Last news in Fakti

14 Юли, 2018 10:20 2 808 30

Tesla строи завод в Китай за 500 000 коли на година

  • tesla-
  • електромобили-
  • китай

Фабриката на производителя на електрически автомобили Tesla в Китай ще бъде факт. Това е ход, който е много по-важен за американския концерн, отколкото броят на превозните средства, произведени в Калифорния. Причината е проста – китайският пазар за електромобили заема убедително челната позиция.

По данни на информирани източници американската компания иска да произвежда до 500 000 автомобила годишно в Шанхай. Според South China Morning Post дори съответното споразумение с местните власти вече е подписано.

Около производствените линии на Тесла в Китай се спекулира отдавна. Първо се говореше за съвместна фабрика с местна компания. През април обаче китайското правителство обяви, че ще бъдат отменени ограниченията за собствеността на чуждестранните производители на електрически автомобили. Това изчиства пътя на Тесла да създаде фабрика сама. Изпълнителният директор на американския концерн Илон Мъск е посетил Шанхай във вторник за разговори с властите, съобщиха местните медии.

Производството в Китай би направило Tesla по-конкурентоспособна. Напоследък компанията бе принудена да повиши цените си с десетки хиляди долара заради търговския конфликт между САЩ и Китай. В бъдеще американският автоконцерн ще може да произвежда автомобилите си, включително Model 3 и новия SUV Model Y, много по-евтино за местния пазар.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Авто спеца

    8 18 Отговор
    Колите бимби ще се сглобяват в Китай по- скоро ще си сложа метанова уредба и ще облицовам бутилките с С-4 от колкото да се метна в екектромобил!!!

    Коментиран от #5, #10

  • 2 Патето Яки

    8 5 Отговор
    Имам си българска тесла.

    Коментиран от #3

  • 3 Мечо Пух

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Патето Яки":

    Колко дигаш с нея? до 1,5 тона повече няма как!
  • 4 Sky-blue

    11 5 Отговор
    Писна ми от тесла и от тоя янки мъск всякаш открил топлата вода аман електричка не ми трябва
  • 5 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "Авто спеца":

    Бъди спокоен , за Ес ще си има отделни заводи и за батерии и за сглобяване , то и без това тия едвам ще насмогват само за Китай и то като го удвоят след 3-4 години !!!
  • 6 Антон

    4 5 Отговор
    Един въпрос към почитателите на тесла.
    Вчера в петък е имало грандиозно задръстване по тракия поради катастрофи между пазарджик и пловдив. Участъка се е минавал за около 2 часа.
    Приемаме че сте тръгнали към морето. Та сега чуденката е: стоите в теслата на изключен климатик, пържите се в собствен сос, та евентуално да стигнете, Или стоите на комфорт и климатик , но спирате в стара загора да нощувате и заредите батериите.
    Не мерси, за градска кола има много по-добри варианти.

    Коментиран от #7, #8

  • 7 омъскаряване

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    Какво, какво истински вярващия сектант екоджендър, ще извади килимчето, ще се пльосне на него и ще почне да бие чело в земята и да сипе молитви на благодарност, към "Свети" Илон ! Истинският екосектант трябва да може да понесе всички ел.несгоди в името на правата или променлива вяра ;)
  • 8 Отговор

    4 4 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    Климатика харчи 2kW и за два часа ще изхарчи 4kWh с които се изминават 20км. Ако включиш и сватбарска уредба 200W да слушаш музика, пробегът ще падне с още 2 км за тези 2 часа. Намаляваш средната скорост до морето с 10км/ч и превегът ти се увеличава с 50км. Или спираш на първото зарядно в Кауфланд 50kW, за да заредиш за 1час за още 250км пробег. Моят въпрос е какво правиш ти, ако спокоен, че може да заредиш по всяко време, току що ти е светнала лампата за горивото? Ще оставиш ли двигателя с 200 коня, за да работи, за да ти работи климатик 2 киловата?

    Коментиран от #9

  • 9 Антон

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Отговор":

    Като тръгвам на дълъг път винаги зареждам в началото до горе. На лампа не карам, обикновено зареждам когато борд компютъра покаже че ми остават 100 км. до свършване на гориво.
    А и да приемем че човек изпадне в критично положение, и въпроса е много на зор, може дори да преточи гориво от усложлив колега.
    При теслата е под въпрос на климатик или отопление 3-4 човека в колата и 2 куфара, със скорост от 140 км/ч постоянно дали въобще може да измине разстоянието София-Бургас.

    Коментиран от #11

  • 10 аууууууууу

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Авто спеца":

    Толкоз ти е акъла
  • 11 аууууууууу

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "Антон":

    Брато,къф ти е проблема на теб?Някой кара ли те на сила ,да си купуваш Тесла? Защо само злобеете и философствате? Карай си квото искаш и не ги мисли другите. Не тъ знам на колко години си, но ако си млад и поживееш още 40 години, ще видиш, че тогава нема да съществува ни една кола на бензин или нафта.

    Коментиран от #12

  • 12 Антон

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "аууууууууу":

    Нещо може да се възхвалява когато е стойностно. Гледам в чисто парично изражение се карат адски много коли които са по-скъпи от теслата пък дори и от оная много много бързата само от светофар до светофар. И всички тези хора да са толкова заблудени да не знаят какво да си купят...странно.
    като пуснаха първите тесли, такива като тебе викаха след 5 год. нема двг. станах после 10 год. и нема двг, сега гледам вдигате летвата на 40 год. и нема двг. и вие сте като мъск ще ще ще.
    И наподобявете нашите екозащитници, на които им пречи бетона на плажа, обаче отиват и цапат, с каравани,палтки,кемпери, защото са еко.след тях остава мини сметище, но са еко защото са против бетона.
    Та така и с теслата , няма изгорели газове, ама колко отрова е генерирана докато се добият материалите за батерии, пък после и рециклиране на батериите трябва след 7-8 год.

    Коментиран от #13

  • 13 Ха ха

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Антон":

    Никой не се опитва да убеждава когото и да било, че електромобилите ще изместят ДВГ след 5 години. Това няма как да се случи физически дори от утре да спрат да се произвеждат ДВГ, което също не може да се случи технически. Средната възраст на автомобилите в България е над 20 години, следователно този процес ще трае поне 20 години ако от утре не се произвежда нито един ДВГ. Точно обратното е. вие се опитвате да убедите останалите че след пет години няма да има електромобили, защото... Всеки може да прочете какво си написал. Мога да те уверя, че това няма да се случи. Бавно но сигурно електромобилите ще изместят ДВГ. Точно както бавно, но сигурно литиево-йонните батерии от днес ще бъдат заменени от други типове батерии.

    Коментиран от #15, #16, #17

  • 14 12345

    0 0 Отговор
    Наскоро четох, че по света се движат около половин милион Тесли. Завода в Китай щял да прави по толкова за една година. Интересно, кога ли ще достигне този капацитет?
  • 15 12345

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Ха ха":

    Главния дизайнер ная Ситроен, каза, че до 5 години 80% от моделите на компанията ще имат и електрически вариант. Ако и другите автомобилни гиганти се понапънат в тази насока, процеса може да се ускори значително.
  • 16 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Ха ха":

    Явно не си чел размислите и страстите на "гост" и "Електрика". На тяхното желание и ентусиазъм да сипят забрани и пророчества могат да завидят такива диктатори-аматьори като Хитлер, Пол Пот, оня от Бирма, дето му забравих името, и всичките пожизнени президенти на всякаквите държави, завършващи на "стан".
  • 17 Антон

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Ха ха":

    Вие въобще не се замисляте за детайлната част на нещата. Хората в чужбина ценят времето си защото знаят че то е пари, плащат им на час. Никой няма време да чака по станциите елктричките да се зареждст.те дори не чакат колите им да загреят за да шпорят , палят след 5 мин са на магистралата и вече карат с поне 150.
    Какво мислиш ще стане в София примерно при наличие на 1 млн.ел.коли. къде ше ги зареждат хората? Как виждаш да издържи инсталацията на един блок с 20 гаража и 20 коли точат яко ток, а това мултиплицирано по суседния блок, улица, квартал? Какво ще стане с мрежата, с трафопоста, каква мислиш ще бъде цената на тока тогава. Ако у вас включиш 4-5 мощниконсуматора какво става нали знаеш? Живея в нова сграда на 1-2 год. мой съсед беше взел тестова електричка като я включи в гаража , предпазителя на централното табло долу.
    Докато не измислят някаква друг начин за зареждане и съхранение на енергията, електричките ще бъдат екзотика дори и след 10-20 год.

    Коментиран от #18

  • 18 Язе

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "Антон":

    Сега ще започнат да ти обясняват колко много ел.енергия се произвежда в БГ.Само дето не правят разлика между произведена и доставена.Колкото и да се произвежда електроенергия гл.предпазител е 40А или 63А.А зареждай ако можеш.

    Коментиран от #19

  • 19 Зарядно

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Язе":

    63А ток на 230в се равнява на 14 кв. Най-мощните бордови зарядни в електромобилите са по 11кв, но мощността им може да се регулира спрямо наличната инсталация. Ако пътуваш 100 км на ден, е достатъчно да заредиш за 8 часа на нощна 20квч за 2,40лв. Мощността която е необходима е 2,5кв, а токът 10А. Всеки стандартен 16А контакт е достатъчен без промяна на инсталацията. Кой от вас кара по 100км всеки ден? Колко ви струва?

    Коментиран от #20

  • 20 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Зарядно":

    Да зареждам всяка нощ за 100км????Аз съм на 4 етаж и нямам гараж.Да пусна удължител?Повечето гаражи са на общ електромер(общи нужди).Как ще го приемат съседите?С личната кола не минавам днес 100км но при нас са две.Коя първо да заредя защото и двете се карат всеки ден.За обстановката в БГ където са масово панелки и др.няма шанс тази технология.

    Коментиран от #21, #23

  • 21 Енергото

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Язе":

    Аз имам паркомясто под блока, има общ ток но няма как да го ползват то е ясно. Единственото решение е молба до енергото за отделна партида което ще ти коства мин. 2000 лева и една година чакана ако въобще ти удовлетворят желанието, щото могат да кажат, че за блока повече мощност не може да се отпусне.

    Коментиран от #22

  • 22 Енергетик

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Енергото":

    Дрън-дрън. 1600 лв ти струва трифазна партида 50 kW. 600 лв ти е стандартна 15 киловатова партида. Освен това в закона преди няколко седмици влезе понятието "зарядна точка" и енергото няма право да ти отказва мощност за такава. Също така може да продаваш енергия от нея, нещо което досега беше с приоритет само на енергоразпределителните дружества и фирмите нямаха право да препродават ток.

    Коментиран от #24

  • 23 Антон

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Язе":

    Е точно така с удължител.
    В съседния ни блок има някакъв офис. Та там идваше една есла. И всеки ден един много дълъг удължител от втория етаж пуснат до тротоара долу и кабела през целия тротоар по земята та до паркинга при колата.
  • 24 Антон

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Енергетик":

    Приемам че пускаш молба до енергото за трифазен ток
    Приемаме че енергото имат мощност
    Приемама че са благосклонни или че им даваш рушвет и ти подписват молбата. До тук ОК. И после за да си пуснеш от тези кабели за трифазния ток бая къртене трябва да направиш в сградата, като освн през общи части може да се наложи и през нечия собственост да мине кабела. И за да е всички наред трябва да имаш съгласието на етажната собственост. Но няколко от тях решават да са мизерници и не са съгласни и проекта ти отива в девеъс илънска глуха.
    На теория по наредби е ок, но на практика неизпълнимо

    Коментиран от #25

  • 25 Енергетик

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Антон":

    На повечето нови сгради, таблата с електромерите на апартаментите се намират отвън около сградата където обикновено се намира и паркинга. Дори да не е там, така или иначе си плащаш нова партида, а кабелът идва от някъде извън сградата, могат да ти сложат таблото с електромера направо до твоето паркомясто. На някои по големи сгради, дори трансформатора се намира отвън на паркинга. В поне 80% от случаите, не е проблем да се прекара ток на паркинга. Пропускаш и възможността да зареждаш на паркинга на работното място или на който и да е друг паркинг, на който паркираш поне за час дневно така или иначе. Загубата на време се състои в това да включиш кабелът в автомобила и да ходиш да си вършиш работата или да се прибереш в къщи да почиваш, докато се зарежда. Въпрос на организация.

    Коментиран от #26, #28

  • 26 Енергото

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Енергетик":

    Глупости, електромерите се намират отвън на фасадата а паркоместата са под земята.За да прокарат кабел до тях имам две опции:
    1.Да мине през заведението на приземен етаж.
    2.Да заобиколи и мине през изхода от другата страна. И повярвай ми този проект няма да е само 600 лева!!!
    Това нещо трябва да се мисли преди да се строи сградата.
    Примерно МТЕЛ имаха оптичен кабел до кутия на етажа. Чиста работа искаш интернет няма външни кабели няма пробиване 1 час работа само в твоят апартамент.
    Не че е невъзможно но първо съседите ще те гледат на криво, после енергото ще те разиграва а дали ще ти отпусне допълнителна мощност не се знае. Като ти каже трансформаторът не стига за теб направи си нов какво правиш???

    Коментиран от #27

  • 27 Енергетик

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Енергото":

    От няколко години има закон, според който на всяко едно паркомясто на паркинги над 10 места, трябва да има зарядна станция, а на всеки 10 места една бърза зарядна станция, като мощностите са им включени към проекта за общата инсталирана мощност на сградата. Тези зарядни по закон трябва да бъдат монтирани най-късно 2025 година, дори на сграда чийто проект е бил преди две години.

    В твоя случай, със сигурност има електрическо табло в подземния паркинг, до което е прекаран кабел с достатъчно голямо сечение за зареждане на няколко електромобила. Въпрос на организация е, да се изградят няколко зарядни станции с карти за достъп, като всеки желаещ съсед си предплаща определено количество енергия на домоуправителя, което да му зареди в картата за достъп.

    Когато човек иска да свърши нещо Търси решения, когато не иска да го свърши търси оправдания. По подразбиране, винаги е по-лесно и могат да се намерят много повече оправдания отколкото решения. Затова вместо да търсиш оправдание карай си ДВГ както всички правим и стига си търси оправдания за тези които са решили да си купят електрички. Те ще си намерят решения за зареждане. На мен засега просто гроздето ми е кисело, не че няма къде да зареждам или пробегът ми е недостатъчен.

    Коментиран от #29

  • 28 Антон

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Енергетик":

    До известна степен и двамата сме прави :)
    В момента живея в сграда, в която гаражът ми е на нивото на улицата. наистина таблото с електромерите има достъп от улицата до входа на сградата. между мен и въпросните елктромери има 5-6 гаража може би. значи трябва да се кърти и кабела да се прокара и вкопае в стените на чуждите гаражи. ако някоя от тях е и носеща става сложно, дори не знам имаш ли право да дупчиш подобни стени.
    тези неща според мен трябва да се правят още на ниво проект преди изкопа да е започнал. А кой строител ще направи подобни инвестиции при положение е от 3-40 апартамента ако един си купи ел. кола ще бъде върха. :)
  • 29 Енерго

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Енергетик":

    Не си търся оправдания, казвам ти че е трудно ама ти не вярваш.
    За нова сграда ОК както ги задължават да има озеленяване и апартамент да има килер и тераса примерно така може и да ги задължат паркомясто да има отделен електромер. За стара сграда забрави.
    Младите да мислят като купуват за мен е трудно но не невъзможно а за хора в панелки е абсурд.
  • 30 Екотек

    2 0 Отговор
    Двг си е друго звук адреналин , теслата да си я кара тоя шапшал мъск и да не си налага електричката!