1 Март, 2012 12:59 27 831 88

От днес без фарове през деня

  • фарове-
  • светлини-
  • кат

 

От днес служителите на КАТ спират да глобяват за невключени светлини. Така водачите на МПС вече не са задължени да използват фарове през светлата част на деня. Карането на къси светлини обаче остава препоръчително до 1 ноемрви тази година, когато отново ще стане задължително.
 
Ще припомним, че в много от европейските страни колите се движат със запалени светлини през цялата година. Въпреки че вече не е задължително, екипът на MOBILE.BG препоръчва използването на фарове целогодишно. Знаем, че тезата има, както много привърженици, така и много противници.
 
Така че решихме отново да ви попитаме:
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ivan

    0 1 Отговор
    И аз бих карал целогодишно с пуснати светлини ама идва моментът, в който ми пада акумулатора :)

    Коментиран от #59

  • 2 инж.Денчев

    5 0 Отговор
    Твърдо съм за да се кара целогодишно с включени фарове. Това, че хабели акумулатори и повишавали разхода са врели некипели. Освен това дори и да не помагат, не пречат. Един човешки живот да спасят си заслужава

    Коментиран от #23

  • 3 Киро Тиро

    0 5 Отговор
    Уважаеми г-н инж.Денчев, Вашата ло-ги-ка е следната - щом не пречат, може би помагат. По тази линия всички мъже целогодишно да ходят с презерватив! Така може би ще спасим още поне един човешки живот от СПИН?! Знаете ли в кои страни е задължително каране на фарове целогодишно? Ако не сте пътували по европейските пътища попитайте поне чичко Гугъл преди да се изказвате.
  • 4 гошо

    1 1 Отговор
    nqma losho da se kara s svetnatnati svetlini celogodi6no no samo izvugradski putishta a ne v grada prez 5 min pusni spri az li4no sam smenil 4 krushki taq zima ot tazi glupost neka da e celogodishno ama samo izvun grada
  • 5 Барото

    3 1 Отговор
    Ей, тираджията никога няма да стане баровец по душа. Ми много ясно, че винаги трябва да се използва презерватив и също така е много ясно (но за съжаление само за интелигентните), че винаги трябва да се кара с фарове. Като ги гасиш ще спестиш около 3.40 стотинки за една година. Ела да ти ги дам ако не ти стигат.
  • 6 BMW

    1 2 Отговор
    Преди месец си смених ксеноновите крушки - 400лв двете. Няма да ги хабя на градско, когато грее слънце. Винаги карам на фарове извън града. Така че не е въпрос само колко гориво се спестява, със сигурност е пренебрежимо малко.
  • 7 Звездата

    2 2 Отговор
    Ми като 400 лв са ти много карай с обикновени крушки бе тарикат. Моите ксенони са доста по-скъпи пък си карам целогодишно с фарове
  • 8 нормален

    3 3 Отговор
    Следващата стъпка е , да ни накарат зимата задължително да караме с включено парно , а лятото с включен климатик , няма значение дали ти е горещо или студено.Простотиите винаги минават при простите хора.Само за ивформация не знам дали е изобретена по мощна крушка от слънцето , а ?
  • 9 BMW

    1 1 Отговор
    Не е там проблемът, просто няма смисъл. Защо ще ме глобяват в слънчев летен ден за това, че съм си светнал фаровете за мъгла или, че не съм пуснал късите. Просто е безумие. Ти като влезеш с стая денем, светваш ли лампите?
  • 10 Симо

    3 0 Отговор
    Ето от такива "нормални" дървени философи като теб стават много бели по пътищата
  • 11 Явор Недялков

    0 1 Отговор
    Не е от днес, а от утре:

    (3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
    1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
  • 12 Иво

    2 0 Отговор
    Това с фаровете е едно от нещата,което одобрявам и аз! Монтирах си един DRL модул,който да пуска плавно светлините и да светят с по-малка сила и така живота им се удължава в пъти! Карам със крушки H7 за 6лв. двете (понеже ми се наложи да ги сменям на пътя) и ми харесаха как светят...стана вече година съм с тях.А факта че с включени фарове освен че виждаш колите по-отдалеч и по-ясно....и те те виждат. Не мисля че живота ми струва 6лв! Аз съм твърдо ЗА да го направят целогодишно,но само извънграда....градско просто няма смисъл!
  • 13 Иван Иванов

    1 0 Отговор
    Преди време, имаше едно изследване на скандинавци, мисля. Не ми се търси за подробности, но общо взето твърдяха, че карането с дневни светлини, привлича подсъзнателно вниманието на насрещно движещите се МПС-та върху фаровете и така се ограничава цялостната преценка на водача им за пътната ситуация. От което пък, се повишава опасността за пешеходците, както и възможността да попаднеш в ПТП поради горното. Но на фона на другите отклоняващи ни вниманието "екстри", едва ли е меродавно твърдението. :) С`я, като ни забранят и пушенето в колата, още ще намалеят ПТП-тата... :)
  • 14 BMW

    1 0 Отговор
    Те да продължават да дават книжки на хора с 5 диоптъра, които не могат да видят тир от 10 метра, пък ние ще компенсираме с фарове по обяд юли и август.
  • 15 Не е верно това!

    1 1 Отговор
    Явор Недялков вече публикува цитат от закона, каква е тая дезинформация по всички медии. ОТ УТРЕ НЕ СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ, А НЕ ОТ ДНЕС!
  • 16 Гост

    2 1 Отговор
    До Киро Тиро ,
    Най - близката Страна за която аз се сещам е Унгария . Доказано е чрез Статистики ,че Катастрофите са спаднали със близо 20 % откакто е въвведен режима за постоянно включените светлини (в Унгария ).
    Незнам какво толкова ти пречи след като запалиш Двигателя да пуснеш и Фаровете ..... пък ако искаш си ходи и целогодишно с Презерватив ( да се предпазиш от Карачките ) , с Шапка ( да не настинеш ) , със Космодиск ( да не те боли Кръста ) и т.н
    Просто искам да кажа че Логиката ти е безмислена ...
  • 17 Киро Тиро

    0 1 Отговор
    Може ли да карам на дълги, така ще ме виждат още по-добре :)
  • 18 Полицай

    2 0 Отговор
    Яворчо не заблуждавай хората - От днес 1 март служителите на КАТ спират да глобяват за невключени светлини.

    Коментиран от #26

  • 19 гост

    2 0 Отговор
    За пореден път се убеждавам, че хора като Киро Тиро са дървени философи и не е нужно да се спори с тях. А този Явор цитире нещо си от 2006 година. Винаги е било от първи март
  • 20 Туриста

    3 0 Отговор
    Пуснете стат. данни да видим дали наистина са спаднали катастр., като се кара на запалени фарове?! Отговора е НЕ. Причината е много проста и зависи от драйвера зад кормилото - който кара като говедо, не спазва закона и ограниченията. Ако ще и прожектор да си сложи на капака, пак ще се пребие....
    Тъй, че мен ми е все тая, за фаровете. Ако искат да ги направят задължителни и на паркинга като си оставяме колите да нощуват... Ефект от тях НЯМА. Законите са ни лабави, това се нуждае от промяна ...
  • 21 Цветомир Попов

    1 0 Отговор
    Както е казал поета "ПАЗИ БОЖЕ СЛЯПО ДА ПРОГЛЕДНЕ"...
  • 22 BMW

    0 0 Отговор
    хаха, пази боже сляпо да си пусне фаровете :))
  • 23 hienata

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "инж.Денчев":

    @2 Язък, че си се писал инж. .Статистиката е следната 0.5-0.7литра на 100км се повишава разхода на бензинова кола с включени нормални фарове т.е. с 1,5-1.7лв на 100км съответно се увеличават вредните емисии с около 7-8%. При дизелите това повишение е около 0.1 литър при по- малките кубатури и почти никакво при големите. Аз минавам с моята кола средно по около3000км месечно т.е. през зимата съм дал повече около 50лв или годишно разхода ще ми се вдигне с 600лв. Реално не са много, но са в 90% от случаите абсолютно ненужни (при лошо време с дъжд ги пускам задължително). Да не забравяме и допълнителното замърсяване на и без това мръсните градове. Предпочитам спестените пари да ги вложа в нови гуми добрите гуми също спасяват живот.
  • 24 Само дневни светлини!!!

    3 0 Отговор
    Съгласен съм да се кара на фарове през деня, но тези светлини да не са късите, а тези които се наричат "дневни светлини". Проблема е, че ~97% от автомобилите нямат вградени фабрично. Ако има закон, който ни принуждава да се монтират допълнително, тогава съм съгласен да карам през деня на включени "дневни светлини".
    Тези светлини най-често и на 100% са светодиодни така, че разхода на енергия следователно на гориво е пренебрежително малка. Така, че всичко останало е пълна простотия. Да се правим на европейци, ама не сме. И ако мога да допълня, нека всички, които карат на фарове за мъгла без това да е необходимо, МОЛЯ спрете да го правите. Нито сте "готини" нито виждате повече нито това спестява гориво, нито ви виждам/ме по-добре. Става въпрос и за предните така и за задните(най-вече тях).
    Ако може, без злобни коментари.
  • 25 saseda

    0 0 Отговор
    eee taman sviknah da gi bala da gi gasa i sega kvo
  • 26 Явор Недялков

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "Полицай":

    @18
    http://www.kat.mvr.bg/zdp.txt Това е закона. Ако можеш да четеш ще видиш, че и днес е задължително да се кара с включени светлини.

    Коментиран от #34

  • 27 полицай

    2 0 Отговор
    Никаде в статията не се цитира закона пише, че: "От днес 1 март служителите на КАТ спират да глобяват". Това е така, защото имаме специално разпореждане, което явно е сведено до знанието на някои медии
  • 28 Bogdan

    0 0 Отговор
    Моля всички колеги да карат на фарове на извънградско и при дъжд най вече,за мене градско няма смисъл денем ,по скоро да се очертят пешеходните пътеки и да се сложат големи табели
  • 29 Р.Мянков

    5 1 Отговор
    Задължително ЗА включване на светлините! Омръзнало ми е лятото при мараня да не виждам сребристите коли в насрещното докато изпреварвам или те изпреварват.
  • 30 narcotraficantes

    2 2 Отговор
    То в българия коли имали? Всичките са ръждясали колиби изхвърлени от запада а вие спорите за тъпите светлини тука!
  • 31 Пешо

    5 0 Отговор
    Крайно време е да стане задължително целогодишно! Това ще спасява животи, а не глупости като GSM-и !
  • 32 краси

    0 2 Отговор
    пълна глупост и заблуда с тия запалени фалове.
  • 33 аз

    1 0 Отговор
    Карането на фарове да е задължително само за извънградско и при лошо време,в града си кесиш в задръстването и му светиш на оня отпред в багажника-пълна простотия и безмислица,да не говорим,че като се кара от всички и само на фарове,другите обекти(хора,колоездачи,каруци и такива,коита са си забравили фаровете),които се намесват в движението не се забелязват,защото си свикнал всичко да свети...
  • 34 Христо Генов

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Явор Недялков":

    @26 tochno taka. nqkoi ' umen ' e napisal zakona do 1 mart vkljuchitelno
  • 35 Краси

    1 3 Отговор
    мноУ са итри наще мили политици!!! даинги на..кам на сичките там деса на държавна заплата :) толкова ли е трудно да се сетите че когато колите се движат с включени светлини, разхода на гориво е по-голям..... а от там влиза и повечко данък- ДДС, АКЦИЗИ и т.н в НАРОДНАТА хазна, от където после си раздават ДОПЪЛНИТЕЛНИ ВЪЗНАГРАЖДЕНИЯ !!!! + това с този закон са си гарантирали допълнителни постъпления в хазната от ГЛОБИ!!! щото все ще има некой разсеян шофьор който ще е забравил даги включи скапаните автомобилни прожектори!! РОБСТВОТО продължава .... само след 2 дни е 3-ти МАРТ.
    чий празник е това незнам!!!!
  • 36 някой си

    0 3 Отговор
    Не от днес, а от утре !!!
    Престанете да пишете глупости и прочетете закона!!!
    Само лъжете хората да дават пари за глоби.
  • 37 Фар

    1 3 Отговор
    Колеги, не мога да го приема това с фаровете и това си е. Сляп ли съм, смахнат ли съм, та така и не мога да видя полза от тая работа, не знам. може ли нещо да е страшно полезна, а да не можеш да разбереш защо. какво не им виждате на колите при нормално време, не знам. Преди въвеждането на тая дивотия важеше правилото, че при влошена видимост се включват габарити, а само при много лошо време и през нощта - фарове. какво е това сега - слънцето свети, ясно като кристал, а всички се облещили и ти вадят очите. Долу един колега твърди, че не виждал сребристите коли. Ами, колега, щом не ги виждаш, изобщо не си за шофьор, това е.
  • 38 Експерт

    1 2 Отговор
    Зимата може да бъде приемливо това, но за сезоните с високи температури това натоварва инсталациите на автомобилите и създава риск от пожар на МПС. А и всяко пропиляно количество енергия дори и при осветление е кощунство против природата и е несъобразно екологично.
  • 39 УМЕН

    3 2 Отговор
    ТЕЗИ НЕПРЕКЪСНАТО ВКЛЮЧЕНИ ФАРОВЕ ДОПРИНАСЯТ ЗА ГЛОБАЛНОТО ЗАТОПЛЯНЕ.
  • 40 фичката фичков

    2 3 Отговор
    Трябва ли да светлините да са задължителни?

    НЕ !
  • 41 ghosttown

    1 2 Отговор
    Зима лете нощ и ден карам на фарове !!!
    Колата ми е сива и се слива със асфалта от далеч а по пътищата е пълно със кьорави хора....
    За моята безопасност и безопасността на семейството ми по добре на фарове ;)
  • 42 басибаси

    0 0 Отговор
    те само колите са с фарове и като свикнеш да ги търсиш изпускаш ония без фаровете-кучета,пешеходци..
  • 43 vw_momchil

    0 0 Отговор
    nqma takiva raboti
  • 44 марабу

    0 0 Отговор
    в България през лятото е слънчево колкото арабските страни .Там как са нещата? Щото и те карат дараци както тука..С малки изключения
  • 45 ВИП АМГ

    0 0 Отговор
    za zimniat sezon sam za ama za liatoto e palna glupost.
  • 46 740D

    1 1 Отговор
    На моята аскона фаровете й са целегишно включени. Не за друго, ами защото немогат да се изключат. Незнам какво им стана, ама няма значение. лошото е, че единият фар свети настрани в храстите, а дргият нагоре и когато видя да прелита по-ниско някой самолет, той ми присветва да мина на къси, че заслепявам пилота. Иначе няма проблем.
  • 47 Сребристия

    2 0 Отговор
    Изумен съм от многото коментари затова че сребристите коли не се виждали - хора много сериозно се замислете за проблем с очите си и потърсете медицинска помощ за това!!!
  • 48 хитар

    1 0 Отговор
    По-добре с полицеиски буркани да виждат и незрящите.
  • 49 багера

    0 0 Отговор
    може и да е правилно да се кара на къси светлини,но никои не казва че на запад и в някой европейски страни са отчели това като допринасянето на повече катастрофи - друго казано карането на къси светлини през деня е довело до повече катастрофи,защото пешеходците и другите водачи в движението ставали по-НЕВНИМАТЕЛНИ.
  • 50 520 zender

    1 1 Отговор
    Сото-що са снимали Е-клас,що не е Ф10...Смея да твърдя че 5е повече за момента от Е.
  • 51 Ва

    2 0 Отговор
    Глупости. Почти никъде в Европа не е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се кара на фарове.
  • 52 hyundai

    0 0 Отговор
    mnogo qsno 4e na kasi nqma da karam na dalgi prez denq
  • 53 Оги Кръстев

    0 0 Отговор
    Първо, не са си задали правилно въпроса в анкетата ... ха ха ха ...
    Лично според мене категорично не е необходимо, през топлата част от годината да се задължават водачите да пускат светлините - излишно товарене на динамото и разход е ... Ако се научим да сме културни на пътя и внимателни, мисля, че и без светлини няма да стават бели :)
  • 54 Оги Кръстев

    0 0 Отговор
    Уважаеми, г-н Денчев. Енергията, консумирана от фаровете не идва от небето, от от генератора на автомобила. Съгласен съм, че акум. при изправна, изрядна инсталация и динамо не се изтощава, но генераторът се товари постоянно, и по-точно, не че се претоварва, но постоянно захранва и оттам един постоянен допълнителен разход :)
  • 55 Филип Митев

    0 0 Отговор
    Това с увеличения разход от динамото звучи меко казано смешно. И прави хората които го твърдят смешни...В случай, че динамото Ви вдига толкова разхода вземете си изхвърлете радиото, изгасете си всякакво осветление по таблото, изключете парното или направо му изхвърлете перката и мотора. Тогава може и да постигнете икономия от около 0.05л/100км направо ще си е чиста печалба. А да не забравим изхвърлете Airbag-овете на автомобила че и те са с постоянно захранване махнете и ел стъклата и подгрева на задното стъкло. А бе всъщност защо не си купите по едно колело?!?! Ама и то пък трябва фар да има та да не се утрепете някъде вечер...ба.и живота е толкова несправедлив...
    Това е направено и е полезно за нашата сигурност колеги. Не е никак излишно и няма да ви вкара във разход това че сте си светнали фаровете. По-скоро ще помогне на някой разсеян шофьор да ви забележи от далеч и белким се стресне и не се метне със 80-90 и недай си боже по голяма скорост върху вас и вашето семейство.
  • 56 Клаус Лешке

    0 1 Отговор
    @55 Колега недей да се шегуваш с колелото :). Ще ми се сега, като се затопли времето да видя колкото се може повече хора каращи велосипеди, както е в цивилизованите страни. Ако има повече велосипедисти, ще се направят и велоалеи.
  • 57 optimista

    1 0 Отговор
    АБЕ ПИЧОВЕ МНОГО МИ Е ЛЮБОПИТНО ЕДНО НЕЩО КАК АДЖЕБА КАТО Е СВЕТЛО ПРЕЗ ДЕНЯ И СИ СВЕТНАЛ ФАРОВЕТЕ НЯКОЙ ЩЕТЕ ЗАБЕЛЕЖИ КАКТО КАЗВА ГОСПОДИН ФИЛИП МИТЕВ НЯМА КАК ГОСИНЕ ПОНЕЖЕ Е СВЕТЛО ИЛИ ВИЕ СТЕ ДЕЛТОНИСТ ЧЕ ГОВОРИТЕ ТАКА НЯМА СМИСЪЛ ДА СЕ ВКЛЮЧВАТ ФАРАВЕТЕ КОГАТО НЕ Е НУЖНО ЯСНО ЛИ ТИ Е И НА СИЧКИ УМНИЦИ ТУК А ОТНОСНО КОМЕНТАРА ЗА КОЛЕЛОТО И ТУКА СЕ КАРАТ И НЕ ЗНАЧИ ЧЕ КАТО СЕ КАРАТ ПО МАЛКО СМЕ НЕЦИВИЛИЗОВАНИ :) АЙЙЙЙЙЙЙЙ

    Коментиран от #60

  • 58 Явор Недялков

    0 0 Отговор
    Ето как запалените светлини пречат на движението: http://www.prikachi.com/images/488/4470488w.jpg http://www.prikachi.com/images/491/4470491Z.jpg
  • 59 Филип Митев

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ivan":

    1. Г-н Оптимист, не ми звучите особено оптимистично. Аз определено не съм дЕлтонист каквото и да означава тази дума. И аджеба точно като съм си светнал фаровете автомобила се забелязва или Вие докато шофирате блеете в полето или диоптъра е прекалено голям за да видите разликата между автомобил със светнати и изгасени фарове дори и във слънчев летен ден.
    2. Явор Недялков не се разбира от снимките които си сложил какво всъщност пречи?! Ако фаровете не са добре насочени и регулирани естествено, че пречи и не е полезно. Затова си има пунктове за тези неща и са евтини при това за да не вадиш очите на хората и да те забелязват.
  • 60 Kvo da kaja ...

    0 1 Отговор

    До коментар #57 от "optimista":

    @57 Ами, фаровете привличат внимание, особенно на извън градско.
  • 61 тио

    0 0 Отговор
    като е толкова полезно държавата да ни субсидира с 20 крушки и акомулатор и 100литра бензин на сезон като е толкова загрижена за нашта безопасност
  • 62 ГТП

    0 1 Отговор
    До Оптимиста и Явор Недялко,момчета вземете се хванете за ръчичка и бягайте надалече че с тези коментари ставате смешни.
  • 63 EndoplazmikRetikulum

    1 0 Отговор
    A za dupkite po pati6tata kajete. S tezi svetnati farove dali 6te gi vidim ?
  • 64 милко

    1 0 Отговор
    географската ширина на страната ни не е за задължителни светлини,те са за северните,всичко останало е като жабата и подковата на коня.лек и приятен път ,колеги.
  • 65 BMW

    0 0 Отговор
    Не е най-важното колко се качва разходът на гориво, поне за мен. Със сигурност се качва, при големите двигатели по-малко, при малките повече. Мен ме вбесяват безсмислените правила. Когато комунизмът падна си отдъхнах защото си мислех, че вече никога няма да има абсурдни и нелогични правила. Уви, много съм се лъгал. Живеем в свят в пъти по измислен от преди. CO2-то, което издишаме е обявено за вреден газ, плащаме двойно за едновремешното трето качество селскостопанска продукция, защото била еко, най-силните цигари са по-слаби от старите lights, правим 10000 декара перки, вместо един блок на АЕЦ, и .... караме на фарове с тъмни очила.
  • 66 hristo

    1 0 Отговор
    Това да караме с фарове не е лошо, но стига са ни лъгали с това, че на запад е така. Нека да отидат във Франция и да видят. Не само че не е задължително,а и повчето Французи карат без фарове. Стига сме се правили на западняци.
  • 67 Радо

    0 0 Отговор
    Във Щатите не е задължително да се кара през деня със светлини. Карането с запалени светлини качва разхода на гориво може би така искат да стимулират икономиката като ни бъркат редовно по джобовете въпреки че на повечето им дрънкат стотинки. Няма да мирясат докато не вземат и тях и скъсаните ризи от гърба ни.
  • 68 Явор Недялков

    0 0 Отговор
    До ГТП: Ето ти един сайт, в който са и плюсовете и минусите: http://www.tuning.bg/avto-novini/drl-dnevni-svetlini-polezna-informaciya-otnosno-izpolzvaneto-im-v-balgariya-23124
  • 69 kartof

    0 0 Отговор
    акомулаторите скъпи бе
  • 70 Турбоманя

    1 0 Отговор
    Колкото и банално да звучи, с включени или с изключени фарове - все тая, повечето катастрофи стават или от прекланео бавни шофьори, изнервяйки останалите със своето патетично каране, или от пешеходци, които си мислят, че на немаркирано място (разбирай пешеходна пътека), може да мине, все едно е безсмъртен....
    ... малко лирично отклонение: - мили пешеходци, аз като шофьор и пешеходец ВИ призовавам, нощно време, зимно време, в дъжд или мъгла, не "скачайте" на Хасвалта като Хантилопи, защото колкото и да е добър шофьора, все още не са измислени спирачки, които да заковат кола, движеща се със 40-60км/ч на място....
    Другото нещо, за което трябва да следят драгите катаджии е, заслепяването на повечето коли, без значение какви са крушките много шофьори крайно грубо не спазват 'нивото' на осветеност на късите светлини - моля КАТ да съблюдава за такива и да бъдат солено глобявани!

    Коментиран от #72

  • 71 мен

    1 0 Отговор
    Вчера, "шофьорка" свети та се къса, зяпа наляво да не я удари автобус и дава газ направо през кръговото, а народа по пешеходната пътека дружески и тегли едни м..... Светлини, а? :-)
  • 72 hienata

    1 1 Отговор

    До коментар #70 от "Турбоманя":

    @70 Абсолютно съгласен с твоето мнение +добавка: На технически преглед да не гледат дали ти светят фаровете по принцип, а на стенда да се види на къде светят.

    Коментиран от #76

  • 73 Светльо Фаров

    2 0 Отговор
    Не признак на интелигентност да вадиш очите на хората с безсмислени фарове. Напротив, простотия е!

    С тях си като попикан дъртак, които не може да види на метър пред носа си и затова, сакън, другите да не ме забележат. Обаче, купуваш си БЯЛА кола, която се сливала със снега през зимата, зелена - която се сливала с тревата и дърветата през лятото, сива - които се сливала с асфалта. Нали?

    Ако си кьорав изключи светлините и слез от колата. Така ще спасиш живот! (И ще намалиш оборотите на Osram и Лукойл.)
  • 74 FMC

    2 1 Отговор
    Преди бях за, сега съм неутрален. Причната е, че автомобилът ми има автоматични фарове, които се включват при ниска осветеност. Ако трявба да ги пускам ръчно, се губи смисъла от тях. Това как да е, но има и още един много голям проблем специално при моя автомобил. Включа ли фарове, двата ми дисплея се затъмняват, защото колата си мисли, че карам през нощта. Лятото дори да няма слънце, винаги нося тъмни очила. По тоя начин не виждам почти нищо по дисплеите. Кьоря се и губя доста време, докато разчета нещо. Така се отплесвам от пътя и има вероятност за произшествие. Решението е да включа сисплеите на дневен режим, но тогава през нощтта стават много ярки и пак трябва да се ровя в ненютата, за да ги включвам на нощен. Тъпа работа :) Затова предпочитам лятото да си караме кой как иска в града и на фарове извън града. Всъщност, извън града винаги включвам фаровете и през лятото, а с предната си кола 5 години карах целогодишно на светнати фарове. Това предизвика няколкократна смяна на крушки, заради изгорели къси светлини. Май решението трябва да бъде друго - да се задължат новорегистрираните автомобили, независимо дали нови или стари, да притежават дневни светлини. Така полека лека всички ще караме на фарове. А моят случай е частен, ще се примиря.
  • 75 520 zender

    0 3 Отговор
    Движа се бързо-държа да бъда забелязан в огледалото за обратно виждане както и тези с които ми предстои разминаване...
  • 76 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #72 от "hienata":

    @72 mi to vinagi e imalo iziskvane kam punktovete za godishen tehnicheski pregled da se proveriavat svetlinite dali sa dobre regulirani.drug e vaprosat dali tova vaobshte niakoi go sledi.

    Коментиран от #80

  • 77 520 zender

    0 2 Отговор
    Сото-въпросът е дали държиш да бъдеш забелязан при висока скорост при слънчево време-аз държа да бъда забелязан независимо дали изпреварвам с висока скорост или ме изпреварват пич.Понякога наистина бързам доста на междуградско и мисля че без фарове е престъпление,особено при 160-180..

    Коментиран от #84

  • 78 FMC

    0 0 Отговор
    За регулировката на фаровете бих казал, че в БЪлгария е трагедия. Преди 2-3 дни реших сутринта, отивайки за работа да преброя колко автомобила са с нерегулирани фарове. Долу горе 50 % от тировете заслепяваха. Имаше 2-3 камиона без ремаркета, които светеха добре и още 1-2 автомобила. Останалите или бяха с един нерегулиран заслепяващ фар или с два. ПО едно време бях взел да си мисля, че аз нещо не съм добре с очите, след като все ми се струва, че ме заслепяват. Обаче срещу мен като се зададе автомобил с добре регулирани фарове разбирам, че проблемът не е в моя телевизор. Обаче си мисля, че тук не става въпрос само за регулировка, а и за износени повърхности на фаровете или самоделки. Тук имаше една новина, че щели да забраняват нефабричните ксенони точно поради причината, че стъклата не са пригодени за тая техника. Нищо повече не чух. Какво стана? Май полицията трябва да се заеме и с това. Наред с останалите акции, да почне и една масова проверка за това, дали са регулирани светлините. Една регулировка не струва много. Дори най-бедния човек може да си я позволи.
  • 79 джони

    0 0 Отговор
    Само да отбележа , че не е от 1-ви , а от 2-ри март. Светлините са до 1-ви включително.
  • 80 hienata

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "ВИП АМГ":

    @76 Точно това е, че изобщо не проверяват.
    @77 "Понякога наистина бързам доста на междуградско и мисля че без фарове е престъпление,особено при 160-180.." - че ти си престъпник от всякъде с тези 160 - 180.:))))
  • 81 ламби

    0 0 Отговор
    Това с пускането на фаровете през зимата пълна простотия. Така било в европа ,че на кой му пука. У индия живеят с кравите в оборите. Вместо да ни занимават тъпотий да вземат да си поравят маркировките , светоотразителните табели и уличното осветление , е да ама много скъпо им излиза на така нареченото ни правителство и им намаляват средствата за усвояване. По лесно е и по евтино доста да задължинм стадото да кара на фарове и готово. Да обяснът на камикадзетата по пешеходните пътеки , че колата не спира като говедо те им пълнат главите с глупости .. ( пешеходците сте с предимсво) Всеки има право да решава сам кога да си пали ламбите на колата щом смята , че с пуснати фарове ще са спаси от мнногото некадърници по пътищата ..... но да ни задължават с закони, който имат за цел да ни приберат парите е много повече от нагло дори и за прволинейния Българин.
  • 82 FMC

    0 0 Отговор
    Ламбе, изобщо не си прав. Гледаш от собствената си камбанария. Първо, лесно е да се спре на пешеходна пътека. Правилото е просто. Има ли пешеходна пътека, оглеждаш се по тротоарите поне два пъти преди да я достигнеш. Има ли други автомобили, закриващи евентуалните пешеходци, гледаме другия автомобил дали намалява или минава. Намали ли и ние спираме, дори да не виждаме пешеходци. Иначе става като на 24 декември вечерта в Русе, когато помляха по подобен начин момиче на пешеходна пътека! За фаровете сега. Най-гадни са тия дни, когато всеки почва да изключва фаровете. Свикнали сме, поглеждайки в огледалата, да виждаме фарове, ако някой ни застига. Сега, когато не са задължителни, много е лесно тоя, дето ни изпреварва без фарове, да не бъде забелязан. Случвало ми се е на дълъг път, когато сивият автомобил се слива с околната среда. Ето, дори днес щях да помета вероятно един бус, ако бе с угасени фарове на едно кофти кръстовище. Чисто и просто се бе слял с околната среда и в последния момент видях само фаровете му. В индия си карат кой как знае, но там всички знаят, че карат кой как знае :) Затова и не се блъскат. Тук всички разчитаме на правила и когато някой ги нарушава, лесно ставаме жертва на доверчивостта си.
  • 83 LORD VADER

    1 0 Отговор
    Когато е наложително трябва да са запалени фаровете. Например при мъгла,сняг, намалена видимост,мрак и други възпрепятстващи фактори. Но през деня посряд бял ден слънцето да блести срещу теб толкоз ярко че да те заслепява, а ти да пуснеш фаровете. С надеждата че фара свети по-силно силно от слънцето ли? Че ще се откроява по-добре на слънчева светлина ли? Че така щяли да се спасят животи. Ами като си толкоз кьорав че посряд бял ден слънцето да не ти е достатъчно да видиш автомобил или обект на пътя, а ти е необходим фар по-добре иди на очен преглед или направо си продай колата, вземи едни очила 20 диоптъра и си тип топ. Който твърди че по какъвто и да е начин фара осигурява спестяване на животи посряд супер ярък и блестящ ден да си подаде оставка и да стане пешеходец. Има дни в които слънцето свети толкоз силно, че не можеш да различиш фара свети ли или е отражение - хич не се откроява тъпия фар. Ама пешеходеца щял да види по-лесно кола със запалени фарове... да ако е през нощта през деня ти гарантирам че ще видя колата ти БЕЗ пуснати фарове на 5 км дистанция. Ако тръгнем по тази логика пешеходците трябва да вървят по улиците със запалени фенери на главите по-лесно да се откроявят че да им се спестят животите разбираш ли. Все едно има някаква разлика дрогирания/пияния и екзалтиран шофьор пак ще си ме блъсне с двеста километра в час. Оня шофьор как блъсна 5-6 човека на спирката - кара си по тротоара с бясна скорост, друг в стълб се забил - фар на стълба ли да сложим. Днес пък светеше толкоз силно на обяд че на светофара на моста на река Марица в Пловдив отражението в червения цвят бе толкоз силно - можеш да се закълнеш че е червено, ама от другата страна малко по на сянка си е зелено и хайде катастрофите. Да се налага да се пускат фарове при 100% кристално ясна 10 км видимост е меко казано налудничаво. Аз съм пешеходец, пресичам си или даже на тротоара наркомана минава през мен с двеста километра в час как очакваш фара да ми спаси живота? Ще ме телепортира сигурно,като ме блесне ще ме преобразува на под атомно равнище та да издържа на удара ли, не по-лесно ще го видя някакси и като нео в матрицата на забавен кадър ще направя тройно салто с 20 метра скок от място.
    Търсите проблемите в грешна посока, това на което трябва да се обърне внимание е съзнанието на участниците в движението. Още има много косури в самата система,знаците,светофарите, пешеходните и вело алеи или по-точно отсъствието на такива. Огромен минус в светофарите има в Пловдив например - свети зелено хем на колите хем на пешеходците едновременно. Оня дет привечер - дебело подчертавам със супер добре запалени фарове един замалко да ме блъсне на кръстовището до търговската гимназия на гладстон при това на пешеходна алея при зелен светофар. Зелен,зелен ама хем за колите зелено, хем за пешеходците пресичам си, ама и той завива. Ако искате да правите реформи започвайте от тук - оправяйте бъга с едновременните светофари, оправяйте недоразуменията по знаци, маркировки, пешеходни и вело алеи. Кат казах вело алеи на гребния канал на пример има знак че е вело алея - бял велосипед на син фон кръгъл знак няма как да го сбъркаш, е да ама от другата страна пък има знаци с черен велосипед на бял фон с червена окръжност - демек забранено за велосипеди - пълен парадокс. Оправете двойния дефект при светофарите, оправете парадоксите при знаците, направете вело и пешеходни алеи и така наистина ще спестите много животи и хората ще са на кеф. А ако искате да налагате глоби заяжте се и с пешеходците - много кофти пресичат на червено и се разхождат по средата на улицата все едно по чехли в хола. Прескачат отгоре през преградите наместо през подлезите и всякакви наистина заслужаващи солени глоби глупави постъпки. На десятката пък няма кондуктор, при маршрутките също - оправете това щом искате да има наистина полза защото не може шофьора хем да кара,хем да къса билети, да връща ресто да се разправя с 20-30 пътника. Качвам се на десятката, давам пари за билет ама шофьора не чака ами тръгва дава газ с едната ръка къса билета с другата връща рестото, говори по джи ес ема с гаджето, надънил чалгата, а кормилото се върти като корабен рул. Ако искате ред направете така че да има кондуктори на абсолютно всяко едно публично общо превозно средство. Не може хем да шофира и да се разправя с пътниците и всичко това в движение. Ами викат шофьора е и кондуктор, кондуктор отделен няма кат не ти харесва ходи пеш. Ам викам аз все пеша си ходя. Така че наблягайте на основните неща, какво се опитвате да ни хвърляте прах в очите? Знаеш ли колко ми пука дали автомобилиста ще ми светка с фарчетата посред бял ден? Хич не ме топли.
  • 84 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "520 zender":

    @77 mejdugradsko 160-180?tova e ludost.
  • 85 kikibery74

    0 0 Отговор
    помагат няма спор а за икономията на гориво........аре по филосовски по 5 кинта за цигари .да ....ама по 5 стинки за гориво....ееее ганьо няма равен на тема стотинкарство.
  • 86 даааа

    0 0 Отговор
    на къси да ама всички бекове карат на халогенииииииии плюс дъъъългиииии едно време това у софия го немаше..........
  • 87 мими

    0 0 Отговор
    Не трябва да се кара с пуснати светлини през деня така се изгаря повече газ нафта с каквото карате и се разрушава ОЗОНОВИЯ СЛОЙ
  • 88 Мартин

    0 0 Отговор
    Законът не дава никакви реални резултати относно безопасността. Това е доказано на Запад, които имат много повече опит в прилагането му.
    Апропо, защо КАТ не покаже статистиката от ефекта от драстичните глоби през последните години? И ако няма ефект, кой носи отговорност за това? Дори и да има намален брой загинали и ранени, то това е резултат от цените на горивата и намаления трафик. (Тъй като някои мислят, че трафика е само в София, ще им кажа, че в другите градове, вкл.Варна, Пловдив, Русе, Плевен, колите са в пъти по-малко, както и по пътя София-Варна). А сега една елементарна сметка:
    КАТ отчитат около 7 млн. автомобили, вкл.товарни. Приемаме, че в летния сезон средно всеки автомобил е един час на пътя. (Мисля, че е доста повече впредвид товарните коли, бусовете, таксита, които са по 8-12 часа на път). От тук нататък математиката е лесна. Две крушки по 40 Вт + 2 по 10 Вт + 2 по 30 Вт = 160 Вт = 0,16 кВт. 1 кВт = 0.084 кг дизел (бензин). 7 000 000 х 0,16 х 0.084 = 1 120 000 кВт х 0.084 = 94 080 кг гориво. И тук без да отчитаме КПД-то, което сме приели за 1. Дори да съм сбъркал с 50%,, пак дневно ще харчим повече 50 тона гориво, което е равно на 63 000 литра. 63000 х 2,65 (средно) = 167 000 лева. 180 дни х 167 000 = 30 060 000 лева за сезона. Пари, които отиват директно в джобовете на петролните магнати, а част от тях в касите на лобистите, които са в близки отношения на най-високо ниво.
    От екологична гледна точка загубите едва ли са толкова големи, макар че нещата не се вързват след приетия закон за тютюнопушенето и "загрижеността" на управляващите за здравето ни!