26 Април, 2019 12:00 8 404 25

Уникален ЛАЗ, за който не сте чували

  • лаз-
  • 3210
Уникален ЛАЗ, за който не сте чували - 1

Знаете ли, че бившият съветски и сега украински автобусен завод ЛАЗ (Львовский автобусный завод) през 1980 година е най-голямата фабрика за автобуси в света? Около ЛАЗ има и още един любопитен факт, за който едва ли сте чували.

Става дума за това, че в началото на 90-те години на миналия век ЛАЗ се опитва да започне производството на автомобили. Техният първи опит е един прототип на миниван, който носи названието ЛАЗ-3210.

Уникален ЛАЗ, за който не сте чували

Возилото представлява деветместен миниван, който е показан за първи път през 1994 година. ЛАЗ-3210 е с дължина 4.5 метра и обща маса 1 800 килограма. Каросерията е изработена от стъклопласт и е монтирана на рама.

Любопитното е, че фаровете са заимствани от Таврия, а двигателят е полски. Моторът Andria е с мощност 70 конски сили и работи съвместно с петстепенна механична трансмисия.

Задният мост е от УАЗ-452, а окачването и кормилното управление - от Волга. Микробусът на ЛАЗ е трябвало да се превърне в сериен, но икономически проблеми спират производството му и той остава в аналите.

Уникален ЛАЗ, за който не сте чували


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    39 17 Отговор
    Пълен скрапник имитация на форд
  • 2 Наско

    34 11 Отговор
    В АНАЛите му е мястото
  • 3 Реалист

    19 14 Отговор
    Има много недомислици но като дизайн за тогавашните години е много добре - сравни го с УАЗ и ще видиш. Не ми е ясно как са смятали че окачване на волга ще издържи 9 човека плюс багажа - абсурд, още по-вече като знаем какви са им "пътищата". Явно това са имали, с това са пробвали. НЕДОМИСЛИЦА!

    Коментиран от #11, #18

  • 4 Рошко

    20 9 Отговор
    Сигурно защото е уникален ,затова не сме чували
  • 5 Знаещ

    46 5 Отговор
    Окачването на волга си съвсем адекватно . Имаше едни микробуси РАФ "Латвия" хем много вървяха ..и много хубаво возеха. Всички маршрутни таксита в София бяха от тази марка някога. Не бива да се плще по всичко , което някога е било . през 80 години микробусите на западните фирми по нищо не превъзхождаха РАФ ..
  • 6 1944

    18 28 Отговор
    съветски кенеф.
  • 7 Рашън

    34 6 Отговор
    Ати за Латвията,чувал ли си, да коментираш,най добрата возия е света на вановете и бусовете,на база Волга М21 и държи окачването с много голям пробег.Учи мат.част.

    Коментиран от #8

  • 8 1944

    19 12 Отговор

    До коментар #7 от "Рашън":

    а ти на латвия возил ли си се? а карал ли си? с гледане на картинки не става.

    Коментиран от #10

  • 9 Слухар

    7 15 Отговор
    Не искаме и да чуваме.
  • 10 константин

    30 4 Отговор

    До коментар #8 от "1944":

    Карал съм,, латвия,, 12 години, уникална возия по добра от от днешният,, аирматика,, и завива като мерцедес. По 2 тона багаш съм и товарил при свалени седалки. Колкото цимент е пренесла само един господ знае. Четери години не бях я палил и на 10 -тия метър запали, но корозията си казва думата и най -скоро време ще я карам на вторични.
  • 11 Хайл

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "Реалист":

    Раф как е с двигател,скорости,диференциал,окачване/подсилени ресьори/ на волга и върви
  • 12 гостгост

    10 24 Отговор
    УАЗ ,ЛАЗ,ВАЗ ,кви са тея бангии и защо само ни занимавате с тея руски клошарии ?
  • 13 гошо

    2 5 Отговор
    грозна е,не ме впечатли
  • 14 Кофти

    7 3 Отговор
    Е всичко ви се вижда кофти , ами за ония времена си е супер.
    А сега да видим българските марки и модели??????
    Май произвеждахме само колела балкан с капли пак внос .

    Коментиран от #15

  • 15 гостгост

    5 7 Отговор

    До коментар #14 от "Кофти":

    Опита се да напишеш нещо ,ама показваш колко си ограничен.Не съм видял България да има претенциите и възможностите на Русия ,че да ги сравняваш с нас,ама то на предателските руски мозъци като тебе ,това им е инстинкта.Веднага гледаш да обидиш родината си ,за да защитиш Русия.
  • 16 Дзвер

    4 1 Отговор
    1800 кг, 70 коня....
  • 17 виждал

    9 0 Отговор
    До №14 Кофти И друг път съм писал по темата, но не мога да се стърпя и ще пиша пак. А пък вие ще проверите дали е вярно, като питате ГУГЛЬО кави автомобили са се произвеждали в България през 1968г. А те са Булгаррено 8, Булгаррено 10, Булгаралпин, Фиат 850 Берлина, Фиат 850 купе и Фиат 903 Спорт с което се състезаваше Здравко Хумбаджиев от София. А легедарният Илия Чубриков / Бачо Илия/ с Рено 8 Гордини им разказваше играта по рали Монте Карло. Освен това Жигули произведено по лиценз на Фиат 124, преди да стане Жигули беше кръстено Пирин-Фиат 124 и трябваше да се произвежда в Ловеч. Справка-книгата на Ст. Петров от 1968г. Съвременни автомобили. Има я на книжния пазар.

    Коментиран от #23

  • 18 Спиро

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Реалист":

    Реалисте,
    “Тогавашните години”, за които става въпрос са 1994.
    Като що за ван може да се получи от “...каросерия от стъклопласт, монтиран на рама”???
    При това, всички външни заемки са все от автомобили, дето се казва - непреходни във времето. Това с полския двигател ми хареса. Сещам се за Ниса. Или Жук. Но Жука май не беше полски. Тъй или иначе — каквато каросерията, такъв и двигателя.
    Частите от Волга, придават завършек. Кой щурчо ще даде пари за това?? При това, от най-голямата фабрика за автобуси в света...
    Това, братле, е планов социализъм в действие. Ако не се беше разпаднала системата, сигурно в БГ щяхме да се редим на опашка за това чудо.

    Коментиран от #19

  • 19 Дедо ви

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Спиро":

    Я пак - каросерия от стъклопласт + рама - това не беше ли Renault Espace ???

    Коментиран от #20

  • 20 Спиро

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Дедо ви":

    Я пак да чуем за Рено Еспейс???
  • 21 Чичо Дядко

    3 1 Отговор
    Като за съветско изобретение е направо ,,върха,,!Оле майко чудя се кога най-сетне ще измислят нещо свястно,хуманно в полза на човека? Освен пушкала друго не могат да правят.
  • 22 Assemblyman

    1 0 Отговор
    Да ,Еспас е така .Стъклопласс и оксидирана стомана за шаси.

    Коментиран от #24

  • 23 ник3900евро

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "виждал":

    Това е абсолютно вярно но другарите Руснаци не им се е харесало и са принудили производството да спре.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 виждал

    3 0 Отговор
    До №23 НИК3900евро Браво. Точно така е. Още една подробност. Като представител на Булгаррено Илия Чубриков кара на изложение в Москва трите наши автомобила Булгаррено 8, 10. и Булгаралпин. Братушките се дърпат е не искат да се показват. Накрая кандисват и показват само Булгаррено 8. Месеци след това вече няма прозводство. Зщо ли.......? Ха де? Пак повтарям- Пишете в Гугъл Какви автомобили са се проивеждали в България.