Знаете ли, че бившият съветски и сега украински автобусен завод ЛАЗ (Львовский автобусный завод) през 1980 година е най-голямата фабрика за автобуси в света? Около ЛАЗ има и още един любопитен факт, за който едва ли сте чували.
Става дума за това, че в началото на 90-те години на миналия век ЛАЗ се опитва да започне производството на автомобили. Техният първи опит е един прототип на миниван, който носи названието ЛАЗ-3210.
Возилото представлява деветместен миниван, който е показан за първи път през 1994 година. ЛАЗ-3210 е с дължина 4.5 метра и обща маса 1 800 килограма. Каросерията е изработена от стъклопласт и е монтирана на рама.
Любопитното е, че фаровете са заимствани от Таврия, а двигателят е полски. Моторът Andria е с мощност 70 конски сили и работи съвместно с петстепенна механична трансмисия.
Задният мост е от УАЗ-452, а окачването и кормилното управление - от Волга. Микробусът на ЛАЗ е трябвало да се превърне в сериен, но икономически проблеми спират производството му и той остава в аналите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
12:03 26.04.2019
2 Наско
12:08 26.04.2019
3 Реалист
Коментиран от #11, #18
12:10 26.04.2019
4 Рошко
12:11 26.04.2019
5 Знаещ
12:20 26.04.2019
6 1944
12:21 26.04.2019
7 Рашън
Коментиран от #8
12:28 26.04.2019
8 1944
До коментар #7 от "Рашън":
а ти на латвия возил ли си се? а карал ли си? с гледане на картинки не става.Коментиран от #10
12:36 26.04.2019
9 Слухар
13:23 26.04.2019
10 константин
До коментар #8 от "1944":
Карал съм,, латвия,, 12 години, уникална возия по добра от от днешният,, аирматика,, и завива като мерцедес. По 2 тона багаш съм и товарил при свалени седалки. Колкото цимент е пренесла само един господ знае. Четери години не бях я палил и на 10 -тия метър запали, но корозията си казва думата и най -скоро време ще я карам на вторични.13:33 26.04.2019
11 Хайл
До коментар #3 от "Реалист":
Раф как е с двигател,скорости,диференциал,окачване/подсилени ресьори/ на волга и върви18:52 26.04.2019
12 гостгост
20:56 26.04.2019
13 гошо
08:47 27.04.2019
14 Кофти
А сега да видим българските марки и модели??????
Май произвеждахме само колела балкан с капли пак внос .
Коментиран от #15
09:18 27.04.2019
15 гостгост
До коментар #14 от "Кофти":
Опита се да напишеш нещо ,ама показваш колко си ограничен.Не съм видял България да има претенциите и възможностите на Русия ,че да ги сравняваш с нас,ама то на предателските руски мозъци като тебе ,това им е инстинкта.Веднага гледаш да обидиш родината си ,за да защитиш Русия.10:31 27.04.2019
16 Дзвер
18:37 27.04.2019
17 виждал
Коментиран от #23
18:44 27.04.2019
18 Спиро
До коментар #3 от "Реалист":
Реалисте,“Тогавашните години”, за които става въпрос са 1994.
Като що за ван може да се получи от “...каросерия от стъклопласт, монтиран на рама”???
При това, всички външни заемки са все от автомобили, дето се казва - непреходни във времето. Това с полския двигател ми хареса. Сещам се за Ниса. Или Жук. Но Жука май не беше полски. Тъй или иначе — каквато каросерията, такъв и двигателя.
Частите от Волга, придават завършек. Кой щурчо ще даде пари за това?? При това, от най-голямата фабрика за автобуси в света...
Това, братле, е планов социализъм в действие. Ако не се беше разпаднала системата, сигурно в БГ щяхме да се редим на опашка за това чудо.
Коментиран от #19
21:14 27.04.2019
19 Дедо ви
До коментар #18 от "Спиро":
Я пак - каросерия от стъклопласт + рама - това не беше ли Renault Espace ???Коментиран от #20
22:41 27.04.2019
20 Спиро
До коментар #19 от "Дедо ви":
Я пак да чуем за Рено Еспейс???07:12 28.04.2019
21 Чичо Дядко
09:48 28.04.2019
22 Assemblyman
Коментиран от #24
09:59 28.04.2019
23 ник3900евро
До коментар #17 от "виждал":
Това е абсолютно вярно но другарите Руснаци не им се е харесало и са принудили производството да спре.10:39 28.04.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 виждал
11:24 29.04.2019