15 Март, 2010 08:04 1 731 0

Търсят нови товари за ферибота Варна-Кавказ

  • ферибота варна-кавказ-
  • пловдивския панаир-
  • български морски флот

Надежда Бочева
[email protected]

Пряката фериботна връзка Варна–Кавказ не е достатъчно натоварена и транспортира стоки предимно от Русия към България. Затова днес на Пловдивския панаир ще бъдат представени възможностите на линията пред бизнеса, съобщиха участници в срещата за „Класа“. В дискусията ще участват представители на транспортното министерство, руски транспортни организации, представители на банки, застрахователи, винопроизводители, промишлени фирми и спедитори. Представители на избрания превозвач - Български морски флот (БМФ), официално ще обявят визията си за развитие на линията.

„В момента фериботът превозва основно пропан-бутан в цистерни от Русия за България и базови масла – това са над 70% от превозените стоки, както и единични пратки“, каза Георги Минчев, председател на Българската асоциация за спедиция, транспорт и логистика. От България в момента основно се транспортира вино, но производителите ни са загубили заради кризата близо 40% от руския пазар.

„Винопроизводителите трудно удържат позициите си, а очакваната промяна на акцизния режим в Руската федерация затруднява договарянето на големи партиди български вина“, коментира Минчев. Транспортът на български лекарства бил затруднен заради проблемите с наемането на хладилни вагони, тъй като се очаква приватизация на руското държавно дружество, което ги стопанисва. Сега лекарствата минават по другата фериботна линия Варна–Иличовск.

„Корабите от Варна към Русия са празни, затова сега наблягаме на маркетинга и привличането на товари“, заяви пред „Класа“ Кирил Домусчиев, председател на Надзорния съвет на БМФ. Той прогнозира, че тази година ще има раздвижване на товаропотока, включително от Европа през България към Русия, но ръстът няма да е голям.

„За линията Варна–Кавказ има достатъчно товари, те могат да запълнят капацитета на още два кораба, но не всички могат да се преборят за тях“, коментира инж. Симеон Ананиев, изпълнителен директор на агенция „Железопътна администрация" към транспортното министерство. Той изтъкна, че превозът с ферибота е с около 30–40% по-евтин в сравнение с автомобилния транспорт до Русия.

Трасето между Варна и пристанище Кавказ осигурява директен коридор на българските стоки към Русия, без товарите да минават през Украйна. Разстоянието се скъсява с 800 км и в резултат превозът е по-евтин в сравнение с маршрута Варна-Иличовск.

Морските пристанища в Русия отчитат ръст

Товарооборотът в морските пристанища на Руската федерация за първите 2 месеца на 2010 г. се е увеличил със 7,9% до 77,4 млн. т в сравнение със същия период на 2009 г., съобщава руският сайт „Транспорт сегодня“. По данни на Асоциацията на морските търговски пристанища през портовете са изнесени 60,9 млн. т товари, което е увеличение от 9,8%. Възстановява се оборотът на черни метали. Експортът на контейнери е 1,4 млн. т.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА