Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Daimler и BMW ще имат общи модели

Публикувана: 22 Януари, 2019 12:02
33 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10137
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Два от най-големите производители на автомобили в Германия и непримирими съперници от десетилетия водят преговори за сътрудничество по общи проекти, твърди в. Handelsblatt. Според изданието Daimler и BMW са близо до сключването на споразумение, макар че официални представители на двете компании отказват да коментират информацията.

Евентуална кооперация между Трилъчевата звезда и Синьо-белия пропелер обаче изглежда напълно възможна на фона на свиващи се продажби по цял свят. През миналата година автомобилните пазари в САЩ и Европа отчетоха минимален ръст, а в Китай се наблюдава сериозен спад.

Това кара автопроизводителите да търсят всякакви начини за намаляване на разходите, дори ако това означава сътрудничество с конкуренцията. Така само преди няколко дни в Детройт се роди алиансът между Volkswagen и Ford.

Източник на Handelsblatt от Daimler твърди, че първият съвместен проект на Mercedes-Benz и BMW ще стане платформата на следващото поколение компактните модели A-Klasse и 1er, която се очаква към 2025 г.

Новото шаси най-вероятно ще бъде изначално проектирано за електрическо или хибридно задвижване, тъй като в средата на следващото десетилетие предстои ново ожесточаване на екологични норми. Съвместната работа по новата платформа ще помогне на Mercedes-Benz и BMW да спестят "инвестиции в размер на милиарди евро", твърди информаторът на Handelsblatt в Daimler.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
чичо ви
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Аз си взимам Шкода. Всичко стана просто една много добре рекламирана конфекция с надути цени. Става въпрос не само за колите. Правят ги в един завод и само им лепят различни етикети

Оценка:
-14 +25

John Doe
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Няма нищо лошо в това. И двете компании правят автомобили със сходни концепции и параметри. Защо да не правят съвместни разработки?

Оценка:
-9 +20

Само Дъстър
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Браво ! 2те най-добри германски марки се обединяват това значи само едно , край на лъжливите ВАГОВЕ .

Оценка:
-8 +28

AUDI
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Сега и меркелите ще почнат да горят като БМВ

Оценка:
-26 +10

яййяйя
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Като цяло не трябва да се купува немско. Не е качествено. Като обединиш две фирми, които правят счупени коли, не виждам как ще се получи здрава кола.

Коментиран от #29


Оценка:
-32 +19

може би лош късмет
(гост)

Неутрално
6 Отговор
След две премеждия от модели на BMW никога повече тази марка!

Оценка:
-21 +16

некой си там
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Добрата новина е.че поне няма да има дразги между феновете на двете марки.

Оценка:
-2 +19

Радостин
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Публикувано във факти.бг: "инвестиции в размер на милиарди евро"
В крайна сметка искат да напълнят пазара с автомобили направени от пластмаса и ниско качесвени метали с цел да "спестят инвестиции".
Аз така го разбирам....
А ако се огледат, машините й за който не са пестили пари, още движат по улиците...
жалко че не четат тези статии.

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +14

гост
(гост)

Неутрално
9 Отговор
И след 20г. ще има различни марки на едно шаси както са пежо, ситроен, опел, воксхол и бмв. Няма ли идентичност, няма смисъл да купуваш каквато и да е скъпа марка и спокойно може да минеш с една Кия.

Коментиран от #12


Оценка:
-5 +18

Нафта дизел изпаднал германец
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Скоро "великата" немска тройка ще се обедини, защото няма нито хибридна, нито електрическа, нито водородна технология.Имат само маркетингови лъжи за гаражните лаици в БГ! Това им е нивото!

Коментиран от #13


Оценка:
-11 +14

onq s konq
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Може да направят нова концепция и да обединят S-classe със 7-er и като баничарките на Пежо и Ситроен, да са еднакви, но с различни емблеми.

Коментиран от #23


Оценка:
-3 +11

Futura
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #9 от "гост":


Карай си кията, аз ще си карам премиум немеца (Не ауди).

Оценка:
-21 +14

смешник
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #10 от "Нафта дизел изпаднал германец":


Шефче много ми е интересно ти какво караш? Чисто нова тесла или 20 годишен изгнил японец с ДВГ?

Коментиран от #18, #25, #26


Оценка:
-9 +6

Мерцедеса
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Браво! Сега мерцедес ще правят ,здравите мотори,а Бмв купетата !

Оценка:
-9 +5

гост
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #8 от "Радостин":


Ще изчезне ли Германия от автомобилната карта?Защо финансовите пазари се държат, сякаш BMW, VW и Mercedes са вече обречени ? ЗАДАВА ЛИ СЕ ТАКАВА РЕВОЛЮЦИЯ и при автомобилите? Почти сигурно, и повечето експерти си я представят така: електрическо задвижване, автономно управление, постоянна свързаност и вече не толкова автомобил, колкото подвижна стая. Очертанията са ясни - остава само въпросът кой ще осъществи тази революция. Никой не може да каже със сигурност. Но ако се вярва на фондовите борси, това няма да са германците, отбеляза Патрик Макджий в анализ за The Financial Times.

ТРИТЕ ГЕРМАНСКИ ГИГАНТА - Volkswagen, BMW Group и Daimler - са истинският гръбнак на германската икономика, отговорни за почти половината от германския износ. В последните две десетилетия те се радват на небивал възход, а всяка от последните осем години им носи нов рекорд по приходи и продажби (с кратко прекъсване за VW покрай Дизелгейт). И въпреки това финансовите пазари се държат, сякаш трите компании са обречени.

Оценка:
-2 +10

гост
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Напук на колосалните печалби ценните им книжа са на най-ниските си нива от кредитната криза насам. Ето ви пример: за миналата година BMW Group има 8.7 милиарда евро нетна печалба - а акциите й се търгуват около 78 евро. От друга страна, акциите на Tesla струват над 300 долара, въпреки че компанията загуби 2.24 милиарда долара през 2017. Как да си обясним този парадокс? "КОЛЕЛА" зададе този въпрос на Питер Нота, новия директор по продажбите на BMW, но и той избегна директния отговор. "Нашите финансови позиции са много силни, а аз виждам и допълнителен потенциал да се подобряват". Според Нота BMW е сред лидерите и в четирите области, в които се задава технологичната революция - автономност, електрификация, свързаност и споделяне. "Ползите от това тепърва ще се проявят в следващите няколко години", казва холандският мениджър.

Коментиран от #30


Оценка:
-3 +8

гост
(гост)

Неутрално
17 Отговор
ПОВЕЧЕТО ИНВЕСТИТОРИ ОБАЧЕ се съмняват в това. "Големите автомобилни производители са оценени от пазарите така, сякаш скоро ще банкрутират", казва пред FT Макс Уорбъртън, анализатор в Bernstein. “Цените на акциите ни подсказват, че се задава могъща рецесия - но не в икономиката като цяло, а само в автомобилната индустрия".
Причината според авторитетното британско издание е, че в момента автомобилните гиганти са изложени на комбинираното въздействие на множество фактори: отлива от дизела, на който те залагаха много в последните десетилетия; новите и все по-строги правила за емисиите; започнатият от Тръмп нов възход на протекционизма; допълнителни непредвидени бариери за търговията като Brexit. Всичко това идва в момент, в който компаниите са натоварени с небивали досега разходи по разработването на нови технологии за бъдещето - най-вече електрическо задвижване и автономно управление. Взет поотделно, нито един от тези фактори не може да разтърси пазара - но те се трупат един върху друг, казва друг анализатор.

ПРЕЗ СЕПТЕМВРИ ПРОДАЖБИТЕ в Европейския съюз паднаха с над 23% заради проблемите около новите тестове за емисии. Най-висок бе спадът в Германия - 31%. За Audi, най-печелившата марка на VW, сривът надхвърли 56%.

Оценка:
-2 +6

Нафта дизел изпаднал германец
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #13 от "смешник":


Prius hybrid III !Маломощна, не е бегачка, но 5/100 ме устройва!В града и 4/100 постигам, просто не се силя по светофарите.

Коментиран от #22


Оценка:
-5 +5

гост
(гост)

Неутрално
19 Отговор
ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯТА И АВТОМАТИЗАЦИЯТА обаче могат да променят това. Електрическата кола е несравнимо по-проста от тази с двигател с вътрешно горене. Много от тези 800 компании, както и много от заводите на основните производители, ще станат ненужни, ако се премине масово към електрическо задвижване. Илон Мъск неслучайно каза преди време, че Tesla е не автомобил, а "компютър с колела". В бъдеще може да се окаже, че софтуерът, а не машинното инженерство, е водещата сила в индустрията. А в тази област гиганти като Google, Apple и китайските Tencent и Alibaba може да имат сериозно предимство пред BMW, VW и Daimler. Германците трескаво се опитват да наваксат в тези области. BMW има партньорства с Intel и Mobileye, Daimler - с Uber и Bosch, Volkswagen - с Microsoft, Nvidia и Gett.
Но всичко зависи от това колко бързо ще се случи преходът към електричество.

Оценка:
-2 +6

GOLF R
(гост)

Неутрално
20 Отговор
добре, че не е с Алфа Щвестърео защото тогава щях да се изплаша

Коментиран от #32


Оценка:
-7 +3

Българина
(гост)

Неутрално
21 Отговор
Бъдещето на колите е като на телввизорите, все едно какъв е..... Но, ако се сещате германските телевизори не доживяха това бъдеще... Съшото ще стане и с колите им. Причината е една, германия я управляват юдеите от сащ и докато е така това е държава със затихващи функции, най скъп ток и наеми, средни заплати, гетоизация и ислямизация,300 хил германци емигрират годишно но пък идва нови които стават само за метачи

Оценка:
-6 +11

Зорлем
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #18 от "Нафта дизел изпаднал германец":


В парично изражение (което всъщност е важното), не си по-добре от всеки съвременен газов инжекцион, т.е. файдата от това, че си хибрид става доста съмнителна.

Оценка:
-5 +6

Али Реза
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #11 от "onq s konq":


Коньо има някъв проблясък в тебе.Могат да те назначат за технически директор на двете фирми.

Оценка:
-0 +6

Хайл
(гост)

Неутрално
24 Отговор
Сега вече ще има мотоциклет мерцедес и бус бмв

Оценка:
-1 +8

25
Този коментар е премахнат от модератор
Hgg
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #13 от "смешник":


Японеца и на 20 години дава по-малко дефекти от немеца. Факт бг

Оценка:
-5 +5

Умният
(гост)

Неутрално
27 Отговор
Японците ще намалят цените на автомобилите си в Европа,,до американски нива.Голяма сеч идва за швабите...

Оценка:
-1 +5

гощо
(гост)

Неутрално
28 Отговор
Общи мерки в настигането на дръпналите светлинни години напред АУДИ!

Коментиран от #31


Оценка:
-7 +0

Истината е че Рено и Пежо обединеняват
(гост)

Неутрално
29 Отговор

До коментар #5 от "яййяйя":


Истината е че Рено и Пежо обединеняват, оеднаквяват малките модели

Оценка:
-2 +2

АLFA Q 4
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #16 от "гост":


ДОБРЕ ДЕ НЕ МОЖЕТЕ ИЛИ НЕ ИСКАТЕ ДА РАЗБЕРЕТЕ ЧЕ АКО ГЕРМАНИЯ СИ ВДИГАНЕ ЗАКРИЛАТА,, И ТРИТЕ НЕМСКИ МАРКИ СА ТОТАЛКИ

Оценка:
-2 +3

31
Този коментар е премахнат от модератор
АLFA Q 4
(гост)

Неутрално
32 Отговор

До коментар #20 от "GOLF R":


БАЕ ТИ СИ СЕ КЛАВДИСАЛ
АКО ЗНАЕШ КОЙ Е КЛАВДИЙ
МАЙ ГОЛЯМА ХАПКА ЗА ТВОЯТА УСТА

Оценка:
-0 +2

волен сидеров
(гост)

Неутрално
33 Отговор
аа ей тъй се прай герб+бсп ,ама туй българина е тУпо копе..

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка