60 години след последния произведен Horch легендарната немска марка ще се завърне на пазара като конкурент на някогашния си съперник Maybach. Първият нов модел, който ще носи името на основателя на Audi Аугуст Хорх, ще стане най-луксозната и високотехнологична версия на A8.
Инголщадските маркетолози явно не възнамеряват да допуснат грешката на колегите си от Mercedes-Benz, които лансираха възродения през 2002 г. Maybach като самостоятелна марка. Тя работи 10 години на пълна загуба и бе ликвидирана през 2012-а, а в момента името краси върховите модификации в моделната гама на щутгартци.
Бъдещото Audi-Horch A8 ще получи не само съответните емблеми и оборудване, а също и W-образния 12-цилиндров битурбодвигател на компанията. Това ще бъде и последният ѝ модел с този мотор, който излиза в заслужена пенсия.
Основен конкурент на Audi-Horch A8 ще бъде Mercedes-Maybach S-Klasse. В Инголщад не смятали да пускат други модели като Q7, например, под тази марка.
Аугуст Хорх основава August Horch Automobilwerke GmbH през 1909 г. в Цвикау. Само година по-късно обаче е принуден да започне наново под името Audi (немски превод на латинския глагол "horch" - "слушам") заради съдебни спорове с акционерите, които го принуждават да напусне собствената си компания.
След края на Втората световна война заводите на Horch попадат в окупационната зона на СССР, а впоследствие на територията на Източна Германия. Последният автомобил на марката е произведен през май 1958 г. През 90-те години на миналия век дизайнерите на Audi създават няколко проекта за възраждане на марката, но те стигат само до етап макети като този на снимката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БатП
12:32 25.09.2018
2 Гошо
От Голф до Бентли, VAG са ненадминати във всички сегменти.
Коментиран от #5, #6
12:34 25.09.2018
3 Блейчо
Коментиран от #15
12:36 25.09.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 CL500
До коментар #2 от "Гошо":
Явно хората и по целия свят не разбират, защото Ес-класата е далееч напред по брой продажби и от 7-цата, и от А8.13:06 25.09.2018
6 Boxer
До коментар #2 от "Гошо":
Освен това имат да избиват 25 милиарда загуби. Познай откъде ще ги компенсират? Материали, качество, инженерни капани, търговски трикове, гаранционно обслужване, резервни части? Други идеи?16:29 25.09.2018
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Драйвър
04:13 26.09.2018
9 Пабло
11:14 26.09.2018
10 Емил
12:39 26.09.2018
11 CL500
14:46 26.09.2018
12 Емил
22:06 26.09.2018
13 Her hitler
23:09 26.09.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.