12 Март, 2019 17:13 10 140 51

Официално: Infiniti напуска Европа

  • infiniti-
  • q30-
  • qx30

Nissan потвърди официално слуховете, че планира изтегляне на луксозното си подразделение от пазарите в Европа. Японците обявиха мащабен план за преструктурирането на Infiniti, който предвижда край на производството на моделите Q30 и QX30 в завода в Съндълранд, Великобритания, до средата на тази година и пълно оттегляне от Стария континент до началото на 2020-а.

Луксозната марка ще продължи да осигурява следпродажбена поддръжка на клиентите си, включително сервизно обслужване и гаранционни поправки. Infiniti все пак ще продължи да оперира в Русия и страните от ОНД.

Съдбата на работниците в британската фабрика и представителствата на компанията засега остава неясна. От Infiniti обещават да потърсят "алтернативни възможности" за служителите си и да се погрижат за "плавен преход" при оттеглянето си от европейския пазар.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Авто спеца

    10 71 Отговор
    Трошляци нищо общо със Нисан
  • 2 сектант

    36 18 Отговор
    румънците изядоха европейския пазар, какво да се прави!

    Коментиран от #6

  • 3 Alfa Romeo

    19 29 Отговор
    Ураааа!!!!!👍🏻👍🏻👍🏻
  • 4 светкавици

    33 22 Отговор
    Аууу, ми ся кой ша ни притиска и светка в огледалата по магистралите... кеф...
  • 5 Гост

    32 26 Отговор
    Чудесна новина! Тези отдавна трябваше да се махат от Европа! Крадци! Цените на частите им все едно са пълни с дрога!

    Коментиран от #38

  • 6 Густо Майна

    18 8 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Ама въобще не е майтап. Огромни влакови композиции с продукция от Питещ се разкарват из Европа! Само Дачия можеш да видиш извозвана с влак. Наскоро, на влизане в Германия, гледам немско дедИ се качва на 3-ката с чисто нов докер степуей и вързал отзад чисто нова каравана, три пъти колкото докера. Охилен до ушите, явно доволен...

    Коментиран от #46

  • 7 фен

    54 30 Отговор
    Автомобил за Естети,а не за мърляви Миризлаци с 2 лева в джоба.

    Коментиран от #10, #11

  • 8 anti vag

    45 21 Отговор
    Европейския пазар е доминиран от VAG сектата и всеки Азиатски производител губи заради промитите мозъци на потенциалните клиенти.

    Коментиран от #12, #29

  • 9 Антон

    32 36 Отговор
    Немските премиум производители разказаха играта на жълтуркувците. Очаквайте скоро и други да бягат. Само за справка през 2018 в Европа мерц са продали малко над14 хил. нови ес класи., лексус от модела LS са продали едва 636 бройки, при сравнително еднакви цени. А вие ми говорете че само в България сме почитатели на бмв мерц и ауди.

    Коментиран от #13

  • 10 nasam natam

    13 5 Отговор

    До коментар #7 от "фен":

    то само такива ги карат
    домъкнати тука от италия втора употреба с газова уредба...
  • 11 Guest

    10 21 Отговор

    До коментар #7 от "фен":

    Значи да ти кажа тук съм неутрал (сложил съм кръста и на немско и японско - не си заслужават вложенията, и усилията), но толкова години "безкрайника" нито веднъж не можа да ме убеди, че дори може плахо да се нареди до премиумите на бмв, мерц и ауди! Абе не става, на която и да е сгледа. Няма как от оризище да чакаш трюфели!
  • 12 Антон

    38 18 Отговор

    До коментар #8 от "anti vag":

    Мозъците на хората не са промити, просто си ценят парите. Когато жълтъркувците започнат да предлагат модели които можеш да конфигурираш по твой избор - мощни или не бензинови и дизелови дгв-та, съвремемни автоматици или ръчни скорости, предно, задно или вариант 4x4 във всевъзможни цветови гами и комбинации от допълнително оборудване, което поръчаш според твойте нужди, ТОГАВА МОЖЕ И ДА ИМАТ НЯКАКЪВ УСПЕХ С НАРАСТВАНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ. Докато от тойота ми предлагат архаичния д4-д в авенсис само с ръчни скорости и предно, пасата не ще ги мачка, а в един момент дори не са му и конкуренция. Шкода направо ги размвазва. Имали корола във вариант над 150-160 коня , 4х4. и всевъзможен избор от цветови комбимации на кожата в салона. Глупаците от азия така и не разбраха че европейския авто пазар е претенциозен и хората иска нещо коренно рвзлично спрямо гмо дебелака, за който единственото важно нещо са бургерите.

    Коментиран от #20, #21, #49

  • 13 Guest

    8 2 Отговор

    До коментар #9 от "Антон":

    Точно така. А като сложим в сув-сегмента активната подкрепа "за" Европа от мазерати, ламбо, рейндж и алфа... "Ънкъл Бенс" направо умрЕ!

    Коментиран от #18

  • 14 482

    66 11 Отговор
    Тук луксозния клас е доминиран от комплексарщината, която излъчват немските коли. Това се цени и това иска модерния гъзар, ядящ дюнер на някой ъгъл в Студентски град - да си гледа аудито спряно на аварийки точно на ъгъла на кръстовището пречейки на останалите, докато забърсва белия сос от дюнера от небръснатата си мутра.
    И задължително моторът да е 4.2, а8-ца пък нищо, че го кара от автомивката до кафето само и цялото табло свети в грешки.

    Коментиран от #17

  • 15 Driving pleasure

    33 3 Отговор
    Жалко! Можеха просто да ги продават директно в мрежата на Нисан вместо да правят разходи за шоурум и т.н. Нормално да им е трудно в европа, правени са за американския вкус, но макар и с малки продажби е хубаво да ги има на пазара...
  • 16 Местен

    10 8 Отговор
    Хубаво развивате тука всякакви теории за качество и екстри по колите им, но причината е друга...Госн е в изнание и сега акционерите в Нисан ловят риба докато водата е мътна...Скоро се разпадна съюда им с Митсубиши...на път е и Рено. Пазара трябва да се освободи и запълни от друг.... По-горе някой се се бе притеснил кой ще ву светка в огледалото за обратно виждане...споко пич...аз съм тука
  • 17 Антон

    13 17 Отговор

    До коментар #14 от "482":

    Би ли коментирал разликите в продажбите през 2018: лексус ЛС 636 бройки, ЕС класа над 14 хил.бр., седма серия 9552 бр., ауди 8 - 5791 при приблизително сходни цени и коли от един и същи клас. Това е за цяла европа. После ела ми говори че ядешия дюнер в студентски град изкривява пазара.
  • 18 Антон

    17 25 Отговор

    До коментар #13 от "Guest":

    Тези въобше не ги броя. Те жълтите и след 50 години няма да имат нещо с класата на мазерати, емоцията на алфа, лукса на англичаните или динамиката на ламбо и ферари. Какво очакваш от малките жълти хора, които в последните 1-2 години разбраха че ориза се яде за гарнитура а не целодневно.

    Коментиран от #19, #26

  • 19 бай онзи

    28 13 Отговор

    До коментар #18 от "Антон":

    абе що не си кажеш направо че някой с тойота ти е опънал жената? Толкова си зле че няма накъде

    Коментиран от #22, #23

  • 20 Гошо

    16 13 Отговор

    До коментар #12 от "Антон":

    Ти май никога не си карал нещо японско като те слушам най добрите 4х4 за офроуд са япончетата включае и инфинити подразделение на нисан бъкани с екстри до горе и сравнително идиото устойчиви и евтини за поддръжга да имат болежки но то кое ли няма вече а за тези дето ги описваш с класата им сравнявай правилно lambo vs gtr пример или новите toyota chr vs пумията alfa stelvio или може още примери пък да не говорим за цените на сравненията ти

    Коментиран от #24

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Леле

    9 7 Отговор

    До коментар #19 от "бай онзи":

    не го знам този трол ли е хейтър ли е ама казвам ти като видя коментар от тоя антон и ме избива тъпа ярост и без да съм му чел писаниците ожасен дразнител иде ми да му направя нещо гадно

    Коментиран от #25

  • 23 Антон

    5 16 Отговор

    До коментар #19 от "бай онзи":

    Жена ми има класа и льохман с тойота няма да й бъде интересен. А пък ако направи нещо и разбера й показвам вратата със срок за напускане 20 мин. Ама остави това, коментирай спадащите продажби на дръпнатите в европа.
  • 24 Антон

    9 9 Отговор

    До коментар #20 от "Гошо":

    Говоря то за коли карани по цивилната пътна мрежа. Това че някой си карал японския пикап с гумени ботуши и кално под ноктите , някъде в прерията и не знае що е цивилизация не ме интересива.
  • 25 Антон

    6 5 Отговор

    До коментар #22 от "Леле":

    Много е просто. Елементарно даже - не ми чери коментарите и всичко ше е ОК., няма да има ярост , няма да има нужда да ми правиш нещо гадно
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Антон

    7 8 Отговор

    До коментар #26 от "Японеца":

    Защото ако ти кажа какви са ми сегашните коли няма да повярваш. Ако ти кажа какво съм карал последните 10 год пак няма даповярваш, както и и какви мпс-та съм имал за 22 год. шофьорски стаж. Обаче остави мойте коли, аз питам ли те ти какво караш. Коментирай темата!!!! Защо жълтите коли не са конкурентни на европейслите марки, защо напускат един голям и рвзвит пазар, защо спират от продажба модели. Ей това е интересно, а не какво карам аз, защо се изтеглят.

    Коментиран от #30, #37, #41, #42

  • 28 Голям Слон

    23 4 Отговор
    Автомобили из белия свят има за всеки джоб и вкус. Хората по различен начин приемат това, да имаш кола. За един е просто марка, защото е престижно. За друг е комфорт, защото е удобно. За трети е необходимост, защото е практично. За четвърти има тръпка и адреналин. Мен специално Инфинити не ме трогват. И не само те. Всички автомобили за последните 10 години и малко повече ми идват скучни и излишно нагиздени със системи, които имат за цел да притъпяват уменията ти и реакциите, скрити под удобната "сигурност". Системата за "внезапно" изскочил пешеходеш е последната глупост, която ми идва наум. Но както казах, за всеки има по нещо. Не знам какво толкова се кълвете на тема марки. Има няколко производителя на шасите, няколко на скоростни кутии. Няколко марки дръзват да правят свои собствени двигатели. Електрониката е поверена също на няколко големи имена в бранша. И след тях идват дизайнерските студия. Или, както обичам да казвам, съвсем скоро ще си купуваме безименни автомобили, а в базара или олх ще си купуваме емблемите. По тази причина си карам дъртите премиум автомобили, в които държа да има само кожа, климатик и по възможност хидравлика на волана. Даже ел.стъкла не държа да има (не че няма). За мен пътуването не е просто движение от т.А до т.Б, а нещо много повече. Нещо, което трудно може да бъде разбрано от любителите на таблети, евтина пластмаса, блутут свързаност, хот-спот точки и какво ли не в техните "красиви" лъскави каручки, които пред някой може и
  • 29 sos

    22 4 Отговор

    До коментар #8 от "anti vag":

    Много си прав тукашните калъфи със селско мислене признават само КЮ 7-ци, БМВ Х6-ци, мерцедеси тухли-4и и пр. иначе себеподобните им примати не ги броят за "хора", а коврите не ги отразяват и не разтварят хралупи !
  • 30 селянин 1

    10 6 Отговор

    До коментар #27 от "Антон":

    Тия картофи са ти промили мозъка..чети,Англия-брекзит,нисан и тойота се изнасят от,,албиона,,мита,такси,данъци..за да продадеш стоката си в Е.С.трябва да ги платиш,няма,,безмитна,,търговия.и стига с,,Авенсис,,от 2-3 год.не се прави,кво беше..продавам пасат дюза-помпа,с доплащане за d4d,,common rail,,смехурковци от ваг.
  • 31 Plameni

    10 1 Отговор
    Infiniti с 762 коли продадени в Германия за 2018 г.
  • 32 Марио

    14 3 Отговор
    Жалко.Аз имах infiniti fx30(qx70) и бях много доволен.Един от най-карсивете джипове до ден днешен и смея да твърдя, че беше изключително стабилен.Много добро поведение.И обслужването от представителството е най-доброто.Имал съм много други коли и почти никой марка няма такова обслужване гаранционно и следгаранционно.Идват взимат ти карта и ти дават друга.Просто супер.Мисля, че е грешка да напускат Европа.Точнохсега тръгнаха да се разрастват.И представителство хубаво направиха...Жалко
  • 33 Георги

    9 2 Отговор
    В Европа всички тракат ! Не съм сигурен, че има по умни от японците!
  • 34 Запознат

    10 5 Отговор
    Не знам англичаните, дали осъзнават, какъв си го набиха с тоя брекзит. Няма да е само инфинити. По преди черох и за мини, че и те обмислят. Инфинито е добра кола, в горния сегмент. Както и лексус. Все пак, тези марки коли са създадени за пазара на краварите. Не знам дали са решили инфинити, защото май вече са собственост на хюндай. Гледам в Германия, все повече се карат шкоди, дачии. Според мен, има две причини. Едната е, че не само ние обедняваме. Хората започват да си пазят парите. Второ, вече всичко се произвежда с така нареченото програмирано износване, т.е. Караш до 100-150хил и го връщат на дилъра и взимат нова и няма смисъл за скъпи коли. Колите и камионите вече не се произвеждат, да ги караш десет и повече години. Всичко вече е еднодневки и няма да е далеч времето, когато вс ще са еднакви, само емблемите ще са им различни. За Япония - там хората мислят за напред във времето. Пазят природата, карат малолитражки, не са комплексари като нашите тарикати дето сипват за 5лв газ, да ходят до кафето. Много са ми смешни на колонката.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Random

    5 0 Отговор

    До коментар #35 от "Запознат":

    Ти си бил явно в бедните райони. Аз като бях в Бавария нямаше почти кии и дачии, най-евтината кола беше Голф. Оттам нататък Е класи, 5 серия, Г-класи и др.

    Коментиран от #39

  • 37 Японеца

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Антон":

    И защо драскаш тук, като си толкова богат? Събуждаш ли се сутрин отвит и гледаш ли плакатите по стените?

    Коментиран от #48

  • 38 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Хващат едно клио и го преобличат като искат за него двойна цена, това пазарна политика ли е? Цените на Нисан са високи, а тези на Инфините са много високи. Не е нормално техните цени да са над тези на немски премиум, който използва същата платформа, пък после и 7г. гаранция да предлагат, все тая. Който иска гаранция да си купи КИА.
  • 39 Запознат

    9 1 Отговор

    До коментар #36 от "Random":

    За мене Германия си е Германия. Не е източна, ако това имаш предвид, бил съм в Мюнхен, в Щутгарт, Дортмунд бях последно, по работа преди няколко месеца. Не казвам, че не карат скъпи коли. Всеки кара, това което му е по джоба. Искам да кажа, че там хората, знаят, кога и коя кола да си купят, в зависимст, какво работят. Тука всичко е комплексарщина. Да не се отклоняваме от темата. Инфинити за мен е добра кола. Фен съм на Мерцедес, имал съм няколко. Всеки сам си избира, какво да кара, скъпо или още по скъпо. Лек ден.
  • 40 Йосип Броз Тито

    10 1 Отговор
    По принцип съм фен на немските автомобили, но харесвам по единично и други автомобилни марки...
    Лично за мен, Infiniti-то са много по хубави и стилни от Nissan (лично мое мнение). Q30 и QX30 много ми харесват, доста от компонентите им са взаимствани от Mercedes. Мисля, че ще е грешка да спрат разпространението им, не са лоши коли, но британците са скапано племе, отделят се от Евросъюза, а сега изтеглят и голяма част от производството си... Но в крайна сметка - ТЕ ГУБЯТ!
  • 41 Julio

    8 1 Отговор

    До коментар #27 от "Антон":

    Ставаш смешен с тоя "развит и голям европейски пазар". Кво всъщност се продава на тоя пазар? Нафтови малолитражки с купета на ЗАЗ костенурка и мечти за кожен салон. Викаш немали дизелови коли японците. А къде точно успешно си пробутаха нафтовите печки европейците по света (освен в Европа)? И знаеш ли какъв е резултата от цялата работа - в момента ако искаш да си купиш свестна и безпроблемна стокова бензинова кола, трябва да зачеркнеш целият европейски автомобилен сектор. Единствените жертви на маркетинговите нафтови сапунерки се оказахме европейските потребители. Навсякъде другаде - червен картон. И ти го хвалиш това? Айде бегай...
    И не забравяй че като цяло европейският пазар не представлява особен интерес за Япония (не само за автомобили). Като паднат митата може и да се променят нещата но това си е факт.

    Коментиран от #44

  • 42 ALFER

    6 4 Отговор

    До коментар #27 от "Антон":

    За последен път ти обяснвам защо! Цивлизационна пропаст се нарича. Когато жълтурковците или оризарите, както там ги наричате са имали Цивилизация и империи, немските племена още са били човекоподбни. Капиш? Интелигентен мъж си! Спри да се държиш, като сектант и да дразниш форума с глупостите си! Коментирай по същество! Не само ти си имал автомобили.

    Коментиран от #43

  • 43 Антон

    5 4 Отговор

    До коментар #42 от "ALFER":

    В такъв случай още по-лошо, след като немските племена успяват да изпреварят жълтите цивилизации. И ние имаме държава от 681 година ама какво от това? Нямаме един равен тротоар и един тунел, подлез, подземен паркинг без течове. И какво като имаме държава от тогава като нищо не става. Виж чехите с комунистиеските им коли по онова време, виж сега какво правят, за има няма 30 години. какво като са били под некъв червен режим.
  • 44 Антон

    1 3 Отговор

    До коментар #41 от "Julio":

    Е като не представлява особен интерес европейския пазар, защо продават и тука. вие луди ли сте, кой се лишава от приходи защото не му било представлявало интерес.Просто не могат да се борят с конкуренцията и това което се търси в Европа. те това е приината.

    Коментиран от #47

  • 45 kjl

    3 3 Отговор
    Инфинитата с 300 коня бензинови мотори, направени за онея дето не ги е еня колко харчи, нямат действително какво да правят в Европа. Правят се и по вкуса на краварите, а той е доста далеч от европейския. С две думи стойте си там. Ние ще преживеем с местните производители
  • 46 Дориан

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Густо Майна":

    Дачия се произвежда в Миовени, окръг Арджеш

    Коментиран от #51

  • 47 Julio

    10 0 Отговор

    До коментар #44 от "Антон":

    Елементарно съждение е това, приятел. Там където Лекс и Инфинити, набиват истински пари за реклама (американският пазар) - продават точно колкото и Мерц и БМВ (четрите нули не могат да се доредят до живите колкото и да се ръсят). Замисли се защо не набиват в Европа подобни пари?
    Щото са бедни ли?
    И се замисли защо дори в измислен пазар като българският все пак регулярно те промиват с БМВ, Ауди и Мерц по телевизора, а Лекс например почти не присъства. Просто не сме им приоритет.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 jiro

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Антон":

    Смешен си, приятел ;)
  • 50 Driver

    1 0 Отговор
    Японците се опитаха с трици маймуни да ловят ама тука в Европа не минава тая … Първо трябва да пребориш конкуренцията на Мерцедес , Ауди и БМВ а това не е лъжица за всяка уста . Много са се пробвали но никой не е успявал до сега ….
  • 51 Густо Майна

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "Дориан":

    А окръжен център на юдецул Арджеш е ама "съвсем случайно" Питещ! А пък самото Миовени е почти квартал на Питещ. За измерване на разстоянието може да се използва мярката "един пенис"! А пък там правят дъстър и логан. А пък докер и лоджи ги правят в Мароко. Маааалко по-на югозапад!!! Но пък гара разпределителна за целият стокаж е Констанца. Ама много професор у БГ-то.