Новини

Непознатата Toyota от Група Б

Публикувана: 20 Януари, 2018 11:43
8 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4874
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Toyota MR2 е един от най-достъпните модели със средно разположен двигател. Конструкцията на този японски лекоатлет издържа много по-висока мощност, отколкото предлага серийният мотор, което подтиква инженерите на компанията да създадат рали автомобил по мотиви от серийното купе.

Разработката на Toyota 222D започва в средата на 80-те години на миналия век с цел участие в култовата Група Б на FIA, в която се състезават чудовища като Audi Quattro и Peugeot 205 T16. Силуетът на автомобила наподобява MR2 от 1984 г., но с това приликите се изчерпват.

За да може да се опре на прочутите зверове от Група Б, 222D получава 2.1-литров турбомотор с 600 к.с. Колата тежи едва 750 кг и мощността е в излишък. Предаването е двойно, но японските конструктори предвиждат вариант за пистови състезания и за целта разработват версия със задно задвижване.

Японците обаче са безнадеждно закъснели. 222D е готова за състезания чак през 1988-а, а след промяна на правилата Група Б е забранена още през 1986 г. Състезателната Toyota се оказва ненужна никому и 8 от 11-те произведени автомобила са унищожени от самата компания.

Днес оцелелите три екземпляра са реставрирани и понякога хвърлят в недоумение дори познавачите на рали историята от 80-те.


Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Японеца
1 Отговор
Какви коли е имало края на 80 и началото на 90, а на нас ни пробутваха немски кенефи с 64к.с. от голф през ауди, бмв до мерцедес.

Коментиран от #2


Оценка:
-7 +9

Гост
2 Отговор

До коментар #1 от "Японеца":


Ей детенце : ти японска кола от нисък и среден клас от 80-90 години виждал ли си ?? Те бяха страшни!!!

Оценка:
-1 +10

Фен
3 Отговор
Първо тази черна перла не е от група Б. Тя е била създадена за следващата група C или D не се сещам точно. Тази нова рали група трябваше да започне следващата 1987 г. Знаете че, това не се случи за ра ди смъртните случаи от 1986 г. особено този на Хенри Тайвонен претендент за титлата. Знаем че FIA ги забрани после. Май малко се отплеснах. Тойота, Аудио и Ланчия са били създали вече тези коли за бъдещата нова рали група, като само Пежо още не били напълно готови. Както е писано по горе колата е с 600 к.с. С близо 200 к.с.повече от група B. Та MR2 222D модел не е била толкова много закъсняла. Как си представяте Тойота да разработва нещо което вече е забранено. В YouTube можете да намерете клип чета с тези ЗВЕРОВЕ. Мисля че последно участваха на реторали Eifel в Германия. Приятно гледане.

Оценка:
-2 +2

qqqqqq
4 Отговор
WRC е за момчета, Група Б е за мъже. Последната модификация на Ланча Делта S4 е била 600 к.с. но доколкото знам двама култови пилоти се убиват и това до някъде, плюс още няколко кървави инцидента слагат края на Група Б. В тази група са карали истински пилоти, сега няма такива. Пилотите от F1 и Нас Кар ги е било страх да карат в Група Б.

Оценка:
-1 +3

ВАГ
5 Отговор
Както съм казвал: в дизайна японците се конкурират с руснаците.

Коментиран от #6


Оценка:
-6 +2

Като гост
6 Отговор

До коментар #5 от "ВАГ":


Щом казваш. Евала за самочуствието. Защо не си сложиш една снимка, да видим що за убавец си, и голям дизайнер. Всички знаем ориентацията на дизайнерите.

Оценка:
-1 +4

Тойота
7 Отговор
А един познат докато си миеше ВАГ машината на дизайнерските ръбове на калниците си отряза пръстите на ръцете. Голф 2, разбира се, съвременник на MR2. Много е пипнат, само Ла да е по-ръбата.

Оценка:
-2 +2

имитатори
8 Отговор
Опитали са се да изимитират RS200, ама не им се е получило.

Оценка:
-3 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Спас Гърневски
Депутатът от ГЕРБ в защита на колегата си Делян Добрев, молейки го да остане на позицията си в Народното събрание.
Деляне, нужен си на парламента. Моля те, не скачай от борда на кораба, защото червените акули ще те разкъсат!"

Още бисери