Last news in Fakti

13 Септември, 2018 11:36 51 074 60

Помните ли Alfa-та от дъвки Turbo №42

  • alfa romeo-
  • дъвки turbo-
  • 33
Помните ли Alfa-та от дъвки Turbo №42 - 1

Под номер 42 от поредицата на култовите дъвки турбо е поставен един автомобил, който на фона на останалите съвсем не изглежда як. Този автомобил обаче беше един от първите италиански модели, които започнаха да се внасят у нас след промените през 1989-а.

Иначе Alfa Romeo 33 е представена през 1983 година и се явява приемник на модела Alfasud. Автомобилът впечатлява с типичния за марката от онези години фасетиран дизайн, а освен хечбек, компанията вади и комби версия на 33-ката.

Помните ли Alfa-та от дъвки Turbo №42

На картинката от дъвките Turbo е показана QV-версията от 1985-а, впечатляваща с различен аеродинамичен обвес, с 14-цолови джанти и със спортни седалки. Тази кола е оборудвана с 1.5-литров мотор с мощност 105 конски сили.

По-късно в двигателната гама се появяват и по-мощни мотори. Те са с обем 1.7 литра, а мощността им варира в диапазона 118 - 137 коня. Особеност за 33-ката от онези години са опозитните четирицилиндрови двигатели.

Помните ли Alfa-та от дъвки Turbo №42

Освен това Alfa Romeo 33 е първата Alfa с 4х4 вариант в моделната гама. За 12 години производство от модела 33 са направени над милион бройки, което е съвсем нелош резултат за италианската марка. Много възли и агрегати от 33 впоследствие се използват и в наследника Alfa Romeo 145.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алооу

    42 187 Отговор
    Кенеф!

    Коментиран от #6, #20, #38, #52

  • 2 1233

    67 246 Отговор
    Пълен боклук като всяка италянска кола, а вече и всяка немска. Само корейски и японски

    Коментиран от #41

  • 3 GTE

    122 4 Отговор
    Този тип двуобемно купе не е хеч, а е лифтбек. Имал съм бензинова от втората генерация 1992 г. 1.7 107 коня. В Италия масово се ползва от полицията. Много голяма бургия с двигател тип боксер имаш чуство че караш 150 коня, но причината е, че колата тежи 900 килца. Малко капризна за подръжка, но отличаваща се с дизайн и динамика. Окачването твърдо и по-скоро спортно. Моята я взех от градче на север от Генуа на 120 000 км от човек, на 3 години, и я карах 2 години. Тогава се продаде като топъл хляб.
  • 4 Borislav Popov

    117 38 Отговор
    Алфа 159 е един много добър автомобил. А за Джулия - няма какво да говорим. От прехвалените немски кошници само БМВ е на ниво ! Останалото е за лигльовци. За Ваг да не говорим. Не е нормално Пасат в гаранция да хвърля скоростна кутия.

    Коментиран от #21, #32

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 ТАД

    157 18 Отговор

    До коментар #1 от "Алооу":

    Кенеф си ти. Когато са се произвеждали тези коли, баща ти е карал дефорсиран осмак или жигули.

    Коментиран от #10, #57

  • 7 Vilisav

    42 28 Отговор
    Само да вметна, че в 159 почти нищо не е италианско, това е Opel Insignia и V5 на GM). Всичко е германско вътре, дизайна само е италиански. Затова е чуплива. Как да не е, като си е чиста германка. Иначе няма спор, че е страшна резачка и е красота. Но е далеч от италианска по произход. По-италински са 147 или 156, които са си Fiat-и, но са италианаски с Twin Spark-а или JTD-то.

    Коментиран от #26, #31

  • 8 фау ве

    33 35 Отговор
    Познавам двама собственици на такива Алфи, купувани 90-те почти нови, и двамата са споделяли, че тези коли се разпадата, буквално, изключително ненадежни.
    Иначе на дизайн, колата е много готина, но дотам.
  • 9 спагети макарони

    35 26 Отговор
    имал съм 2 33ки, уникален кенеф, много меки и гниещи ламарини, при птп се смазват много дори и при лек удар, скоростите влизат отвратително и са много плитки, единственото хубаво в тази каруца беше звука на боксеровия двигател
  • 10 004130

    4 7 Отговор

    До коментар #6 от "ТАД":

    Аз нищо лошо не виждам в това.
  • 11 спагети макарони

    12 23 Отговор
    имал съм 2 33ки, уникален кенеф, много меки и гниещи ламарини, при птп се смазват много дори и при лек удар, скоростите влизат отвратително и са много плитки, единственото хубаво в тази каруца беше звука на боксеровия двигател
  • 12 Иван

    26 14 Отговор
    Имах абсолютно същата горе долу голям боклук си беше но бях на18 през 98ма и и се кефех яко
  • 13 майната

    51 5 Отговор
    Имал съм Alfasud Ti, голяма гъзариика беше, червен под, черен таван страхотни седалки ергономични.. махагонов волан и скоростен лост.. красавица беше двувратка.. 33-а 105к.с. от 90-а, тази я скъсах от каране.. над 70 000км , 33 1,4 миланело, 4х4, тя беше почти нова на 26 000км, зимата беше като снегоринче, няма назад.. имал съм 1,7 16v 136k.c. бега като ракета, но лапаше като ракета..хихи Каато цяло големи главоболия не съм имал с никоя.. Миланелото макар и почти нова само ми полази по нервите докато разбера, че е от ламдсондата.. карал съм общо взето всички Алфи до 156-цата Една 155-а 3,2V6 240к.с. ми отрови живота просто.. от тогава се разведох с Алфа, но любовта си остава завинаги, и сега като видя някоя глезена Алфа, ми трепва от вътре.. но ми минава бързо де хихи

    Коментиран от #16

  • 14 KKK

    65 7 Отговор
    Кенефи да са, обичам си ги. Тая година си сбъднах детската мечта и се сдобих с 159-ка. Само се чудя какво извинение да си намеря да хукна на някъде да пътувам. Трудно е да се харесват алфите ако нямаш акъл на 9 годишно лапе, аз съм ок с това.
  • 15 Тит

    9 4 Отговор
    Имал съм точно ,като тая на трета снимка отгоре надолу/друг цвят,бежава/1.7инжекция ,боксер,звук много готин,за ония години доста прилично набираше.Минуси-не ми харесваха материала на арматурното табло,гадни пласмаси,педалите много близко един до друг,лоста за скорости с големи хлабини и не добро включване
  • 16 kick

    7 3 Отговор

    До коментар #13 от "майната":

    155 няма с този мотор, 156 и 147 водят се ГТА!

    Коментиран от #22, #24

  • 17 Като гост

    9 11 Отговор
    Заради този модел (33) щеше да фалира марката. Прочетете статий от онези години.
  • 18 Milano

    8 11 Отговор
    Всичко след 1992г. Е пластмасов кенеф,карайте си ги със здраве.
  • 19 filo

    20 46 Отговор
    Алфите са си боклуци по принцип. Затова рядко се виждат по улиците, бързо се обезценяват и много трудно се продават.

    Коментиран от #42

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 АЛФА Q4

    40 5 Отговор

    До коментар #4 от "Borislav Popov":

    А НОРМАЛНО ЛИ Е, ЧИСТО НОВ,,АМА ЧИСТО НОВ КАЕН ДА БЛОКИРА ДВИГАТЕЛЯ ТОЧНО ПРЕДИ КАЛОТИНА,
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Reptile

    20 4 Отговор
    159 Q4 - просто мечта!
  • 24 Alfa Romeo 156 TI

    14 2 Отговор

    До коментар #16 от "kick":

    На 147 и 156 този мотор е 250к.с. 3.2V6 е 240 коня само при 166. Алфа GT и GTV!
  • 25 ата

    11 2 Отговор
    Красота!
  • 26 SSS

    26 3 Отговор

    До коментар #7 от "Vilisav":

    Само да вметна, че Alfa 159 се произвежда от 2004г и се предлага от 2005г, когато Insignia е била още концепт. Верно е че страда от немски части, но те се вграждат в сумати и други марки автомобили, които са далеч от GM. Единствено, моделите с ръчна скоростна кутия на GM, прословутата M32, страдат от GM-ска болест, която се лекува лесно и ефтино. Автомобилът е толкова далече от чуплив, че не ми се влиза в спор. Може да се провери в актуалните тестове за надеждност за времето си - беше преди повечето конкурентните модели на "нечупливите" немски производители (след няколко японеца, наколко корeеца, няколко шведа и тук-там VW Polo, MB S&E class).
    Сега, ако е на 2 трилиона километра, "нов внос, уникат и качваш се и караш ... и припадаш" е друг въпрос. Също е друг въпрос, че 159 не е грам в духа на Алфа Ромео - тежък и тотално НЕспортен, само визията му е такава, НО дори и след 14 години, все още е актуален и хората масово се заглеждат (казвам от опит!). И да фен съм на марката, но не и фанатик. Харесвам всеки автомобил, било то и произведен от 3-ма пияни брат'чеди в обор.
  • 27 борислав

    4 3 Отговор
    до 9-11 Явно си голям посерко щом си купил два еднакви кенефа/ по твоите думи/.

    Коментиран от #36

  • 28 123456

    15 1 Отговор
    Имах 33-ка 1,3 боксер от 87.След това 97г.купих следващата-92г.1.5 .Няма друга кола която да ме кефи толкова в завой.А колко човека пък от мен се заразиха с тази марка?Но пък 146 и 145 нещо не ме хванаха.Ако намеря някоя запазена 33 бих си взел.Ей така ,да си се возя от време,на време.
  • 29 майстора

    5 2 Отговор
    имах една такава черна от първите ... беше готова за брак и я взех за едни 500лева ... 105коня и махнах всичко излишно ... само с една седалка и волан ... само по колектори фърляше по една педя огън отдоле ... много фънкар
  • 30 Valco

    6 3 Отговор
    ALFA ROMEO 164 2.0 V6 TURBO 205 КС
    Това е колата
  • 31 Alfa

    9 1 Отговор

    До коментар #7 от "Vilisav":

    Чел си ама си недочел,нито 147/156 е фиат(аамо шасито е фиат) окачването си е специално за модела. Нито 159 има общо с инсигниа, алфа разработват всичко с идея да се ползва от инсигниа но опел се отказват от шасито и концепта инсигниа се забавя така на това шаси излиза само 159 и брера

    Коментиран от #45

  • 32 гост1

    2 7 Отговор

    До коментар #4 от "Borislav Popov":

    Може да има някав фабричен дефект в кутията аз имам пасат купих го преди 7години беше на 180 000 а кой знае колко са му върнали километрите сега е на 330 000км няма още проблем със скоростната кутия 1,9tdi 110 конски за мен са здрави коли
  • 33 Андрей

    3 1 Отговор
    Имах 1.5 105 кс.4х4 8 години на -невероятна
    3години 1.7 137кс никакви ремонти
    Единсвено тежък волан
  • 34 Алфа Ромео

    16 1 Отговор
    Едно време като гледах италиански филми и карабинерите като се метнеха на Алфите и им даваха газ до ламарината много им се кефех. Тука се търкаляха още москвичи, жигулита, варбурзи и трабанти.
  • 35 XXX

    15 6 Отговор
    Преди 3 години купих на майка ми алфа мито за града че нейната корса беше морално остаряла. джамбазите от автооказионите я бяха лъснали и дизайна ни хвана окото . Колата се кара само до работа и супермаркета буквално не повече от 500км /месец...проблеми колкото щеш оказа се таралеж в гащите, а старата проста корсичка е супернадеждна в сравнение с това фешън чудо

    Коментиран от #43

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 стигa плюхте aлфите изгрaдихa спортните

    8 3 Отговор
    Легеендa поклон пред aлфи 33,75,169
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Коко-Роко

    6 1 Отговор
    Най голямата легенда е 155 за DTM

    Коментиран от #44

  • 40 stupid dog

    2 1 Отговор
    Да ,аз ги събирах колекция!
  • 41 Кореец

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "1233":

    Ако преброиш на улицата по-вече от два корейски и японски автомобила над 25 години да се движат , ще си късметлия. За сметка на това W124 не се събират на пръстите на двете ти ръце и двата ти крака.
  • 42 АЛФА Q4

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "filo":

    АБСОЛЮТНО ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ
    А И ТИ ЯВНО СИ ОТПАДЪК АМА СЕ БЪРКАШ

    Коментиран от #48

  • 43 АЛФА Q4

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "XXX":

    ЗНАЕШ ЛИ КОГА КОМПЛКСАР СЪС СЕСКО МИСЛЕНЕ ЩЕ СЕ КАЧИ НА АЛФА МИТО,,,ТАКИВА СТЕ ЦИРКАДЖИЙ
  • 44 АЛФА Q4

    7 4 Отговор

    До коментар #39 от "Коко-Роко":

    ТОЧНО В DTM СЕ ВИДЯ КОЛКО СТРУВАТ НЕМСКИТЕ КАРУЦИ
    ТОЧНО 6 ГОДИНИ ИМ РАЗКАЗА ИГРАТА АЛФЕТКАТА
    А ДА ГОВОРИМ ЗА РАЛИТО, ТАМ ДРУГА ИТАЛИАНКА РАЗДАВАШЕ ПРАВОСЪДИЕ
    ГОЛЕМА РАБОТА СА КИРЛИВИТЕ ГЕРМАНКИ, АМА В ОЧИТЕ НА СЛЕПИЯ

    Коментиран от #47

  • 45 АЛФА Q4

    7 0 Отговор

    До коментар #31 от "Alfa":

    АБДОЛЮТНО Е ВЯРНО ТОВА,ЧЕ Е РАЗРАБОТЕНО ЗА ИНСИГНИЯ
    ОБАЧЕ ОПЕЛИТЕ МАСОВО СА С ИТАЛИАНСКИ МОТОРИ
    И ЗАРАДИ ТЪПАТА КОНСТРУКЦИЯ ИМА ПРОМЕНИ И В КАРТЕРА И ВСМУКАТЕЛЯ НА МАСЛЕННАТА ПОМПА И МУ МАЙКАТА РАЗГОНВАТ НА ИНАЧЕ АБСОЛЮТНО ДУРАКОУСТОЙЧИВИЯ ДВИГАТЕЛ НА JTD,MJET, НО ШВАБИТЕ ГИ БИВА ДА САСИПВАТ
  • 46 Bugi

    1 1 Отговор
    PSA
  • 47 Plameni

    2 3 Отговор

    До коментар #44 от "АЛФА Q4":

    Кои са тези шест години в DTM които Алфа им е разказвала играта на немските автомобили ?Аз знам само за една година.
  • 48 Filo

    0 3 Отговор

    До коментар #42 от "АЛФА Q4":

    Отпадък ще викаш на баща ти, дришльо недоклатено.

    Коментиран от #53

  • 49 Голям Слон

    8 0 Отговор
    От 48 коментара се броят на пръсти онези, които могат да бъдат определени, като смислени. Всичко друго е пълнеж на празноглави момчета и мъже, които единственото ново, което ползват, са самобръсначките. До нова кола още не са стигнали. Вероятно няма и да докарат. Но път много знаят кой какво къде е и казал и по какъв повод. Кога българинът ще престане да прави изводи за неща, които идват в България в най-добрия случай на 350.000 км.?
  • 50 Един

    6 0 Отговор
    Немска кола само ако цената ме принуждава да я купя за да я продам на някой .....за повече пари!
    Алфата се избира със сърце не със ум,и хора които не могат да подържат алфа фа си карат пасатите......
    Кисело било гроздето,чупела се,била боклук..ама я заглеждате по светофарите...
  • 51 Коце

    1 0 Отговор
    Имал съм alfa 75 уникална кола за времето си

    Коментиран от #54

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Петър

    4 0 Отговор

    До коментар #51 от "Коце":

    Алфата е Любов и Страст😍
  • 55 Вело

    2 0 Отговор
    Имах същата 33-ка през 1994, карбураторна 1.5, 105 коня, Giardinetta (комби) 4х4. Беше 10-годишна, уж на 70х км, но ми се стори паднала от Марс на фона на старата ни Лада. Вървеше много и беше красива - толкова. Механиката беше ужасна - отвратително кормилно управление, ужасен скоростен лост, първа и втора нямаха включване, тресящ се двигател, който никой не успя да успокои, сложна настрока на сдвоените карбуратори... Но въпреки всичко си спомням 33-ката с усмивка.
  • 56 Георги Начев

    0 0 Отговор
    Купувам всякакви картинки от дъвки https://www.alo.bg/5526879
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Маняка

    2 0 Отговор
    Имах 33 от 1987 1,5 карбуратор и вървеше като изтребител за 105 к.с. направо бургия, пък и беше надеждна за разлика от това след години когато си купих 1.7 инжекция от 1993! От към вървеж беше направо изродска, но все едно беше съвсем друга кола! Всичко беше много по-кекаво като изработка и около цялата предница тропа от всякъде, задницата беше с толкова твърдо окачване, че все едно си в истинска каруца! 1 година я карах и изкриви биелите и коляновия вал. Уникален кенеф! Не ми се искаше да казвам всичко това, но самата истина!

    Коментиран от #59

  • 59 DODO

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Маняка":

    и аз имах 1 7 инжекцион със същия проблем. Запазена марка на тов мотор си е да троши валове
  • 60 Ко стаъ

    0 1 Отговор
    Абе един приятел имаше такава и беше некакво пълно гробище! Все още си я спомням като колата направена от алуминиево фолио, защото се удари в пътен знак и все едно танк беше минал отгоре.