Проектобюджетът на Норвегия за 2018 г. включва нов налог за електромобили, който местните журналисти бързо кръстиха "данък Tesla". С него ще се облагат електромобили с тегло над 2.5 тона, което означава, че ще засегне предимно собственици на Model S и Model X, съобщава Verdens Gang.
Детайли за новия данък все още не се знаят, но по неофициална информация за най-леката версия на Model S 75D ще се плащат около 7 000 норвежки крони (€747), а за топ версията P100D и Model X - 70 000 (€74 700). Най-евтината Tesla Model 3 ще избегне данъчната секира, тъй като тежи под 2 тона.
"Данък Tesla" веднага предизвика недоволството на норвежката автомобилна федерация (NAF), според която въвеждането му ще попречи на осъществяването на програмата за намаляване на вредните емисии до 2025 г. От организацията се опасяват също, че покупката на електромобил ще стане неизгодна.
През юни 2016 г. Dagens Næringsliv обяви, че норвежките власти смятат да забранят автомобилите с ДВГ до 2025-а. През август тази година делът на електромобилите и плъгин хибридите в страната достигна 35%. Tesla Model X и Model S се подреждат на осмо и петнайсето място в класацията на най-продаваните автомобили в Норвегия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Норвежците
16:03 12.10.2017
3 Пурко
И после субсидии, реклами един куп облекчения и после обратното здрави налози.
Където държавата се намеси брутално нищо добре не се е родило само шизофрения.
Когато купиш нова кола трябва да плащаш еко такса, за ел. автомобилите примерно да е по-малка. Данъкът трябва да отива само за пътищата така че трябва да зависи от пробега и теглото какви са тези еко глупости????
Ама мощна била ама стара била ама незнам ко си това как влияе на пътищата аз питам ???
Ама беден си бил е аз ли да правя пътища заради теб щото аз карам примерно 10 км а ти 10 000км?
16:05 12.10.2017
4 Име
16:16 12.10.2017
5 Един
Фалехте се как електро-каруцата била без данъци и кви икономии си правел.. а те взеха че ви набримчиха данък... и това другаре помнете и ако искате си го запишете е първия от много! Щото първо тая инфраструктура трябва да се поддържа и второ държавата независимо коя е тя трябва да взима пари от някъде ай честит ви ПК4+1К койт е ходил в казарма ще се сети кво е тва :D
16:22 12.10.2017
6 Един
16:24 12.10.2017
7 Morgoth
16:34 12.10.2017
8 Гост
Коментиран от #9
16:40 12.10.2017
9 Един
До коментар #8 от "Гост":
Гостенино, ще ни светнеш ли защо е скодоумие? Или да обясниш по какъв начин 2.5 тона каруца разрушава пътната инфраструктура по-малко само щото била електрическа от да речем нормално тон и четири семейно хечебекче?Предварително ти благодаря много за просветлението ;)
Коментиран от #10, #11
16:50 12.10.2017
10 Гост
До коментар #9 от "Един":
Отговора са Ви го написали хората от NAF и е добре внимателно да четете. Защото покупката на тези автомобили следва да се СТИМУЛИРА! По-добре да вдигнат данъка на дизелите, на автомобилите с голяма кубатура, които бълват огромно количество отровни газове, а и които като % са много повече. Поне докато броя им значително намалее. Надявам се ме разбрахте правилноКоментиран от #12
16:58 12.10.2017
11 Гост
До коментар #9 от "Един":
Отделно, данъка няма нищо общо с разрушаването на пътната настилка! Разрушаването на пътната настилка има връзка единствено и само с пробега на автомобила. Ако аз имам Тесла и изминавам 5000 км. на година, а Вие, със семейното хечбекче, навъртате 50000 км. на година, дали аз разрушавам настилката повече или Вие?! Друг е въпроса и къде се изминават тези километри - градско, извънградско или магистрала.Коментиран от #13, #18, #24
17:04 12.10.2017
12 Един
До коментар #10 от "Гост":
И защо трябвало да се стимулира покупката на електроавтомобил? Пазара нали е свободен и конкурентен! Ако покаже преимуществата си пред дизеловите и бензиновите двигатели потребителите ще го купуват, ако не защо ще се харчат пари от моите данъци, за да можело някъв тарикат да си купи електричарка?!Събираш си кинт, кихаш я на Илон Мъск и караш! Аз не карам никой да ми дава пари за това, че съм си купил кола или че съм я конвертирал на LPG, което пък е признато и от ООН като екологично гориво без вредни газове! Кихни и на мен 7 бимки, щото мойта газ е по-еко от твойя ток... или не искай да те субсидирам!
Коментиран от #14
17:10 12.10.2017
13 Един
До коментар #11 от "Гост":
данъчната система почти навсякъде е една и съща и не взима под внимание колко караш... би следвало всички такси, да са начислени в горивото, за да е честна и справедлива, но не са - тъй че имаш 2.5 тона каруца за 100 бимки значи може да платиш и 7000 евро без да те сринат!Коментиран от #16
17:16 12.10.2017
14 Гост
До коментар #12 от "Един":
Съгласен съм за LPG-то. Не съм казал, че то Не трябва да бъде стимулирано. Както едно време, щом си с газова уредба, допълнителен данък - това не е ли скудоумие?! В конкретния случай е същото.17:24 12.10.2017
15 Антиелектрика
Май ми ви туриха по една клема на задната букса - хахахахха
Ама от кога го разправям това - беше въпрос на време да се спука балонът!
Тц, тц, тц. очаквам ритуално скубане на коси и вайкане на фотоволтаичната и ВЕИ мафия у нас!
17:24 12.10.2017
16 Гост
До коментар #13 от "Един":
По Вашата логика, оправдавате политиката на държавата ни, че щом карате нова кола, можете да платите по-висок данък, а тези с евтините коли, които бълват отрова, ще плащат по-малък данък, защото така или иначе нямат пари?!Коментиран от #17
17:27 12.10.2017
17 Един
До коментар #16 от "Гост":
1. Одобрявам политиката на високи данъци за новите автомобили, защото цялостното ми виждане е, че данъците трябва да бъдат прогресични.2. Не се сещам за човек, който да казва бе искам да карам 20 годишна трошка дето ми прави само проблеми, ако има възможност всеки ще си купи нова или най-малкото по-нова кола. Политиката трябва да е на доходи не на стимули
3. Новия автомобил не е непременно по-екологичен, не знам защо никой не смята замърсяването което причинява при производство
4то. Приемам че трябва да има контрол над техническото състояние на старите таралясници и винаги съм питал защо се позволява внос на жестоко ударени автомобили за без пари които се ремонтират и после стават ковчези - после ревем много жертви... това е по-опасно от газовете
и 5. когато живееш в бедна държава се примиряваш с много неща, мисля че калпавите храни и калпавото здравеопазване самного по-опасни от атомобилите!
17:39 12.10.2017
18 Пурко
До коментар #11 от "Гост":
Освен км. е важно и теглото особенно сезона на валежите като подгизне пътя и като минат няколко камиона и дупката готова, да не говорим ако вече асвалта е тръгнал тогава ефекта се мултиплицира.Най честно+лесно е данъкът да бъде в акциза на горивата като макар и не винаги но има някаква тенденция по-тежките да горят повече гориво.
Еко таксата трябва да си е отделно, както сега се плаща за рециклиране може да се сложи и някакъв коефициент за различните видиве гориво но да не е обвързана с данъкът койта да отива само по предназначение.
17:54 12.10.2017
19 Никой
Коментиран от #20, #22
19:19 12.10.2017
20 Антиелектрика
До коментар #19 от "Никой":
Какъв Амстердам, каква Холандия?Ти прочете ли статията или за теб Холандия и Норвегия е една и съща държава???
И защо по дяволите, трябва да има електрички, а не коли на газ? И аз нямам газ, но смятам, че е много по-екологично и рентабилно от скъпите и недоказани електрички!
Май ти си този, който трябва да помисли!
19:28 12.10.2017
21 Ярослав Станчев
19:31 12.10.2017
22 Пурко
До коментар #19 от "Никой":
По тая логика предлагам парите от здравните вноски да отиват за субсидия на собстениците на ВЕИ а парите от пенсионните вноски за субсидия на велосипедистите.Сериозно Винетка, данък МПС и акциз на горива трябва да отива само за пътища и инфраструктура(включително паркове).
19:42 12.10.2017
23 Кибик
19:42 12.10.2017
24 Зорлем
До коментар #11 от "Гост":
Ми, да ти кажа, аз с "хеджбек"-чето мога цяла година да си бръмча по улицата без да спирам и нищо няма да й стане. Обаче, само един път да мине по нея някой пълен 30-40-тонен самосвал и преасфалтирането е сигурно. Е, в такъв случай кой от двама ни хаби повече пътната инфраструктура?20:01 12.10.2017
25 Aleko
В смрад се будиш, в смрад заспиваш, СМОГ дишаш, СМОГ издишаш, СМОГ дишат децата ти, жена ти, кучето и ... тъщата дори!
В газова камера живееш, обаче рупаш ли рупаш срещу колите на ток, глупако световен!
Коментиран от #26
22:45 12.10.2017
26 Антиелектрика
До коментар #25 от "Aleko":
А статията чете ли, празнодумецо световен?А смогът на ТЕЦ-а забрави ли глупецо галактичен?
Истината лъсна, лъжецо циничен!
Коментиран от #27
23:25 12.10.2017
27 Гост
До коментар #26 от "Антиелектрика":
Ами какво да я чете като е фалшива новина, Ето истинската:Норвегия планира намаляване на данъчния кредит за електромобили, благодарение на който страната стана третата в света по брой на захранвани от акумулатори коли.
В четвъртък дясното правителство предложи в проектобюджета за 2018 г. да се ползва по-малка привилегия при регистриране и облагане на електромобил с тегло над два тона. Медиите кръстиха предложението "Данък "Тесла", тъй като то е насочено към модели от типа на луксозния Model X на едноименната американска компания.
Изчисления на журналисти показват, че ако мярката бъде одобрена, цената на Model X в страната ще се повиши със 70 000 крони (почти 7500 евро).
"Електрическите коли ще продължат да се ползват със значителни предимства спрямо тези на изкопаеми горива", се посочва в текста. Промяната няма да засегне намаленият ДДС и бонусите за нулеви въглеродни емисии.
Миналата година електромобилите достигнаха 29% от новите регистрации. Далеч назад са Холандия (6.4%) и Швеция (3.4%). "Норвегия поема големи рискове с пазара на електрически коли", коментира пред "Ройтерс" Петер Хонеланд от Норвежката асоциация за електрически превозни средства.
За първите 9 месеца на 2017 г. продажбите на "Тесла" се увеличиха с почти 90% до 4717 коли. През същия период на 2016 г. те бяха около 2500, сочи официалната статистика. Растат продажбите и на други компании - от "Нисан" до "Фолксваген".
Министърът на околната среда Видар Хелгсен заяви, ч
01:13 13.10.2017
28 Гост
Моля сменете преводача!
01:15 13.10.2017
29 onq s konq
05:25 13.10.2017
30 Грую
10:03 13.10.2017
31 незнайко
10:14 13.10.2017
32 норвежец
Коментиран от #33, #34
10:48 13.10.2017
33 Денис Берген
До коментар #32 от "норвежец":
Доста добре казано11:10 13.10.2017
34 Въздухар
До коментар #32 от "норвежец":
Абе то така ама трябва да светне една лампичка че екото си е еко ама сиренето е с пари.Колкото повече се увеличават ел. колите толкова повече дефицитът на общини ще нараства.
Колкото повече пада търсенето на петрола толкова повече националният бюджет ще олеква.
Не е ли съмнително точно двете държави с най-много петролни платформи да имат най-много електрички????
И последно:
1.Ти ми казваш спри да караш този бензин тровиш ме, аз ти казвам абе ти къде се разхождаш те колите не ходят в парковете.
2.Аз ти казвам спри да да тровиш въздуха с ел. централите на въглища, ти ми казваш къде е Стара загора той въздуха не стига до София.
3.Аз казвам на Норвежците спрете се с този нефт да го продавате, те казват Германия е далече нашият въздух е добре.
11:11 13.10.2017
35 Oltzi
Коментиран от #36
15:17 13.10.2017
36 не те интересува
До коментар #35 от "Oltzi":
Може да са добавили 1 "0" в повече :)15:26 13.10.2017