Тези автомобили се появяват през 60-те години на миналия век и много бързо се превръщат в икони на американското автомобилостроене. Навремето всички те са мощни, бързи и трудно управляеми, но с годините съдбата им се променя. Сега ще продължим да ви разказваме за някои от най-известните масълкари в историята и тяхната сегашна интерпретация.
Dodge Charger
Както и Mustang, така и Charger започва своя живот във вид на шоукар. В серия любимият автомобил на Доменик Торето излиза през 1966-а. Още от самото начало обаче Charger се оборудва само с V-образни осемцилиндрови двигатели. Още същата тази 1966 година Charger става шампион в сериите NASCAR Grand National, а по-малките редови шестцилиндрови двигатели се присъединяват към моторната гама на автомобила през 1968-а.
От 2006 под името Charger се продава средноразмерен седан със задно предаване, който обаче е съхранил всички признаци на своята мускулеста оригиналност. Преди това моделът не се вписва в картинката, защото се прави на L-Body платформата, но сега версията SRT Hellcat със своите 717 конски сили определено оправя нещата. Този автомобил може да вдигне 328 км/ч.
Chevrolet Camaro
Моделът Camaro, подобно на Mustang, има доста дълъг живот. Първото такова същество, хранещо се с мустанги се появява през 1967 година и още на старта се предлага във версии купе и кабриолет, а така също и с обширна гама от двигатели. Моторите започват с 3.8-литров редови шестак и завършват с 6.5-литровата версия на V-образния осемцилиндров агрегат.
Днес на ход е шестата генерация на Camaro, която е вдъхновена от първообраза си. Тя също така разполага с голяма моторна гама, като в нея са включени и двулитрови четирицилиндрови турбо двигатели. На върха обаче се откроява злият 6.2-литров V-образен осмак, който се монтира на варианта ZL1. Именно тази кола, в своята пистова версия 1LE, се превърна в най-бързия масълкар на Нюрбургринг.
Dodge Viper
Моделът Dodge Viper всъщност не е масълкар в традиционното разбиране на понятието, но той е създаден по същите канони, по които се правят Challenger и Charger. В изпълнението си R/T колата разполага с най-мощния двигател на компанията, а шасито е смятано за най-ефективното. Моторът, който се интегрира в дългия двигателен отсек пред двуместния кокпит е V-образн десетцилиндров с мощност 400 конски сили.
За съжаление Viper е вече "изпята песен". Последното, пето поколение на този знаменит спорткар вече не се произвежда, а марката към момента не мисли за негов заместник. Конструктивно обаче последния Viper не се отличава много от оригинала - отново възможно най-мощния атмосферен мотор. Последната версия Viper ACR все още държи рекордите на много от американските трасета.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
12:54 10.07.2017
2 YAMAHA
14:03 10.07.2017
3 Сергей от Москва
Руските автомобили са много по-удобни, красиви и лесно управляеми! Мисля, че с това ще е съгласен всеки тук
Коментиран от #4
14:40 10.07.2017
4 Бай
До коментар #3 от "Сергей от Москва":
Аз веднага се съгласявам, катао се има впредвид, че 99% от руските автомобили са изкопирани на 99% от американските и някои други...а за удобство и красота, пътно поведение- фактите говорят...тъй чи нема повод за спор...15:58 10.07.2017
5 Никито Иванов
17:56 10.07.2017