Два от най-големите производители на автомобили в Германия и непримирими съперници от десетилетия водят преговори за сътрудничество по общи проекти, твърди в. Handelsblatt. Според изданието Daimler и BMW са близо до сключването на споразумение, макар че официални представители на двете компании отказват да коментират информацията.
Евентуална кооперация между Трилъчевата звезда и Синьо-белия пропелер обаче изглежда напълно възможна на фона на свиващи се продажби по цял свят. През миналата година автомобилните пазари в САЩ и Европа отчетоха минимален ръст, а в Китай се наблюдава сериозен спад.
Това кара автопроизводителите да търсят всякакви начини за намаляване на разходите, дори ако това означава сътрудничество с конкуренцията. Така само преди няколко дни в Детройт се роди алиансът между Volkswagen и Ford.
Източник на Handelsblatt от Daimler твърди, че първият съвместен проект на Mercedes-Benz и BMW ще стане платформата на следващото поколение компактните модели A-Klasse и 1er, която се очаква към 2025 г.
Новото шаси най-вероятно ще бъде изначално проектирано за електрическо или хибридно задвижване, тъй като в средата на следващото десетилетие предстои ново ожесточаване на екологични норми. Съвместната работа по новата платформа ще помогне на Mercedes-Benz и BMW да спестят "инвестиции в размер на милиарди евро", твърди информаторът на Handelsblatt в Daimler.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 чичо ви
12:07 22.01.2019
2 John Doe
12:07 22.01.2019
3 Само Дъстър
12:08 22.01.2019
4 AUDI
12:09 22.01.2019
5 яййяйя
Коментиран от #29
12:16 22.01.2019
6 може би лош късмет
12:18 22.01.2019
7 некой си там
12:31 22.01.2019
8 Радостин
В крайна сметка искат да напълнят пазара с автомобили направени от пластмаса и ниско качесвени метали с цел да "спестят инвестиции".
Аз така го разбирам....
А ако се огледат, машините й за който не са пестили пари, още движат по улиците...
жалко че не четат тези статии.
Коментиран от #15
12:32 22.01.2019
9 гост
Коментиран от #12
12:32 22.01.2019
10 Нафта дизел изпаднал германец
Коментиран от #13
12:33 22.01.2019
11 onq s konq
Коментиран от #23
12:37 22.01.2019
12 Futura
До коментар #9 от "гост":
Карай си кията, аз ще си карам премиум немеца (Не ауди).12:40 22.01.2019
13 смешник
До коментар #10 от "Нафта дизел изпаднал германец":
Шефче много ми е интересно ти какво караш? Чисто нова тесла или 20 годишен изгнил японец с ДВГ?Коментиран от #18, #25, #26
12:52 22.01.2019
14 Мерцедеса
13:03 22.01.2019
15 гост
До коментар #8 от "Радостин":
Ще изчезне ли Германия от автомобилната карта?Защо финансовите пазари се държат, сякаш BMW, VW и Mercedes са вече обречени ? ЗАДАВА ЛИ СЕ ТАКАВА РЕВОЛЮЦИЯ и при автомобилите? Почти сигурно, и повечето експерти си я представят така: електрическо задвижване, автономно управление, постоянна свързаност и вече не толкова автомобил, колкото подвижна стая. Очертанията са ясни - остава само въпросът кой ще осъществи тази революция. Никой не може да каже със сигурност. Но ако се вярва на фондовите борси, това няма да са германците, отбеляза Патрик Макджий в анализ за The Financial Times.ТРИТЕ ГЕРМАНСКИ ГИГАНТА - Volkswagen, BMW Group и Daimler - са истинският гръбнак на германската икономика, отговорни за почти половината от германския износ. В последните две десетилетия те се радват на небивал възход, а всяка от последните осем години им носи нов рекорд по приходи и продажби (с кратко прекъсване за VW покрай Дизелгейт). И въпреки това финансовите пазари се държат, сякаш трите компании са обречени.
13:32 22.01.2019
16 гост
Коментиран от #30
13:32 22.01.2019
17 гост
Причината според авторитетното британско издание е, че в момента автомобилните гиганти са изложени на комбинираното въздействие на множество фактори: отлива от дизела, на който те залагаха много в последните десетилетия; новите и все по-строги правила за емисиите; започнатият от Тръмп нов възход на протекционизма; допълнителни непредвидени бариери за търговията като Brexit. Всичко това идва в момент, в който компаниите са натоварени с небивали досега разходи по разработването на нови технологии за бъдещето - най-вече електрическо задвижване и автономно управление. Взет поотделно, нито един от тези фактори не може да разтърси пазара - но те се трупат един върху друг, казва друг анализатор.
ПРЕЗ СЕПТЕМВРИ ПРОДАЖБИТЕ в Европейския съюз паднаха с над 23% заради проблемите около новите тестове за емисии. Най-висок бе спадът в Германия - 31%. За Audi, най-печелившата марка на VW, сривът надхвърли 56%.
13:34 22.01.2019
18 Нафта дизел изпаднал германец
До коментар #13 от "смешник":
Prius hybrid III !Маломощна, не е бегачка, но 5/100 ме устройва!В града и 4/100 постигам, просто не се силя по светофарите.Коментиран от #22
13:35 22.01.2019
19 гост
Но всичко зависи от това колко бързо ще се случи преходът към електричество.
13:35 22.01.2019
20 GOLF R
Коментиран от #32
13:44 22.01.2019
21 Българина
14:54 22.01.2019
22 Зорлем
До коментар #18 от "Нафта дизел изпаднал германец":
В парично изражение (което всъщност е важното), не си по-добре от всеки съвременен газов инжекцион, т.е. файдата от това, че си хибрид става доста съмнителна.15:35 22.01.2019
23 Али Реза
До коментар #11 от "onq s konq":
Коньо има някъв проблясък в тебе.Могат да те назначат за технически директор на двете фирми.20:22 22.01.2019
24 Хайл
20:29 22.01.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Hgg
До коментар #13 от "смешник":
Японеца и на 20 години дава по-малко дефекти от немеца. Факт бг22:46 22.01.2019
27 Умният
23:03 22.01.2019
28 гощо
Коментиран от #31
08:50 23.01.2019
29 Истината е че Рено и Пежо обединеняват
До коментар #5 от "яййяйя":
Истината е че Рено и Пежо обединеняват, оеднаквяват малките модели08:56 23.01.2019
30 АLFA Q 4
До коментар #16 от "гост":
ДОБРЕ ДЕ НЕ МОЖЕТЕ ИЛИ НЕ ИСКАТЕ ДА РАЗБЕРЕТЕ ЧЕ АКО ГЕРМАНИЯ СИ ВДИГАНЕ ЗАКРИЛАТА,, И ТРИТЕ НЕМСКИ МАРКИ СА ТОТАЛКИ23:23 23.01.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 АLFA Q 4
До коментар #20 от "GOLF R":
БАЕ ТИ СИ СЕ КЛАВДИСАЛАКО ЗНАЕШ КОЙ Е КЛАВДИЙ
МАЙ ГОЛЯМА ХАПКА ЗА ТВОЯТА УСТА
23:29 23.01.2019
33 волен сидеров
18:21 24.01.2019