ФАКТИ.БГ

Измериха истинската мощност на BMW M5 Competition

Публикувана: 14 Май, 2019 11:02
27 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 22956
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

С 625 к.с. и 750 Нм под предния капак изобщо не е чудно, че BMW M5 Competition ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.3 сек. Постижението обаче е впечатляващо за автомобил с тегло от близо два тона и от американското сп. Car and Driver са решили да проверят доколко заявените от производителя данни съответстват на реалността.

Най-бързата "петица" е подложена на динамометричен тест в Livernois Motorsports, добре познато име сред любителите на мощни автомобили от Диърборн Хайтс, Мичиган. Там установяват, че M5 Competition действително развива 625 к.с., само че не на коляновия вал, а на четирите задвижващи колела.

Динамометричният стенд отчита и друго несъответствие - максималният въртящ момент е цели 822 Нм или почти 10% повече от декларираното от BMW. От Car and Driver преизчисляват, че 625 коня на колелата се равняват на около 700 на коляновия вал, с което обясняват как баварката взема четвърт миля (402 м) почти толкова бързо, колкото тежащия 1 536 кг Ford GT с 647 к.с. и 746 Нм.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
бива
1 Отговор
Нека "плюенето" започне СЕГА

Оценка:
-16 +76

AUDI
2 Отговор
Плюв плюв :D:D разбиращите почва - valvematic , valvetronic, valve незнам си какво
:D:D:D пък М5 само на дъвки турбо :)

Коментиран от #24


Оценка:
-18 +43

гост
3 Отговор
И ФВ ГТИ го обвиниха в същото преди години, защото тестерите се чудеха, защо колата с идентични на хартия показатели е по-бърза от конуренцията, а то се оказа, че има 30кс. повече. Да, ама това е лъжа и макар повечето да си мислят, че това добре за потребителите, то е същото като да ви слагат захар в хляба и да ви е по-вкусен от станалите. Това е измама заради еконорми, нелоялна конкуренция, наречете го както си искате, но това са фалшиви данни.

Коментиран от #4


Оценка:
-36 +28

qwertyu
4 Отговор

До коментар #3 от "гост":


Моят мк7 гти даде 264кс на мотор, измерен малко след като се разработи. Официално е 220кс.

Коментиран от #6, #12


Оценка:
-6 +9

БатП
5 Отговор
Всички коли с възможности предлагат доста повече коне от обявените. Ауди, Мерцедес, Макларън - няма какво да се изненадваме за БМВ.

Оценка:
-5 +17

Хайл
6 Отговор

До коментар #4 от "qwertyu":


Твоя е специален...аз на трабанта съм 26 на мотора и 42 на колелата 😜😂

Оценка:
-3 +21

honda
7 Отговор
Изначално, меренето на конете на коляновия вал е грешно, никой не кара на "колянов вал", а на "гуми", така че е редно, обявените коне да са на "гуми" ... това малко като ДДС-то ... както и да е, важното е че кефа има цена и който може да си го позволи - купува, кара и блъска, който не - цъка от страни и това е... :-)

Коментиран от #9, #10


Оценка:
-5 +44

Тайсън
8 Отговор
Страшна рапта 😁

Оценка:
-2 +4

Бачо Киро
9 Отговор

До коментар #7 от "honda":


Абсолютно съм съгласен, че обявената мощност трябва да е wHP на гумите. И без това според зависи от настройването на динамометъра, числото на мотора се смята чрез конвертиране. Кому е нужно... Мерене на к.с. на гумите и толкова.

Оценка:
-2 +8

Giuseppe Busso
10 Отговор

До коментар #7 от "honda":


А кой генерира мощност двигателя или гумите?Когато извадиш двигателя от автомобила той колко конски сили е?А гумите :)

Оценка:
-11 +15

11
Този коментар е премахнат от модератор
Ицо
12 Отговор

До коментар #4 от "qwertyu":


Както казваше един колега навремето, на мен само моторчето на чистачките ми е 264кс.

Оценка:
-3 +14

Фен
13 Отговор
BMW не лъжат за конете... те просто постепенно започнаха да казват резултати на гуми без да уведомяват никого :)

Оценка:
-4 +11

Ивайло
14 Отговор
Точно така - важно е декларираните коне да са на колелата и да стигат до земята!!! Боли ме колко са на вала!!!

Оценка:
-2 +11

John Doe
15 Отговор
Вярвам, че баварката е с повече коне от обявените, но не и чак толкова отгоре. Тази марка динамометри са пълен ..... . Dynojet винаги вадят повече коне от реалното. Лично аз никога не бих си измерил колата на такъв.

Оценка:
-3 +7

ккк
16 Отговор
Кола с турбини и 50 датчика. Естествено че няма как всеки път да прави едни и същи коне. Също така динамометрите няма как да са калибрирани на 100% да показват вярно. 10-15% е допустима грешка. Но нека се преструваме че статията е интересна и в тоя сайт работят истински журналисти.

Оценка:
-4 +11

гост
17 Отговор
Това го правят нарочно.По този начин колата излиза много по-евтина,ако в държава с мита се слагат мито на конски сили.Колата излиза по-евтина за клиента,като БМВ печели от това повече продажби.Също е по-евтина за застраховане и данъци.Вече не излиза икономически изгодно,да се изписва пълната мощност,а възможно по-малко.

Оценка:
-1 +5

Кирчо
18 Отговор
Абе само аз ли съм кьорав или тая графика нещо не отговаря на цифрите в статията HP/конски сили и съответно Torque/Nm? :D
Относно статията - собствениците на такива коли така или иначе винаги могат да я надуят с лека ръка. :D

Оценка:
-1 +2

Алфа Ромео
19 Отговор
Те си пишат по-малко за всеки случай щото знаят че конете им не са от най-расовите.

Коментиран от #25


Оценка:
-11 +7

Глупав
20 Отговор
Общо взето всички спортни автомобили, както и премиум лимузини се ускоряват от 0 до 100 за 3-4 до 5 сек. В крайна сметка дали ще излезеш с метри пред другия на драг, не е от особено значение. Лично аз, не омаловажавам труда на инжинерите от нито една марка. В последните 23 години карам само коли от тази марка, като в последните години се впечатлявам от външният дизайн и лично за мен, по-красивите интериори. А те са много важна част от цялото усещане и изживяване. Като имот с хубава локация и гледка ама лошо вътрешно разпределение и грозни мебели.

Оценка:
-1 +3

Обикновен човек
21 Отговор
Завиждайте нормално е😁

Оценка:
-2 +6

М5 срещу гтр
22 Отговор
Не ги разбирам хората с Нисан гтр...м5 хем предлага много повече във всичко и лукс и мощност!

Коментиран от #23


Оценка:
-5 +1

Алфа Ромео
23 Отговор

До коментар #22 от "М5 срещу гтр":


ГТР е съвсем друга кола, къде я слагаш при семейните седани. Много по-близко е до истинска спортна кола и по-здрава и надеждна поне откъм мотор.

Оценка:
-2 +5

Хаха
24 Отговор

До коментар #2 от "AUDI":


Демек пак лъжат немците за избягване на данъци върху по-мощните коли. Нищо не се споменава за надеждност на тези коли защо ли....

Оценка:
-0 +1

Линейката
25 Отговор

До коментар #19 от "Алфа Ромео":


Алфетке, отново изпъкваш с интелект и феноменален коментар. И преди ти писах, не се занимавай с коли бе човек. Ти разбираш от коне колкото стругар от органична химия. Има статии за политика пробвай се там.

Оценка:
-1 +3

Пенсионер
26 Отговор
Двигателя е произведение на изкуството.Красота.

Оценка:
-1 +3

666
27 Отговор
Ок, но накрая това си остава една 5ца, макар и бърза но среден клас седан!!!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Бойко Борисов
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов коментира рокадите в МВР
Не можах да намеря разлика между политически и партиен натиск."

Още бисери