Last news in Fakti

1 Май, 2010 11:10 9 758 37

Автомобилът на старо взима превес

Продажбите на употребявани автомобили продължават да се увеличават за сметка на новите коли у нас. Все повече хора предпочитат да си вземат леко износено возило за далеч по-малко пари, отколкото да се чудят, дали ще могат да погасят вноските към банката в създалата се ситуация с икономическата криза. Несигурността подтиква болшинството от купувачите да вземат кола за максимум 10 000 лева, а дори и много по-евтини.

Все по-малко са желаещите да платят 20-30 процента първоначална вноска за чисто нов автомобил и всеки месец да отделят по няколкостотин лева от личния си бюджет за удоволствието да карат току що излязло от завода возило. Това казва заместник-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Любомир Доросиев пред агенция Фокус.

Според него освен ограничаването на разходите, хората не се хвърлят в приключението и заради бързото обезценяване на новите коли, които, например ако стуравт 30 000 лева в момента на продажбата, за три години цената им спада почти тройно. Вярно е също така, че и търговците на стари коли имат по-малки печелби. Що се отнася до вероятността да бъде повишено ДДС, то това със сигурност ще се отрази и на цените на нови автомобили, но според Любомир Доросиев това ще е минимално.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 aha

    57 7 Отговор
    az znam i mnogo hora ,koito sa se otkazali ot nova kola zaradi troinite ceni na konsumativite,dokato sa v garanciq!!!Zadaljavat te da vzima6 masla i remaci na ceni vse edno kupuva6 kola na staro :D lo6o nqma koi kakto q razbira targoviqta taka daq pravi-uspeh na vsi4ki :)
  • 2 Емо

    54 5 Отговор
    И сервизното обслужване на нова кола е отврат-правиш я само в един сервиз заради гаранцията и те правят на маймуна.С кола на старо имаш избор-купуваш части откъдето искаш и ако в сервиза се опъват отиваш в друг
  • 3 Кирчо

    27 26 Отговор
    Нормално автомобила на старо да зима превес се пак ако и на нас заплатите са ни като на чужденците и всичко ни е подсигорено защо и ние да не си земеме кола на изплащане пък дори и кеш.Но тъй като хората нямат пари са задължени да копуват боклуците по автокъщите с завишени цени и пред разпадане.Повечето коли са минали 100 000 км което за повечето чужденци се счита за опасен и неупотребяем автомобил.А пък и почти всички автомобили на старо са с върнат километраж."Новия автомобил си е нов",не е като употребявания - все едно да си легнеш със стара жена на 100 години!
  • 4 koko

    31 4 Отговор
    opredeleno predpo4itam kola na staro osven 4e goreposo4eniq emo spomena i tova 4e trqbva da dade6 20 000lv za njakakv sreden klas sled 2 godini kolata 6te sruva ne pove4e ot 8 000lv pak i garanciqta ne e ot tolkova golima zna4enie za 800lv 6te se napravi osnoven remont i kolata 6te bade v forma
  • 5 до Кирчо

    41 8 Отговор
    На запад 100000км се минават за 1година.Значи всеки такъв автомобил е за боклука ли?Само в БЪЛГАРИЯ може кола на 10г. да е под 100000!Щото някои купуват кола и ги е страх да карат.Кола не се плаши от каране,а от неотговорно отношение.Няма значение стара ли е или нова-поддържаната кола си е годна за движение
  • 6 varna

    23 2 Отговор
    emi da imah shans na dva pati da si vzema nova kola no ne jelaeh poradi tocno tazi pricina imam 2 novi peja boxser i samo qdove s sofia frans auto i za tova si vzeh za sebesi bmw na staro i s nego nmam problemi a s pejata v varna kogato beshe -25 ediniq bus izkrivi klapani
  • 7 biko

    24 1 Отговор
    Kircho ti mai neshto se po obarka be pi4?100000km i kolata e opasna za karane ti danesi lud.v chujbina na edna godina horata minavat sredno po 30-40000km.ti lud lisi.
  • 8 Влади

    7 2 Отговор
    Също в 18 г. в сузуки?
  • 9 poko

    15 4 Отговор
    Абе пишете на кирилица бе кво като сте нодили в чужбина...........
  • 10 Вук

    21 3 Отговор
    Моя позната има лизингова Тойота Аурис и смени масло и маслен филтър в оторизиран сервиз на Тойота- Русе за 186лв. Него ден аз смених на вектрата си масло и маслен филтър за 39лв. в обикновен сервиз. Тя се възмути от разликите и позвъни на дилъра си , а той й каза, че ако не ползва сервиза на Тойота гаранцията й отпада. Мого яко ги цакат собствениците на нови коли.
  • 11 Коко Слона

    16 0 Отговор
    Естествено,че ще взимат превес,като в тази наша смешна държава всичко е побългарено.Не вярвам че и на запад условията за лизинг са такива като у нас.Ако има някакви по облекчени условия мисля,че новите коли ще имат превес пред старите.Защо трябва да плащам 30% първоначална вноска като колата е на вносителя докато не е изплатя и има 120 други скрити такси,а в момента има промоции,а цените и първоначалните вноски са като преди кризата.
  • 12 Ogi

    18 0 Отговор
    Стандартът ни на живот е като на умряло куче, това е истината. Тези 186 лв. за маслото на тойотата са едни смешни 95 евро за европееца. А тая позната на Вук, за която съм сигурен, че мъж й плаща лизинга, какво очаква? Не стига, че не е дала стотинка за колата, веднъж сама да си плати маслото. Естествено, че консумативите не струват толкова. Те са нищожна част от тези 186 лв. Другото са обвързаности между производители, вносители, дистрибутори и сервизи. Всеки иска да лапа и цената скача в пъти. Ама щом цената и на новата и на старата кола вече се срива за две-три години, а доходите на хората се сгромолясаха, как да купиш нова кола. Миналият месец реших най-сетне да видя какмо чука в двигателя и гръмнах с пет стотака. Колата е слънце, но е от Италия и тия свини явно не са сменяли маслото - запушен разпределителен вал и повдигачи. Ами ако беше нова? Пет бона нямаше да ме оправят!
  • 13 kamen

    10 0 Отговор
    moge i da se minat 100000 na godina.sestra mi e v belgia i na 3g si smenjat kolata s nova.starijat im mercedes C200CDI za 3g be6e nav1rtjal 280000km.v1rnaha go v mercedes i napraviha ocenka na 20000 euro presi 18 meseca vzeha novijat c kals AMG za koito kato v1rnaha starihjat mercedes i ocenka 20000euro sega 3g 6te pla6tat o6te 17000euro.i posle sna4ale.a 6to se otnasja do kilometrite te sa bez zn4enie za edin avtomobil ot serioznite marki.imam audi 80 89g koeto nad 350000 km i e perfektno a moi poznat ima audi100 ot r1bestitte -4ist dizel i e nad 800000km i e pravil regulirovka na pompa i dyzite.i smajanata na masla i konsumativi.taka 4e tova e otnositelno za kilometrite a i az si bih kupil kola na staro vmesto nova za6toto njama pa4ka za takava i poddr1gka s16to.
  • 14 georgi

    4 6 Отговор
    братя бьлгари квато и кола да купиш все дарво ако нямаш каскмет ако е на 2-3-4-5години ще е сабирана предница отедна задница от друга катастрофирала да пази господ 10-12бона ама на 2-3години кола джамбазите лапат 2-3 бона само да не се разпадне като луидю финес филма с монахинята , чисто нова те цакат с сервиза ,пак малко намалиха цените такава ни управията
  • 15 mainata

    7 3 Отговор
    Zdraveite na vsi4ki ....ne znaia dali tozi gospodin ,znae 4e na zapad niama klaviaturi na kirilica....na vuprosa za novite koli ....e prosto smeshen za BG... 1.Cenite na avtomobilite v BG sa mn. po skupi . 2.Lizing 8.9%v eu na godina e obir....okazva se 4e kola za okolo 20000 eu ,sobstvenika se samozarobva ve4no.... 3.Servizirane....pulen smiah - Balkan star - Plovdiv e bukan ot specialisti ne umeeshti absoliutno nishto....imah mercedes e 270 cdi i oshte v garancia se skapa reikata , ako ne se luja tva udovolstvie struva 5500 i okolo 800 trud...Sled 7 4asa visene otivam da si polu4a kolicata i kakvo se okazva ...maistora zacepil reikata kum kormilnia val taka 4e volana stoi 45 gradusa , ne se znae ve4e kakva kola kapam prosto ...i v kpaia na rabotnia den mi se servira 4e specialista na diagnnostika na preden most dnes bil bolen .....................................kak da e...vzeh si kolata i se opraih v serviz na edin priatel na okolo 15 km maslo dase smeni ne e ve4e 160 lv ....mercedes ne moje da si pozvoli takiva masla evtini ...i taka razo4arovanieto e pulno ...sled okolo 3 meseca se povredi platkata na klimatika...poru4ahme ia...okaza se 4e sa poru4ali druga ....no reshih da se oturva ot balkan-star i mersedes...koi li e novia sobstveik i kolko li psuva sega...avtomobila e na 3 g ve4e...da ne govopim 4e i avtomaticite sa jiv zian na tez modeli..... 4. Okaza se 4e s mnogo po malko nepriatnosti si kupih Subaru Tribeka... ot Kanada za mnoogo po malko pari ot tuk i na 1 g beshe na 69000km...do sega 2 godini si izbrah serviz v koito niama iadove i 4akane s dni.... 5.Vmesto da zashtitavat svoite klienti ....vnositelite na novi avtomobili sa se prevurnali v kojoderi ...kakto vurviat neshtata sled 3 godini v bg moje bi shte ima prodadeni 20 avtomobila ...ceni ....obslujvane...lihvi...zarobvane...za primer renault megane v ROMANIA e s 25 $ po evtin ot tuk
  • 16 дидо

    5 5 Отговор
    такава ни оправията2-3 годишни втора употреба са сабирани от деретата на европа тук опъвани сабирани предница от една задница от друга катастрофирала ама джамбазина трябва да лапне 2-3 бона чисто нова те цакат с сервиза човек да си отваря очите на 8
  • 17 Гената

    14 1 Отговор
    Карам Субару 1983 г на 320 000 км,За 12 г съм сменял масло(през 8-9000 км,накладки,2 спирачни диска и 2 карета.Грозно е,няма вид но пере със 140-160 без ремонти и лизингови вноски.Раазходите по него са ми само на колонката за гориво.
  • 18 petar

    15 0 Отговор
    Според мен е достатъчно да видим върху какво караме най различни смеси наподобияващи асвалт които издаржат 2- 3 години 5000 10000 лева за кола са предостатъчни
  • 19 ivo

    2 6 Отговор
    daite nqkoq astra 2005 za okolo 15 000lv vtora upotreba
  • 20 Badi

    8 3 Отговор
    Do kolegata s Vectrata deto kritivkuva 4e za Auris zimat 186lv za maslo a na nego 39lv otidi i vij kolko stuva maslo 5w40 palna sintetika i maslo 5w15 minelarno Masloto na toyotata ot kadeto i da go zeme6 e 100lv 30lv filar (orginalen) i za vectra 95g ako tarsi6 filaar originalen ot vnositelq nqma da e po malko ot 20lv i ostavat 50lv nadceka da mnogo si ako si za 50lv za kvo gleda6 novi koli
  • 21 wer

    10 1 Отговор
    i nova i stara da e kolata na tia balgarski patishta vsi4ki sa ravni i se razbivat lesno pak ako e na kasmet shte kara dosta
  • 22 Badi

    7 8 Отговор
    Tova sa gluposti 4e cenata na novite koli se srivala 20000lv na 8000lv za 2g kolegi q mi namerte 2 godi6na kola za 8 bona az kato otvarqm obqvite to cenite na staro na 2-3 g koli e sa sa6tite kato na novite
  • 23 Ланди Русе

    16 2 Отговор
    В последо време се продават автомобили до 3000 лв. За предпочитане да са регистрирани , с климатик , дизел или газ/метан . Всеки търси икономичното . Все по-голям интерес има за бартери от по - скъпи автомобили към по - евтини автомобили . Кризааааааааааа
  • 24 ros

    12 0 Отговор
    Пичове,при нас и "Пазара" е "Пишман-пазар".Дори само от уважение към техниката е по-добре да караш кошница,щото няма път дето да отговаря на някакви елементарни стандарти."Баба знае две и двеста"-за сега това е добрия вариант ако си практичен и не си фукльо.
  • 25 Дани

    8 2 Отговор
    хора излагате се наистина ако гонихме европеиците няма да е така ама кво нали сме в България и всеки си кара кочинката квото това е а хората като искат всеки да си копува нова кола и да неим спадат продажбите да почнат да мислят някви варянти за по ефектен лизинг да може и продавачите и копувачите да са доволни а те цървулите гледат да ти вземат и душата....
  • 26 Djambaza

    12 1 Отговор
    Zdraveite,ne si kopuvaite novi koli te naistina 6te vi vzemat doshata:))) KOPUVAITE KOLI VTORA UPOTREBA!!!
  • 27 krasi

    2 5 Отговор
    Pi4ove ...Zraveite ....ne znam dali znaete,no v 4yjbina kola na staro-2,3god.ne mole6 da nameri6 pod 50000E tova koeto e v bg.e ko6nica otpisana kato opasna.Za tezi pari motor ne moje6 si kypi tyk v Garciq.No pravi ste,4e e po dobre na staro.Ako nqkoi grak si kypi na staro,to toi 6te zagybi.Na nego my trqbva avt.koito da kara vseki den.Minavat mnogo kilometri,za da otide na rabota,a ne kato nas 40-50 na den ne se zablyjdavaite,za tova gi xvarqlqt...
  • 28 Geno

    9 1 Отговор
    Za nashte patishta i s nashite zaplati ot po 700-800 lv. sredno tova moje da si pozvoli bulgarina. A tova 4e edna kola e stara ne ozna4ava 4e e lo6a, zavisi kak e karana i podarjana, moita e 13g. i ne se dava na polovinata ot 4-5g. koli!
  • 29 Valio`

    9 0 Отговор
    На запад принципа е когато си купуваш нова кола/лизинг/- цената и трябва да е колкото 8-10 месечни заплати. Колко българи с 8-10 месечни заплати могат да си купят кола.
  • 30 boce

    6 1 Отговор
    nikolko
  • 31 bai atanas

    5 0 Отговор
    opasna e kolata na bashtati moher na 40godini sas izgnila spirachna uredba i gumi regenerat
  • 32 bandidos

    5 1 Отговор
    ako si namerite dobre gledana kolica za okolo 14000-15000lv i si ia podarjate stavate sutrin i znaete che ne daljite pari na izmislenite balgarski banki,lizingovi kashti i tem podobni i se kefite na avtomobilcheto a terikatite s novi lizingovi koli revat che niamat pari za mesechni vnoski i che cenata na kolite im se srivala na polovina.oglejdaite se za vtora upotreba zapazeni i gledani ekzempliari i si karaite smelo.
  • 33 iov40

    0 3 Отговор
    ei ovadi ne se obqsnqvaite mnogo
  • 34 iov40

    0 4 Отговор
    koito kara suzuki e ovad
  • 35 Z25

    0 0 Отговор
    Уважаеми колеги-потребители, аз продавам копирни машини иа при нас клиентите предпочитат новите заради по-ниските и по-предвидими разходи. А с автомобилите в родна БГ какво става? На Сузуки суифт (стария модел) чийто корени са някъде в 70-те години смяната на маслото (3л.) да струва 105 лева? Аз по аналогия с професията си правя досие на всяка кола, дето карам. Когато експлоатационния разход надвиши определена граница - на дузпата. Карам около 10-годишни автомобили по 2-3 години и мисля, че ако не търсим самоизтъкване, а практично ползване на автопарка решението е добро. Така цената на автомобила, заедно с поддръжката не ми излиза повече от 100-120лв на месец при среден пробег 40-50к километра годишно без горивото. С нова кола това е немислимо. Жалко. При тия параметри трябва да карам една дачия 9 години и 400000км!! и след това да я продам за 3000лева!
  • 36 SMESHNIKA

    1 0 Отговор
    Те новите коли поевтиняват с 50% за 2-3 години. Обаче каското и ГО за този период са около 15 000-30 000 лв - една кола втора рька. Смяната на консумативите не е болка за умиране!На всичко отгоре в БГ са по-скьпи с ок.10-15% в сравнение с Германия или Италия, даже и Румьния.
  • 37 Autofen

    0 0 Отговор
    В семейния автопарк имаме кола на 9г. и на 900 000 км. /броячът на таблото гордо показва около 130 000/. И най-големите разбирачи й дават 3-4 пъти по-малък пробег, и само компютърът показва голата истина... ама колата си е пушка, и е почти без пари!