Last news in Fakti

9 Декември, 2006 11:54 1 767 0

Porsche Cayenne 2007

  • porsche cayenne-
  • cayenne-
  • cayenne s-
  • cayenne turbo

Четири години след пускането в продажби на високопроходимия Cayenne мениджмънтът в Porsche реши, че е дошло времето за появата на второто поколение на модела. Клиентите ще могат да избират между три различни модификации, наречени Cayenne, Cayenne S и Cayenne Turbo. Засега атлетичен гигант с названието Turbo S не стои на дневен ред в плановете на компанията. Подмладените екземпляри, освен че ще разполагат с много по-атрактивна визия, са дарени от създателите си и с още едно предимство пред конкуренцията - нови и още по-усъвършенствани бензинови двигатели. При тях е монтирана иновационна система за директно връскване на горивото, която драстично намалява разхода на гориво. За някои от двигателите се очаква снижаване на разхода с около петнадесет процента. За съжаление от Porsche обявиха, че точни и изчерпателни технически характеристики ще бъдат предоставени на пресата и клиентите едва в началото на януари следващата година в рамките на автомобилното изложение в Детройт.

Базовата модификация на модела ще предлага максимална мощност с 40 к.с. повече в сравнение с актуалното за момента поколение на Porsche Cayenne и достига 290 к.с. Работният обем на неговия шестцилиндров двигател е “напомпан” от 3.2 на 3.6 литра. Максималният въртящ момент на мотора е увеличен от 310 на далеч по- приличните 385 Нм. С подобна екипировка ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 8.1 секунди, а максималната скорост на движение достига 227 км/ч. Показателите на предходната версия на модела бяха съответно 9.1 секунди и 214 км/ч.

Двигателят на модификацията Porsche Cayenne S е 4.8-литров, V­образен, осемцилиндров и гарантира максимална мощност от 385 к.с. Пиковата стойност на въртящия момент е 500 Нм. От 0 до 100 км/ч, автомобилът се изстрелва за зашеметяващите 6.6 секунди и без особено затруднение заковава стрелката на скоростомера на 252 км/ч.

Новият Cayenne Turbo гарантира максимална мощност 500 к.с. и 700 Нм максимален въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч му отнема едва 5.1 секунди (5.6 при предходната версия) и развива 275 км/ч, което няма как да не се хареса на претенциозната клиентела на концерна.

За предаването на въртящия момент се грижи познатата вече Porsche Traction Menagement (PTM), която при нормален режим на каране разпределя тягата в съотношение 62:38 между предната и задната ос. С помощта на монтирания блокиращ диференциал обаче при нужда би могло въртящият момент да се насочва на 100 процента само към една от осите. Активното окачване и стабилизиращите програми също спадат към серийното оборудване. За първи път от Porsche ще монтират и новата система за предотвратяване на вертикалните движения на каросерията при по-скоростно шофиране и навлизане в завой.

Всички модели ще бъдат оборудвани и със спирачен асистент и офроуд антиблокираща система (Offroad-ABS). Биксенонови фарове пък ще красят предницата на SUV-a. По желание и срещу допълнително заплащане ще се монтират адаптивни предни светлини.

Засега е известно, че в страните от ЕС базовата версия на модела ще тръгва от 51 735 евро, а за най-луксозното изпълнение ще се наложи да се бръкнете със 108 617 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА