при об/мин 3 400 - 3 800
Габарити, мм
4854/1933/1766
Междуосие, мм.
2 933
Ускорение
6.5 сек
Максимална скорост
240 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

17.5 л/100 км
9.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС: TX
152 200 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
MERCEDES-BENZ ML
Работен обем
4 966 см3
Мощност

225 кВт/306 к.с.
при об/мин 5 600

Максимален въртящ момент
460 Нм
при об/мин 2 700 - 4 760
Габарити, мм
4788/1911/1815
Междуосие, мм.
2 915
Ускорение
6.9 сек
Максимална скорост
240 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

17.1 л/100 км
9.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Comfortline
145 692 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н

    0 0 Отговор
    Квак