От днес служителите на КАТ спират да глобяват за невключени светлини. Така водачите на МПС вече не са задължени да използват фарове през светлата част на деня. Карането на къси светлини обаче остава препоръчително до 1 ноемрви тази година, когато отново ще стане задължително.
Ще припомним, че в много от европейските страни колите се движат със запалени светлини през цялата година. Въпреки че вече не е задължително, екипът на MOBILE.BG препоръчва използването на фарове целогодишно. Знаем, че тезата има, както много привърженици, така и много противници.
Така че решихме отново да ви попитаме:
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ivan
Коментиран от #59
13:08 01.03.2012
2 инж.Денчев
Коментиран от #23
13:16 01.03.2012
3 Киро Тиро
13:23 01.03.2012
4 гошо
13:28 01.03.2012
5 Барото
13:28 01.03.2012
6 BMW
13:35 01.03.2012
7 Звездата
13:39 01.03.2012
8 нормален
13:45 01.03.2012
9 BMW
13:49 01.03.2012
10 Симо
13:52 01.03.2012
11 Явор Недялков
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
13:52 01.03.2012
12 Иво
13:55 01.03.2012
13 Иван Иванов
13:57 01.03.2012
14 BMW
13:58 01.03.2012
15 Не е верно това!
14:01 01.03.2012
16 Гост
Най - близката Страна за която аз се сещам е Унгария . Доказано е чрез Статистики ,че Катастрофите са спаднали със близо 20 % откакто е въвведен режима за постоянно включените светлини (в Унгария ).
Незнам какво толкова ти пречи след като запалиш Двигателя да пуснеш и Фаровете ..... пък ако искаш си ходи и целогодишно с Презерватив ( да се предпазиш от Карачките ) , с Шапка ( да не настинеш ) , със Космодиск ( да не те боли Кръста ) и т.н
Просто искам да кажа че Логиката ти е безмислена ...
14:04 01.03.2012
17 Киро Тиро
14:16 01.03.2012
18 Полицай
Коментиран от #26
14:16 01.03.2012
19 гост
14:20 01.03.2012
20 Туриста
Тъй, че мен ми е все тая, за фаровете. Ако искат да ги направят задължителни и на паркинга като си оставяме колите да нощуват... Ефект от тях НЯМА. Законите са ни лабави, това се нуждае от промяна ...
14:21 01.03.2012
21 Цветомир Попов
14:23 01.03.2012
22 BMW
14:25 01.03.2012
23 hienata
До коментар #2 от "инж.Денчев":
@2 Язък, че си се писал инж. .Статистиката е следната 0.5-0.7литра на 100км се повишава разхода на бензинова кола с включени нормални фарове т.е. с 1,5-1.7лв на 100км съответно се увеличават вредните емисии с около 7-8%. При дизелите това повишение е около 0.1 литър при по- малките кубатури и почти никакво при големите. Аз минавам с моята кола средно по около3000км месечно т.е. през зимата съм дал повече около 50лв или годишно разхода ще ми се вдигне с 600лв. Реално не са много, но са в 90% от случаите абсолютно ненужни (при лошо време с дъжд ги пускам задължително). Да не забравяме и допълнителното замърсяване на и без това мръсните градове. Предпочитам спестените пари да ги вложа в нови гуми добрите гуми също спасяват живот.14:47 01.03.2012
24 Само дневни светлини!!!
Тези светлини най-често и на 100% са светодиодни така, че разхода на енергия следователно на гориво е пренебрежително малка. Така, че всичко останало е пълна простотия. Да се правим на европейци, ама не сме. И ако мога да допълня, нека всички, които карат на фарове за мъгла без това да е необходимо, МОЛЯ спрете да го правите. Нито сте "готини" нито виждате повече нито това спестява гориво, нито ви виждам/ме по-добре. Става въпрос и за предните така и за задните(най-вече тях).
Ако може, без злобни коментари.
15:14 01.03.2012
25 saseda
15:23 01.03.2012
26 Явор Недялков
До коментар #18 от "Полицай":
@18http://www.kat.mvr.bg/zdp.txt Това е закона. Ако можеш да четеш ще видиш, че и днес е задължително да се кара с включени светлини.
Коментиран от #34
15:46 01.03.2012
27 полицай
15:52 01.03.2012
28 Bogdan
16:06 01.03.2012
29 Р.Мянков
16:16 01.03.2012
30 narcotraficantes
16:40 01.03.2012
31 Пешо
17:10 01.03.2012
32 краси
17:14 01.03.2012
33 аз
17:25 01.03.2012
34 Христо Генов
До коментар #26 от "Явор Недялков":
@26 tochno taka. nqkoi ' umen ' e napisal zakona do 1 mart vkljuchitelno17:30 01.03.2012
35 Краси
чий празник е това незнам!!!!
17:58 01.03.2012
36 някой си
Престанете да пишете глупости и прочетете закона!!!
Само лъжете хората да дават пари за глоби.
18:18 01.03.2012
37 Фар
18:52 01.03.2012
38 Експерт
19:32 01.03.2012
39 УМЕН
19:38 01.03.2012
40 фичката фичков
НЕ !
19:40 01.03.2012
41 ghosttown
Колата ми е сива и се слива със асфалта от далеч а по пътищата е пълно със кьорави хора....
За моята безопасност и безопасността на семейството ми по добре на фарове ;)
20:57 01.03.2012
42 басибаси
21:20 01.03.2012
43 vw_momchil
21:24 01.03.2012
44 марабу
21:32 01.03.2012
45 ВИП АМГ
21:59 01.03.2012
46 740D
22:01 01.03.2012
47 Сребристия
22:01 01.03.2012
48 хитар
22:02 01.03.2012
49 багера
22:21 01.03.2012
50 520 zender
22:33 01.03.2012
51 Ва
23:23 01.03.2012
52 hyundai
23:25 01.03.2012
53 Оги Кръстев
Лично според мене категорично не е необходимо, през топлата част от годината да се задължават водачите да пускат светлините - излишно товарене на динамото и разход е ... Ако се научим да сме културни на пътя и внимателни, мисля, че и без светлини няма да стават бели :)
08:02 02.03.2012
54 Оги Кръстев
08:12 02.03.2012
55 Филип Митев
Това е направено и е полезно за нашата сигурност колеги. Не е никак излишно и няма да ви вкара във разход това че сте си светнали фаровете. По-скоро ще помогне на някой разсеян шофьор да ви забележи от далеч и белким се стресне и не се метне със 80-90 и недай си боже по голяма скорост върху вас и вашето семейство.
08:28 02.03.2012
56 Клаус Лешке
08:34 02.03.2012
57 optimista
Коментиран от #60
08:56 02.03.2012
58 Явор Недялков
09:06 02.03.2012
59 Филип Митев
До коментар #1 от "Ivan":
1. Г-н Оптимист, не ми звучите особено оптимистично. Аз определено не съм дЕлтонист каквото и да означава тази дума. И аджеба точно като съм си светнал фаровете автомобила се забелязва или Вие докато шофирате блеете в полето или диоптъра е прекалено голям за да видите разликата между автомобил със светнати и изгасени фарове дори и във слънчев летен ден.2. Явор Недялков не се разбира от снимките които си сложил какво всъщност пречи?! Ако фаровете не са добре насочени и регулирани естествено, че пречи и не е полезно. Затова си има пунктове за тези неща и са евтини при това за да не вадиш очите на хората и да те забелязват.
09:22 02.03.2012
60 Kvo da kaja ...
До коментар #57 от "optimista":
@57 Ами, фаровете привличат внимание, особенно на извън градско.09:23 02.03.2012
61 тио
10:49 02.03.2012
62 ГТП
11:07 02.03.2012
63 EndoplazmikRetikulum
11:27 02.03.2012
64 милко
11:28 02.03.2012
65 BMW
11:31 02.03.2012
66 hristo
12:07 02.03.2012
67 Радо
13:09 02.03.2012
68 Явор Недялков
13:47 02.03.2012
69 kartof
15:05 02.03.2012
70 Турбоманя
... малко лирично отклонение: - мили пешеходци, аз като шофьор и пешеходец ВИ призовавам, нощно време, зимно време, в дъжд или мъгла, не "скачайте" на Хасвалта като Хантилопи, защото колкото и да е добър шофьора, все още не са измислени спирачки, които да заковат кола, движеща се със 40-60км/ч на място....
Другото нещо, за което трябва да следят драгите катаджии е, заслепяването на повечето коли, без значение какви са крушките много шофьори крайно грубо не спазват 'нивото' на осветеност на късите светлини - моля КАТ да съблюдава за такива и да бъдат солено глобявани!
Коментиран от #72
15:59 02.03.2012
71 мен
16:26 02.03.2012
72 hienata
До коментар #70 от "Турбоманя":
@70 Абсолютно съгласен с твоето мнение +добавка: На технически преглед да не гледат дали ти светят фаровете по принцип, а на стенда да се види на къде светят.Коментиран от #76
16:28 02.03.2012
73 Светльо Фаров
С тях си като попикан дъртак, които не може да види на метър пред носа си и затова, сакън, другите да не ме забележат. Обаче, купуваш си БЯЛА кола, която се сливала със снега през зимата, зелена - която се сливала с тревата и дърветата през лятото, сива - които се сливала с асфалта. Нали?
Ако си кьорав изключи светлините и слез от колата. Така ще спасиш живот! (И ще намалиш оборотите на Osram и Лукойл.)
18:01 02.03.2012
74 FMC
20:38 02.03.2012
75 520 zender
23:29 02.03.2012
76 ВИП АМГ
До коментар #72 от "hienata":
@72 mi to vinagi e imalo iziskvane kam punktovete za godishen tehnicheski pregled da se proveriavat svetlinite dali sa dobre regulirani.drug e vaprosat dali tova vaobshte niakoi go sledi.Коментиран от #80
23:53 02.03.2012
77 520 zender
Коментиран от #84
00:17 03.03.2012
78 FMC
00:52 03.03.2012
79 джони
10:10 03.03.2012
80 hienata
До коментар #76 от "ВИП АМГ":
@76 Точно това е, че изобщо не проверяват.@77 "Понякога наистина бързам доста на междуградско и мисля че без фарове е престъпление,особено при 160-180.." - че ти си престъпник от всякъде с тези 160 - 180.:))))
13:00 03.03.2012
81 ламби
14:11 03.03.2012
82 FMC
16:48 03.03.2012
83 LORD VADER
Търсите проблемите в грешна посока, това на което трябва да се обърне внимание е съзнанието на участниците в движението. Още има много косури в самата система,знаците,светофарите, пешеходните и вело алеи или по-точно отсъствието на такива. Огромен минус в светофарите има в Пловдив например - свети зелено хем на колите хем на пешеходците едновременно. Оня дет привечер - дебело подчертавам със супер добре запалени фарове един замалко да ме блъсне на кръстовището до търговската гимназия на гладстон при това на пешеходна алея при зелен светофар. Зелен,зелен ама хем за колите зелено, хем за пешеходците пресичам си, ама и той завива. Ако искате да правите реформи започвайте от тук - оправяйте бъга с едновременните светофари, оправяйте недоразуменията по знаци, маркировки, пешеходни и вело алеи. Кат казах вело алеи на гребния канал на пример има знак че е вело алея - бял велосипед на син фон кръгъл знак няма как да го сбъркаш, е да ама от другата страна пък има знаци с черен велосипед на бял фон с червена окръжност - демек забранено за велосипеди - пълен парадокс. Оправете двойния дефект при светофарите, оправете парадоксите при знаците, направете вело и пешеходни алеи и така наистина ще спестите много животи и хората ще са на кеф. А ако искате да налагате глоби заяжте се и с пешеходците - много кофти пресичат на червено и се разхождат по средата на улицата все едно по чехли в хола. Прескачат отгоре през преградите наместо през подлезите и всякакви наистина заслужаващи солени глоби глупави постъпки. На десятката пък няма кондуктор, при маршрутките също - оправете това щом искате да има наистина полза защото не може шофьора хем да кара,хем да къса билети, да връща ресто да се разправя с 20-30 пътника. Качвам се на десятката, давам пари за билет ама шофьора не чака ами тръгва дава газ с едната ръка къса билета с другата връща рестото, говори по джи ес ема с гаджето, надънил чалгата, а кормилото се върти като корабен рул. Ако искате ред направете така че да има кондуктори на абсолютно всяко едно публично общо превозно средство. Не може хем да шофира и да се разправя с пътниците и всичко това в движение. Ами викат шофьора е и кондуктор, кондуктор отделен няма кат не ти харесва ходи пеш. Ам викам аз все пеша си ходя. Така че наблягайте на основните неща, какво се опитвате да ни хвърляте прах в очите? Знаеш ли колко ми пука дали автомобилиста ще ми светка с фарчетата посред бял ден? Хич не ме топли.
22:00 04.03.2012
84 ВИП АМГ
До коментар #77 от "520 zender":
@77 mejdugradsko 160-180?tova e ludost.22:10 05.03.2012
85 kikibery74
01:22 12.03.2012
86 даааа
01:27 12.03.2012
87 мими
00:06 21.07.2012
88 Мартин
Апропо, защо КАТ не покаже статистиката от ефекта от драстичните глоби през последните години? И ако няма ефект, кой носи отговорност за това? Дори и да има намален брой загинали и ранени, то това е резултат от цените на горивата и намаления трафик. (Тъй като някои мислят, че трафика е само в София, ще им кажа, че в другите градове, вкл.Варна, Пловдив, Русе, Плевен, колите са в пъти по-малко, както и по пътя София-Варна). А сега една елементарна сметка:
КАТ отчитат около 7 млн. автомобили, вкл.товарни. Приемаме, че в летния сезон средно всеки автомобил е един час на пътя. (Мисля, че е доста повече впредвид товарните коли, бусовете, таксита, които са по 8-12 часа на път). От тук нататък математиката е лесна. Две крушки по 40 Вт + 2 по 10 Вт + 2 по 30 Вт = 160 Вт = 0,16 кВт. 1 кВт = 0.084 кг дизел (бензин). 7 000 000 х 0,16 х 0.084 = 1 120 000 кВт х 0.084 = 94 080 кг гориво. И тук без да отчитаме КПД-то, което сме приели за 1. Дори да съм сбъркал с 50%,, пак дневно ще харчим повече 50 тона гориво, което е равно на 63 000 литра. 63000 х 2,65 (средно) = 167 000 лева. 180 дни х 167 000 = 30 060 000 лева за сезона. Пари, които отиват директно в джобовете на петролните магнати, а част от тях в касите на лобистите, които са в близки отношения на най-високо ниво.
От екологична гледна точка загубите едва ли са толкова големи, макар че нещата не се вързват след приетия закон за тютюнопушенето и "загрижеността" на управляващите за здравето ни!
21:14 07.08.2012