Last news in Fakti

21 Февруари, 2018 13:04 9 289 81

Model S изпревари S-Klasse, 7er и A8 в Европа

  • tesla-
  • mercedes-benz-
  • bmw-
  • audi-
  • model s-
  • s-klasse-
  • 7er-
  • a8-
  • продажби-
  • статистика

През 2017 г. на Стария континент за пръв път са били продадени повече електромобили Tesla Model S, отколкото Mercedes-Benz S-Klasse, BMW 7er и Audi A8, съобщава Automotive News Europe, като се позовава на данни на JATO Dynamics.

Според британската маркетингова компания през миналата година продажбите на Tesla Model S в Европа са се увеличили с 30% до 16 132 бройки. От Mercedes-Benz също отчитат ръст с 3%, но са успели да пласират само 13 359 S-класи, а флагманското BMW е предпочетено от 11 735 купувачи (-13%).

Model S е по-близък по габарити до Mercedes-Benz E-Klasse, BMW 5er и Audi A6. В ценово отношение обаче "тѐслата" е сравнима с флагманските модели на голямата немска тройка, макар да не може да се мери с тяхното качество на изработка и престиж.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ники

    51 24 Отговор
    Това малко ми е ... нереално .. даже направо да кажа че не го вярвам !!! Навсякъде в Европа е пълно с S класи и 7 ци ама .... а Тесли има чат пат ...

    Коментиран от #3, #5, #10, #78

  • 2 Жоро

    33 41 Отговор
    Тесла S е в класа на S-klasse и Ауди А8. Правилно са го позиционирали от JATO Dynamics.

    Относно качеството на изработка, ще се разбере след време. Защото за много коли съм слушал за високо качество, а след време стават пълни ненадеждни боклуци. Като нищо Теслата след време да се окаже по-качествена и от трите немски премиума взети заедно
  • 3 Тито

    27 4 Отговор

    До коментар #1 от "Ники":

    Статстиката е за чисто нови,чети и мисли

    Коментиран от #35

  • 4 Tesla

    20 20 Отговор
    Лъжат, новината е лъжлива

    Коментиран от #8

  • 5 swed

    17 4 Отговор

    До коментар #1 от "Ники":

    imate greshka. v shveciq i norvegia na vsyakade ima tesla

    Коментиран от #7

  • 6 Миро

    49 12 Отговор
    Тесла S е клас mid-size luxury car, S class, A8, 7 серия са клас full size luxury car. Позаинтересувайте се малко за класификацията на автомобилите и тогава пишете коментари!А за качеството на изработка на Тесла се каза повече то достатъчно!Коректно е теслата да се сръвнява с Е класа, А6 и 5та серия!Но тогава няма да е бомбастична новина. Сръвнено с Бентли и Ролс Ройс са продали още повече - олеее, направо мачкат, а Бентли и Ролса за нищо не стават!!! Айде намалете зомбирането!

    Коментиран от #12, #46

  • 7 Да ама не

    22 17 Отговор

    До коментар #5 от "swed":

    В Швеция и Норвегия е пълно с Тесла заради глупавото им законодателство и финансирането на покупката на този миксер от държавата!Което е пълно безумие!Да финансираш покупката на луксозна кола с пари на данъкоплатци!Не случайно си променят законите и това безумие приключва. Отделно ще ги облагат с допълнителен данък защото са по 2,5-3 тона и рушат пътищата повече от другите автомобили!

    Коментиран от #14, #36

  • 8 Статистика

    15 0 Отговор

    До коментар #4 от "Tesla":

    Не е лъжа, истината е че Европеецът е беден!!!
    Ако видиш статистиката за Е клас после за Ц ще разбереш.
    После като видиш най-продаваните коли за Европа като голг, фиеста, клио и разбираш.
    Сега ще питаш е как за Тесла С имат??
    Само за Норвегия са продадени 4500 коли, като добавиш и Холандия ето ти половината. Просто неравна конкуренция, дават ти нещо скъпо евтино.
  • 9 Антиелектрика

    19 6 Отговор
    Коментари 6 и 7 са напълно прави - браво, че все още има трезвомислещи, а не само ел. зомбита!
    Те и в статията са написали, че Тесла е в класа на А6, Е клас и 5-та серия, но пък ценово била като А8 и 7-ца. Ценово си е баш като 5-цата, защото ползва субсидия!!!
    Така, че я сравнявайте с този клас, стига популизъм вече!
  • 10 Morgoth

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "Ники":

    Пълно е с C-класи и с 5-тици, S и 7 може би в България има повече на глава от населението отколкото в Германия. А и тези коли се продават вече десетки години докато Теслата ще има много да наваксва дори и в момента да продава повече.
  • 11 смятай

    13 12 Отговор
    като гледам по колко милиона автомобили от немското (трио) се връщат за отстраняване на дефекти и като гледам къде ги сглобяват
    (само не и в германия) е доста нагло от страна на автора да дава такъв негативен коментар за качеството на 'тесла'
  • 12 Четете повече

    12 11 Отговор

    До коментар #6 от "Миро":

    Объркал си се. Тесла е full size luxury car.
    В сегмента на А8 и 7er и S класа е

    https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

    Коментиран от #15, #22

  • 13 гост

    18 16 Отговор
    Това нещо в Америка е факт още от 2015 г , даже много се забави в Европа , ама ще влязат в пътя ! За успокоение на ДВГ феновете , до 2-3 години ще продава повече от трите ЗАЕДНО !!!

    Коментиран от #25

  • 14 гост

    19 7 Отговор

    До коментар #7 от "Да ама не":

    Глупавото норвежко законодателсто срещу умното българско а?

    Коментиран от #16, #21, #23

  • 15 Антиелектрика

    10 5 Отговор

    До коментар #12 от "Четете повече":

    Май не човека, а ти си се объркал. Или искаш да кажеш, че Тесла е в класа на Бентли, защото и за него пише, че е full-size luxury car: https://en.wikipedia.org/wiki/Bentley_Mulsanne_(2010)

    Коментиран от #18

  • 16 Антиелектрика

    17 13 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Поне у нас на масов убиец като Брайвик, щяха да дадат доживотен затвор!
    Пък с петролните долари да субсидираш електрички, показва какви малоумници живеят в Норвегия - какво като имат нефт и пари, трябва да им се кланяме заради простотиите ли?

    Да им таковам на "ценностите" - ходи там и не ни занимавай повече!
  • 17 Кво спорите

    5 1 Отговор
    Теслата си е баш в луксозния сегмент

    https://en.wikipedia.org/wiki/F-segment

    Коментиран от #24

  • 18 Четете повече

    5 8 Отговор

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    Да, точно в класа на Бентли е. Ето разгледай https://en.wikipedia.org/wiki/F-segment

    Теслата е на пред последния ред, ако не я виждаш ;)

    Коментиран от #20

  • 19 Марио

    15 20 Отговор
    Разберете вече,че електричките са непрактични,недоизмислени и чупливи.Разберете,че нямат бъдеще.А специално пък Tesla model s не може да се сравнява по нищо точно с ес класата и другите немци.Просто в нито едно отношение не може да ги победи.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 МВФ

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    гост ще извадиш ли кеша от твоят джоб или да сключим нов договор с МВФ кое точно предлагаш???
    А може и да пробваме да надупчим цялото Черноморие от Албена до Приморско, може и да го превърнем в ново Северно море.
  • 22 Миро

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "Четете повече":

    Добре е ти да четеш повече - има няколко класфикации - по европейската model S е mid size luxury car (S) а S calss, A8, 7 серия - са full size luxury car (F). По американската класификация също са в различен клас. Пише го и в линка който си дал! Така, че ЧЕТИ ПОВЕЧЕ!!!
  • 23 Да ама не

    9 4 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Никъде не казвам, че Българското законодателство е умно! Неслучайно Норвегия и Швеция правят промяна в субсидирането на електромобили, а Германия не субсидира елелктромобили над определена стойност!И да, глупаво е да субсидираш нещо със съмнителен екологичен ефект и с претенции да е луксозно като S класа и на същата цена!

    Коментиран от #26

  • 24 Миро

    5 2 Отговор

    До коментар #17 от "Кво спорите":

    По спомен - има 25 сигмента автомобили, класифицирани по размер, вид купе, брой врати, брой задвижващи колела, клиранс, степен на оборудване. Бива да почетете повече, не само да отваряте Wikipedia и да шервате линкове, без да сте прочели всичко! И по американски и по еропейски класификатор Model S е в клас под този на S class, А6 и 7 серия ...
  • 25 Дали

    8 7 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Опитай се в сайта на тесла да си поръчаш Модел 3 и виж какво ти дава като ЕВЕНТУАЛНА дата на доставка - до две години няма да могат да изпълнят поръчките си към момета, а да продават повече от Мерцедес, Ауди и БМВ взети заедно ?!?!? Айде пий си хапчетата! Щото тези трите марки спят и няма да си развият моделната гама ....
  • 26 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #23 от "Да ама не":

    Нашите още отказват да променят данъчното облагане и са на ниво преди 90та с техните изисквания за смехотворни изисквания за мощност и кубатура. В цяла Европа от много години е според евронормата, а у нас е според конските сили и колкото по-стара, толкова по-евтина?!? Само на идиот може да му се струва това добре и нормално, защото само идиот може да си мисли, че е по-добре да даде 20лв по-малко и да диша отровен въздух вместо да се стимулира употребата на нови коли, които са по-чисти, по-сигурни и по-безопасни. Норвегия добива цялата си енергия от възобновяеми източници, а във държавен фонд събират милиардите от петрол и после го раздават като субсидии за инфраструктура и модернизация. В България можеше да е същото ако добива и продажбата на златото се извършваха от държавен фонд, а не да получават по няколко милиона и процент от концесия с 0,... отпред.

    Коментиран от #31

  • 27 Четете повече

    5 3 Отговор

    До коментар #20 от "Антиелектрика":

    Да, и какво? Пише че понякога коли с двигатели v12 се класират като ултра-луксозни автомобили. Не виждам къде е спора? Всички те са в F-сегмент.


    Автомобилите се делят на сегменти. Ultra-luxury cars не е сегмент, маркентингов термин.

    Теслата е в F-сегмент. Разгледай снимките на моделите и ще видиш Теслата във F-сегмент. Кое не е разбираемо?

    Е-класата, 5ер и Ауди А6 са в E-segment.

    https://en.wikipedia.org/wiki/E-segment

    И теслата няма общо с този сегмент

    Коментиран от #28, #30

  • 28 Безмислен спор

    5 2 Отговор

    До коментар #27 от "Четете повече":

    Стига с тези глупави сегменти.

    Какво различава Тесла С от Мерц Е клас??
    Какво обединява всички тези коли във Ф сегмента, има купета, големи лимузини, не толкова големи че чак и лифтбег.

    А инсигнията и тя ли вътре ще я сложим. Това е безмислен спор.
  • 29 Dido

    9 7 Отговор
    Ей като започнат Мъскзомбитата да подскачат под всяка статия за Тесла!!!Никой не отрича,че използването на горива от петрол трябва да бъде спряно възможно най-скоро.Но електромобилите в сегашния им вид и добива на ел. енергия по настоящите методи, не само не са алтернатива, а ще влошат еко обстановката!Преди да станат масови електормобилите,добива на ел.енергия трябва наистина да е "зелен". Да не стане като онази статия - Тесла Х мина 8000км,ама зад нея вървяла дизелова Дачия с бензинов генератор да я зарежда!Най-важното в момента е да се разработят алтернативни "синтетични" горива,съвместими с ДВГ които да намалят замърсяванията. Ауди вече имат експеремтален завод в Швейцария в тази насока. А Тесла - тесла е тотално безумие!!!
  • 30 Миро

    9 7 Отговор

    До коментар #27 от "Четете повече":

    Абе човек, я първо влез в Тесла S и S 600 и тогава разправяй, че са в един клас!!! Аман от разбирачи дето изказват твърдения по картинки от дъвки Турбо и снимки в Wikipedia!!!!
  • 31 Данъчен

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    гост много усложливо забравяш да добавиш че тези възобновяеми източници са ВОДА!!!!!
    95 % ОТ ЕНЕРГИЯТА НА НОРВЕГИЯ ИДВА ОТ ВОДНИ ЦЕНТРАЛИ!!!!!
    Така че за всяка държава решението е индивидуално.

    Освен това е краино време да се разбере за какво служат данъците!!!!
    Ако данъкът е еко такса добре ама май не е!!! В края на краищата данакът е най-вече за подържане на пътищата.

    Ти ако живееш в палат дали ще плащаш по малък данък от човек в панелка само защото имаш слънчеви панели на покрива си???

    Коментиран от #33

  • 32 гост

    5 1 Отговор
    За S и X се чака половин година. Търсенето е повече от капацитета на призводство, докато при другите изброени коли ги ограничава именно търсенето.
    А за сегментите и класовете. Какво значение има кое в кой сегмент било като габарити или качество? Щом цената им е еднаква значи някой е избрал теслата пред А8, S или 7 серия. Ако си клент на Е класа, няма да гледаш коли на цената на S.
  • 33 Данъкоплатец

    7 6 Отговор

    До коментар #31 от "Данъчен":

    А от кой данък трябва да се покриват 3 милиарда евро годишно, които губи България заради мръсния въздух? А колко струват десетките хиляди живота на близки и роднини, които са починали заради мръсния въздух?

    Коментиран от #38, #41

  • 34 фактолог

    4 2 Отговор
    До всички умници относо класът на Тесла вижте Цитат от Wikipedia: The Tesla Model S is a full-sized all-electric five-door, luxury liftback, produced by Tesla, разликата е само че е хечбек а не седан-салон като швабските джогани.
  • 35 Йосип Броз Тито

    9 7 Отговор

    До коментар #3 от "Тито":

    Знаеш ли кога Tesla ще подмине немското трио (Mercedes, BMW, Audi)?
    Като запее ходжата на български, тоест НИКОГА!
    Само наивници като теб вярват на всичко, което са прочели...
  • 36 ikem

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Да ама не":

    Не им е глупаво законодателството,а лобистко.Когато си плащаш ( по един или друг начин) законите си ги правиш ти.Просто е .Избираш си един -двама влиятелни,с добра репутация,които започват да тролят и хоп - имаш финансиране.После тези ще държат всички права за Тесла в норвегия .... и те тала :)

    Коментиран от #37

  • 37 ikem

    2 4 Отговор

    До коментар #36 от "ikem":

    С лобизъм всичко се постига.Не се учудвайте,ако Норвегия например - започне да внася петрол от САЩ - щот американския е някакси много по-екологичен :)
  • 38 Антиелектрика

    6 4 Отговор

    До коментар #33 от "Данъкоплатец":

    И къде ги тези 3 млрд дето ги сънуваш?
    Точно такива са лобистките лъжи, на които се крепи целия балон на електричните.
    А болните миньори в мините за въглища, литий и кобалт къде ги забравяш, а?
    А болните и нетрудоспособни поради високото електромагнитно поле?
    А токсичните газове при неизбежните пожари при ПТП на електричните?
  • 39 незнайко

    4 4 Отговор
    ( Публикувано във факти.бг: макар да не може да се мери с тяхното качество на изработка и престиж. ) Вече нито качество нито престиж имат ! Само високи цени и нищо друго ! Хората се осъзнават и това си проличава от данните !
  • 40 ЪЧИ

    2 5 Отговор
    Ако правителствата спрат дотациите за добив на петрол и газ, до две-три години ДВГ ще изчезне безвъзвратно. Обаче незнайно защо, никой не говори за тях, а всички са се вторачили в дотациите за електромобили.

    Коментиран от #42

  • 41 Данъчен

    2 2 Отговор

    До коментар #33 от "Данъкоплатец":

    Тези пари са защото вчера Иван Костов каза че няма нужда от ядрени централи понеже ТЕЦовете стигат. Обаче като отидеш в теца на въглеподаването и се молиш да доживееш до пенсия. А като котела започне да се надува байпасираш филтърът понеже иначе ще гръмне.

    Що се отнася до болните повече от 50% пушат като разпрани, навсякъде ШИША барове, катран по дискотеките,по строежите никой не чисти цимент, пясък, дупки вътре всякакви мръсотии, цигански катуни , горят гуми обаче бедните Българи са виновни.

    Освен това ти си се наял до козирката с еврофондове и грабиш наред обаче колата ти Порше чистак ново отзаде с РЕШЕТКА (N1)!!!!!
    Знаеш ли какво означава това а аз плащам като поп нали трябва да си купиш Майбах как да стане иначе.
  • 42 Антиелектрика

    5 3 Отговор

    До коментар #40 от "ЪЧИ":

    Държавни дотации за добив на петрол - това беше вица на века хахахахахахахаха
    Абе вие електрофилите сте направи безнадежден случай! С изключение на Саудитска арабия, където всичко е на султана, нито САЩ, нито Норвегия дават и един цент държавни субсидии!
    То да не е като в България, природните ресурси в двора ти, да са на държавата - ако в САЩ намериш нефт в имота си, той си е твой и веднага ще намериш частни инвеститори за разработката му!
    ДВГ щял да умре - бухахахахаххаха

    Как не ви писна от едни и същи тролски лъжи?

    Коментиран от #44

  • 43 Субсидиите

    3 2 Отговор
    През 2014 г. въглищата, нефтът и природният газ получават 4 пъти по-голям дял от обществените средства в сравнение с възобновяемата енергия, и повече от двойно по-голям през 2015 г. Ако се вземе предвид истинската цена на изкопаемите горива, по отношение на разходите, свързани с околната среда, здравеопазването, климата и данъците върху потребителските стоки, то истинската субсидия ще бъде 5 трилиона щатски долара годишно.
    В Европа въглищата получават 6,3 милиарда евро във формата на субсидии на година само в 10 страни. В САЩ нефтената индустрия е силно зависима от облекчения от данъци (форма на субсидия), за да финансира сондажите си – 45% от проектите са на печалба единствено заради тези субсидии.
    Ядрената енергия все още е силно субсидирана, 50 години след развитието ѝ. Тя получава правителствено финансиране (парите на данъкоплатеца) за научна и развойна дейност, за извеждане от експлоатация и управление на отпадъците и ограничен пасив за инциденти, защото нито една застрахователна компания не би покрила разходите за голям ядрен инцидент.
    Възобновяемата енергия получава подкрепа, докато се утвърди на пазара, предимно в Германия, САЩ и Италия. Подкрепата спомага за изравняване на условията за конкуренция, имайки предвид масивната помощ, давана за изкопаеми горива и ядрена енергия през годините. Но тези субсидии са с ограничено време, обикновено 20 години (за сравнение с 30+ години за ядрената енергия). А възобновяемата енергия вече предлага електриче

    Коментиран от #48, #50, #51

  • 44 Да да

    4 3 Отговор

    До коментар #42 от "Антиелектрика":

    Интересен ще си ми като Тесла пуснат Модел 3 въпреки съботажа от страна на швабите и продадат от него 250 000 броя за година! Рено Алианс,БМВ,ФВ,Тойота всички имат вече "миксери" в гамата си,но всеки се справя различно. Китай има закон за 10% електромобили от всички произведени и с всяка година ще се увеличава! А ти залагай смело на ДВГ,още 7-8 годинки му остават:)

    Коментиран от #45, #49

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Спокойно Мире

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Миро":

    Мълчи Мире
  • 47 Да да

    2 2 Отговор

    До коментар #45 от "Зорлем":

    Така е,като не можеш да измислиш или осъзнаеш нещо ново,наблягаш на добре наученото стара! И с колите и с вицовете,та сигурно и със секса си така! За вас с антитокаджията ще пуснат компютри и телефони на дизел,че е най-новата технология.

    Коментиран от #55

  • 48 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #43 от "Субсидиите":

    Както винаги пишеш с различен ник и както винаги пишеш пълни съчинения!
    Никаква конкретика, никаква логика - само разтягане на локуми!
    Ако се вземело това, ама то имало онова, пък действителността била такава - това е пълна боза от думи!
    Има ли държавна субсидия за добив на нефт - НЯМА! Има ли държавна субсидия при покупка на обикновен автомобил - НЯМА!
    Има ли държавна субсидия при зареждане на гориво - НЯМА!
    ТОЧКА! Когато фактите говорят, само ти спориш!
    Кой решава, че моите пари, вместо да отиват за водородно гориво, трябва да се дават за мискер? Това ако не е зелена диктатура, здраве му кажи!
    Много ясно съм посочил какви са ми съображенията и какви са вредите на тези миксери върху здравето в коментар 38.
    Пък ти продължавай да пишеш щуротии, то си е зависимост твоето!

    Коментиран от #57

  • 49 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #44 от "Да да":

    Нострадамусе, нещо в събота ли ще стане с електричките - хахахахахаха
    След резервУар, сега се пръкна и другия ти граматически бисер - сЪботаж - хахахахахахахаха

    Пък с глупостта за дизелов компютър и телефон, за кой ли път чупиш тъпомера?! Колко пъти да ти се напише да правиш разлика между средства за придвижване, комуникация, дрехи и храна.
    Що не носиш жици вместо обувки с гадната нефтенопродуктна подметка, що не отидеш да живееш в някой трафопост да видим за колко време ще хванеш рак, а?
  • 50 Стига глупости

    3 1 Отговор

    До коментар #43 от "Субсидиите":

    Това от Иван Костов института ли е???

    Момче знаеш ли чe всички държави не само че не раздават субсидии за петролът но и грабят със шепи от него като обезумяли.

    Всички държави които имат нефт не си изпускат златната кокошката и държат дял от компаниите за добива му(а някои са 100% държавни).
    Норвегия - Statoil
    Казакстан- KazMunayGas
    Саудитска арабия - ARAMCO
    OAE - Adnoc
    Суринам - Staatsolie
    Китай - CNOOC/CNPC
    И т.н и т.н и т.н.

    И нестига това ама тези държави които нямат петрол понеже се чувстват прецакани и те да не изпуснат златната кокошка са измислили АКЦИЗЪТ или така нареченият данък на грехът!!!!
    Какво представлява всъщност акцизът, това е лицемерието на политиците във най-висша форма!!!! В прав текст ти казват тази стока не е хубава ябълката е гнила ама ние ще ти вземем парите за да си ги раздадем после и да се оядем здраво.

    Коментиран от #58

  • 51 Стига глупости

    3 1 Отговор

    До коментар #43 от "Субсидиите":

    И още понеже тези държави раздават субсидии а не вземат от петрола:
    1. В ОАЕ минимално получават 4000$ а с висше по 10000$ щото са умни и красиви??
    2.В Норвегия имат мултимилиаеден фонд от къде е мислиш?
    3.В Казакстан построиха нов град от почти нищото Астана и те ли са много умни?
    4.САЩ запалиха 10 воини и те ли да дават субсидии като вземат нефта?
    5. Може и в Катар да отидеш да ги видиш чаршафите какво са построили в Доха щото явно ние сме аборигени и не можем а те супер умни???
  • 52 W222

    2 1 Отговор
    https://www.dnevnik.bg/skorost/2018/01/31/3121597_avtomobilnata_2018_g_shte_bude_beliazana_ot_rekordni/ При 100 милиона продадени коли от тях 1,4 милиона електрически,това е 1.4%.Надявайте са скоро да изместят нормалните коли.Тези миксери да си ги карат еколозите,аз ще продължавам да си карам В6 и В8

    Коментиран от #53

  • 53 W222

    0 1 Отговор

    До коментар #52 от "W222":

    https://money.bg/finance/potreblenieto-na-petrol-shte-zapochne-da-spada-sled-20-godini.html Cвeтът пoнacтoящeм ĸoнcyмиpa oĸoлo 100 милиoнa бapeлa нa дeн, a cпopeд бpитaнcĸият пeтpoлeн гигaнт, a бpoят им щe ce yвeличи c oщe 10% пpeди дa зaпoчнe дa cпaдa.
  • 54 Ввв

    1 1 Отговор
    Грозни мотокари....
  • 55 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Да да":

    Аре, бе, напредничавия! Дай похвали се колко ти е напредничава твоята кола и телефон (може и секс щом е важно за теб?). Затапи ни нас тъмните и изостанали балкански субекти.
  • 56 Недей да говориш глупости

    0 0 Отговор
    Да уточним глупавия въпрос относно сегментите, Т'слата влиза в големия сегмент, защото е широка, с 10 сантиметра повече от колите от средния луксозен клас (5-та серия, Е-Класа и т.н.). Междуосието - това което действително определя колко луксозен е един автомобил, е абсолютно посредата между новата 5-та серия и новата Е-Класа. И като останали размери също се бори с тях.

    Сега аз за лукса няма да говоря много, защото си има достатъчно статии за това как цената въобще не отговаря на качествето, и как по никакъв начин не оправдава въобще дадените пари.
  • 57 Субсидиите

    1 1 Отговор

    До коментар #48 от "Антиелектрика":

    Правилно си писал в коментар 38 за болните миньори в мините за въглища. Е забравил си да пишеш и за здравето на жителите покрай въглищните ТЕЦ-ове, които за разлика от миньорите, не са избрали доброволно да си съсипват здравето. Точно това ми беше и въпросът. ЗАЩО ПЛАЩАМЕ СУБСИДИИ ДА ТРОВИМ ХОРАТА? 50% от въглищарките работят на загуба.
    Само след 2 години Тойота започва масово производство на твърдотели батерии които не горят. Дори при сегашните технологии, ако на ден се палят по 100 електромобила, не биха замърсили толкова въздуха, колкото ТЕЦ го замърсява само за един час работа.
    Жителите на Козлодуй по твоята логика, трябва отдавна да са измрели до крак в адски мъки от рак, а всички работещи в АЕЦ да да нетрудоспособни покрай генератора с мощността равняваща се на 100 000 електромобила движещи се със 100км/ч. Е, защо тогава ги субсидираме с народни пари?

    Защо субсидираме рафинерията на Лукойл, която от години е на загуба и не плаща данъци?

    Коментиран от #59

  • 58 Субсидиите

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "Стига глупости":

    Бъркаш причина и следствие. Държавите облекчават производителите, като например им спестяват данъците(виж примера с Лукойл), а след това печелят от ДДС, акцизи и други подобни, които ги плаща КЛИЕНТА, тоест всички ние.

    "САЩ запалиха 10 воини и те ли да дават субсидии като вземат нефта"
    А кой плаща милиардите за всяка една война? данъкоплатецът разбира се. Ако трилионите долари бяха вложени в технологиите, сега САЩ вече шяха да са преминали на 100% ВЕИ и електромобили и почти нямаше да имат нужда от петрол за наземен транспорт. Парите обаче винаги са били по-важни от хората!

    Коментиран от #60

  • 59 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #57 от "Субсидиите":

    Продължаваш да пишеш плеяда от опашати лъжи!!!
    Няма по-голяма лъжа от това, че Нефтохим не плащал данъци!!!
    Каква държавна субсидия има за ТЕЦ???
    И ако няма ТЕЦ, откъде ще идва електроенергията, като 2 седмици не е имало слънце и соларните панели нищо не произвеждат. Вятърните генератори пък не могат да работят при силен вятър, какъвто има в момента.
    А какво щяло да стане след 2 години с батериите, едва ли точно ти може да кажеш, но то всички електрофили сте върли привърженици на кристалните топки, защото други доводи нямате.

    А поредната ти глупост е сравнението да седиш на 20 см от електромотор с мощност 500 kW и да стоиш на 100 метра от генератор в АЕЦ!

    Иначе си тръгнал да даваш акъл на американците - мъка, мъка.
    Лъжа след лъжа, това си ти!

    Коментиран от #62

  • 60 Стига глупости

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Субсидиите":

    Извинявай ама имал ли си някога фирма, дори и за продажба на царевица на плажа???

    Имаш законодателство което е за всички фирми в България(по света е същото). То важи както за Лукойл така и за собствениците на соларни ферми примерно.
    Вземи прочети какво е корпоративен данък, данък дивидент, как се формира оперативна и чиста печалба, как фирмите лъжат и не обявяват печалба, правят мними инвестиции,също мнимият транзит и т.н и т.н. и т.н. и т.н.

    И повярвай ми първо това не го прави само Лукойл а 90% от фирмите в България щото всички са на тарикати!!!!!!!
    И второ това не е проблем на Лукойл а на продажното правителство което не иска или не може да прави ревизии!!!!!
    Разходи се малко по София да видиш луксозни Поршета, С класи регистрирани на фирма без ДДС по N1 без да плащат данък(супер минимален), палати също на фирми понеже една стая ползвали за офис и т.н. и т.н.
    Слаба държава слабо събиране на данъци, ама едно е да не може да си събереш данъците едно е от една пустиня с диваци да направиш райска градина където всичко е безплатно(символичн цени). Пак те питам те по умни ли са или просто парите им паднаха от някъде?????

    И не бъркай въглища с петрол щото това са различни теми. Да наистина поради социални причини имат субсидии както и тютюнът.
    При петролът обаче всеки граби със едната ръка а с другата размахва пръст.

    Коментиран от #61

  • 61 Субсидиите

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Стига глупости":

    Като свържеш едното с другото, какво се получава? Значи Лукойл не плаща данъци на държавата защото е "на загуба", като в същото време ползва по 150kWh субсидиран ток за всеки 1000 литра произведено гориво. Половината от този ток е произведен от въглища. На теория държавата може да не субсидира производството на петрол, но на практика го прави. Кой плаща болничните и леченията на всички които се разболяват заради въглищата и вредните газове на автомобилите?

    Коментиран от #65, #77

  • 62 Субсидиите

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "Антиелектрика":

    "А поредната ти глупост е сравнението да седиш на 20 см от електромотор с мощност 500 kW и да стоиш на 100 метра от генератор в АЕЦ!"

    Ако беше учил малко физика, щеше да знаеш че с 500 киловата мощност, един автомобил с маса два тона ще ускори до 200 км/ч за по-малко от 10 секунди. Също така щеше да знаеш, че за поддържане на скорост от 100 километра в час е необходима мощност под 20 киловата. Разликата между 20 киловата и 2 милиона киловата, колкото е мощността на генератора на АЕЦ е 100 000 пъти, а покрай него работят хора докато работи. По твоята логика, в радиус на 10 км, всички трябва да са неработоспособни, и да умират от рак след максимум година, защото генераторите работят 24/7, докато шофирането е средно за около 20мин/ден и то не е с максимална скорост.
    Толкова си се напушил от сажди, в боготворене на бъзценното горене, че дори си вярваш че това е върха на технологиите и е най-рентабилнно. Ето ти два линка, които ще те полеят като студен душ да се освестиш:

    http://www.mediapool.bg/zhalba-sreshtu-bulgaria-zaradi-13-mlrd-evro-energiyni-subsidii-news265329.html

    https://money.bg/economics/vsyaka-vtora-vaglishtna-tsentrala-v-es-razchita-na-subsidii-za-da-otselee.html

    Когато фактите говорят...

    Коментиран от #63, #69

  • 63 Недей да говориш глупости

    1 0 Отговор

    До коментар #62 от "Субсидиите":

    А от какви субсидии се поддържа автомобил от нисък клас лукс, който се продава на цената на S-Klasse и пак да не си струва парите?
    Второ, човека използва случайни числа, за да си затвърди аргумента. Ти тръгна да му смяташ физиката... толкова ли ти е мозъка? И в крайна сметка човека не е объркал, ами ти не четеш обърка, защото мощността на моторите наистина е 500 киловата, това дали използва 27 коня или 670 не променя факта, че това им е мощността.
  • 64 Субсидиите

    0 1 Отговор
    Толкова много мразите електромобилите, та смятате, че електромоторите са опасни, дори когато не са включени в захранването. Денонощно облъчват с радиация, а колкото повече киловати пише на табелката, толкова по-смъртоносни са да стоиш покрай тях. Трябва да се заобикалят на минимум 100 метра за по-безопасно, задължително с шапка от алуминиево фолио на главата!

    Ядрено-магнитния резонанс облъчва човешкото тяло с няколко Тесла, но въпреки това досега няма установени никакви вредни влияния дори върху бременни жени и току що родени деца. Няма ограничение нито за времето на изследването, нито за брой изследвания за ден или за месец. Едно изследване трае средно около половин час.

    Всяка една микровълнова, излъчва електромагнитни вълни с по-голяма мощност на разстояние от един метър, отколкото са измерени в краката на пътниците на електромобилите. Как пък само наш анти говори за тази тема от 10 години насам, само защото преди 10 години имало няколко некадърни конструктора?

    Коментиран от #67

  • 65 Стига глупости

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "Субсидиите":

    Ти явно пишеш без да прочетеш какво ти пиша???
    Лукойл е частна компания и си има счетоводители. Дълга е темата как се укриват данъци като разходи за външни услуги, въртене на обороти между свързани фирми, разходи към вътрешни фирми и накрая 0 корпоративен данък.Това обаче го правят забележи и гиганти като Amazon, Apple, Google Starbucks а също и Тесла отчита загуба и 0 корпоративен данък!!!!
    Накрая обаче Лукойл се отчита на правителството и всичко е ОК. И познай кой губи???
    Дааааааааааа държавата не е толкова глупава тя си взема своето на светло чрез ДДС и акциз но от теб :))))).
    И така Бойко и Златев си делят милионите а ти плащаш сметката чрез ДДС и Акциз.
    Петролът тук няма нищо общо щото това е поросто един завод за преработване, можеше да бъде и завод за консерви риба тон!!!!!!
    А знаеш ли колко корпоративен данък плаща Лукойл в Русия при цена на бензина два пъти по ниска, близо 2 милиарда на година?????!!!!

    А някой спомня ли си ЕОН как твърдеше колко инвестиции беше направил с милиони а всъщност нищо не беше подменил??? Да започваме ли темата за енергиината мафия???

    А това за150kWh субсидиран ток дай линк да прочетем защото аз не съм чувал????
  • 66 Пепи

    0 0 Отговор
    Това е градски автомобил за МНОГО богати хора. Всички тези огромни тузарски модели са абсурдни, да не говорим за измислените електрически SUV. С такива изгъзици само компроментират добрата идея за екологичен електромобил, който на този етап има смисъл само ако се използва масово от хората в големите градове.
  • 67 Недей да говориш глупости

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "Субсидиите":

    Че те са си по-опасни, как се гаси огън от литиево-йонни батерии знаеш ли, физикът? Защото аз ще ти кажа, никак. Лития като се докосне до вода, било то и влага от атмосферата и се възпламенява, не му трябва кислород, не му трябва нищо, малко вода и всичките тези батерии верижно се палят и нямат гасене.
    Колата, която Ричард Хамънд блъсн,а миналата година горя 3 дена преди да могат да се вземат каквито и да било мерки.
    Някой ще каже: "ама те и колите на бензин се палят", което е напълно вярно, но като спреш притока на едно от трите неща нужни за пламък (гориво, кислород, температура/налягане) и пламъка спира, може с CO2 или Вода, най-често. Като за начало ако тръгнеш да я поливаш тая кола с вода, ще те убие тока и ще продължи да си гори, да я покриеш, да спреш въздуха няма смисъл, той си се оксидира сам. Я сега си представи да се блъсне някоя кола така на Хемус, колко време ще седи задръстено?

    "Ама то има нови технологии батерии"
    То и царя щеше да ни оправи за 800 дни, докато не видя, не вярвам.
  • 68 Субсидиите

    0 1 Отговор
    И това къде го чу от агенция ЕЖК(една жена каза)? Отново развиваш опорки, които нямат нищо общо с реалността!

    "Дошлите на помощ пожарникари, обаче, доста се изпотили - оказало се, че не е толкова лесно да се изгасят горящите батерии на електромобила. Между другото, в инструкциите си за безопасност, от Tesla предупреждават собствениците на ековозилата, че горящите литиево-йонни батерии произвеждат "токсични димове" и съветват да се използва възможно най-много вода за потушаване на пламъците.

    След като на помощ се притекли още екипи и огънят в крайна сметка бил потушен, пожарникарите поставили останките на електрокара под 48-часова карантина - препоръка, която също се съдържа в инструкциите на Tesla. Така, два дни експерти ще наблюдават возилото, да не би батериите отново да се възпламенят."

    http://auto.offnews.bg/news/Novini_1/Gaseneto-na-goriasht-elektromobil-e-po-trudno-ot-tova-na-normalna-kola_29021.html

    Препоръчително е батериите да се обливат дълго време - поне 10-20 минути обилно с вода, не за да ги изгасят, а за да изгорят напълно вече запалените батерии, без да нагряват останалите. Това което си чул но не разбрал за колата на Хамънд е именно карантинния срок от три денонощия, при които колата трябва да е под наблюдение и далече от запалими предмети.

    Коментиран от #81

  • 69 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "Субсидиите":

    Напълно безсмислено е да се спори с електрофил.
    Уморих се да давам официални данни и линкове. Какво по-официално от "Наредба № 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване, Раздел VII - Работа в условия на нейонизиращи лъчения в работната среда са определени нормите за безопасна работа?

    А какво по-официално и конкретно от това:
    Чл. 151. (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2004 г.) Производствените процеси и работното оборудване, които са източник на постоянно магнитно поле, се използват така, че магнитната индукция на работното място да не превишава 60 mТ, осреднено по време в течение на работния ден, а максималната стойност на плътността на потока на магнитното поле да не превишава 2 Т независимо от времето на облъчване.

    Сега пак ще започне с неговите простотии и лъжи - просто е луд за връзване! Кой нормален човек ще си сменя никовете всеки път и кой нормален човек ще твърди, че електромагнитното поле е безвредно, напук на всички норми и лекарски изследвания?
    Той всъщност за това всеки път си сменя ника, за да му се връзваме - иначе кой ще му отговаря, след като го знаем, че не е добре?

    Коментиран от #70

  • 70 Субсидиите

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Антиелектрика":

    И с колко процента или пъти превишава тези норми един съвременен електромобил. Ключовата дума тук СЪВРЕМЕНЕН. Не ми давай пак линкове от преди 10 години. Дай данни за СЪВРЕМЕНЕН ЕЛЕКТРОМОБИЛ.

    За да не отегчавам останалите, приеми че съм ти написал думата СЪВРЕМЕНЕН още десетина пъти, за да я схванеш. Електромобил произведен последните три-четири години.

    Коментиран от #71, #72

  • 71 Прекалено късо име

    0 1 Отговор

    До коментар #70 от "Субсидиите":

    Човече - как имаш сили да обясняваш на тази радио-точка. Явно работи на бензиностанция и си трепери за хлебеца - такива глупости пише, че и той самия не си вярва! Който не иска кола на ток не си купува - за чий ще си поставя мисия и денонощно ще пише по форумите да убеждава хората че колите на ток видиш ли не били хубави?!?

    Коментиран от #73

  • 72 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Субсидиите":

    Чакам ти да дадеш някакви официални данни и измервания.
    Аз ти дадох максимално допустимите норми. И понеже нямам електричка под ръка, за това замерих, че до 200W компресор на хладилник, електромагнитното поле е 350 микро тесли.
    За това си правя сметката, че тези максимално допустими 60 mT, се постигат от 150 пъти по-мощен ел. двигател - т.е. може би от 40-50 kW. И забележи - говоря за максимално допустими нива на полето!
    Може и да греша, но това не значи, че здравето е нещо, с което може да си правим шега и експерименти.
  • 73 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "Прекалено късо име":

    Ако имаш нещо конкретно да кажеш - заповядай! Такива измишльотини, че работя за бензиностанция, само показват, че изобщо не си чел какво пиша!
    А глупости пишеш ти, защото никой не убеждавам да не си купува миксер. Единственото за което пиша е, че зелените фашисти като теб, са най-голямото зло за човечеството!
    Ти що не си купиш ел. кола, вместо да висиш тук и да разтягаш локуми? Или паричките от тролене са малко?
    Нито колите с ДВГ сега са идеални, нито електромобилите са идеални и за това двете технологии трябва да се развиват паралелно, а не с диктатура да се налага едното за сметка на другото - сега прочете ли какво пиша или пак ще фантазираш, че ми пука за чаршафите с нефта?
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Субсидиите":

    Какво има да коментирам освен, че отново няма никаква конкретика и трябва да приема някакви данни от журналисти - какви коли, при какво натоварване, къде е измерено, защо само при 1 kHz и т.н. Дяволът се крие в детайлите.
    Бях ти постнал статия за измерени от учени 60 мили тесли в хибрид, но на теб не ти изнася.
    Казах ти, дай официални данни с конкретика - Тесла модел S на пода до електромотора, колко тесли е полето?
    Общите приказки едва ли са някакво доказателство.

    За мен е важно, че учените казват как обикновения GSM е възможно да предизвика рак:
    https://fakti.bg/technozone/276052-mobilnite-telefoni-vse-pak-prichinavali-rak
    Я ми кажи там има ли дори 1 нано тесла, а?
    Ти сигурен ли си, че няма да развиеш рак от по-слабо поле, та гониш максимални стойности?
    Времето ще покаже, но това е една огромна въпросителна за мен.

    Коментиран от #79

  • 77 Стига глупости

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Субсидиите":

    https://fakti.bg/biznes/287141-ginka-varbakova-ot-pazardjik-kupuva-aktivite-na-chez-v-balgaria

    ХаХаХа точно навреме се появява, чети и ако не те е срам коментирай!!!!!!
  • 78 Митко

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ники":

    Аз Еврооа я обикалям... Ама с класи 7 цу и А8ци тръц. Няма. Койро е годул знае. Смо в БГ. на всяко кръствище по няколко
  • 79 Субсидиите

    0 1 Отговор

    До коментар #76 от "Антиелектрика":

    Нали не очакваш да копирам всички 20 страници на проучването? Отговорът бе само на конкретния ти въпрос, включително , че дори автомобила с най-голямото излъчване е само с 18% от референтните стойности. Ето цялото проучване. Чети и коментирай!

    https://www.intechopen.com/books/modeling-and-simulation-for-electric-vehicle-applications/passenger-exposure-to-magnetic-fields-in-electric-vehicles

    Може да си го свалиш и като PDF.

    Aко имаш някакви други СЪВРЕМЕННИ проучвания, давай ги! Това беше едва първия резултат при търсене на
    magnetic field from ev
  • 80 Патриот

    2 0 Отговор
    Хубаво е, че Антиелектрика отваря очита.
    Лошото е, че заблудени идиоти спорят без да осъзнават за какво става дума и държат на тяхното си. Дори и не си правят труда да се замислят.
  • 81 Недей да говориш глупости

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "Субсидиите":

    И какво стана? В устрема си да изпаднеш в технически подробности ми подвърди тезата, че са по-опасни. ЕЖК, ДЖК, ТЖК, колкото жени са казали, толкова, ако стане на магистрала Хемус тая изцепка, ще има не само транспортни министри, ами и вътрешни да гледаме в 7 часа.